لوتوس

گشت‌وگذار در نوربرگ رینگ با لوتوس خودران، جذاب یا ترسناک؟

رانندگی با خودروی شخصی در پیست مشهور نوربرگ رینگ برای بسیاری از طرفداران خودرو هیجانی وصف‌نشدنی دارد. البته حضور در کنار یک راننده حرفه‌ای که این پیست را به خوبی می‌شناسد هم تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود و به همین خاطر است که تاکسی رینگ محبوبیت زیادی بین افراد گوناگون دارد؛ اما تصور کنید بتوانید این دو گزینه را با یکدیگر ترکیب کنید چه خواهد شد. در واقع فکر کنید خودروی شما بتواند خودش یک دور جذاب را در نوربرگ رینگ بزند! لوتوس می‌گوید سخت مشغول بررسی این ایده برای خودروهای آینده بوده است. شاسی‌بلند جدید الترا به‌صورت استاندارد با لیدار عرضه می‌شود تا بتواند نیازهای مربوط به رانندگی خودکار را پاسخ دهد اما همین تکنولوژی می‌تواند به لوتوس اجازه دهد به‌صورت خودران در نوربرگ رینگ حرکت کند.

شاسی‌بلند الترا بخشی از فرایند توسعه خود را در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ رینگ که ۱۵۴ پیچ دارد طی کرده و بنابراین به جرات می‌توان گفت از توانایی‌های مناسبی در این پیست مشهور برخوردار است. این خودروساز بریتانیایی خاطرنشان می‌سازد تمامی بخش‌های پیست، زوایای فرمان، نقاط ترمز و شتاب گیری ضروری و… با استفاده از موقعیت جی‌پی‌اس بررسی شده‌اند. البته از آنجایی که پیست موردبحث کاملاً مورداستفاده عموم قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در آن هر وسیله‌ای از کاواساکی های کامیکازه گرفته تا کمپر ون‌ها و حتی اتوبوس‌ها را مشاهده کنید به همین خاطر لوتوس کار راحتی نخواهد داشت اما اینجاست که لیدار وارد میدان می‌شود.

نویسنده مطلب می‌گوید چند باری در کنار راننده‌ای حرفه‌ای و حتی در صندلی سرنشین لکسوس LFA حضور داشته و کاملاً نوربرگ رینگ را می‌شناسد. تماشای اینکه یک راننده حرفه‌ای به خوبی می‌تواند پرفورمنس خودرو را در این پیست نشان دهد هیجان‌انگیز است اما قطعاً حضور در یک خودران که با سرعت ‌بالا حرکت می‌کند کمی ترسناک جلوه خواهد کرد. آیا شما می‌توانید به خودرو نیز همانند راننده حرفه‌ای اعتماد کنید؟ در روی کاغذ خود خودرو ایمن‌تر خواهد بود زیرا شما شانس خطای راننده را از معادله حذف می‌کنید اما مطمئن نیستیم که چشت فرمان بتوانیم به آرامی نشسته و حرکت خودرو با سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را تماشا کنیم. حالت نوربرگ رینگ لوتوس که باعث تردد خودران در این پیست می‌شود برای یاد گرفتن در پیست بسیار مفید خواهد بود.

اما در نظر داشته باشید خطر نوربرگ رینگ این است که شما سریعاً می‌توانید به نقطه‌ای برسید که فکر کنید یک راننده تمام‌عیار هستید و احتیاط را کنار بگذارید و سپس در یک چشم بر هم زدن به پیچی تند برسید که در نهایت شما را دچار مشکل خواهد کرد. یک خودروی خودران اینجا می‌تواند به شما کمک کند سواری ایمن‌تری داشته باشید و در صورتی که خودرو با مشکل مواجه شود سریعاً اوضاع را تحت کنترل بگیرید. باید منتظر ماند و دید تکنولوژی لوتوس در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    پیشرفت لوتوس خیره کنندس به شخصه تحسینش میکنم کار هر کسی نیست اینچنین از زیر خروار های خاک بیرون آمدن و دوباره زنده شدن

    موافقم 34
  2. دیجی

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خودروهای خودران همیشه در خطر هک شدن سیستم خواهند بود

    موافقم 4
    مخالفم 19
    1. جناب ایکس

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      سریع و خشن ۸

      موافقم 23
  3. امیرحسین

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    نوربرگ رینگ E30 E46

    موافقم 2
    مخالفم 20
  4. amir1400

    ۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    صفر تا صد نسخه پرفورمنسش : ۲/۹۵ ثانیه هست و قیمتش حدود ۱۷۰ هزار دلار این در حالی که تسلا مدل x پلد صفر تا صدش : ۲/۵ ثانیه هست و تنها suv جهان هست که ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۱۰ ثانیه میره و قیمتش ۱۴۴ هزار دلار هست ، شما یه علت بگین که آدم چرا باید تسلا با این همه ویژگی ها و خدمات گسترده و ایستگاه شارژ های فراوان رو کنار بزاره بعد بره لوتوسی بخره که شتابش اندازه آونتادور هست ( در صورتی که تسلا آونتادور رو پودر کرده تو درگ )

    موافقم 3
    مخالفم 29
    1. HamiD

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      چون شما شاسی بلند لوکس می‌خرید نه درگستر

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. amir1400

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        اینها پرفورمنس هستن نه لوکس اگه کسی بخواد لوکس بخره میره سمت اسکالید یا gls نه لوتوس

        موافقم 5
        مخالفم 14
    2. Porsche 911

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دلیلش اینه که شتاب توی اینجور ماشینا برای خریدار اهمیت نداره
      اگه اسپورت کار بود ابن حرف درسته

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. amir1400

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        اتفاقا اینها suv های پرفورمنس هستن و شتاب براشون خیلی مهمه ، هم تسلا و هم لوتوس به خاطر همین کسی که سمت خرید اینطور suv ها میاد قطعا یکی از اهدافش داشتن شتاب فوق العاده هست که هیچ suv تو جهان از این لحاظ حتی نمیتونه نزدیک به x پلد بشه چون به هر حال پورشه ۹۱۱ توربو s رو با اختلاف زیادی تو درگ شکست داده همچنین خیلی های دیگه مثل مکلارن ۷۲۰ و لامبورگینی هوراکان evo

        موافقم 2
        مخالفم 18
    3. hamid

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (108 ديدگاه)

      من خودم با اونایی که به هر دلیلی تسلا رو می کوبن مخالفم
      ولی انصافا من اینجا لوتوس رو انتخاب میکنم ، طراحیش داخل و بیرونش خیلی جذابه ، حس سرزندگی به ادم میده

      موافقم 15
      مخالفم 1
    4. مازیار

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      امیرجان
      شما دنبال یک علت برای نخریدن تسلا و خریدن لوتوس هستی؟
      من میگم خریدن تسلاست که یک علت داره اونم همون شتاب که خودتون اشاره کردید چون شتاب برای شاسی بلند اولویت نیست
      مگه اینکه ظاهر تسلا رو ترجیح بدی که خوب استثناء همه جا هست

      موافقم 16
      1. amir1400

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        بله درسته لوتوس هم خیلی خوبه و قطعا در آینده پیشرفت زیادی خواهد داشت ، حالا نمیدونم این خبر تا چه حد درست باشه ولی میگن باتری ماشین های برقی لوتوس رو amg می‌سازه و خواهد ساخت چون لوتوس باهاش یه قرارداد خوب بسته ، ولی بعید میدونم این مدل بتونه تو بازار تسلا x پلد رو شکست بده ، مردم جهان به خاطر اینکه تسلا به هر حال اولین شرکتی بوده که صرفا تولید خودرو الکتریکی رو آغاز کرد و البته خدمات پس از فروش و شبکه شارژ بسیار گسترده ای که تو اروپا و آمریکا شمالی داره بهش علاقه خیلی زیادی فعلا دارن ولی من هم پیش بینی میکنم به مرور زمان وقتی بقیه هم با قدرت وارد این عرصه بشن تسلا هم کم کم از چشم میوفته

        1. مازیار

          ۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          شکی نیست که
          تسلا بسیار پرقدرت شروع کرده فاصله زیادی ایجاد کرده
          و احتمالا این فاصله کمتر خواهد شد حالا اینکه چقدر کمتر میشه یا کلا از بین میره پیش بینی آسونی نیست و باید بگم نظرات در این رابطه – همینجا توی پدال – تا حد زیادی متاثر از علائق و تعصبات شخصی هست و باید منتظر موند

    5. میلاد زد ام

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      جناب امیر
      من هم موافقم
      شاید در نظر من یا بعضی ها مزیت تسلا فقط ثبت شتاب صفر تا صد و اینجور موارد بلا استفاده و صرفا تبلیغاتی باشه
      اما من همیشه گفتم اونی که به بازار آزاد و انواع محصولات دسترسی داره خیلی بهتر از ما میدونه که کدوم محصول بهتره و باید کدوم رو انتخاب کنه
      بارها گفتم اگه تسلا مزیت هایی به جز شتاب و … نداشت باید با ورود رقبا دچار افت فروش میشد در صورتی که تا به امروز تسلا پیشتاز بازار الکتریکی ها هستش .

      موافقم 3
      مخالفم 3
    6. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      نکته جالبی که اصلا کسی توجه نمی‌کنه، بحث فرمان پذیری و ترمز هست
      ماشاالله همه با چشم بسته فقط نگاه می کنن به صفر تا صد و اسب بخار
      قطعا پشت فرمان لوتوس، لذت بیشتری برای رانندگی در پیست و مانورهای سنگین هست
      محاله تسلا X مشابه لوتوس الترا تعادل سرپیچ داشته باشه و قطعا برای ترمزگیری های شدید و متناوب خوب نیست

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. میلاد زد ام

        ۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        جناب اشتری
        خب من هم با همون منطق بعضی از دوستان از شما سوال میکنم یه شاسی بلند لوکس چه نیازی داره که توی پیست و مانور های سنگین تعادل خوبی داشته باشه ؟
        به قول بعضی دوستان مگه سوپراسپورته ؟😁

        موافقم 4
        مخالفم 15
    7. Carbonado Aventador

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      شرکت کهنه کار با سابقه ای مثل لوتوس با سابقه ی قهرمانی در فرمول یک قطعا ماشینی که تولید میکنه از لحاظ پرفومنس و لذت رانندگی از تسلا بالاتر قرار میگیره..
      .
      حتی حساس ترین ادم ها هم فرق بین ۰.۲ ۰.۳ صفر تا صد رو نخواهند فهمید..
      ولی وقتی با دوتا ماشین برید تو پیچ و زمانی که لوتوس داره با نهایت پایداری و دقت پیچ رو رد میکنه و تو با تسلات داری حس میکنی که داری میری تو گارد ریل..
      اونجاس که تفاوت ها به چشم میاد

    8. d1123

      ۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دلیلش دقیقا همینه که پست در موردش هست.
      خیلی وقتا برتری توی خط مستقیم به معنای برتری توی پیچ نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا