کمپانی لوتوس که تابستان گذشته از خودروی جدید ۳-الِوِن پرده برداشته بود اعلام کرد که این خودرو را در دو مدل خیابانی و مسابقهای و تنها به تعداد محدود ۳۱۱ دستگاه تولید میکند. ۳ الون جدید با قیمتی بین ۱۱۸۸۰۰ دلار تا ۱۶۷۸۰۰ دلار نهتنها سریعترین خودروی لوتوس نامیده شده است بلکه لقب گرانترین خودروی این کمپانی را نیز به دوش می کشد.
مدل مسابقهای این خودرو با عملکرد فوقالعادهاش به محدودهی سوپراسپرتها وارد شده است. ۳-الِوِن مسابقهای با ۴۶۰ اسب بخار نیرو و وزن محدود ۸۹۰ کیلوگرمی نسب نیرو به وزن ۵۱۷ اسب بخار در هر تن را ثبت کرده است. با این توان خروجی این خودرو میتواند در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در شش ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مدل خیابانی این خودرو هم با تولید ۴۱۰ اسب بخار نیرو میتواند در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. جین مارک گیلز مدیر کمپانی لوتوس دربارهی این خودرو میگوید:اگر خوششانس باشید و بتوانید با لوتوس ۳-الِوِن رانندگی کنید از عملکرد این خودرو شگفتزده میشوید؛ عملکردی که تنها با وزن کم و قدرت بالا حاصل میشود.
در ترمزهای لوتوس ۳-الِوِن در هر دو مدل خیابانی و مسابقهای از سیستم کالیپر ۴ پیستون مسابقهای AP کمک گرفته شده که با دو دیسک شیاردار همراه شده اند. البته در مدل مسابقهای لنتهای ترمز تقویت شده است. همچنین گفته میشود که شاسیهای این خودرو بهصورت سفارشی تولید میشوند.
لوتوس ۳-الِوِن خیابانی برای بازارهای اروپا و آسیا در نظر گرفته شدهاند و مدل مسابقهای هم بهصورت جهانی عرضه خواهد شد. در ادامه میتوانید ریز قیمت اعلامشده برای این خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.قیمت با احتساب مالیات ۲۰ درصد به واحد پوند | |
۳-الون خیابانی | ۸۲۵۰۰ پوند |
۳-الون مسابقهای | ۱۱۶۵۰۰ پوند |
پوشش کربنی سقف برای مدل خیابانی | ۲۰۰۰ پوند |
پوشش کربنی سقف برای مدل مسابقهای | ۲۰۰۰ پوند |
فرمان جداشونده (مدل خیابانی) | ۶۵۰ پوند |
صندلی اسپرت سرنشین و مهار ۴ نقطهای (خیابانی و مسابقهای) | ۱۲۰۰ پوند |
صندلی کربن FIA سرنشین و مهار چهار نقطهای (خیابانی و مسابقهای) | ۲۰۰۰ پوند |
صندلی کربن FIA راننده و مهار چهار نقطهای (خیابانی) | ۸۰۰ پوند |
ساختار FIA برای مدل مسابقهای | ۳۰۰۰ پوند |
خاموشکننده آتش و باتری عایق برای مدل خیابانی | ۲۵۰۰ پوند |
هواکشهای قابل تنظیم دوحالته | ۲۵۰۰ پوند |
سیستم تعلیق مجهز به میل موج گیر قابل تنظیم برای تعادل بیشتر در مدل خیابانی | ۱۰۰۰ پوند |
تایرهای میشلن کاپ ۲ در مدل خیابانی | ۱۰۰۰ پوند |
ثبت دادههای جادهای و سیستم GPS | ۱۵۰۰ پوند |
آنالیز پیشرفته دادههای جادهای | ۱۳۰۰ پوند |
رنگ متالیک | ۹۵۰ پوند |
طرح رنگ اول: متالیک سبز/نوار متالیک زردرنگ | ۳۵۰۰ پوند |
طرح رنگ دوم: متالیک مشکی/نوار متالیک طلاییرنگ | ۳۵۰۰ پوند |
طرح رنگ سوم: متالیک قرمز/نوار متالیک طلاییرنگ | ۳۵۰۰ پوند |
طرح رنگ چهارم: مشکی مات/ نوار مشکی فانتوم | ۴۰۰۰ پوند |
علي
۲۶ دی ۱۳۹۴واقعا قیافش خیلی خنگو بیغه . خدا رحمت کنه چارلی چاپلینو . قیمتشم که نگم بهتره . خدا رفتگان همرو بیامرزه فاتح الصلوات.
SARD
۲۶ دی ۱۳۹۴این کجاش خوبه؟ باپولش یه آریل اتم میگیری خوب !
سرعت و قدر ت و شتابشم که کم تر از آریله!
king 918
۲۶ دی ۱۳۹۴زیاد خوشم از لوتوس نمیاد اما با توجه به ابعاد و وزن کمش میتونست عملکردش بهتر باشه
از لحاظ ظاهری هم چندان تغییری نکرده در کل بد نیست………
moein
۲۶ دی ۱۳۹۴به نظرم لوتوس باید بشتر تلاش کنه حیفه ورشکست بشه
بنتلی
۲۶ دی ۱۳۹۴آقا ینی چی؟آخه چرا همش میای از خودروهای انگلیسی بد میگی،قیافه این کجا بده؟نه جان من کجاش بده؟چرا کسی چیزی ب این علی نمیگه؟من عاشق خودرو هستم،از هر کشوری باشه(البته بجز ایران) برای همین میام پدال تا لذت ببرم نه این ک همش اعصابم خورد بشه،بسه دیگه،من تاحالا بجز فیتون و سانتافه دیگه از هیچ خودرویی بد نگفتم،خوبه آدم ب سلیقه بقیه احترام بزاره
hamid3x
۲۶ دی ۱۳۹۴من که عاشق این ماشین شدم
شتاب کمتر از3ثانیه
وزن سبک
تکنولوژی بالا بدنه و شاسی
لذت بالا رانندگی به گفته سایت های خودرو
من نمیدونم دوستان چطور به این راحتی در موردش قضاوت میکنند،بهش لقب خنگ میدن،،،
از رو جثه و هیکل گنده نمیشه درمور ماشین نظر داد
great britain
۲۶ دی ۱۳۹۴جناب بنتلی بهتره این کاربرها رو به حال خودشون بذاریم.
طفلکها بی آزارن!!!!!!!
فقط میخوان بگم ما ام آره……………………
شما خودتون رو ناراحت نکنید.
صنعت خودروسازی بریتانیا هی پیشرفت میکنه این کاربرها ام هی حرص میخورن.
طبیعی این جور حرف بزنن شما فقط نظراتشون رو بخونین و بخندین همین.
(الان خسته شده میاد جوابه منو میده!!!!!!!!!)
mahdi-GM
۲۶ دی ۱۳۹۴دوست عزیز هر کسی یه سلیقه و نظری داره قرار نیست که چون شما از این ماشین خوشت میاد بقیه هم خوششون بیاد. درسته شتاب و قدرت این ماشین خوبه ولی منم از لوتوس و طرح هاش خوشم نمیاد. به نظرم شما هم باید یه کم به نظر دیگران احترام بذاری و سلیقه ی شخصی تو به دیگران تحمیل نکنی.اگه بی ادبی کردم منو ببخش .
mahdi-GM
۲۶ دی ۱۳۹۴البته اشتباه نشه. منظورم جناب بنتلی بود
احمد باقری
۲۶ دی ۱۳۹۴ماشین قشنگیه. استایل خاص خودش رو داره.
sina
۲۶ دی ۱۳۹۴شتاب 3 ثانیه ای ؟؟؟ فکر میردم زیر 2.5 بزنه
بنتلی
۲۷ دی ۱۳۹۴مهدی جان من واقعا هدفم این نبود ک نظرمو به بقیه دوستان تحمیل کنم این ک گفتم کجاش بده طرف حرفم فقط علی بود و خواستم دلیلشو بدونم،ایشون توی هر پستی از خودرو انگلیسی نظرات منفی میده و بی دلیل و بدون منطق و گاهی با دلایل خنده دار خودرو انگلیسی رو زیر سوال میبره،نمونش:استون مارتین فقط ب خاطر جیمزباند معروفه،خودروهای مکلارن روی دستشون باد کرده و…،اگر واقعا سلیقه ایشون بود من حرفی نداشتم اما وقتی ک سلیقه تنها ب کشور سازنده اون خودرو مربوط میشه بدون ک اون دیگه سلیقه نیس و بهش چیز دیگه میگن،من قول دادم ک متعصبانه نظر ندم و ب سلیقه بقیه احترام بزارم و هیچ وقت زیرقولم نمیزنم،اگه این دیس لایک ها و حتی حرف شما دوست عزیز تنها ب خاطر اسم کاربری منه من دیگه هیچ حرفی ندارم و…
کامران
۲۷ دی ۱۳۹۴از پشت شبیه عنکوبته D: