مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و آلپاین A110
مجموع آراء: ۹۳۷
آراء آئودی: ۶۸۰
آراء آلپاین: ۲۵۷
پیروز دوئل: آئودی TT با کسب ۷۲ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه ۷۱۸ | بامو Z4 |
پورشه ۷۱۸ | |
بامو سری ۲ | تویوتا سوپرا |
بامو M2 | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR86 |
تویوتا GR86 | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
آئودی TT | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
لوتوس امیرا
تاریخ معرفی: فستیوال گودوود ۲۰۲۱
پلتفرم: المنتال لوتوس
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
چکیده: امیرا یکی از جذابترین خودروهای سال ۲۰۲۲ محسوب میشود. این خودرو بهعنوان آخرین محصول بنزینی لوتوس و اولین محصولی که در دوران مالکیت جیلی توسعه پیدا کرده است، مسئولیت سنگینی بر عهده دارد زیرا باید جانشینی شایسته برای سه مدل قدیمی اگزیج، الیزه و اوورا باشد. رانندگی با امیرا نشان میدهد این خودرو از پس این وظیفهٔ سنگین برآمده و به چیزی که لوتوس برای خداحافظی با بنزین نیاز دارد بسیار نزدیک است. این خودرویی است که بین بلوغ کیمن و خلوص A110 قرار میگیرد. بهطورکلی، لوتوس امیرا بهطوری طراحی و مهندسی شده است تا به خودرویی بهیادماندنی تبدیل شود.
نیسان Z
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱
پلتفرم: FM نیسان
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: نسل جدید نیسان Z تعادل مناسبی بین جذابیت کلاسیک و پرفورمنس مدرن برقرار کرده و هرچند هنوز هم بر اساس پلتفرم فرم 370Z قدیمی ساخته شده اما نسبت به آن بسیار بهبود پیدا کرده است. این خودرو تمام ویژگیهایی که برای دوست داشته شدن نیاز است را دارد. پیشرانهٔ قدرتمند، انتقال قدرت محرک عقب، گیربکس دستی و قیمت مناسب ازجملهٔ این ویژگیها هستند. موتور ۴۰۰ اسب بخاری این کوپهٔ جدید ژاپنی واقعاً قابلتوجه است و به لطف سواری راحتتر، افزایش استحکام بدنه و کاهش سروصدای باد حتی در سرعتهای بالا، برای استفادههای روزمره از 370Z بسیار مناسبتر خواهد بود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
لوتوس امیرا | نیسان Z | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۱ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
وزن | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۵۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۱۲ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۷۵ میلیمتر | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۵۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۸۴,۱۰۰ دلار | ۴۱,۰۱۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مازیار
۱۲ خرداد ۱۴۰۱نیسان Z یه کوپه اسپرت که نسل به نسل برای لذت محض از رانندگی ساخته شده اما دقیقا با همین معیار لوتوس
بالاتر ایستاده
البته شخصا لذت هیچ کدوم رو درک نکردم اما وزن سبک و شاسی های همیشه پیشرفته و زبانزد لوتوس گواه این مسئله هست
R@m!n
۱۲ خرداد ۱۴۰۱لوتوس یه کلاس بالاتر از این خودروهاس و دوستانی که صرفا به جدول نگاه می کنن و نظر میدن توجه داشته باشن لوتوس موتور وسطه و از نیسان خیلی سریع تره.
در واقع رقیب کوروت و 911 carrera به حساب میاد.
آلمان مهد صنعت خودرو
۲ شهریور ۱۴۰۱فعلا با این قیمت خیلی گرونه اصلا ارزش خرید نداره
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۱من به نیسان Z رای دادم
فوق العاده ارزشمنده
Reza Waffen SS
۱۲ خرداد ۱۴۰۱نیسان Z
فلی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱هایل لوتوس
حامد
۱۲ خرداد ۱۴۰۱قطعا نیسان z
قیمتش هم نصفه
اطلاع ندارم ولی حدسم اینه به مراتب خرجش و استهلاکش هم کمتره
دوستانی که اطلاع دارن بگن
دکتر استاپ
۱۲ خرداد ۱۴۰۱از گارانتی ۵ سال ۹۶ هزار کیلومتری نیسان معلومه کدوم شرکت از کیفیت و استهلاکش مطمئن تره
هیچی سامورایی نمیشه
هیچی نمیتونه سامورایی بشه
meysam
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خرجی نداره چون انجین V6 کمری روشه
seyedjavad.mercedesbenz
۱۲ خرداد ۱۴۰۱آقای میثم انجین تویوتا شاخ و دم که نداره که ، اون انجین در صورتی کم استهلاک بود که روی کمری با قدرت خیلی کمتر از این یعنی ۳۰۱ اسب بخار باشه ، الان بعد از کلی بهینه شدن برای پرفورمنس ، بوست توربوی بالاتر طبیعتا فرقی با دیگر محصولات نداره
RezaRs
۱۲ خرداد ۱۴۰۱نصف قیمته اما حس میکنم لوتوس لذت رانندگیش بهتر باشه و جذابیت ظاهری خیلی بیشتری هم داره به نظرم لوتوس اما z هم لایق حذف شدن نیست کاش مقابل سوپرا قرار میگرفت z جدید تا با یک نه قاطع به سوپرا انتخاب میکردمش
shirko
۱۲ خرداد ۱۴۰۱تو عکس سر تیتر لوتوس چقد شبیه فراری ۸۱۲ سوپر فسته .
زیزیگولو
۱۲ خرداد ۱۴۰۱مطمئناً نیسانZ
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱یک دوم قیمت لوتوسو داره نیسان و فقط ۴ دهم ثانیه کند تره!!!!
واقعا بشدت با ارزشه و نسبت به قیمت واقعا محشره!
با توجه به قیمت و اینجور چیزا نیسان
datsun
۱۲ خرداد ۱۴۰۱شتاب رسمی زد هنوز اعلام نشده
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱تو جدول زده
GMA
۱۲ خرداد ۱۴۰۱دو برابر گرون تر تقریبا برای هیچی:))
قطعا نیسان
امیرحسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۱لوتوس فیس سوپر اسپرت داره
ولی z اسپرت کلاسیک هستش
از لحاظ آپشن ها برابر هستن
این مقایسه خوبی نیس اصن منصفانه نیس
چون من خودم هر دو طراحی رو دوست دارم
اما به خاطر قیمت و کیفیت ماشین های ژاپنی چون مرگ ندارن میشه z رو انتخاب کرد
ولی اگه به دنبال یه چهره سوپر اسپرت با این قیمت هستید لوتوس و کوروت انتخاب مناسبی هست که با توجه به قیمت من کوروت رو انتخاب میکنیم
javadhy
۱۲ خرداد ۱۴۰۱توی این دوئل بدون در نظر گرفتن قیمت لوتوس به جز اون صد در صد نیسان در کل لوتوس ارزش خرید آنچنانی نداره نسبت به قیمتش چون توی اون قیمت میشه خیلی ماشینای خفن تر و بسیار قدرتمندتر از اون رو خرید
TML BN
۱۲ خرداد ۱۴۰۱واقعا این دو تا ماشین خیلی متفاوتند
ولی انتخاب من لوتوس چون حس سوپر کاری داری
RezaRs
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ماشینای لوتوس رو فقط باید بعد از رانندگی با رقباشون قضاوت مرد که متاسفانه شرایط ایران طوری نیست که حتی خیلی های همین جمع سوار اگزیچ بشن
Jdm باز
۱۲ خرداد ۱۴۰۱انتخابم نیسان z هست
قیمتش نصفه ولی خیلی به لوتوس تزدیکه
مهردادکمال
۱۲ خرداد ۱۴۰۱تو یه کلاس نیستن تو طراحی کاملا مشخصه لوتوس دست برنده رو داره
MC20
۱۲ خرداد ۱۴۰۱به عنوان یک عاشق نیسان … انصافا و قطعا لوتوس برتر هست … مسئله ، تفاوت بین تربچه و هلو هست … این دو محصول مفید ، اما به دو سبد خرید مختلف تعلق دارند و رویارویی بین Z و امیرا هم اگر چه منطقی نیست ، اما در ظاهر ممکنه منطقی به نظر برسه … قیمت گذاری دو خودرو هم ، کامل گویا ی همه چیز هست … رأی من با عشق به نیسان … با احترام به لوتوس … امیرا هست …
seyedjavad.mercedesbenz
۱۲ خرداد ۱۴۰۱جناب ، چند وقتی هست کم پیام میزارین ، مشتاقیم بیشتر از حضورتون فیض ببریم 🙂
MC20
۱۳ خرداد ۱۴۰۱درود بر شما آقا جواد عزیز با فرهنگ و با مطالعه … شما لطف داری عزیز … کم سعادتی من هست که به سبب یک سری مسائل ، دیگه نمی تونم ، هر روز در سایت باشم و از دانش دوستان مطلعی چون شما ، بهره مند بشم … اما خوشبختانه ، هر بار که میام سایت ، از کامنت های فنی و بی طرفانه شما ، بسیار لذت می برم … انشاءالله امیدوارم ، با بهبود شرایط ، بتونم مثل سابق ، به سایت برگردم و از دوستان خوبی چون شما بیشتر و بیشتر و بیشتر ، یاد بگیرم … ارادتمند همگی دوستان بی نظیر سایت خوب پدال ، مهدیار …
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۲ خرداد ۱۴۰۱چی آهودی اول شد ولی ملت عشق آلمان بیشتر با رای آلپاین رو انتخاب کردن مثل من این بار به لوتوس رای دادم خیلی زد خوشگله به به به به به به به جون عجب ترگل ورگلی به به به به به به به به به به موتور نیسان زد رو با هشت سیلندر خورجینی پاترول عوض کنی استروک تا ده لیتر اوه چه شود وای
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۲ خرداد ۱۴۰۱البته آهودی دفعه قبل چون اول شد واسه این بود که ملت عشق آلمان سایت پدال به رفقا دوستان فامیل آشنا و هر گولاخ دیگه ای رو انداختن و گفتن به آدودی را بدید اونا هم که ………………………………………………………………………………..
GMA
۱۲ خرداد ۱۴۰۱بیماری؟!
ali+a
۱۳ خرداد ۱۴۰۱طراحی بیرون و یه مقدار داخل لوتوس زیباتره… احتمالا هندلینگ و لذت رانندگی لوتوس هم بهتر باشه… قدرت هم تقریبا در یه حدن… ولی قیمت لوتوس دوبرابره…
ارسلان
۱۳ خرداد ۱۴۰۱میخواستم به نیسان رای بدم ولی وقتی دیدم لوتوس موتور وسط هست نظرم عوض شد کابین بهتری هم داشت ولی قشنگ 2 برابر نیسان پولشه
arshiaSVJ
۱۳ خرداد ۱۴۰۱انصافا لوتوس خیلی بهتره
ولی موضوع اینه که بیشتر از 2 برابر؟
هرچند من رای به لوتوس دادم🤣
Kato
۱۳ خرداد ۱۴۰۱نیسان z معرکه است
هندلینگ فوق العاده ای هم داره
به قیمت و گارانتی هم توجه بشه
با ۴۵ هزار دلار اضافه میشه از نیسان z جت ساخت ….
شهر نشین
۱۴ خرداد ۱۴۰۱لوتوس جزو زیباترین ماشینهای الان است.
آلمان مهد صنعت خودرو
۲ شهریور ۱۴۰۱چطوری نیسانz شیش سیلندره بعد تویین توربو هسته ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره من موندم چطوری با اینه دوتا توربو داره ایقدر قدرتش کمه ؟
بعد موتور چهار سیلندر توربو شارژر مرسدس ۴۱۰ اسب بخار داره
من فقط در مورد اینکه چرا موتورش ایقدر ضیعیف سوالم بود دوست ژاپنی باز نیان بگن چون استحلاکش کمتر باشه دیگه این حرف های قدیمی شده