در این مسابقهٔ درگ غیرمعمول خواهیم دید که آیا یک لوتوس میتواند حریف یک سوپراسپرت بالا ردهٔ مکلارن شود یا نه. البته روی کاغذ ممکن است که رقابت عادلانه به نظر نرسد اما همانطور که در ویدئو خواهید دید، در دنیای واقعی همهچیز متفاوت است.
اولین خودروی این درگ، مکلارن 765LT است یعنی یک سوپراسپرت ویژه از خانوادهٔ مدلهای تولید محدود LT مکلارن. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سوپراسپرت ۱۳۲۸ کیلوگرمی مکلارن ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. 675LT که نسخهای سبکتر و قویتر از 650S بود، تمرکز بیشتری روی پیست داشت و از برخی قطعات هایپرکار P1 استفاده میکرد.
در سمت دیگر میدان، لوتوس اگزیج کلاب ریسر قرار گرفته است. این ماشین با برخورداری از یک گیربکس دستی سبکوزن، کاملاً راننده را درگیر میکند. در سینهٔ اگزیج یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ساخت تویوتا قرار گرفته که حالا با کمک سوپرشارژر ۳۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این لوتوس کوچک به لطف وزن سبک ۱۱۶۱ کیلوگرمی خود برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد. اگزیج با وزن سبک، پیشرانهٔ سوپرشارژ و فقدان سیستمهای کامپیوتری، لذت ناب رانندگی را فراهم میکند.
اگر بخواهیم فقط اعداد روی کاغذ را ملاک قرار دهیم، میتوانیم بگوییم که مکلارن بدون شک پیروز این درگ خواهد بود زیرا قدرت بسیار بیشتری دارد و میتواند اضافهوزن خود را بهراحتی جبران کند؛ اما دنیای واقعی کاملاً غیرقابلپیشبینی است که این یعنی هر اتفاقی میتواند در مسیر ۴۰۰ متر رخ دهد.
مشخصات فنی
مکلارن 670LT | لوتوس اگزیج کلاب ریسر | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۷۵ اسب بخار | ۳۵۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۲۸ کیلوگرم | ۱۱۶۱ کیلوگرم |
ارشیاsvj
۳۰ دی ۱۳۹۹????
انتظار داشتین واقعی باشه؟
بابا طرفداری هم حدی داره.
البته من عاشق لوتوش و ماشیناشم ولی این دیگه خیلی احمقانه بود.
یانکی
۳۰ دی ۱۳۹۹پدال دیگه داری گندش رو در میاری ما میگم درگهای استاندارد تو پیست مخصوص بزار میری چی پیدا میکنی.
ممد ژانگولر
۳۰ دی ۱۳۹۹من احساسم اینه تو سولاخ اگزوز مک لارن سیب زمینی پشندی جا ساز کرده بودن
اون خروجی که باید داشته باشه نداشت
?porsche?
۳۰ دی ۱۳۹۹بعد از سالها یه درگ از سوپر اسپورت ها??
انقد تسلا و چینی و شاستی بلند دیدیم خسته شدیم☹☹☹☹☹?????☹??
ツSAMURAIツ
۳۰ دی ۱۳۹۹لوتوس تقویت نبود؟ ???
اصلا باورم نمیشه
مازیار
۳۰ دی ۱۳۹۹اگه وزن کمتر یه همچین نتیجه ای در پی داشته باشه پی اون T50 گوردون مورای چه خواهد کرد؟
akrh78
۳۰ دی ۱۳۹۹شاهکار دیگه از این مجله
مجله های دیگه حتی به فکر برگزاری این درگ نمیافتن چون هیچیشون بهم نمیخوره
حالا اینجا نه تنها برگزار میکنن بلکه لوتوس رو هم برنده میکنن
به نظرم اطلاعات اخر ویدیو رو هم اشتباه زدن سرعت مکلارن خیلی خیلی خیلی بیشتر از لوتوس بود نه فقط 7 مایل بیشتر
کلا سر تا پاش دستکاری و مزخرفه این کار لاو
حسین
۳۰ دی ۱۳۹۹مکلارن دیر شروع به حرکت کرد و لانچ نداشت!
لوتوس با لانچ بسیار و فشار بالا به موتور حرکت کرد.
من فکر نمیکنم این تست درست باشه.
اما نکته عجیبش عدم تکرار تست و نمایش اش هست ، مثلا در فیلم مقایسه لامبو و ائودی و gtr که چند روز پیش پدال گذاشت ما دیدیم که تست چندبار تکرار شد و نتایج متفاوت شد! اینجا حداقل نشان ندادن.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟
MahyarM.A.R
۳۰ دی ۱۳۹۹دفعه قبلی هم درست همینا یه درگ بین مکلان ۶۰۰LT و فراری 488 فیستا گزاشتن و به طرز عجیبی فراری با دو برابر قیمت باخت قطعا یه چیز عجیبی اتفاق اوفتاد که لوتوس مکلارنو با اختلاف برد جالبه این مکلارن از 600ال تی قویتره نمیدونم چی بگم فردا تارا رو میارن لوتوس رو میبره بعد میان درگ پراید تارا بگن پراید از فراری هم بهتریه البت این هم میدونم اون یه نوع مکلارنه اینم یه نوع ولی عجیب هستش و اینکه کسی قیمت دقیق رو میدونه
BMW
۳۰ دی ۱۳۹۹واقعا چرا مکلارن جلو p1 اومد چسبوند به mp4 و اسمش گذاشت ۶۷۵ lt !؟ mp4 12c طراحیش عالی بود اگه تا به امروز بروزرسانی می شد چی میشد!!! حیف…..
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹عاشق لوتوسم من.
لذت ناب یک ماشین مخصوص پیست رو منتقل میکرد و توازن شاسی و عملکردش در پیست ردخور نداشت
حیف که هر گل به چمن میدهد صفا گلچین روزگار به همون کمتر امان می دهد :(
Mf1
۳۰ دی ۱۳۹۹جای تعجب داره بازم بعضی ها به لوتوس میگن خودروی بی روح میسازه اگه بی روحه هنسی ونوم بی روحه
لوتوس GT1??
فقط انگلستان
۳۰ دی ۱۳۹۹برای یه جاده کوهستانی پیچ در پیچ هر دو می تونن جزو بهترین انتخاب ها باشن
.
جاده های کوهستانی جزو بهترین و لذت بخش ترین جاده ها برای سوپر اسپورت ها هستن.
?Ali Hossein?
۳۰ دی ۱۳۹۹??????????
دهنم سرویس شد
واقعا ضایع بود ترفدار لوتوس بود
این(مکلارن)کجا و ان (لوتوس) کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسخره????
challenger
۳۰ دی ۱۳۹۹با این که خیلی علاقه ای به مکلارن ندارم ولی به نظرم این درگ خیلی طرفدارانه و ضایع کننده حق بود
درگ پراید و پیکان نبود که انقدر ضایع واقعا عجیبه
Benz
۳۰ دی ۱۳۹۹نبرد انگلیسی ها
Alireza
۱ بهمن ۱۳۹۹کلا این مجله هه همش دزگاشو غیر واقعی برگزار می کنه خیلی هم تابلو
ایوب
۱ بهمن ۱۳۹۹تو دنیای واقعی ماشین دنده دستی با قدرت بیشتر و وزن کمتر به ماشین با دابل کلاچ میبازه و تو دنیای واقعی 200 کیلو اختلاف وزن هیچ وقت نمیتونه بالای 300 اسب اختلافو جبران کنه. تازه بگزریم که توان وزنی مکلارن 508 و توان وزنی لوتوس 303 هستش.
با این حساب شما میتونین با پراید برین پیستای درگو به خاک و خون بکشین
موندم خودشونو مسخره کردن یا مخاطبو
ینی قبل کریسمس بود میتونس بهترین دروغ سال بشه
Hamed
۱ بهمن ۱۳۹۹بازهم درگ های تخیلی از این کانال مثل همون درگی که راننده پیستا آخرای مسیر پشت فرمون سکته کرد مک لارن برنده شد
طرفدار مک لارن نیستم ولی دیگه هرچی باشه تو حالت عادی و بدون مسخره بازی 675LT لوتوس اگزیج رو راحت میزنه
مهدی
۱ بهمن ۱۳۹۹این واقعی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بود = لایک
نبود = دیسلایک
رامتین
۱ بهمن ۱۳۹۹مکلارنی که کاملا فراری را تحت سیطره خود قرار داده ازین لوتوس که حتی صحبتهایی برای ورودش به ایران چهار پنج سال پیش بود، شکست بخوره! بله اگر با توجه به قدرت نیم برابری لوتوس نسبت به مکلارن، وزنش هم نصف بود میتونستم هضم کنم.