لوتوس بریتانیا از جدیدترین محصول مفهومی خود با نام تئوری ۱ که وزن بسیار کمی دارد رونمایی کرد.
این خودروساز با سابقه برنامههای زیادی برای آیندهای تمام برقی دارد و به منظور نمایش این استراتژی از کانسپت جدیدی به نام تئوری ۱ رونمایی کرده است. کانسپت موردبحث یک خودروی اسپرت دو در با ۹۸۷ اسب بخار قدرت محسوب میشود و سیستم چهار چرخ محرک نیز در آن وجود دارد. لوتوس برای تولید کانسپت خود رسیدن به وزن کمتر از ۱۵۸۷ کیلوگرم را مدنظر داشته است.
لوتوس تئوری ۱ قرار است جهتگیری طراحی این برند در آینده را نشان دهد. بر اساس گفته بریتانیاییها، در طراحی کانسپت موردبحث از خودروی اسپریت الهام گرفته شده و پروفایل تیز خودرو باعث ایجاد دماغهای گیرا با چراغهای بومرنگ مانند شده است. شکل تهاجمی خودرو ما را به یاد طراحی پیشرانه وسط اسپریت میاندازد اما نمای عقب کاملاً متمایز به نظر میرسد و در این بخش چراغهای بسیار نازک، اسپویلر قابل تنظیم و دیفیوزری بزرگ وجود دارند. البته جذابترین بخش بدنه را میتوان درها دانست که به نوعی حالت برعکس درهای خاص کونیگزگ را دارند.
در کابین لوتوس تئوری ۱ کانسپت سه صندلی وجود دارد که یکی در مرکز برای راننده طراحی شده و در دو سمت او نیز سرنشینان قرار میگیرند. این نوع طراحی بیشباهت به آرایش صندلیهای مک لارن F1 مشهور نیست. البته شباهتها همینجا پایان میپذیرند چراکه کابین تئوری ۱ از هدآپ دیسپلی و نمایشگرهای کنار ستون A بجای آینههای سنتی سود میبرد. عجیب آنکه عناصر باد شدنی در پارچه روی صندلیها، درها و فرمان بکار رفته تا سرنشینان بتوانند از ماساژ بدن لذت ببرند. حتی بلندگوهای سیستم صوتی نیز در پشتسری صندلیها نصب شده است.
اما جالبترین ویژگی کابین تئوری ۱ را میتوان دکمههایی دانست که فقط در زمان نیاز ظاهر میشوند و در غیر این صورت خبری از آنها نخواهد بود. لوتوس میگوید این دکمهها از طریق منسوجات تعاملی که در بخشهای مختلف کابین بکار رفتهاند شکل میگیرند. مدیر موتور اسکینز که این تکنولوژی را معرفی کرده میگوید:
این تکنولوژی تنها زمانی که نیاز داشته باشید ظاهر میشود و سپس خبری از آن نیست. برای مثال شما در حال رانندگی هستید و خودرویی پشت سر شما حرکت میکند. پارچه صندلی میتواند به آرامی روی شانه شما بزند. مثال دیگر این است که فردی به شما زنگ میزند و دکمه مربوط به پذیرش تماس ظاهر میشود
در قلب لوتوس تئوری ۱ کانسپت باتری ۷۰ کیلووات ساعتی قرار دارد که بنا به گفته این برند توان پیمایش ۴۰۲ کیلومتری را فراهم میسازد. لوتوس همچنین پیشبینی میکند محصولش در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت داشته باشد. اگرچه قدرت ۹۸۷ اسب بخاری تئوری ۱ بسیار کمتر از خروجی لوتوس اوایا با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت است اما همچنان رقم بالایی محسوب میشود. این خودرو همچنین ۳۰۰ کیلوگرم سبکتر از اوایاست.
بن پین نایبرئیس بخش طراحی لوتوس میگوید:
دورانی وجود داشت که همه به ارائه حداکثر هر چیزی فکر میکردند و مردم مجبور بودند بالاتر و بالاتر بروند. و من فکر میکنم ما به نقطهای رسیدهایم که از نظر استایل و طراحی و همچنین نمایش تکنولوژی در بالاترین سطح قرار داریم. ما با این خودرو به دنبال مسابقه دیوانهوار اعداد نیستیم
علی جردن
۲۷ شهریور ۱۴۰۳شبیه خودروی بتمن شده
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳همینو میخواستم بنویسم.
یکم هم منو یاد ونوم میندازه توی فیلم ونوم۱.
amirkhanzadeh
۲۸ شهریور ۱۴۰۳زیباست
عاشق خطوط نرم در عین حال خشنش شدم
امیدوارم از کانسپت به واقعیت تبدیل بشه و تولید برسه
جرمی کلارکسون
۷ آبان ۱۴۰۳فقط در حد تئوریه
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۳بینهایت زشت 👎
mmd@
۲۸ شهریور ۱۴۰۳جانم لوتوس عجب ماشینی زده امیدوارم تولید شده ازش😃
mmd@
۲۹ شهریور ۱۴۰۳لوتوس با ابهت وارد میشود😈😈😈☠️☠️☠️☣️☣️☣️🗿
Mosafer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هزار اسب بخار دیگه داره عادی میشه
Galant.VR4(JDM)
۲۷ شهریور ۱۴۰۳به نظر من به قدرت نیست اکثرا هم درحد حرف هستن که اسمی تو بازار خودرو بندازن
مثلا طرف میخواد بره BYD. بخره میگه این خوبه الان داره ماشین 1000 اسبی میزنه پس مهندسان خوبی داره
شما کوروت رو ببین 10تا 1000 اسبی به گردش هم نمیرسن قیمتش هم زیر 100هزار دلار هست
بهترین های حال حاضر
شورولت کوروت
پورشه 911 توربو اس
فراری 296
مرسدس بلک سریز
BMW M5CS
ممدقلی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳۱۷ تا آردی کنار هم میشه یدونه لوتوس 🤪
ممدقلی
۲۹ شهریور ۱۴۰۳۱۷ تا rd.i کنار هم میشه یدونه لوتوس 🤪
Dark Knight
۲۷ شهریور ۱۴۰۳واقعا فوق العاده هست ، امیدوارم نسخه تولیدی نسبت به این کانسپت زیاد تغییر نکنه چون واقعا همچین شاهکار طراحی حیفه که تو خیابان ها دیده نشه ، یک جورایی حس batmobile تو فیلم justice league رو میده 🦇🔥
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳قرار بود emaya بود یا چی.اونم معرفی کنن چی شد؟!
Galant.VR4(JDM)
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ظاهرش که بجز عقب و فرمونش بقیه جاهاش عالیه
مشخصات موتوری بدی هم نداره
اما لوتوس همیشه ماشین های چابک و سرعی زده امیدوارم اینم مثل بقیشون خوب باشه
و همینطور روی طراحی عقب خودرو کمی فکر کنن
مهرداد ایرانی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳واقعا لوتوس از نظر طراحی تو یه لیگ دیگه اس
amirboss
۲۷ شهریور ۱۴۰۳یه خودرو با طراحی فوق آیرودینامیک.
خیلی مشتاقم ضریب آیرودینامیکی مشخص بشه ولی این خودرو یه کانسپته و بازم برای بهتر شدن جای کار داره.
Navid A J
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خیلی خوبه ولی بهتره به جای این هزینه ها؛ یکم روی محصولات حال حاضر و فروششون کار کنه وگرنه چندوقت دیگه از لوتوس فقط یه خاطره به جا میمونه و بس.
مهردادکمال
۲۹ شهریور ۱۴۰۳لوتوس برنامه جاه طلبانه ای رو برای اینده طراحی کرده. مثل کاری که رنجرور کرد و به تدریج لوکس و لوکس تر شد، لوتوس هم به همان سیاق که با الکتریکی سازی جایگاه رفیعی پیدا میکنه. البته رو کاغذ هست و حریفان هم توانمند و با برنامه های دست یافتنی تر