لوتوس چندی پیش سرانجام هایپرکار خود بنام اویجا را رونمایی کرد که خودروی دیوانهواری است اما آیا توانسته نظر جرمی کلارکسون را هم به خود جلب کند؟ این روزنامهنگار خودرویی و مجری گرند تور به خاطر علاقه به خودروهای عملکردی بنزینی و تمسخر هر خودرویی که از الکتریسیته نیرو میگیرد مشهور است. درنتیجه مطمئناً وی علاقهای به اویجا ندارد.
کلارکسون در ویدئویی گفته است هرچند اویجا خودروی بسیار زیبایی است و نظر افرادی که به خودروهای عملکرد بالای الکتریکی علاقه دارند را به خود جلب میکند اما این لوتوسی نیست که او خواهان خریدش باشد. او میگوید ترجیح میدهد بجای اویجا، یک لوتوس اسپریت V8 داشته باشد. هرچند دیدگاه کلارکسون قابلدرک است ولی چه دوست داشته باشیم چه نه، خودروی پرفورمنس الکتریکی رفتهرفته در حال عرضه به بازار هستند و شاید روزی اثری از موتورهای خوشصدای بنزینی در سینهٔ سوپراسپرتها نباشد.
لوتوس امیدوار است با اویجا به پیشروی بخش خودروهای عملکردی تبدیل شود که این میتواند برای این شرکت کوچک بریتانیایی که طی سالهای اخیر درگیر مشکلات مدیریتی و مالی بوده است خوب باشد. اویجا به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. لوتوس میگوید این هایپرکار ظرف کمتر از ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه برای مقایسه ریماک C-Two برای انجام این کار به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. از اویجا تنها ۱۳۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
ارش
۳۱ تیر ۱۳۹۸چه طراحی فوق العاده ای و مشخصات فنی خیره کننده ای داره .عالی ???
میلاد
۳۱ تیر ۱۳۹۸جرمی کلارکسون البته گفت که دیگه علاقه ای به ماشین های موتور عقب(یا وسط نداره) نداره و ترجیح می ده اسب از جلو ماشینش رو بکشه.
Amirferrari
۳۱ تیر ۱۳۹۸۲۰۰۰ اسب بخار و ۱۷۰۰ نیوتون متر گشتاور آنی و شتاب سه ثانیه!!!! حق با کلارکسونه…
OMID-LAMBO
۳۱ تیر ۱۳۹۸همه چی شتاب و قدرت و گشتاور نیست !! کاش ماشینا برگردن به همون شتاب 0-100 3.5 ثانیه ولی بتونیم صدای غرش یه ماشین 10 یا 12 سیلندر تنفس طبیعی مثل ام 5 یا گالاردو مورسیه لاگو یا اونتادور یا اف 12 برلینتا رو بشنویم !!
ماشینی که رکورد دار پیستا باشه ولی صدای جارو برقی بده لذتی نداره !!
sina7
۳۱ تیر ۱۳۹۸آونتادور و هوراکان هم رکورد میزنن هم صدای فوق العاده دارن هم تنفس طبیعی هستن?
جادوی لامبورگینی یعنی این
حامد
۳۱ تیر ۱۳۹۸دقیقا.. وی 12 تنفس طبیعی هم نباشه به 4 سیلندر کاسورث هم قناعت میکنیم!
یحیی
۳۱ تیر ۱۳۹۸واقعا دلم تنگ شده برای انزو و بنز SLR و پورشه کررا GT بقیه اداشون در میارن
Amir.z
۳۱ تیر ۱۳۹۸کاش این مسابقه عدد ها هرچه زودتر تموم بشه
بابا کجا دنیا شتاب زیر 3 به کار میاد(به جز پیست و مسابقه ها)
حیف نیست ماشین اسپرت خالصی مثل همین اسپریت که به شخصه واقعا عاشقشم؟
Khosrow
۳۱ تیر ۱۳۹۸طراحی فوق العاده / یه 12 سیلندر اتمسفریک هم بزنی تنگش ..
Hamed
۱ مرداد ۱۳۹۸طراحیش واقعا گیراس
ولی حیف کاش با این طراحی زیر کاپوتش یه 12 سیلندر 7لیتری تنفس طبیعی نعره میزد
آریا ماشین
۱ مرداد ۱۳۹۸یا عباس
تا چند روز پیش فکر میکردم ریماک کانسپت two شاخ و غول ماشین هاست و کسی رو دستاش نیست
انگار اشتباه میکردم…