لوتوس امیا که سال آینده به بازار میآید، به قوای محرکه دو موتوره با حداکثر ۹۰۵ اسب بخار قدرت مجهز است و شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیهای دارد.
فرایند الکتریکیسازی لوتوس ادامه دارد و حالا پس از شاسیبلند الترا، سدان الکتریکی امیا (Emeya) معرفی شده که قرار است سال آینده تولید شود. لوتوس فعلاً مشخصات کامل این ماشین را منتشر نکرده و صرفاً گفته امیا به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود که حداکثر ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سدان لوتوس ظرف ۲.۷۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
امیا از یک پکیج باطری ۱۰۲ کیلووات ساعتی استفاده میکند که به میزان قابلتوجهی کوچکتر از باطری الترا است. بااینحال، سدان لوتوس از قابلیت شارژ بسیار سریع ۳۵۰ کیلوواتی برخوردار است که میتواند در کمتر از پنج دقیقه ۱۵۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند و ظرف ۱۸ دقیقه باطریها را تا ۸۰ درصد شارژ کند. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی هم مجهز است که با استفاده از سنسورهایی، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن میکند.
طراحی بیرونی امیا شباهت زیادی به الترا دارد و در اینجا هم شاهد همان خطوط شارپ و زاویهدار هستیم. در جلوی خودرو چراغهای دوخطی باریک، کاپوت برجسته و جلوپنجره بزرگ فعال به چشم میخورد که دیفیوزر فعال و اسپویلر عقب فعال هم در عقب آن را همراهی میکنند. در قسمت جانبی هم دستگیرههای در مخفی و دوربین بجای آینههای جانبی جلبتوجه میکند. طراحان همچنین ستونهای A را مشکیرنگ کردهاند که به سقفی با همین رنگ متصل میشوند. چراغهای نواری سراسری باریک عقب به همراه دو خروجی هوا در طرفین هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این سدان الکتریکی هستند.
در داخل امیا شاهد فضایی ساده با چهار صندلی مجزا هستیم اما احتمالاً برای عقب صندلی نیمکتی هم ارائه خواهد شد. درهرحال، در جلوی خودرو راننده از غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی کوچک و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگی بهرهمند میشود که تسلا را یادآوری میکند. ازجمله دیگر ویژگیهای داخلی سدان لوتوس هم میتوان به تریم فیبر کربنی، تودوزی چرمی ناپا و سیستم صوتی KEF اشاره کرد. لوتوس جزئیات بیشتر در مورد امیا را در سهماههٔ پایانی امسال اعلام خواهد کرد.
Arshia m3csl
۱۷ شهریور ۱۴۰۲عالی و جذابه ولی پورشه تایکان یک چیز دیگست
MehdiTurbo
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اگه بخوای خود خودرو رو ببینی هیچی
ولی وقتی نگاه به برند بکنی خیلی هم از جذابیت افتاده اون لوتوس کجا و این لوتوس تسلایی کجا
من توی اون لوتوسی که میشناختم وقتی ببینم شده یه تسلا برام هیچ جذاب بودن عالی بودنی نداره حتی زیبا ترینم باشه یه فاجعه است یه فاجعه تو دنیای خودرو خودروسازی
مثل اینه که خودروی بعدی فراری بوگاتی بشه یه خودروی تسلایی
اگه لوتوس کاملا بشناسید سابقه اش جریانش این ماشین یه پدیده بسیار غم انگیز و زشت برای این کمپانی
M
۲۱ مهر ۱۴۰۲لوتوس به این نکته نمیکنه که من و شما چی دوست داریم
به طیف وسیع خریدار ها نگاه میکنه به ویژه در چین و بریتانیا (دلیلشم مشخصه دیگه تو مقاله های قبلی گفته شده حتما میدونید با یکی برند چینی همکاری میکنه یادم رفت کدوم بود ، بریتانیا هم که کشور اصلیشه دیگه طبیعتاً)
اتفاقا اینجور برند های که به پیشواز برقی شدن رفتن درحالی که توی بنزینی ها آنچنان قوی ظاهر نشده بودن (از لحاظ فروش و محبوبیت میگم) خیلی کار درستی میکنند
چون مثلا برندی مثل بیمر یا مرسدس نمیتونه یهو از فردا همه چیشون برقی کنی چون باید آهسته آهسته و با حاشیه امنش یواش پیش بره
ولی اینجور برندا نه برند های مثل لوتوس ، جگوار و حتی بنظر من الفارومئو میتونن با سرعت بیشتری برقی سازی رو پیش ببرند و اینطوری نه تنها خودشون رو از مخمصه های نسبی که داشتن یا دارن خلاص کنن بلکه هم تو دل خریدار های طرفدار محیط زیستی بیشتر جا میفتن و اونا هم وقتی ببینم اینا پیشرو برقی سازی هستن میرن سمتشون و … میدونید چی میگم دیگه با کلمات نمیتونم خوب توضیح بدم
هم از طرفی خواه ناخواه از یه سری برند های حتی قدر که متاسفانه توی الکتریکی حرفی واسه گفتن هنوز ندارن جلو میفتن ! و به هرحال آینده صنعت خودرو تا چند سال دیگه کلا الکتریکیه چه بخوایم چه نخوایم ، پس اینطوری میتونن در آینده نزدیک (۵-۱۰ سال دیگه) از رقبا جلو بیفتن
net
۱۷ شهریور ۱۴۰۲چرا ماشین سوپر اسپرت برقی حس جالبی نداره
M.83
۱۷ شهریور ۱۴۰۲طبق تاریخ ماشینایی که معمولا محدوده ۹۰۰ اسب دارن
لجند میشن
حالا تو رو چه حسابی اینو با تایکان مقایسه میکنیو ای دونت نوو
mehran
۱۸ شهریور ۱۴۰۲این کجا تایکان کجا ، این یه سوپر اسپرته
GMA
۱۷ شهریور ۱۴۰۲فقط اسمش لوتوسه در عمل ولی ذرهای شبیه لوتوس نیست، البته این دلیل بر بد بودنش نیست
Tesla
۱۷ شهریور ۱۴۰۲واقعا که تسلا کبیر توی مهندسی رقیب نداره ، این لوتوس با اینکه بیش تر از ۹۰۰ اسب بخار قدرت داره و محصول سال ۲۰۲۴ میشه ولی با این وجود ۰/۳ ثانیه از مدل s p100d که توی سال ۲۰۱۵ ساخته شده و فقط ۵۸۸ اسب قدرت داشت ، کند تر !! تازه همین s p100d توی تست مجله معتبر موتورترند عدد ۲/۲۳ ثانیه را ثبت کرده و این در حالی که بعید میدونم این شتر گاو پلنگ تو واقعیت زیر ۳ ثانیه ثبت کنه ! تو دنیا فقط تسلا کبیر که میتونه لیاقت داشتن اسم مقدس ( نیکولا تسلا ) رو داشته باشه 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️💪💪
Viper
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اسم مقدس 😂😂😂
ابوالفضل
۱۷ شهریور ۱۴۰۲چرا تو رو بن نمی کنن
الان که چی
مازیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۲چرا بن کنن وقتی که با یه کامنت “ده نفر رو بالا میاره”؟!!
برای خلاص شدن راههای دیگه ای هم هست کمی درایت داشته باشید
X
۱۷ شهریور ۱۴۰۲درود بر سایت ترول پرور پدال
فقط انگلستان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲امیدوارم توی سرعت های بالا فرمون تسلات در نیاد که اگه در بیاد قیافه نیکولا تسلا میاد جلو چشمت.
MC20
۱۷ شهریور ۱۴۰۲🤣🤣🤣
Shahab
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا این تسلائه که میگه شتاب صفر تا صد ۱.۹۹ ثانیه ولی در عمل ۲.۵۶ میزنه😂🤣
لوتوس افسانه ای کجا تسلای شتر گاو پلنگ کجا
P100d که هیچی ، به نظرم حتی میتونه رقیب خوبی برای Plaid با ۱۵۰ اسب قدرت بیشتر باشه
حیف اسم نیکولاتسلای کبیر که روی آشغال پلاستیکی های ایلان گذاشتن🥲🫥😕
M
۲۱ مهر ۱۴۰۲این شتر گاو پلنگه؟
میدونید قضیه چی شده؟ قضیه بی تی اس و فن های تعصبیش
من خودم ایلان ماسک رو واقعا دوست داشتم ولی اینقدر کامنتای مس.خ.ر.ه میدی واقعا ح.ال.م داره از ایلان ماسک بهم میخ.وره
Dead man95
۱۷ شهریور ۱۴۰۲قبلا ماشینای هر برندی رو با نگاه به چراغ هاش تشخیص میدادی الان به لوگوش نگاه نکنی عمرا بتونی بفهمی این چیه…
M
۲۱ مهر ۱۴۰۲نه خب اینطوریم نیست بزرگش میکنین
الان همین لوتوس سبک طراحی جدیدش دستمون اومده دیگه
کسی که با لوتوس ۲۰ سال پیش خاطره داره آره نمیشناسه
ولی ما که داریم اخبار رو دنبال میکنیم و تا الان دو سه تا حداقل محصول این شکلی از لوتوس دیدیم خب مشخصه دیگه زبون طراحی جدیدش اینه بهش عادت میکنیم و از این به بعد راحت تر تشخیص میدیم ،البته اگه با لاماری اشتباه نکنیم😂 من خودم طراحی لاماری رو دوست دارم ، حالا فکر کنم اومده الترا رو زده با طراحی لاماری ولی با مهندسی انگلیسی🤓❤️ چه شود
خلاصه منظورم اینه زبون طراحی نسل جدید شرکت هارو میشه تشخیص داد ، الان بنز هم با eq طراحیش و کلا عوض کرد ، شما یه eq تو خیابون ببینی نمیفهمی بنزه؟
الکساندر گراهامبل
۱۷ شهریور ۱۴۰۲منتظر لاماری نیما هستیم
X
۱۷ شهریور ۱۴۰۲جیلی هم خوب پیشرفت کرده
فقط انگلستان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲طراحی و ظاهر دلنشینی داره مشخصات فنیش هم عالیه
.
برندهای متنوع و لوکس و رده بالای انگلستان همیشه آدم رو خوشحال میکنن.
دانیال_Surrey،England
۱۷ شهریور ۱۴۰۲کدوم انگلیس.
پلتفرمش که ماله جیلیه،باتری و موتورشم احتمالا ماله هموناس،تو چینم ساخته میشه.
کلا لوتوس تو انگلیس یه دفتر مهندسی و طراحی داره که اونم به مرور کوچیک و کوچیک تر میشه.
الان تو این ساخته های لوتوس((امیرا و اویجا و…)) از کدوم یکی از فرمول های لوتوس((هندلینگ عالی و وزن کم)) پیروی میشه دقیقا؟
من همون زمان که مراسم رونمایی از شاسی بلند لوتوس رو دیدم دیگه اون یک ذره امیدمم از دست دادم.
مراسم رونماییش به قدری بد و چیپ بود که من مراسم عروسی یکی از اقوام رو بهش ترجیح میدادم!
فقط انگلستان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲درود بر دانیال پرمهر و رولزرویس کولینان سوار لوتوس کلا کلاس کارش عوض شده
ولی روح اسپورت هنوز درش به خوبی دیده میشه
لوتوس به اسپورت و لذت بخش بودن معروفه.
مردیم از خوشی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲تعصب رو برند برام قابله هضمه ولی تعصب روی کشور بیگانه را اصلا متوجه نمی شم
اونم انگلیس که برا ما ایرانی ها باسن نزاشته تو تاریخ
البته برا همه کشور ها همینطوری برا مثال طرفدار تویوتا و کیا را درک میکنم ولی کسی که برای اسم ژاپن یا کره یقه پاره میکنه را درک نمی کنم !
اگه یه کشور بی هویت بودید بازم یه چیزی در حالی که شما صاحب افتخارتی نثل هخامنشیان ساسانیان و … هستید
دانیال_Surrey،England
۱۷ شهریور ۱۴۰۲هیچ اهمیتی نداره واقعا از نسل فردوسی یا هخامنشی و…باشیم.
در واقع اینا نون و آب نمیشه برای ما.
من حاضر بودم تو یه کشور با تاریخ کم قدمت باشم عوضش اعصاب و روانم آروم باشه تا یه جای 5000ساله با هزارتا مشکل.
خیلی از کامنتا هم میبینم بیشتر میخوره از نسل چنگیزخان و …باشن تا هخامنشی،همون کسایی که میگی یقه پاره میکنن.
پویا
۱۷ شهریور ۱۴۰۲جواب منطقی بود آفرین!
بگو شماها هروقت تونستید آبان ماه برید سر قبر کوروش دم از فرهنگ و هویت بزنید!
مردیم از خوشی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این بی اعصابی و بدبختی بخاطره بی فکری خود ماست بخش زیادیش
منم نگفتم نون و آب میشه فقط گفتم نیاز نیست آویزون بقیه کشور ها شد
شما ببین روی کشور از نفت خوابیدی
و هزار یک نعمت دیگه ما فقط اتحاد میخوایم ک بعد ….
M
۲۱ مهر ۱۴۰۲ببین تقصیر ایران یا ما نیست ما تو کشور خوبی هستیم فقط تو دوره بدی به دنیا اومدیم تو این کشور
کلا جهان هیچوقت ثابت نبوده و همیشه چرخه وجود داره و هر چند وقت یکبار همه چی عوض میشه
نمیدونم میدونستید یا نه سرچ کنید تو منابع انگلیسی میاد
آمریکا ۳ یا ۴ قرن پیش (دقیق یادم نیست ۳ بود یا ۴) فقیر ترین کشور جهان بوده! مردم تو خونه های گلی زندگی میکردن! همون زمانی که اروپا تو اوج قدرت بود ، خب الان برعکس شده و آمریکا فعلا ابرقدرت اصلیه
یا مثلاً میدونستید ۱۵ قرن اول بعد از میلاد مسیح تقریبا به صورت پیوسته چین و هند ابرقدرت اقتصادی بودن! ولی تو ۳۰۰ ,۴۰۰ سال بعدش خیلی افت کردن و جاشون رو دادن به اروپا و آمریکا! یا خیلی تمدن ها و کشورها های دیگه مثل ایران ، مصر ، یونان و …
الان هم جهان باز داره میچرخه سمت چین و بقیه آسیا ،حالا هند هنوز عقب تره و جای کار زیاد داره ولی اونم پیش بینی کردن جزو ابرقدرت های این قرن میشه
میبینید ؟ میخوام بگم همش این چرخه داره میچرخه ، هیچوقت هیچ کشور و هیچ ملتی ابرقدرت نبودن! همش تغییر میکنه
ایران هم یه زمانی خوب بوده الان خب اوضاع جالبی نداره ، شاید مثال میزنم شاید ۱۰ سال دیگه ایران خیلی خوب بشه و درست بشه!
منتهی ما دو راه داریم با اینکه بگیم ایران بده چیزی درست نمیشه یا بمونیم و کمک کنیم ایران جای بهتری بشه ، یا هم بریم به یک کشوری که میدونیم الان وضعیت خوبی داره و احساس میکنیم در آینده هم جایگاه خوبی داشته باشه
فقط انگلستان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲مردیم از خوشی خوشی جان
اسم خودت گویای همه چیزه
حالا که توی ایران از اقتصاد بد یا سیستم تحصیلی بد آسیب دیدی آیا از ایران و مردمش بدت میاد؟
مردیم از خوشی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این خیلی فرق داره عزیزم
درضمن الان ما تحت سلطه ایرانی های واقعی نیستیم
شما از جنایات انگلیس علیه ایران خبر داری ؟
فقط انگلستان
۱۷ شهریور ۱۴۰۲نظر من انسان دوست بودن هستش حالا که در گذشته یه عده بیمار و نادان ظلمی علیه ما داشتن که دلیل نمیشه از نسل های بعد از اون ها هم بدمون بیاد در ضمن انسان در طول زمان بهتر و بهتر میشه الان چندین قانون بشر دوستانه وجود داره و خیلی از کشورها انسان براشون مقدس هستش.
M
۲۱ مهر ۱۴۰۲اوایل که با صنعت خودرو آشنا شدم از انگلیس فقط رولزرویس و بنتلی رو میشناختیم
ولی کم کم دیدم چقدر برند های متنوع و جذاب و خفن داره تعدادشون هم کم نیست ماشاالله
مکلارن ، استون مارتین ،بنتلی ، رولزرویس ، لوتوس ، لندروور ، جگوار و … الان اینارو یادم بود
حیف که دولت حمایتشون نمیکنه و یکی رو آلمان میخره یکی رو چین میخره!
فکر کن تو یکی از ده کشور ثروتمند دنیا به دنیا بیای و یه شرکت خودرو سازی خفن بسازی و سالها واسش تلاش کنی و کل جهان بشناسنت بعد دولت حمایتت نکنه مجبور شی واسه جذب سرمایه سهام بفروشی به کشور همسایه! البته این خودش بخشی از تجارته و کار بدی نیست من منظورم چیز دیگست ، میخوام بگم اینه فرق بین انگلیس مثلا و آلمان دوتا کشور همسایه و خیلی شبیه به هم ، آلمان کجا مدیریتش انگلیس کجا
بنظرم تنها کشور غربی که واقعا با مدیریت فوقالعاده و برنامه ریزی درست پیش میره آلمان هست که خوشبختانه فوقالعاده موفق هم هست درحال حاضر با ۸۰ و خورده ای میلیون جمعیت اقتصاد چهارم دنیاست اونم بدون منابع طبیعی و خدادادی زیاد مثل نفت ،گاز و با وسعت یک پنجم ایران با تلاشش به اینجا رسیده
واقعا قانون منده ،بقیه کشورها ظاهراً قانونشون در اخذ مالیات … پار.ه کن از شهروندان و نیز ایجاد ترند های مس.خ.ره دو روزه خلاصه میشه
ابوالفضل
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ایکاش طرحش شبیه جمرا میبود یا حداقل همون طرح الترا رو، رو این پیاده میکردن اصلا گیرایی و کشش نداره طرحش
blackwing
۱۷ شهریور ۱۴۰۲یه دیس لایک بزرگ 👎🏼 به کمپانی لوتوس با این افتضاح طراحی 👏🏼👏🏼
مخصوصاً نمای جلو و کپیکاری های کابین از تسلا
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۲با این حجم از اسب بخار یکم کند نیست ؟
Enzo Ferrari 2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سنگینه
X
۱۷ شهریور ۱۴۰۲زمانی که لوتوس خودرو اسپرت داشت هوندا تازه موتور گازی یاد گرفته بود بسازه الان لوتوس شد عجق وجق
عجب
hssn
۱۷ شهریور ۱۴۰۲کند، زشت، فاجعه.
Monster 765lt
۱۸ شهریور ۱۴۰۲طراحی بیرونش خوبه ولی داخلش افتضاح ینی کلا برقیا جز تایکان طراحی داخلشون گریه داره