لوتوس

اعلام قیمت و مشخصات لوتوس امیرا با پیشرانهٔ چهار سیلندر AMG

لوتوس سال گذشته در فستیوال سرعت گودوود از مدل جدید امیرا پرده‌برداری کرد ولی در آن زمان جزئیات کاملی در مورد پیشرانه‌های آن اعلام نشد. حال اما این شرکت بریتانیایی قیمت و مشخصات کامل نسخهٔ چهار سیلندر امیرا را منتشر کرده است. این نسخه به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ M139 مرسدس AMG مجهز است که در اینجا ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این یعنی موتور M139 در امیرا بسیار ضعیف شده است زیرا همین پیشرانه در مرسدس A45 S AMG قدرتی معادل ۴۲۱ اسب بخار تولید می‌کند.

بااین‌حال، به گفتهٔ لوتوس، این نسخه‌ای سفارشی از موتور M139 است و اصلاحاتی سخت‌افزاری را تجربه کرده تا برای استفاده در ترکیب موتور وسط مناسب شود. سیستم اگزوز این موتور هم توسط لوتوس طراحی شده است. لوتوس اما عنوان نکرده که به چه دلیل این موتور نزدیک به ۶۰ اسب بخار قدرت خود را از دست داده است. البته احتمالاً این شرکت بریتانیایی پیشرانهٔ AMG را به‌گونه‌ای تنظیم کرده تا به محدودهٔ موتور قوی‌تر ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ امیرا وارد نشود. آن موتور که از تویوتا گرفته شده، ۴۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور ۴۲۰ نیوتن متری آن با موتور AMG برابر است.

انتقال نیروی این پیشرانهٔ چهار سیلندر توسط نسخه‌ای اختصاصی از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ AMG صورت می‌گیرد و برخلاف موتور V6، در این نسخه امکان انتخاب گیربکس دستی وجود نخواهد داشت. طبق اعلام لوتوس، امیرای چهار سیلندر ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ V6 کُندتر است. حداکثر سرعت نسخهٔ چهار سیلندر نیز با کمی کاهش نسبت به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در نسخهٔ V6 به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است. مطمئناً وزن کمتر، پیشرانهٔ کوچک‌تر و گیربکس دوکلاچهٔ سریع‌تر (برای اولین بار است که این نوع گیربکس در یک لوتوس ارائه می‌شود) در دستیابی به این اعداد نقش داشته‌اند.

لوتوس برای هردو نسخهٔ چهار سیلندر و شش سیلندر امیرا مدل ویژه‌ای بنام فرست ادیشن را ارائه کرده که از تجهیزات کاملی برخوردار است. این نسخه با هردو موتور به‌صورت استاندارد از نشان‌های ویژه، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شدهٔ فوق سبک، کالیپرهای ترمز به رنگ‌های قرمز، مشکی، زرد یا نقره‌ای، چراغ‌های تمام LED، اگزوز تیتانیومی و تریم مشکی براق بهره می‌برد و سقف مشکی هم برای آن قابل سفارش است. پکیج راننده، پکیج طراحی (شامل شیشه‌های دودی، آستر سقف آلکانترا و…) و پکیج راحتی (شامل سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و…) نیز به‌صورت استاندارد در نسخهٔ فرست ادیشن ارائه می‌شود.

در داخل این نسخه هم شاهد تجهیزات استاندارد زیادی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، گرم‌کن و تنظیم برقی ۱۲ جهتهٔ صندلی‌ها، نورپردازی و سیستم صوتی پریمیوم KEF هستیم. پذیرش سفارشات برای خرید نسخهٔ چهار سیلندر امیرا از آوریل آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران نیز در پایان سال ۲۰۲۲ صورت می‌گیرد. خریداران برای تحویل نسخهٔ V6 اما باید تا ژانویهٔ ۲۰۲۳ صبر کنند ولی از تابستان آینده امکان سفارش آن وجود خواهد داشت.

قیمت لوتوس امیرا چهار سیلندر فرست ادیشن در آمریکا از ۸۵,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۳ هزار دلار از قیمت مدل پایهٔ V6 بیشتر است. قیمت نسخهٔ فرست ادیشن با موتور V6 و گیربکس دستی هم از ۹۳,۹۰۰ دلار شروع خواهد شد. قیمت مدل‌های مختلف این خودروی اسپرت بریتانیایی در کشورهای مختلف را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

بریتانیا

آلمان

آمریکا

امیرا چهار سیلندر پایه ۵۹,۹۹۵ پوند
امیرا چهار سیلندر فرست ادیشن ۷۱,۹۹۵ پوند ۸۷,۹۹۵ یورو ۸۵,۹۰۰ دلار
امیرا شش سیلندر پایه ۶۴,۹۹۵ پوند ۸۱,۹۹۵ یورو ۸۲,۹۰۰ دلار
امیرا شش سیلندر فرست ادیشن ۷۵,۹۹۵ پوند ۹۵,۹۹۵ یورو ۹۳,۹۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. کامران

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خشگله ولی حیف پوله ۸۵k یعنی کوروت استینگری فولی لودد یا زد صفر شش پایه با قوی ترین ۸ سلندر جهان

    موافقم 26
    مخالفم 7
    1. F

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سلام
      قوی ترین ۸ سیلندر ✅تنفس طبیعی✅ جهان، لطفا اصلاح کنید.

      موافقم 23
  2. Moon

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خب اوم موتور 6 سیلندرت هم از بنز می گرفتی تویوتا اخه لامصب ؟!
    تویوتا خودش می خواد ماشین اسپرت بسازه موتورش رو از بی ام و تامین می کنه (سوپرا ) بعد تو رفتی از تویوتا موتور گرفتی البته از جیلی بیشتر از این انتظاری نمیشه داشت لوتوس رو به مرز تباهی کشونده

    موافقم 20
    مخالفم 15
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      سالهاست این انجین رو استفاده میکنه.البته کلی تغییر داده یکیش تنفس با سوپر شارژ هست.به نظرت برا تویوتا کاری داشت انجین وی6 جدید 410 اسبیش رو روی سوپرا میزاست.میخواستن سوپرا 6 خطی باشه.البته کاش تویوتا انجین خودش رو میزاشت منم هر چی فکر میکنم سوپرا تو کتم نمیره ولی از خوده زد4 خیلی سره

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Moon

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (176 ديدگاه)

        وقتی نتیجه نداده به چه دردی میخوره ؟ از خود Z4 ضعیف تره تو درگ ، شخصیت و پرستیژ سوپرا هم با این کارش نابود کرده ، حتی کابین سوپرا خیلی شبیه Z4 شده دسته دندش عینا همون دسته دنده ی خلبانی بی ام و هست این نسل سوپرا فقط هست که باشه وگرنه فکر نکنم کسی رقبای المانیش (718 GTS , TT S ,Z4) رو انتخاب نکنه و بیاد یه Z4 با لوگوی تویوتا بخره

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. GMA

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      این پیشرانه قبل از اینکه لوتوس به جیلی واگذار بشه روی تمام محصولات لوتوس نصب میشد ربطی به جیلی نداره اصلا!
      بنظر من هم دیگه نیازی به V6 سوپرشارژ نبود وقتی 4 سیلندر مرسدس سبک تر و قوی تره، تنها برتری V6 تویوتا صدای زیبا و ناله سوپرشارژر هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. امین

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    پشتش همون تسلا رودستر دقت کنید اما خیلی قشنگ

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. مهردادکمال

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    من یکی الپاین رو ترجیح میدم شماها رو نمیدونم

    موافقم 3
    مخالفم 5
  5. R

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این که کپی mc 20 عه

    موافقم 2
    مخالفم 8
  6. مردیم از خوشی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    انتظار قیمت رقابتی تری از محصولات لوتوس دارم با توجه به این که جیلی تو تصمیم گیری ها هم حضور داره

  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که خوشم اومد، ظاهر زیبا و دلربایی داره طراحی داخلیشم منطقیه قدرتشم به اندازه ست، درمورد قیمت و انتخاب هم سلیقه ای هست که من میپسندمش…

    موافقم 10
  8. Reza_ar

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (270 ديدگاه)

    کاش انجین های قوی تری داشت
    مشخصات فنی به اندازه ظاهرش قوی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا