لوتوس

لوتوس تئوری 1 معرفی شد؛ کانسپت برقی با 987 اسب بخار قدرت!

لوتوس بریتانیا از جدیدترین محصول مفهومی خود با نام تئوری ۱ که وزن بسیار کمی دارد رونمایی کرد.
لوتوس تئوری 1

این خودروساز با سابقه برنامه‌های زیادی برای آینده‌ای تمام برقی دارد و به منظور نمایش این استراتژی از کانسپت جدیدی به نام تئوری ۱ رونمایی کرده است. کانسپت موردبحث یک خودروی اسپرت دو در با ۹۸۷ اسب بخار قدرت محسوب می‌شود و سیستم چهار چرخ محرک نیز در آن وجود دارد. لوتوس برای تولید کانسپت خود رسیدن به وزن کمتر از ۱۵۸۷ کیلوگرم را مدنظر داشته است.

لوتوس تئوری ۱ قرار است جهت‌گیری طراحی این برند در آینده را نشان دهد. بر اساس گفته بریتانیایی‌ها، در طراحی کانسپت موردبحث از خودروی اسپریت الهام گرفته شده و پروفایل تیز خودرو باعث ایجاد دماغه‌ای گیرا با چراغ‌های بومرنگ مانند شده است. شکل تهاجمی خودرو ما را به یاد طراحی پیشرانه وسط اسپریت می‌اندازد اما نمای عقب کاملاً متمایز به نظر می‌رسد و در این بخش چراغ‌های بسیار نازک، اسپویلر قابل تنظیم و دیفیوزری بزرگ وجود دارند. البته جذاب‌ترین بخش بدنه را می‌توان درها دانست که به نوعی حالت برعکس درهای خاص کونیگزگ را دارند.

در کابین لوتوس تئوری ۱ کانسپت سه صندلی وجود دارد که یکی در مرکز برای راننده طراحی شده و در دو سمت او نیز سرنشینان قرار می‌گیرند. این نوع طراحی بی‌شباهت به آرایش صندلی‌های مک لارن F1 مشهور نیست. البته شباهت‌ها همین‌جا پایان می‌پذیرند چراکه کابین تئوری ۱ از هدآپ دیسپلی و نمایشگرهای کنار ستون A بجای آینه‌های سنتی سود می‌برد. عجیب آنکه عناصر باد شدنی در پارچه روی صندلی‌ها، درها و فرمان بکار رفته تا سرنشینان بتوانند از ماساژ بدن لذت ببرند. حتی بلندگوهای سیستم صوتی نیز در پشت‌سری صندلی‌ها نصب شده است.

اما جالب‌ترین ویژگی کابین تئوری ۱ را می‌توان دکمه‌هایی دانست که فقط در زمان نیاز ظاهر می‌شوند و در غیر این صورت خبری از آن‌ها نخواهد بود. لوتوس می‌گوید این دکمه‌ها از طریق منسوجات تعاملی که در بخش‌های مختلف کابین بکار رفته‌اند شکل می‌گیرند. مدیر موتور اسکینز که این تکنولوژی را معرفی کرده می‌گوید:

این تکنولوژی تنها زمانی که نیاز داشته باشید ظاهر می‌شود و سپس خبری از آن نیست. برای مثال شما در حال رانندگی هستید و خودرویی پشت سر شما حرکت می‌کند. پارچه صندلی می‌تواند به آرامی روی شانه شما بزند. مثال دیگر این است که فردی به شما زنگ می‌زند و دکمه مربوط به پذیرش تماس ظاهر می‌شود

در قلب لوتوس تئوری ۱ کانسپت باتری ۷۰ کیلووات ساعتی قرار دارد که بنا به گفته این برند توان پیمایش ۴۰۲ کیلومتری را فراهم می‌سازد. لوتوس همچنین پیش‌بینی می‌کند محصولش در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت داشته باشد. اگرچه قدرت ۹۸۷ اسب بخاری تئوری ۱ بسیار کمتر از خروجی لوتوس اوایا با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت است اما همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود. این خودرو همچنین ۳۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از اوایاست.

بن پین نایب‌رئیس بخش طراحی لوتوس می‌گوید:

دورانی وجود داشت که همه به ارائه حداکثر هر چیزی فکر می‌کردند و مردم مجبور بودند بالاتر و بالاتر بروند. و من فکر می‌کنم ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که از نظر استایل و طراحی و همچنین نمایش تکنولوژی در بالاترین سطح قرار داریم. ما با این خودرو به دنبال مسابقه دیوانه‌وار اعداد نیستیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    شبیه خودروی بتمن شده

    موافقم 10
    1. froG-driVer

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      همینو میخواستم بنویسم.
      یکم هم منو یاد ونوم میندازه توی فیلم ونوم۱.

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. amirkhanzadeh

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (432 ديدگاه)

      زیباست
      عاشق خطوط نرم در عین حال خشنش شدم
      امیدوارم از کانسپت به واقعیت تبدیل بشه و تولید برسه

    3. Reza Waffen SS

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5355 ديدگاه)

      بینهایت زشت 👎

      موافقم 3
      مخالفم 5
    4. mmd@

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (192 ديدگاه)

      جانم لوتوس عجب ماشینی زده امیدوارم تولید شده ازش😃

  2. Mosafer

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    هزار اسب بخار دیگه داره عادی میشه

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      به نظر من به قدرت نیست اکثرا هم درحد حرف هستن که اسمی تو بازار خودرو بندازن
      مثلا طرف میخواد بره BYD. بخره میگه این خوبه الان داره ماشین 1000 اسبی میزنه پس مهندسان خوبی داره
      شما کوروت رو ببین 10تا 1000 اسبی به گردش هم نمیرسن قیمتش هم زیر 100هزار دلار هست
      بهترین های حال حاضر
      شورولت کوروت
      پورشه 911 توربو اس
      فراری 296
      مرسدس بلک سریز
      BMW M5CS

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. ممدقلی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ۱۷ تا آردی کنار هم میشه یدونه لوتوس 🤪

    3. ممدقلی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ۱۷ تا rd.i کنار هم میشه یدونه لوتوس 🤪

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Dark Knight

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (576 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده هست ، امیدوارم نسخه تولیدی نسبت به این کانسپت زیاد تغییر نکنه چون واقعا همچین شاهکار طراحی حیفه که تو خیابان ها دیده نشه ، یک جورایی حس batmobile تو فیلم justice league رو میده 🦇🔥

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. froG-driVer

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (955 ديدگاه)

    قرار بود emaya بود یا چی.اونم معرفی کنن چی شد؟!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    ظاهرش که بجز عقب و فرمونش بقیه جاهاش عالیه
    مشخصات موتوری بدی هم نداره
    اما لوتوس همیشه ماشین های چابک و سرعی زده امیدوارم اینم مثل بقیشون خوب باشه
    و همینطور روی طراحی عقب خودرو کمی فکر کنن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. مهرداد ایرانی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعا لوتوس از نظر طراحی تو یه لیگ دیگه اس

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. amirboss

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (538 ديدگاه)

    یه خودرو با طراحی فوق آیرودینامیک.
    خیلی مشتاقم ضریب آیرودینامیکی مشخص بشه ولی این خودرو یه کانسپته و بازم برای بهتر شدن جای کار داره.

  8. Navid A J

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3789 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی بهتره به جای این هزینه ها؛‌ یکم روی محصولات حال حاضر و فروششون کار کنه وگرنه چندوقت دیگه از لوتوس فقط یه خاطره به جا میمونه و بس.

  9. مهردادکمال

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    لوتوس برنامه جاه طلبانه ای رو برای اینده طراحی کرده. مثل کاری که رنجرور کرد و به تدریج لوکس و لوکس تر شد، لوتوس هم به همان سیاق که با الکتریکی سازی جایگاه رفیعی پیدا میکنه. البته رو کاغذ هست و حریفان هم توانمند و با برنامه های دست یافتنی تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا