به گزارش اتو اکسپرس، شرکت لوتوس بهتازگی اقدام به ثبت تجاری نام اویجا (Evija) کرده است که اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، این میتواند نام هایپرکار الکتریکی آیندهٔ این شرکت بریتانیایی باشد. لوتوس تاکنون برای هایپرکار الکتریکی خود از نام تایپ ۱۳۰ استفاده میکرد اما از همان ابتدا معلوم بود که این نام نهایی برای نسخهٔ تولیدی آن نخواهد بود. این هایپرکار اولین محصول کاملاً جدید لوتوس برای بیش از یک دهه خواهد بود و ورود این شرکت به بالاترین سطح خودروها را نشان میدهد. مشخصات فنی اویجا هنوز بهطور رسمی اعلام نشده است اما گزارش شده است که در توسعهٔ آن شرکت مهندسی ویلیامز همکاری دارد.
کسانی که در مورد این هایپرکار اطلاعات دارند ادعا کردهاند که در آن از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی به همراه موتورهای الکتریکی با نیرودهی به چهارچرخ استفاده شده است. انتظار میرود قوای محرکهٔ اویجا بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. پکیج باطریهای این ماشین نیز باید مستقیماً زیر قسمت سرنشینان قرار گرفته باشد؛ اما علاوه بر قوای محرکه، لوتوس زمان زیادی را هم صرف توسعهٔ آئرودینامیک فعال و پیشرفتهٔ هایپرکار خود کرده است. مدیرعامل این شرکت آقای «Phil Popham» اویجا را هایپرکاری بشدت قابلتوجه که در بریتانیا طراحی، مهندسی و ساخته شده توصیف کرده است.
car lover
۱۰ تیر ۱۳۹۸کاش حداقل مث لینک اند کو نباشه
کراس اوورش که خلی ضد حال بود!
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸اونکه فقط انگار اسم لوتوس روش بود در حالیکه فریاد میزد طراحی لینک اندکو هستش وماشین ساخت اونه.نمیدونم شاید اونم زمان معرفی طوره دیگه ای باشه.بزرگ ترین ضعف لوتوس ها کابینشون بودوالبته قیمت بالا
Car Lover
۱۰ تیر ۱۳۹۸قیمتشون که خوب الیزه 2009 الان 30 هزارتا میتونی بگیری
ولی کابینش واقعا مزخرفه
اصلا انگار ماشین لومانه هیچی نداره جز دسته دنده پراید جالیوانی داره این اونم نداره
از نظر تنگی کابینم که از آشنا ها میگفت ام وی ام کشتی حساب میشه دربرابرش و واقعا تنگه خیلی تنگ شاید جزو تنگ ترین ها باشه اگه عکسای اخلشو ببینید خیلی بادر فاصله داره
اما از لحاظ رانندگی میگن اسپورت واقعیه و خیلی لذت بخش رانندگی باهاش
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸ببینیم میتونی وارد دنیای هایپرکار ها بشی یا نه لوتوس