لوتوس باعرضه مدل ۲۰۱۳ اگزیج V6 Cup R ردپای خود را در مسابقات جهانی پر رنگ تر کرد. این خودرو در نمایشگاه Autosport International برای نخستین بار معرفی خواهد شد؛ نمایشگاهی که همه ساله تقریبا دو هفته بعد از آغاز سال جدید میلادی در انگلستان میزبان فعالان موتوراسپرت و البته هوادارانشان است . . .
همانطور که از نام خودرو مشخص است، V6 Cup R برپایه مدل V6 Cup که قدرمندترین نسخه ساخته شده از خانواده اگزیج است، ارتقا یافته که افزوده شدن حرف R به آن یعنی اینکه هیچ امیدی به دیدن آن در خیابان ها نیست. در زیر سپر جلو اسپیلتر و در اطراف آن کانارد نصب شده؛ بالای شیشه جلو نام خودرو خودنمایی می کند، آینه های نقره ای رنگ جانبی جدید هستند، در قسمت عقب هم دیفیوزر جدید و خروجی های دایره ای دوبل اگزوز و حک شدن نام لوتوس بر روی اسپویلر کربنی خودرو می تواند وجه تمایز این مدل با نسخه های V6 Cup باشند. همچنین این اگزیج مجهز به کیت ترمز AP-Racing با کالیبرهای قرمز رنگ و تعلیق دوحالته است.
لوتوس اگزیج درحالت استاندارد هم کابین جذابی نداشت حالا تصور کنید که برای کاهش وزن جزئیات اضافه کابین را حذف کنند؛ چه چیزی می ماند؟؟؟ تک صندلی مسابقه ای با کمربندهای شش نقطه ای اسپارکو و یک فرمان اسپرت، همین! البته لوتوس رول بار مسابقه ای و یک کپسول کوچک آتش نشانی هم که از الزامات مسابقات است، درون کابین تعبیه کرده.
اگزیج V6 Cup R قدرت خود را مدیون پیشرانه ای ۳.۵ لیتری V6 بوده که با کمک سوپرشارژر می تواند ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. گیربکس شش سرعته دستی آن هم موجب شده این انگلیسی ۱۰۴۰ کیلوگرمی پرادعا در کمتر از ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر برساعت دست یابد.
علی
۲۲ دی ۱۳۹۱عاشق ماشین های لوتوسم.هدف از ساختش مشخصه مثل بعی از ماشین ها نیست که نمی دونی لوکسند یا اسپورت یاsuv
slr722
۲۲ دی ۱۳۹۱علی اقا میشه چند تا مثال بزنی مثلا چه ماشین هایی…
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱ادم یاد f1 می یفته!