لوتوس بهتازگی از یک مدل زیباتر، سبکتر و آماده برای مسابقه در پیست از اگزیج برای اروپا خبر داده است. این خودرو که لوتوس اگزیج اسپورت ۳۵۰ نامیده میشود، بهدقت از شعار اصلی مؤسس کمپانی، کالین چاپمن (Colin Chapman) پیروی میکند:
سادهسازی و سپس کاهش وزن.
در این راستا، اگزیج جدید به میزان ۵۰/۸ کیلوگرم از وزن مدل چابک کنونی اگزیج S کاسته و به وزن کلی برابر ۱۱۲۵ کیلوگرم دست یافته است. به گفته لوتوس، برای رسیدن به این سطح از صرفهجویی در وزن، مهندسان وزن هر اِلمان از مدل قبلی اگزیج را اندازهگیری کردهاند و سپس مواردی چون یک پنل درب عقب با هواکش، باتری سبکتر، نگهدارندههای با وزن کمتر برای موتور، استفاده از ساختار سبکتر برای کنسول وسط، اصلاح لولهکشی سیستم HVAC و تجدیدنظر در عایقکاری صوتی بدنه درنظر گرفتهاند.
برای پیشرانه اگزیج اسپورت از همان موتور سوپرشارژر ۳/۵ لیتری V-6 استفاده میشود که قدرتی برابر ۳۴۵ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۰ نیوتنمتر به همراه دارد. این سطح از پیشرانه برای این کوپه کوچک کافی است تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳/۷ ثانیه ثبت کند و به سرعت حداکثر ۲۷۳/۵ کیلومتر بر ساعت برسد. قدرت موتور از طریق یک گیربکس ارتقا یافته ۶ سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میشود که در عین حال، از آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر نیز میتوان استفاده کرد. در زیر پوسته آشنای بدنه اگزیج، لوتوس با استفاده از دامپرهای مستحکمتر و تجدیدنظر در ژئومتری سیستم تعلیق، کوپه خود را ارتقا داده است. در همین حال، یک سری کالیپرهای ترمز تهاجمی ۴ پیستونه نیز به کار برده شده است. رژیم لاغری مضاعف لوتوس برای اگزیج با بهبود شرایط شاسی نیز همراه شده است و در نتیجه اگزیج ۳۵۰ جدید میتواند در پیست آزمایشی «هِثِل» لوتوس به اندازه ۲/۵ ثانیه از مدل قبلی اگزیج S پیشی بگیرد.
محمد
۲۲ آذر ۱۳۹۴دسته دندشو چرا لخت گذاشتن ولی بدم نشده
بنتلی
۲۲ آذر ۱۳۹۴دیگه فک کنم همینجوری بگذره ی پکیج لاغری و کاهش وزن برا خریداراش هم در نظر بگیره!:-D شوخی کردم
ظاهر بیرونی جذاب و هیجان انگیز ولی طراحی داخلیش خیلی بده،خیلی سادس
دوستان ی سوالی ک هنوز توی ذهنمه،اگه خودرو های توی این رده و یا بالاتر برا ورود ب آمریکا تست ایمنی انجام میدن پس چرا هیچ فیلمی وجود نداره؟!!!نسخه محدودا هم تست میشن؟
سعید
۲۲ آذر ۱۳۹۴همیشه از لوتوس خوشممیومده،البته به غیر از روکش صندلیهاش که مثل زیرشلواری پدربزرگمه :D
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۴یکی از سلاطین هندلینگ همین لوتوسه
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴همون ۹۱۸ هست، فقط چراغاشو عوض کرده !
طرح روکش صندلیاشم مثه پیژامه هست.، D
لوتوس که اینگیلیسی نیست خدارو شکر؟!..
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴یه همچین ماشینی یه همچین دیزاین داخلی…!
این تریم داخلی رو با پورشه ۹۵۹ بزارید کنار هم، کدومش متعلق به امروزه؟!…
واقعا که کار هر کس نیست تریم کوفتن.،. جنس نر میخواهدو مرد کهن !
shahab
۲۴ آذر ۱۳۹۴ظاهر بیرونیش خوبه اما طراحی داخلیش…
Archi KHAN
۲۲ آذر ۱۳۹۴از لوتوس 350 خوشم نمیاد ، اما نمیشه هم دوستش نداشت !
دریچه تهویه اش اینهو ال نود خودمونه ….
پس اون کنسولِ کنار درب راننده دیگه چیه ؟؟
خسته
۲۳ آذر ۱۳۹۴جریان ازین قراره که چون انگلیسیا یه خفتی کردن از روز اول فرمونو گذاشتن سمت راست دیگه توش موندن نمیدونن چجوری تریم داخلی رو بچینن که جور در بیاد..
از این روی اومدن کمی فرمون رو وسط تر آوردن که این خلا کمی جبران شه اما سمت راست راننده خالی شد ! پس گفتن یه یه متکایی بالشتی کوسنی کنسولی چیزی اونجا بزارن که راننده دستشو بذاره روش خسته نشه مثه من.،
اکثر رانندگان دست راستن ولی با دست چپ که برای کارهای ظریف بهتره ، فرمان رو کنترل میکنند. لذا دست راست خسته شده و نیاز به استراحت گاهی برای لم دادن دارد.
البته این دلایل آبگوشتی چیزی از ارزشهای والای دیزاین و طراحی فوق لوکس و آینده نگرانه ی داخل این خودرو کم نمیکند.،
ارمان
۲۳ آذر ۱۳۹۴این ماشین واسه کلاس گذاشتن نیست واسه عشق کردن لذت بردن از یه جاده پیچ در پیچه معکوس بندازی سر پیچو از صدای زیبا و چابکیش لذت ببری که خوراک جادهای ایرانه بعده 40 کیلومتر لاستیکت بترکهو کمکت بشکنه ??
mohsen
۲۳ آذر ۱۳۹۴فکر کنم یه خوردم ادم حرج کنه ارزش یه فراری کالیفرنیا خیلی بیشتر از اینه و دندش شبیه هویج نیس و روکشاش اون مدل ضایع نمیشه و همه میگن طرف فراری میرونه
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۴ظاهر بیرونی خوبی داره، ولی ظاهر درونی چنگی به دل نمی زنه، ولی وزن ماشین رو خوب کم کردن و شتاب و سرعت خیلی خوبی داره.
GOD BLESS AMERICA
۲۸ مهر ۱۳۹۵فراری باید لوتوس رو بخره.
والسلام.
INTEGRA
۱۹ مهر ۱۳۹۸موتور تویوتا چه چیزی ساخته ازش
دمشون گرم. با همین مشخصات رقیب شاخ شکنای المانی هستن