لوتوس

لوتوس از امیرا GT4 با موتور تویوتا و قیمت 205 هزار دلاری رونمایی کرد

لوتوس پس از انتشار یک اعلامیه در روزهای گذشته، از نسخه مسابقه‌ای کوپه امیرا پرده‌برداری کرد. این خودرو که امیرا GT4 نام دارد در پیست تست «هثل» رونمایی شد تا عملکرد آن در پیست به نمایش درآورده شود و بینندگان از ظرفیت‌های دینامیکی آن آگاه شوند. سازنده در این رویداد و درکنار امیرا GT4، یک دستگاه لوتوس تایپ ۳۰ کلاسیک متعلق به سال ۱۹۶۵ را نیز به حرکت درآورد که از موتور ۴.۷ لیتری V8 فورد نیرو می‌گرفت.

امیرا GT4 برخلاف خودروی قدیمی از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 ساخته تویوتا استفاده می‌کند که مجموعا ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در دور ۷,200rpm به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی تناوبی «اکسترک» واسطه رسیدن این قدرت به محور عقب می‌شود که ازطریق پدال‌های پشت فرمان و به‌واسطه یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل می‌گردد. نیروی ترمز نیز با استفاده از سیستم ترمز مسابقه‌ای و تنظیم‌پذیر ماژول ABS شرکت بوش تامین می‌شود.

امیرا GT4 روی تایرهای پیرلی GT4 سوار شده است که رینگ‌های مسابقه‌ای ۱۸ اینچی را درون خود جای داده‌اند. فنربندی این خودروی اسپرت از نوع ویبوش دوگانه بوده و برای هر دو محور خودرو، از میراگرهای تنظیم‌پذیر «اولینز» استفاده شده است. میل‌های ضدلغزش محورهای جلو و عقب وظیفه حفظ تعادل امیرا را در پیچ‌ها برعهده دارند. میل‌های محافظ ۶ نقطه‌ای تاییدشده توسط FIA نیز از امنیت کابین و سرنشینانش اطمینان حاصل می‌کند. تمام این مجموعه روی یک شاسی آلومینیومی سوار شده است که درکنار پنل‌های کامپوزیتی بدنه و به‌صورت خام، تنها ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

امیرا GT4 نخستین پروژه بخش «عملکرد پیشرفته لوتوس» به شمار می‌رود که پیش‌تر به‌عنوان بازوی آزمایشگاهی و موتوراسپرت این شرکت بنا نهاده شد. لوتوس با معرفی خودروی مسابقه‌ای جدیدش امید دارد که از یک شرکت بریتانیایی خودروهای اسپرت به یک برند تجاری جهانی در زمینه خودروهای عملکرد بالا تبدیل شود. این برند نخستین‌بار برنامه خود را برای ساخت امیرا GT4 در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام و از همان زمان پیش‌فروش این خودرو را نیز آغاز کرد. تمامی نمونه‌هایی که تا سال آینده تولید خواهند شد هم‌اکنون به فروش رسیده‌اند.

قاعدتا اگر کسی مایل به خرید این خودروی اسپرت مسابقه‌ای باشد باید تا سال آینده صبر کند و سپس مبلغی برابر ۲۰۵ هزار دلار را به لوتوس پرداخت کند. البته این قیمت باتوجه به مشخصات خودروی سفارش داده‌شده تغییر کند. درهرصورت، تمام مدل‌های امیرا GT4 توسط لوتوس و گروه «RML»، به‌شکل دست‌ساز و در انگلستان تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. elman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    توی پستی که معرفی جگوار F-pace SVR بود گفته بودم که استون داره جون میگیره
    الانم دقیقا همین اتفاق داره برای لوتوس میوفته
    ولی جدا از بحثا امیرا عجب ماشینیه

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      قیمتش خیلی خیلی بالاست ارزش خرید نداره

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. dhny

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        مثلا رقیباش چه قیمت هایی دارن؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Reza Waffen SS

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          یه خیلی خودرو وجود داره با قیمت کمتر و قدرت و شتاب بهتر

          مثلا پورشه کیمن GT4 RS با قیمت 195 هزار دلار و قدرت بیشتر و شتاب بهتر و تاپ اسپید بهتر و ارزش بالاتر انتخاب کاملا معقولی هستش بجای امیرا

          بازم میگم این نسخه اصلا ارزش خرید نداره

          موافقم 3
          مخالفم 3
  2. R@m!n

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تویوتا دو تا موتور شش سیلندر V35A و 2GR-FE که رو همین ماشین سوار شده بعد رفته از بی ام و موتور گرفته !!! نمی دونم این بند قراردادشونه یا خودخواسته، این وسط لوتوس اومده از تویوتا موتور می گیره !!!

    V35A بیشتر یه نمونه برای رقابت با اکوبوست فورد هست که البته در سطح پایین تری ظاهر شده البته بسیار خوبی هست اما اون یکی موتور به راحتی می تونست با تقویت و افزایش درجه سیلندرها رو سوپرا جدید قرار بگیره.

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. heshmat021

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (410 ديدگاه)

      حتما استفاده از این موتور ها از نظر مالی به صرفه نبوده

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        فکر می کنم بخاطر خرید پلتفرم بی ام و مجبورشون کرده موتور هم بخرن.

        مسائل مالی برای کمپانی مثل تویوتا اونم رو یه کوپه پرتیراژ و قیمت متوسط دلیل قانع کننده ای نمی تونه باشه.

        موافقم 8
        مخالفم 2
  3. Jdm باز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    لوتوس یه تکونی داره به خودش میده
    پیشرفت خوبیه

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. behn00d

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      آره👍🏻

      موافقم 4
      مخالفم 2
  4. reza-srt

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فک کنم یکم زیادیه قیمتش شاید ۱۳۰ تا بیستر نیرزه)شایدم کمتر

    موافقم 10
    مخالفم 6
  5. net

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3393 ديدگاه)

    لوتوس امیرا طراحی بیرونی خوبی داره ولی طراحی داخلی و صفحه نمایش کمی شبیه ماشینهای سدان هست و طراحی داخلی چندان حس ماشین سوپر اسپرت نداره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  6. Kaveh Aria

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چه خبره با این قیمت؟.؟.؟؟چی داره مگه؟؟فقط چون دست سازه؟یا چون اسما ماشین پیسته؟؟۲۰۵ هزار بدی و موتور تویوتا ۴۰۰ اسبی گیر ات بیاد؟؟چرا نری یه ۹۱۱ توربو اس بگیری که هایپر کارها رو هم قورت میده چه برسه به یه ماشین اسپورت مثل این رو؟برای پیست هم اگه ماشین میخوای همون نسخه ۹۱۱ gtr2 رو میگیرن دیگه.چه قیمت عجیبی روش گذاتشن.تازه پورشه به کنار هزار تا ماشین دیگه میشه خرید که مشخصات خیییییلی بهتر و قیمت خییییلی پایینتر دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا