لوتوس نام خودروی اسپرت آیندهٔ خود را اعلام و اولین اطلاعات و تیزرهای آنرا منتشر کرده است. این خودرو که امیرا (Emira) نام دارد، در تاریخ ۶ جولای (۱۵ تیر) معرفی خواهد شد و آخرین محصول درونسوز لوتوس خواهد بود. امیرا که قبلاً با کُد تایپ ۱۳۱ شناخته میشد، تا پیش از تبدیل شدن لوتوس به برندی تمام الکتریکی قصد دارد فاصلهٔ بین مدلهای الیزه، اوورا و اگزیج با هایپرکار اویجا را پُر کند. برخلاف گزارشهای قبلی، امیرا از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده نخواهد کرد و با مجموعهای از پیشرانههای درونسوز ارائه میشود.
این موتورها شامل یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک گیربکس دوکلاچهٔ جدید و همینطور نسخهای ارتقاءیافته از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ تویوتا میشود. همچنین علاوه بر ارائهٔ گیربکس اتوماتیک، گیربکس دستی هم همچنان حفظ خواهد شد. لوتوس هنوز جزئیات فنی چندانی در مورد این خودرو منتشر نکرده اما به گفتهٔ کارانددرایور، پیشرانهٔ ۲ لیتری جدید نه از ولوو یا جیلی بلکه از شریک جدیدی گرفته میشود و بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این یعنی احتمالاً پیشرانهٔ V6 که هماکنون در اوورا ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند نیز قویتر خواهد شد.
با نگاهی به تصاویر تیزری، بهوضوح میتوان دید که طراحی امیرا از اویجا الهام گرفته است. زیر این پوستهٔ جدید هم نسخهای بشدت بازطراحی شده از معماری آلومینیومی اوورا قرار گرفته که «پلتفرم خودروی اسپرت» نامیده شده است. به گفتهٔ مدیرعامل لوتوس «مت ویندل»، امیرا با طراحی الهام گرفته از هایپرکار تمام الکتریکی اویجا، یک لوتوس اسپرتی است که بازی را تغییر میدهد. همانطور که اشاره شد، امیرا رسماً در ۶ جولای رونمایی شده و در ۸ جولای در فستیوال گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.
00BEHZAD00
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم چرا لوتوس این همه شرکت که بهترین انجین ها رو میسازن رو ول کرده از تویوتا که به کم بازده بودن و بی تکنولوژی بودن و قدیمی بودن معروفه انجین میگیره
کسی دلیلش رو میدونه ?
ارشیا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اخرین لوتوسی که دوسش خواهم داشت???
نعمت اله آزموده
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بیایید ، بیایید که جان دل ما رفت
بگریید ، بگریید که آن خنده گشا رفت
برین خاک بیفتید که آن لاله فرو ریخت
برین باغ بگریید که آن سرو فرا رفت
درین غم بنشینید که غم خوار سفر کرد
درین درد بمانید که امید دوا رفت
دگر شمع میارید که این جمع پراکند
دگر عود مسوزید کزین بزم صفا رفت
لب جام مبوسید که آن ساقی ما خفت
رگ چنگ ببرید که آن نغمه سرا رفت
رخ حسن مجویید که آن اینه بشکست
گل عشق مبویید که آن بوی وفا رفت
نوای نی او بود که سوز غزلم داد
غزل باز مخوانید که نی سوخت ، نوا رفت
ازین چشمه منوشید که پر خون جگر گشت
بدین تشنه بگویید که آن آب بقا رفت
سر راه نشستیم و نشستیم و شب افتاد
بپرسید ، بپرسید که آن ماه کجا رفت
زهی سایه ی اقبال کزو بر سر ما بود
سر و سایه مخواهید که آن فر هما رفت
آینه شکسته از ه الف سایه
گربه سرابی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب شعری آقا نعمت الله ?
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای آزموده که نگفته هوشنگ ابتهاج گفته اوه ولی فک کنم خیلی ناراحت شد از خبر آخرین محصول بنزینی لوتوس این شعر رو خانوم مژگان شجریان هم در آلبوم ارغوان اجرا کردند
parsa_ashgh.mashine
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا اخرین؟؟؟؟؟؟
ارشیا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چون من حتی لامبورگینی هم جاروبرقی بزنه برام فرقی نداره
جارو برقی به درد نمیخوره
چه تسلا باشه چه لامبورگینی
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا قراره یه شاهکار شه ، منم کم کم دارم با این موضوع که قراره ماشینا برقی شن کنار میام
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حرفم رو پس میگیریم اصلا نمیتونم کنار بیام آخه چرا باید با صدای جاروبرقی کنار بیام ?
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ها قبولش نمیکنن. از اقای شاهین سوال دارم.
میگن اگه بیش از 50 درصد یک کمپانی برای یه شرکتی یا کسی باشه اون کمپانی برای اون شخصه و توسط اون اداره میشه( اگه 50 /50 باشن هردو با هم )
.
الان 100 درصد سهام ولوو برای جیلی هست و محصولات ولوو در چین تولید میشه . الان یعنی ولوو چینی هست ؟
لوتوس هم 51 درصد سهامش برای جیلی هست.
میشه گفت لوتوس هم یه جورایی برای جیلی هست . پس میشه گفت لوتوس برای چینه ؟
اقای شاهین شما پاسخ میدید. نظر شمارا میخواهم بدانم.
سوال این است : ایا ولوو یک جورایی چینی هست !؟؟ آیا میشه گفت لوتوس برای چینی هاس ؟؟
اقای شاهین ممنون میشم نظرتونو بگید
ناشناس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای رامین اون بیش از ۵۰ درصد یجورایی درسته ولی اگه سهامه کشرکتی بین مردم تقسیم شده باشه اونی که بیشترین سهم رو داره مدیرعامل اون شرکته مثلا هیچکس تو دنیا یه درصد سهام یه شرکتی رو نداره بجز مدیرعامل که اونم ۴ درصد داره اگه یه پولدار پیدا شه ۷ درصد سهام رو از مردم بخره و اونا رو راضی به فروش سهام با پول بالا کنه اون مدیرامله اگه پای چند تا شرکت در میونه و یه شرکت سهام بالاتر رو داشه باشه بیشترین ضرر و سود رو اون شرکتی که سهام داره میکنه یعنی اینکه یجورایی مثل مستعمره کشور میمونه ولی ولوو چینی نیست شاید فعالیتش زیر نظر چین باشه یا مهندسای جیلی رو لوتوس کار کنن نمیشه گفت که چینیه اون شرکت مثل این میمونه که لامبورگینی برای فولکس هیت و مهندسای المانی هم هستند ولی لامبورگینی المانی نیست
Sina10
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا خنده داره این تصمیمات سیاسی
تویوتا و هیوندای و فورد و کلی شرکت تولید انبوه دیگه هنوز برقی سازی رو شروع نکردن یا اول راهن بعدش لوتوس که سالی اندازه یک هزارم اینا ماشین میسازه رفته برقی سازیو شروع کنه!!!
مشخصه که هیچ کسی به فکر محیط زیست نیست و مهم فقط پول ، تبلیغات و فریب دادنه
امیدوارم این آخرین ماشین اسپرت حقیقی لوتوس چیز خوبی باشه
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بجز چنتا برند آلمانی بقیشون جدی شروع نکردن
ناشناس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اخرین اولین لوتوسیه که ازش خوشم میاد کلا از لوتوس زیاد خوشم نمیاد
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آخرین الهه