برنامهٔ آزمایشهای لوتوس امیا پس از سه سال در ۱۵ کشور و دو قارهٔ مختلف و مناطق خشنی مثل قطب شمال، به پایان رسیده است.
لوتوس پس از سه سال آزمایش در ۱۵ کشور و دو قارهٔ مختلف، برنامهٔ توسعه و آزمایش سدان الکتریکی امیا را به پایان رسانده است. این خودرو که پس از شاسیبلند الترا دومین محصول الکتریکی لوتوس محسوب میشود، اخیراً برای انجام یک سری آزمایش طاقتفرسا به قطب شمال در فنلاند برده شده و دمایی تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است. مهندسان لوتوس در فنلاند روی تنظیم دقیق سیستم تعلیق، فرمان، ترمزها و سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری تمرکز کردهاند.
علاوه بر این، آزمایشها روی لاستیکهای زمستانی اختصاصی انجام شده است که برای امیا قابل انتخاب خواهد بود. به گفتهٔ لوتوس، سیستمهای کمکراننده در این ماشین بهگونهای مهندسی شدهاند که علیرغم پوشیده شدن علائم جاده با چیزهایی مثل برف، همچنان کارایی خود را حفظ کنند. همچنین در طول این آزمایشها، سدان لوتوس داخل یک بهاصطلاح فریزر خودرو قرار داده شده است که دما را تا منفی ۴۰ درجهٔ سانتیگراد کاهش میدهد. طی سه سال گذشته، آزمایشهای امیا در جادههای پیچدرپیچ بریتانیا، اتوبانهای آلمان و گردنههای کوهستانی در مغولستان انجام شده است. این سدان الکتریکی همچنین در پیستهای نوربرگرینگ و ناردو هم آزمایش شده است.
مدیر خانوادهٔ امیا در لوتوس میگوید:
فرایند آزمایش در لوتوس دقیق است و یک ارزیابی جامع از همهچیز از سیستم تعلیق و فرمان گرفته تا باطری و لاستیکها را پوشش میدهد. ۳۶۵ روز یک سال و در هر شرایطی. ما بسیار مشتاقیم که خریداران بتوانند خودشان امیا را تجربه کنند
هرچند آزمایش جهانی امیا به پایان رسیده است اما لوتوس پیش از آغاز تحویل خودرو به خریداران، آزمایشهای محلی بیشتری را در خاورمیانه، ایالاتمتحده و استرالیا انجام خواهد داد.
لوتوس امیا در قویترین نسخه به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف تنها ۲.۷۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. انرژی موردنیاز باطریها هم توسط یک پکیج باطری ۱۰۲ کیلووات ساعتی تأمین میشود.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این لوتوسم مثل کرایسلرِ !!!
فقط کانسپت میده بیرون ولی از خط تولید خبری نیست !!!
با اومدنِ چینیها که دیگه تا چند وقت دیگه کانسپتشون هم بگذارند گوشه تاغچه تو موزه !!!
لوتوس و کرایسلر باید دست آلمانیها میوفتاد تا میدیدید چطور زندش میکردن یا حتی دست چینیها به سبب تکنولوژی و پول فراوانی که دارند ، قدرت ریسکش رو داشتند تا زنده شوند اما الان سالهاست که با دنده عقب میروند رو به جلو !!!
حسین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲جسارتا لوتوس همین الان هم متعلق به جیلی هست
https://zgh.com/our-brands/lotus-cars/?lang=en
۲۵ بهمن ۱۴۰۲لاماری سدان : به زودی…
۲۵ بهمن ۱۴۰۲خوب مگه بد میگم ؟ بلاخره یه شرکت چینی ازش اسکی میره 😐 بعدش یکی میارتش ایران به اسم لاماری نیما سدان (نیما اسم نتیجه پسر خالشه) 😲😲
amir
۲۵ بهمن ۱۴۰۲لوتوس بعد یه دوره افت اومده که بیاد رو دور🔥
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲پورشه تایکان > لوتوس امیا
parhamiof
۲۵ بهمن ۱۴۰۲اگه همینجوری وارد بازار شه و مثل سایبرتراک گندش در نیاد ظاهرا رقیب قدریه برای تمام سداناس برقی.
Dark Knight
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این کجاش دقیقا رقیب تایکان هست !! از نظر قدرت که توربو s جدید ۹۳۸ اسبه و صفر تا صدش ۲/۳ پس تو هر پارامتری از پرفورمنس اینو له میکنه ، از نظر range و سرعت شارژ که در حال حاضر نسل جدید تایکان با شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد ۱۵ دقیقه ای از تسلا مدل s هم بهتره چه برسه به لوتوس ! در کل فقط اومدن یه چیزی بگن و گرنه قطعا خودشون هم میدونن فرسنگ ها از پورشه عقب هستن
AMANTE
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ایشون بیشتر میخوره رقیب مرسدس EQE EQS، لوسید ایر و…. باشه.
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲بدک نیست ولی دنا پلاس برتری داره🤔🤔🤔