پس از سالها انتظار، لوتوس از شاسیبلند خود با نام الترا (Eletre) پردهبرداری کرد. به گفتهٔ لوتوس، این کلمه در برخی زبانهای اروپای شرقی به معنای زنده شدن است. الترا قصد دارد روح خودروهای اسپرت سنتی لوتوس را در قالب یک کراساوور ارائه کند. این شاسیبلند برقی روی پلتفرم «معماری پریمیوم الکتریکی» لوتوس ساخته شده است و با ۵,۱۰۵ میلیمتر طول و فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۹ میلیمتری، از رقیبی مثل پورشه کاین بزرگتر است.
فعلاً مشخصات کامل الترا اعلام نشده اما به گفتهٔ لوتوس، این خودرو در نسخههای مختلفی ارائه خواهد شد که همگی قوای محرکهٔ دو موتور دارند و قدرت آنها از ۶۰۰ اسب بخار شروع میشود. این نسخه در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. الترا در دو نسخهٔ دیگر هم ارائه خواهد شد که قویترین آنها حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. لوتوس اما فعلاً وزن شاسیبلند خود را اعلام نکرده است.
ظرفیت باطریهای الترا بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت اعلام شده که برد تخمینی ۶۰۰ کیلومتری را فراهم میکند. همچنین این خودرو از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی و همینطور اتصال به شارژرهای حداکثر ۳۵۰ کیلوواتی هم برخوردار است که ظرف ۲۰ دقیقه ۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند. سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع از زمین، سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و آنتیرول بارهای فعال هم از دیگر ویژگیهای کراساوور لوتوس هستند.
استایل کلی الترا ممکن است در نگاه اول تا حدودی لامبورگینی اوروس را به یاد بیاورد اما در جلوی خودرو عناصر طراحی از مدل امیرا گرفته و برای فرم کراساوور تطبیق داده شدهاند. طبق رویهٔ این روزهای طراحی خودروها، در الترا هم از چراغهای جلوی دوقسمتی استفاده شده که شامل دیلایتهای باریک در لبهٔ کاپوت و چراغهای اصلی پایینتر در قسمت مشکیرنگ دماغه میشود. جلوپنجرهٔ این خودرو هم از نوع فعال است و زمانی که موتورها، باطریها و ترمزها به خنک شدن نیاز داشته باشند، قسمتهای مثلثی پایین آن باز میشوند.
الترا به چهار سنسور لیدار باز شونده مجهز شده که شامل دوتا روی سقف، یکی بالای شیشهٔ جلو و یکی بالای شیشهٔ عقب میشود. همچنین در طرفین خودرو بجای آینههای جانبی از دوربین استفاده شده است. به ادعای لوتوس، این خودرو توانایی رانندگی خودکار کامل را دارد و از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برای بهبود سیستمهای خود نیز برخوردار است.
در داخل خودرو، بجای صفحه آمپر سنتی، مقابل راننده یک نمایشگر باریک تعبیه شده که کمتر از ۳۰ میلیمتر ارتفاع دارد. مشابه همین نمایشگر باریک در مقابل سرنشین هم وجود دارد که اطلاعات مختلفی مثل انتخاب موسیقی را نشان میدهد. در میانهٔ داشبورد هم یک صفحهنمایش بزرگ ۱۵.۱ اینچی جای گرفته که تمام اطلاعات لازم را به نمایش درمیآورد. در این خودرو هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده نیز بهصورت استاندارد ارائه میشود.
لوتوس الترا در کارخانهٔ جدیدی در ووهان چین تولید خواهد شد و تحویل آن به خریداران سال آینده شروع میشود. اولین نمونههای این ماشین راهی بازار چین و اروپا میشوند اما لوتوس هنوز نگفته است که شاسیبلند خود را در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد کرد یا نه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خیلی خوشگل و پرقدرت
من فکر کردم شاسی بلند فراری معرفی شده؛ به نظرم خیلی شباهت دارن
rezarsnewphone
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نههههه واقعا از پورسانگوئه خوشکل تره ربطی به لامبو فنیم نداره خداییش پورسانگوئه در حد نام فراری زیبا نیست
البته شایدم باشه چون من هنوز با زبان طراحی جدید فراری کنار نیومدم درک نکنم 🤷♂️
محمد امین
۱۰ فروردین ۱۴۰۱حالا مگه پورسانگه کلا ریویو شده که میگی زشته… هنوز طراحیش کاملا مشخص نیست
منم مثل آقای اشتری میگم که جلوش یکمی شبیه به پورسانگه هست فرم کلی اش ، با معرفی پورسانگه شاید شباهت های بیشتری هم دیدیم
این ماشین هم بسیار زیبا طراحی شده و از این نظر رقابتی هست ، قیمتش فکر میکنم یه مقدار بالا باشه به توجه به سبک لوتوس ، ولی ارزشش رو داره
GMA
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بنظرتون یکم چینیزه نشده با توجه به اینکه تحت تملک جیلی هست؟! راستش من فکر میکردم از الگوی اویجا و امیرا استفاده کنه، حداقل در طراحی چراغ ولی این طراحی یکم ضد حاله، در سال های اخیر طراحی همه خودرو های انگلیسی رو دوست داشتم، ولی این واقعا انگلیسی نیست! من زیاد دوست نداشتم
Lotus evija
۱۰ فروردین ۱۴۰۱رینگ هاش به لامبورگینی اوروس شباهت نداره؟
ساسان
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نمای جلو الهام گرفته از اوروسه ، خود مت واتسون تو کلیپ هم بهش اشاره کرد.
. هیچ شباهتی به اون شاسی بلندی که دوستان میگن نداره از نظرم!!
کلا لوتوس در خیلی از محصولاتش یه نیم نگاهی به خطوط طراحی لامبو هم داشته بخصوص درکانسبتهاش خیلی مشهوده
علی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱آخ نگاه اول منم لاماری ایما دیدم😂
ذهنمون هم چینی زده شد..
Mr
۳۱ تیر ۱۴۰۲مثل زمانی که همه آمریکایی میشدم (هنوزم خیلیا عاشق آمریکا هستن مخصوصا کره ای ها و ژاپنی ها ) الآنم همه دارن چینی میشن(مخصوصا ایران و روسیه و اروپا و کانادا تا حدی
چه میشه کرد ابر قدرت هستن دیگه!
Humer
۱۰ فروردین ۱۴۰۱کرونا و لوتوس الترا
هر دو در ووهان چین ساخته شدند
ولی این کجا و آن کجا
مهدی موتور
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعا زیباست من فکر کردم رندر غیر رسمیه
ایلیا
۱۰ فروردین ۱۴۰۱سلام خیلی عالیه کاش فیلم مت واسن رو دوبله کنید
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱جناب سر دبیر
بنظرم فوق العاده مدرن و همه چیز تمامی طراحی شده
بسیار شیک و مدرنه
هم بیرون خودرو
هم داخلش با اون نمایشگر باکیفیتش
دمشگرم لوتوس
User
۱۱ فروردین ۱۴۰۱درباره ی طراحی جلوش
زحمت زیادی کشیده شده و تقلید از جایی نشده
اما بنظرم قیافش بیش از اندازه خشمگین و عصبی بنظر می رسه
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۱فروش شاسی بلندای کوچیک تو بازار اروپا و آمریکا و به تبع اون تو کل دنیا به شدت در حال افزایش هستش
Moein
۱۰ فروردین ۱۴۰۱البته این همچنین هم کوچیک نیست ها
دقت کنی گفته از کاین بزرگتره
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۱از نظر من که این یه شاسی بلند فول سایز نیستش
rezarsnewphone
۱۰ فروردین ۱۴۰۱زیزیگولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂😂
مسعود
۱۰ فروردین ۱۴۰۱طراح های محصولات جدید لوتوس رو باید رو سر گذاشت…
کاراشون واقعا فوق العاده و بی نظیر هست از لوتوس اویجا بگیر تا امیرا و حالا این محصول….
Ryder
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اویجا یه چیز دیگه ست.
2311
۱۰ فروردین ۱۴۰۱منو یادLynk & Co میندازه، البته باید انتظار اینرو میداشتیم برای اینکه لوتوس چینی شده دیگه )))))=
ولی خب بازم نمیشه از فوق العاده بودنش گذشت از بیشتر لحاظ خیلی خوبه، الکتریکی هست ولی خوشگلتر از سایر کراس اوور های برقیه، کابینش هم رضایت بخشه از نظر پرفورمنس طبق اعداد اعلامی عالیه.
بنظرم بهترین کراس اوور موجود توی بازار همین باشه حتی از X plaid هم بیشتر دوستش دارم، به احتمال زیاد هم از purosangue هم با فاصله بهتر باشه هرچند بقول فراری این دوتا توی یک کلاس قرار نمیگیرن(((((((((=
پ.ن: واقعا هم توی یک کلاس نیستن چون فراری اومده GTC4 Lusso رو اصلاح کرده این لوتوس کلا دنیای جدایی داره
بهنام
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نمای جلو کپی چینی از اوروس بنظر میرسه . روح نداره و فقط با خطوط و حجم بازی شده و بنظرم زود طراحی این مدل خسته کننده میشه .
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا اون خط انتهای ستون ماشین از زبان طراحی خودروهای جدید نیسان انگار الهام گرفته شده
بسیار شبیه به او فرم اشکی نیسان ماکسیما و آلتیماست
بخصوص که ستون و سقف خودرو رنگ تیره و جدا از رنگ بدنه دارن
Hamid
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اینم یک ماشین چینی دیگه فکر کنم طراحش همون طراح لاماری باشه
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خوبه ولی جلوش شباهتی به لوتوس نداره
Jdm باز
۱۰ فروردین ۱۴۰۱طراحیش خوبه ولی لوتوس نیس
حس لوتوس بودن رو به هیچ عنوان منتقل نمیکنه
اگه نمیگفتین این لوتوسه اولین چیزی که به ذهنم میرسید نسخه برقی لاماری ایما هستش
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خیلی خوشکل شده یه راهه جدیده برای لوتوس از کمپانی که اسپرت های سبک می ساخت حالا شده یه لوکس ساز الکتریکی سبک طراحیش هم بیشتر چینیه تا انگلیسی که لزوما بد نیست ولی سایز رینگ ها چه خبره 23 اینچی؟
ARMAN
۱۰ فروردین ۱۴۰۱لوتوس کلا اصالتش رو فراموش کرده
(Saeed(peugeot
۱۰ فروردین ۱۴۰۱با عرض معذرت ؛ شبیه لاماری هم هست از جلو
meysam
۱۰ فروردین ۱۴۰۱کلا بنظر میرسه لامبو رو الگو قرار داده
ولی نتیجه کار خیلی خوب از آب دراومده
کشیدگی نمای جانبی رو خیلی دوست دارم
این رنگ زرد واقعا عالیه خیلی دوسش دارم
و در آخر باید گفت جیلی کارشو خیلی خوب بلده
هم ولوو و هم لوتوس رو خیلی خوب جمع کرد
new reventon
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعا برندای انگلیسی مثل آتیش زیر خاکسترن یهو بلند میشن
عشق ماشین
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بسیار زیباست بنظرم خودروهای انگلیسی امسال بترکونن
ارشیاSVJ
۱۰ فروردین ۱۴۰۱یه لحظه فکر کردم چین دوباره کراس اوور داده.
قشنگه ولی با دیدنش اصلا حس دیدن یه لوتوس رو ندارم.
AK25789
۱۰ فروردین ۱۴۰۱سلام، لوتوس چه خودروی برقی عالیالی زده، جالبه اولین بار که اسم خودروی برقی شنیدم پیش خودم گفتم برقی چه قدرتی میخواد داشته باشه یعنی قدرتی نداره خودروی برقی، یا شاید خیلی های دیگه هم مثل من فکر کردن یا میکنن هنوز، ولی درصورتی که ازخیلی خیلی خودروهای بنزینی قویتره، مثلا همین خودرو600اسب بخار قدرت داره که واقعا خیلی خوبه
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۱لعنتی چقدر شبیه لاما ی هستش😜😜
Porsche 911
۱۱ فروردین ۱۴۰۱زیباست
اما یکم شبیه چینی ها شده ولی خب طراحی داخلی خیلی خوب هست و جذاب
قدرت و پرفورمنس خوبه
اما ایکاش به دورانی نمی رسیدیم که لوتوس برقی بشه