لوتوس با یک نمونۀ ویژه و مخصوص پیست از هایپرکار الکتریکی اوایا قصد شکستن رکورد نوربرگرینگ را داشته که ناکام مانده است.
تلاش لوتوس برای شکستن رکورد سریعترین خودروی الکتریکی پیست نوربرگرینگ با هایپرکار اوایا به دلیل خرابی خودرو ناکام ماند. هرچند لوتوس رسماً اعلام نکرده که به دنبال شکستن رکورد ۶ دقیقه و ۵ ثانیهای فولکسواگن ID.R مسابقهای بوده اما به گفتۀ عکاسان جاسوس در نوربرگرینگ، لوتوس کل پیست را اجاره کرده و همهچیز برای شکستن رکورد آماده بوده مثل هلیکوپتری که با دوربین که به تعقیب خودرو میپرداخت اما ناگهان اوایا در پیست متوقف شد.
البته خودرویی که لوتوس برای رکورد زنی به نوربرگرینگ برده یک اوایا معمولی نیست بلکه نمونهای ویژه بنام اوایا X است که سازندۀ بریتانیایی آن را یک کانسپت تکنولوژی توصیف میکند. این خودرو بدون چراغ و آینههای جانبی و همینطور فاصلۀ بسیار کم با زمین، قطعاً جادهای نخواهد بود و نسخهای مخصوص پیست است. یک بال عظیم در عقب، رکابهای برجستۀ جانبی، اسپلیتر بزرگ و لاستیکهای پیرلی P Zero هم از دیگر ویژگیهای اوایا X هستند.
لوتوس از اشاره به جزئیات این اوایا مرموز، علت خرابی و یا زمان بازگشت به پیست خودداری کرده و صرفاً در بیانهای گفته است:
اوایا X یک کانسپت تکنولوژی کاملاً جدید از لوتوس است. این خودرو که بر اساس نسخۀ جادهای اوایا ساخته شده، حد نهایی اوایا بوده و طی هفتههای گذشته در چندین پیست در کشورهای مختلف آزمایش شده است. ما پیشرفت زیادی داشتهایم، با موفقیت به تمام اهداف خود دست پیدا کردهایم و در مورد چالشهای دور زدن در نوربرگرینگ آموختهایم.
هرچند لوتوس هیچ اشارهای به رکوردزنی در نوربرگرینگ نکرده اما منطقی به نظر میرسد که بخواهد رکورد چهارسالۀ فولکسواگن در این پیست را بشکند و به سازندۀ اولین خودروی الکتریکی تبدیل شود که مسیر ۲۰.۶ کیلومتری را در کمتر از ۶ دقیقه طی میکند. در این صورت، اوایا X به دومین خودروی سریع تاریخ نوربرگرینگ پس از خودروی مسابقهای استقامتی پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو تبدیل خواهد شد.
برای یادآوری، اوایا به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و خودرو را در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسانند.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کهرِ هر کَس نیست خرمن کوفتن / گاو نر میخواهدو مردِ کُهِن !
ماکسیمیلیان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سلام و درود!
“اوایا X یک کانسپت تکنولوژی کاملاً جدید از لوتوس است.”
با توجه به این ادعا، نمیتوان لوتوس را به عدم داشتن تجربه و سابقه متهم کرد؛ اگر جز این بود، خودروها در همان مرحلهی ایدهپردازی عملی معرفی میکردند.
با سپاس؛ یا علی🌷
ماکسیمیلیان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ویرایش میکنم: ضمن عرض پوزش، حرف اضافهی «را» در بخش “خودروها «را» در همان مرحلهی ایدهپردازی عملی معرفی میکردند.” جاماند.
Mercedes.benz
۲۵ خرداد ۱۴۰۲الان این شعر در وصف لوتوس بود ؟ شما شناختی از این برند داری؟
Cyber truck punk
۱۱ مرداد ۱۴۰۲هممون از این برند شناخت داریم البته از ریشه هایش نه الف های هرز چینی که تازه در آورده
KAMI
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دیگه از ماشین انگلیسی ( بخونید چینی ) بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
با ۲۰۰۰ اسب بخار و این آیرودینامیک که حداقل ۱.۵ تن دانفورس تولید میکنه اگه نتونه رکورد بشکنه که دیگه…
لوتوس بهتر بود به جای خودروسازی همون راه کالین چاپمن یعنی صنعت drug🚬 رو ادامه میداد
KAMI
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دیگه از ماشین انگلیسی ( بخونید چ.ی.ن.ی ) بیشتر از این نمیشه انتظار داشت
با ۲۰۰۰ اسب بخار و این آیرودینامیک که حداقل ۱.۵ تن دانفورس تولید میکنه اگه نتونه رکورد بشکنه که دیگه…
لوتوس بهتر بود به جای خودروسازی همون راه کالین چاپمن یعنی صنعت drug🚬 رو ادامه میداد
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بازم یه انگلیسی کامی رو از مخفیگاهش کشید بیرون
خوشم میاد این مسئله هیچ ردخوری نداره
KAMI
۲۵ خرداد ۱۴۰۲حالا سر هندی بودن جگوار لندرور شاید بشه بحث کرد ولی چ.ی.ن.ی بودن لوتوس دیگه جای بحث نداره
اون یکی رفیق کشته مرده انگلیست هم از لوتوس ناامید شده برا همین تا الان اینجا پیداش نشده
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هندی چینی کامرونی کامی لندی هرچی هست حساسیت ایجاد کرده
دگزامتازون امتحان کن
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چینی؟ لوتوس؟
همون که gm بعد شصت سال و شصت میلیون هشت سیلندر ساختن، برای c4zr1 بهش گفت بیا تو بساز زور ما بیشتر از این نیست؟
و لوتوس اومد و هشت سیلندر ساختنو یاد داد اما عرضه یاد گرفتنم نداشتن
میبینی کامی؟ طعنه زدن خیلی آسونه
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲آره جای بحث نداره همون که gm بعد شصت سال و شصت میلیون هشت سیلندر ساختن بهش گفت بیا تو بساز زور ما بیشتر از این نیست و لوتوس هشت سیلندر ساختنو یاد داد اما عرضه یاد گرفتنم نداشتن
میبینی کامی؟ طعنه زدن خیلی آسونه
KAMI
۲۵ خرداد ۱۴۰۲طعنه اصلی رو رفیقت اون پایین بهت زد 😂
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پس بازم کامی ناکام موند که
محمدهادی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یااا ابرخودروووو…
الکتریکی ها دارن کاملا دنیای اتوموبیل هارو دگرگون میکنن
۲هزار اسب بخار…
رشد مشخصات فنی در الکتریکی ها نسبت به خودروهای نسل گذشته(درون سوز ها) بشدت بالاتره
با این تفاسیر در سالهای نه چندان دور تر،داشتن ابرخودروهایی با حدود ۱۰ هزار اسب بخار هیچ دور از ذهن نیست
بیچاره لاستیک های خودرهای آینده
R
۲۵ خرداد ۱۴۰۲۹۱۹ که یک اتاق خالی کوچیک و یه موتوره اصلا جز ماشینا حساب نمیشه چطور؟عادی نیست؟
HR3
۲۵ خرداد ۱۴۰۲لوتوس کمپانی قابلیه مطمئناً بر میگرده و رکورد خوبی خواهد زد
Kingers
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اسم لوتوس میاد یاد جرمی کلارکسون میفتم که میگفت
لوتوس مخفف اینه :
Lots Of Trouble , Usually Serious
واقعا درست میگفت :))
امیر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲با این همه قدرت و گشتاورش باز هم نمیتونه در حد سوپرکار های ۶۰۰ – ۷۰۰ اسبی آلمانی ها تایم بزنه ( وقتی میگم تکنولوژی ژرمن ها ۵۰ سال از بقیه جلوتر دقیقا منظورم این هست )
jzjdm
۲۵ خرداد ۱۴۰۲موافقم
دانیال_Surrey،England
۲۵ خرداد ۱۴۰۲به شخصه هر خبر بد یا شکستی که از لوتوس بیاد بیرون من واقعا خوشحال میشم.
دوستان نمیخوان باور کنن که دیگه این خودروساز اصالتی نداره.
سیاست تولید بالای 100 هزارتا
ساخت مرکز فناوری اصلی تو چین!
تولید بسیاری از محصولات آینده تو چین.
همون بلایی که سر mg اووردن سر لوتوس هم میخوان بیارن.
خوشبختانه تیرشون خطا رفته چون چندین ساله که مهندسای اصلی لوتوس کوچ کردن مک لارن و استون و جگوار و…
این شکست هم نمونه ی واضحشه.
همچین خبری از اویجا بعد از این همه سال نیست.
محمدهادی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اینکه لوتوس مقر اصلی خودش رو برده در چین،هیچ ارتباطی به این نداره که ازین به بعد باید ماشیناش روز به روز ظعیف تر بد تر بشن
اتفاقا چین بستر بسیار بسیار ایده آلیه برای توسعه ی تکنولوژیکی و فناورانه
اشکال فنی ممکنه در هر ماشینی پیش بیاد
BMW
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یعنی با ۲ هزار اسب بخار قدرت یه ماشین برقی نمیتونه یه رکورد بزنه مگه میشه همین پراید ما رو هوا پرواز میکنه و رکود رو به حداقل می زنه ولی خدایی یه بار بیان از پراید ایران برای این پیست استفاده کنند کل دنیا شاخ درمیاره حالا ببین کی گفتم😂😂😂