شایعات حقیقت داشتند! لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا کمکم آماده خداحافظی با بازار میشوند. سال ۲۰۲۱ آخرین سال تولید این محصولات سالخورده است زیرا باید جای خود را به محصولات اسپرت و جدیدی بدهند. با توجه به تیزر منتشر شده به نظر میرسد لوتوس در حال توسعه یک خودرو با سه پیکربندی متفاوت است. زیر کاور سه خودرو دیده میشود که دارای طراحی متفاوت دیلایت ها و احتمالاً سپرهای جلو میباشند.
این برند بریتانیایی که با حمایتهای جیلی دوباره احیا شده محصولات موردبحث را “سری جدید خودروهای اسپورت” مینامند. گفته میشود این خودرو در داخل کارخانه با نام تایپ ۱۳۱ شناخته میشود و بخشی از استراتژی ویژن ۸۰ لوتوس است که شامل سرمایهگذاری بیش از ۱۰۰ میلیون پوندی در تأسیسات خود در هِتِل نیز میباشد. این شرکت در حال استخدام حدود ۲۵۰ کارمند جدید میباشد. قبلاً نیز ۶۷۰ نفر به این برند پیوستهاند تا کارهای توسعه محصولات جدید با سرعت بیشتری جلو برود.
جزئیات چندانی از تایپ ۱۳۱ در دست نیست هرچند گفته میشود این خودرو در جایگاهی بالاتر از اوورا قرار خواهد گرفت و پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که پیشرانه درونسوز این مدل با همکاری تویوتا توسعه یافته است یا خیر.
تولید این خودروی سه وجهی از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد هرچند مشخص نیست اولین نمونهها چه زمانی به دست مشتریان خواهند رسید. انتظار میرود تایپ ۱۳۱ آخرین محصول لوتوس با پیشرانه درونسوز باشد و قدرت آن فراتر از ۵۰۰ اسب بخار اعلام شده است. خبرهایی هم درباره تولید یک محصول دو نفره با فضای بار بیشتر به گوش رسیده هرچند گفته شده این خودرو بجای صندلیهای تنگ عقب دارای فضای بار زیاد و البته سقف تولید محدود خواهد بود.
لوتوس مدعی شده تولید ترکیبی این سه خودرو به ۵۵ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
مسعود بهروان
۷ بهمن ۱۳۹۹لوتوس یه برند قدیمی و نام آشنای خودرو های اسپورته . احیاء دوباره این برند میتونه خیلی عالی باشه به شرطی که طراحی های محافظه کارانه نداشته باشه و کمی تو طراحی هاش ریسکی عمل کنه و سطح کاراشو ببره بالا
آرین
۷ بهمن ۱۳۹۹بعضی ماشینهای سوپر و هایپراسپرت موفق بدون کمک لوتوس چیزی که هستن نمیشدن
ولی ای کاش سادگی و وزن کم ماشینهاش رو نگه داره
وجه تمایز لوتوس با بقیه اسپرت سازا همینه
خبری از سیستم های پیچیده و کمک راننده نیست. ماشین کاملا در کنترل راننده هست و اینجا مهارت راننده هست که مهم میشه نه مهارت مهندسهای ماشین
ارشیا
۷ بهمن ۱۳۹۹من عاشق لوتوسم و تصور اینکه بخوام به ماشیناش بگم جاروبرقی سخته.
?Ali Hossein?
۷ بهمن ۱۳۹۹من عاشق لوتوس نیستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی ظاهر ماشیناش خیلیییییییییی خوبه ولی میشه گفت معمولیه!!!!!!!!!!!!
Sina
۷ بهمن ۱۳۹۹شاید مشکل لوتوس خیلی واضح باشه
حرف هایی از همکاریشون با آلپاین هم همینو نشون میده
اونا خیلی وقته ماشین تازه ای نساختن و اکثرا قدیمی بودن ، از بقیه عقب موندن و فروش خوبی تجربه نکردن
آلپاین هم با اینکه پکیج جذابی ارائه داده بود ولی درمقابل کیمن و TT و بقیه رقبا کاری نتونست بکنه
شاید به همین دلیله که هر دو با همکاری هم از اونجا که شکست خورده بودن ، میخوان یه راه دیگه ( ماشینای برقی) رو امتحان بکنن
راهی که به نظرم باز هم شکست میخورن ، شاید جمعیت خیلی کمی ماشین سوپراسپرت برقی بخوان ولی هیج کسی که پول لازم رو داشته باشه یه ماشین اسپرت برقی نمیخواد
اصلا دلیل وجود ماشینای اسپرت همینه که رانندگی و هندلینگ خوبی دارن . توی این رده ، کسی ماشین برقی نمیخواد و در واقعیت هم هیچ نیازی بهش نیست
برای این دو برند جذاب این مشکلات خیلی خوب نیست
مخصوصا لوتوس با اون همه سابقش
Ramin
۷ بهمن ۱۳۹۹دوستان خبر دارید دیگه جیلی چین یه 3 سالی هست نیمی برند لوتوس رو خریده…
خبر دارید که هر محصول جدیدی تولید بشه چین تولید و منتاژ میکنه ؟؟ ( همه رو نه بیشترشو)
البته ولوو هم داستنش اینظوریه…
بگم که از لحاظ منطقی هم ولوو و هم پولستار ( زیر مجموعه ولوو )و هم لوتوس الان چینی هستن…
خدا وکیلی چین خوب هم منتاژ میکنه….
.
خود پدال نوشته “این برند بریتانیایی که توسط جیلی دوباره احیا شد” و…..
به لطف جیلی چین این برند سر پا شد…
تو یه کلمه دستش درد نکنه….
مازیار
۷ بهمن ۱۳۹۹احیای لوتوس توسط جیلی و موارد مشابه از این دست مثل احیای رنجروور توسط تاتا و مک لارن توسط بحرین و امثالهم ” احیای مادی ” هست و نه تکنولوژیکی
و میان این دو تفاوت از زمین تا زیرزمین است
MEHDI8.1.2.0
۷ بهمن ۱۳۹۹اره اون علم و تفکر قبل اصلا کاربرد نداشت
فقط چینی ها همه کاره هستن
بقیه همهکشک
بخش تراک های ولوو برای جیلی هست اگه بیشتر مطالعه میکردی الان میفهمیدی
لوتوس همون قبلشم عالی بود ولی جیلی فقط با علم روز بیشتر اشناش کرد وگرنه قبلشم اصلا مشکلی نداشت
Ramin
۷ بهمن ۱۳۹۹بله ولی روبه نابودی بود
اگه جیلی 51 درصد از سهامشو نمیخرید الان شما نمیتونستی نظر بدی
چرا….
چون مطلبی در مورد لوتوس نبود…
و اگر در پاسخ به مازیار اگه احیا نمیشدن نابود میشدن…
درسته احیا شدن مجدد با احیای تکنولوژیکی فرق داره….
ولی اگه جیلی لوتوس رو نمیخرید احتمال اینکه لوتوس ورشکست میشد زیاد بود…
جیلی لوتوس رو از لحاظ معنوی ارتقا داد تا هنوز زنده باشه….
دانیال_Surrey،England
۷ بهمن ۱۳۹۹((لوتوس مدعی شده تولید ترکیبی این سه خودرو به ۵۵ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.))!!!
البته من خوندم که ترکیبی الیز و اگزیج و اوورا از سال 95 تا الان حدود 55 هزارتا شده.
فراتر از عجیبه که تو یک سال لوتوس 55 هزارتا با سه نوع خودروی اسپرت بفروشه.
..
..
جناب رامین من تا اونجایی که شنیدم احتمال زیاد فقط suv لوتوس تو چین یا بخش تولیدی ولوو ساخته میشه،اکثرا رو از کجا دراووردی؟؟
بعدشم افتخار بزرگیه که جیلی تونسته لوتوس رو تصاحب کنه؛البته برای جیلی.
..
چین تا وقتی دست از جاسوسی و تقلب و…….بر نداره همچنان قاطیه باقالیاس.
خیلی وقت پیش هم کارآفرینه انگلیسی،جیمز دایسون گفته بود که نباید به راحتی به اتباع چینی اجازه تحصیل تو دانشگاه های خودمون رو بدیم،که بعدا باعث انتقال فناوری بشه.
بعدا هم حرفش ثابت شد.
موتور دیجیتالی که 15 سال تموم توسعش داده بودن ،اینا اسرارشو دزدیدن و در ازای مبلقی به بخش تولیدی بوش تو چین انتقال دادن!!
..
از این دست گندکاریا زیاد انجام دادن.
چین،ژاپن و کره نیست که هی مقایسه میکنید نظامش به کلی متفاوته.
Moein
۷ بهمن ۱۳۹۹چرا توی هر پستی که میای نظر میدی تهش ختم میشه به اینکه چینیای خیلی عالی هستن و تسلا بهترینه….
خستمون کردی والا
کم کم جوری میشه که دیگه افراد نظراتت رو نخونن چون همش آخرش یه چیزه
Mf1
۷ بهمن ۱۳۹۹ای کاش لوتوس یه فکری به حال سلطان پیست لوتوسGT1 افسانه ایی بکنه یا نسخه جدیدش تولید کنه
پرهام و رهام
۷ بهمن ۱۳۹۹بنضرم لوتوس بهترین مدلش لوتوس کورتینا بود البته امیدوارم که این مدل جدید بتونه دوباره لوتوس رو به اوج برگردونه
challenger
۷ بهمن ۱۳۹۹اره خیلی ماشین عالیی هست
ولی اگه اشتباه نکنم فورد کورتینا است که لوتوس با تغییراتی جدید و شدید تبدیلش کرد به لوتوس کورتینا
Hadi
۷ بهمن ۱۳۹۹لوتوس داره خیلی عالی عمل میکنه…
با معرفی اویجا دوران اوج این برند شروع شد و حالا قراره محصولات بیشتر و بهتر از قبل از لوتوس ببینم…
موتور 6 سیلندر هیبرید با بیش از 500 اسب بهترین ترکیبه بنظرم ?
اویجا واقعاً بی نظیره ?