بازوی فناوری لوتوس به تازگی سرمایههای زیادی جذب کرده است که ارزش آن را به ۴/۵ میلیارد دلار میرساند و از این سرمایهگذاری برای توسعه خودروی الکتریکی جدید و شبکههای توزیع جهانی محصولات بهره میبرد.
لوتوس تکنالوجی (Lotus Technology) به تازگی دور جدیدی از فرایند جمعآوری سرمایه را تکمیل کرده است که ارزش بازوی فناوری این سازنده خودروهای اسپرت را به تقریباً ۴/۵ میلیارد دلار میرساند.
به گزارش carscoops، این شرکت میزان سرمایهگذاری را فاش نکرده و سرمایهگذاران شرکتکننده را نیز نام نبرده است. رویترز سال گذشته گزارش داد که لوتوس تکنالوجی قصد دارد در اقدامی میزان سرمایهگذاری خود را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار افزایش دهد که ارزش آن را به رقمی بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار خواهد رساند.
مسئولان لوتوس میگویند که درآمد حاصله از این افزایش سرمایهگذاری در توسعه شبکههای توزیع جهانی و نوآوری محصول مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مطمئناً مهمترین مدل جدید برند لوتوس، الترا (Eletre ۲۰۲۴) است که در اواخر ماه مارس به عنوان اولین مدل از سری سه خودروی الکتریکی رونمایی شد. لوتوس که اکنون که تحت مالکیت جیلی است، با این محصولات جدید متحول خواهد شد.
لوتوس الترا از پلتفرم جدید خودروی الکتریکی استفاده میکند که زیربنای سایر مدلهای لوتوس خواهد بود و از فناوری ۸۰۰ ولت بهره میبرد. در حالی که لوتوس هنوز بسیاری از جزئیات کلیدی را دربارهی این شاسیبلند فاش نکرده است، ما از قبل میدانیم که این خودرو دارای بسته باتری بزرگتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود و با یکبار شارژ میتواند مسافت ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) را طی کند. علاوه بر این، لوتوس قول داده است که شارژ کامل الترا فقط ۱۸ دقیقه طول میکشد.
اولین نسخه از الترا که وارد بازار میشود، از یک جفت موتور الکتریکی بهره میبرد که با هم ترکیب میشوند و ۵۹۲ اسب بخار قدرت تولید میکنند. قدرت تولیدی به الترا اجازه میدهد در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن به ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت (۱۶۰ مایل بر ساعت) میرسد. دو مدل دیگر از الترا نیز به مشتریان ارائه خواهد شد که یکی از آنها تقریباً ۶۹۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
پس از عرضهی الترا به بازار، یک کوپه تمام الکتریکی چهاردر نیز در سبد محصولات آینده لوتوس وجود خواهد داشت که برای مقابله با تسلا مدل S و پورشه تایکان طراحی شده است. این مدل هماکنون با کد Type ۱۳۳ شناخته میشود و رقیب پورشه ماکان در اواسط دهه جاری میلادی به دنبال آن عرضه خواهد شد.
AMANTE
۱۴ مهر ۱۴۰۱کلمه ی ( تکنولوژی ) که ما میگیم تلفظ به سبک ایرانی هست و تلفظ درست اش ( تکنالوجی ) هست.
لوتوس یک مدت خیلی اومد سر تیتر ولی بعد یکهو غیب شد، امیدوارم با الکتریک شدن اش سبک قدیمی خودش رو فراموش نکنه، سبک، سریع، قیمت مناسب.
hamid
۱۴ مهر ۱۴۰۱خیر تکنولوجی تلفظ میشه ،اونا ژ ندارن
AHMADREZA
۱۴ مهر ۱۴۰۱سبک و سریع رو درست میفرمایید
اما تا جایی که بنده یادم هست لوتوس ها هیچوقت قیمت مناسب نداشتن
AMANTE
۱۴ مهر ۱۴۰۱منظورم این بود که نسبت به عملکرد قیمت مناسبی داشت.
ولی از نظر ارائه رفاه و امکانات اصلا نسبت به قیمت اش خوب نبود.
GMA
۱۴ مهر ۱۴۰۱اتفاقا رقبای هم قیمت لوتوس همیشه در پرفورمنس بسیار قوی تر بودند! لوتوس بیشتر به لذت رانندگی اهمیت میداد تا امکانات و پرفورمنس دیوانه وار!
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مهر ۱۴۰۱فکر میکنم حدود ۱۰ سال پیش بود که لوتوس تعدادی کانسپت رونمایی کرده بود در زمان خودش بسیار زیبا و چشمگیر بود که همین الانش هم اگر برید در net car show ببینید لذت میبرید !
نمیدونم چرا زیاد خبر از لوتوس میشنویم اما بخاری از این شرکت در دنیای واقعی بلند نمیشود !
این لوتوس باید دست چینیها و آلمانیها بیوفته تا ببینید چطور میتونه خاک به پا کنه و پتانسیل تمام الکتریکی شدن محصولاتش را دارد !
GMA
۱۴ مهر ۱۴۰۱اتفاقا لوتوس متعلق به جیلی چین هست! 😂
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱نسخه Eletre چقدر خوشگله توجه نکرده بودم تاحالا
عارف
۱۴ مهر ۱۴۰۱این شرکت های مثل لوتوس که خودرو با تعداد کم تولید میکنند چجوری سود میکنند؟ آخه همه میگن یه پلتفرم میلیارد ها تومن هزینه داره باز پول برای طراحی ماشین و…
هر چقدر هم فروش یه ماشین سود داشته باشه بازم یه جای کار میلنگه.
Arshia m3csl
۱۴ مهر ۱۴۰۱لوتوس داره خیلی قوی میشه داره رقیب جدی ای برای پورشه میشه مدیرای لوتوس دارن یک غور لوکس و اسپرت ساز از لوتوس میسازن و دارن باعث پیشرفت لوتوس میشن
mustangbrc
۱۴ مهر ۱۴۰۱انصافاً لوتوس الترا خوشگله
Payfast
۱۴ مهر ۱۴۰۱اخر اویجا چی شد؟