لوتوس تولید مدلهای خاطرهانگیز الیزه، اگزیج و اوورا را متوقف کرد. این خودروها چندین دهه است که هویت لوتوس را تعریف کردهاند و الیزه اولین بار در سال ۱۹۹۶ پدیدار شد. چهار سال بعد اگزیج روانه میدان شد هرچند اوورا کمی تازهواردتر بوده و سابقه معرفی آن به سال ۲۰۰۹ بازمیگردد.
آخرین الیزه تولیدی از نوع اسپورت ۲۴۰ فاینال ادیشن با رنگ زرد بوده است. شایان ذکر است در کل ۳۵۱۲۴ دستگاه از این خودرو خط تولید کارخانه را ترک کرده است؛ اما آخرین اگزیج تولیدی نیز به رنگ بدنه سبز مسابقهای مزین بوده و از نوع کاپ ۴۳۰ فاینال ادیشن بوده و در کل ۱۰۴۹۷ دستگاه از این خودرو تولید شده است. نهایتاً باید به اوورا اشاره کنیم که در کل به تعداد ۶۱۱۷ دستگاه تولید شده و آخرین دستگاه آن نیز از نوع GT430 اسپورت با رنگ بدنه خاکستری تیره بوده است. این خودروها روانه موزه خود لوتوس شده و بخشی از کلکسیون و افتخارات این برند بریتانیایی خواهند بود.
در طول ۲۶ سال گذشته این خودروساز در کل ۵۱۷۳۸ دستگاه الیزه، اگزیج و اوورا را تولید کرده و لوتوس میگوید این میزان تولید نشان میدهد که سه خودرو تقریباً نیمی از کل تولید لوتوس در تاریخ ۷۳ سالهاش را تشکیل دادهاند. البته این رقم بالاتر هم هست زیرا لوتوس ۹۷۱۵ دستگاه خودروی اسپورت دیگر را نیز برای شرکتهای دیگر همچون تسلا و جنرال موتورز تولید کرده است. این خودروها شامل نسل اول تسلا رودستر و اوپل/دوو اسپیدستر و واکسهال VX220 هستند.
با تکمیل تولید این خودروها، خطوط تولید لوتوس تغییر یافته و جای خود را به تأسیسات پیشرفتهای خواهند داد تا کار تولید امیرا شروع شود. این خودرو قرار است از بهار سال آینده میلادی روانه خط تولید شده و لوتوس گفته سالانه با یک شیفت میتواند حداکثر ۵ هزار دستگاه امیرا تولید کند. مت ویندل مدیر لوتوس با انتشار بیانیهای از کارکنان و مصرفکنندگان لوتوس به خاطر علاقه، پشتیبانی و پشتکارشان تشکر کرده است. او افزوده است:
از آنجایی که با چند خودروی واپسین خود خداحافظی میکنیم به دنبال تولید امیرا و اویجا در تأسیسات کاملاً جدید در هثل و سایر خطوط تولید در نورویچ هستیم. این کارخانهها کارایی و اتوماسیون، کیفیت و انعطاف بالاتری داشته و فصل جذاب دیگری در استراتژی ویژن ۸۰ ما هستند
مازیار
۳ دی ۱۴۰۰تحفه هایی که جایگزینی براشون نیست
rezars pc
۳ دی ۱۴۰۰دردناکه
حمید
۳ دی ۱۴۰۰از عشقی سازی رفت یه سمت تجاری سازی ، حیف !
Porsche 911
۳ دی ۱۴۰۰حیف واقعا باز امیرا هنوز یه درون سوز هم که بتونه حدودا راه اینارو ادامه بده ولی بقیه که الکتریکی باشن دیگه مفت هم به اسم لوتوس نمی ارزن
درک نمیکنم چرا شرکت های تولید محدود یا تولید کم مثل لوتوس لامبورگینی فراری و بقیه چرا باید برقی بشن در صورتی که خیلی کم هستن و همشون روی هم ۱ صدم یه نیروگاه برقی هم آلاینده تولید نمیکنن؟
Kf
۳ دی ۱۴۰۰هر ماشینی ک دوسش دارم داره به اخر خط میرسه
مهدی
۳ دی ۱۴۰۰متاسفانه پایان خط اسطوره ها هست
ماشین های زیادی دارن میرن
آرین
۳ دی ۱۴۰۰هر گل که بیشتر به چمن میدهد صفا
گلچین روزگار امانش نمی دهد
مهردادکمال
۴ دی ۱۴۰۰بلاتکلیفی به این میگن اگر همین مدل هاشو مدام به روز رسانی میکرد و نسل جدید معرفی میکرد مجبور نبود یهو این محصولات دوست داشتنی رو یه باره از خط تولید خارج کنه