لوتوس اویجا از تمامی ویژگیهای موردنیاز برای عملکرد استثنایی در پیست مسابقه برخوردار بوده و این خودروساز بریتانیایی نیز علاقهی خود برای حضور در پیست نوربرگ رینگ را اعلام کرده است.
لوتوس در خلال معرفی رسمی این خودرو اعلام کرد مجموعه باتری ۷۰ کیلووات ساعتی اویجا برای ارائهی حداکثر جریان ۲ مگاولتی در بازهی زمانی ۷ دقیقهای طراحی شده و پس از آن خودرو حالت عادیتری خواهد داشت.
لوئیس کر مهندس ارشد پلتفرم لوتوس تائید کرده باتری این خودرو به منظور اطمینان از اینکه اویجا میتواند با حداکثر قدرت خود در جهنم سبز حرکت کند طراحی شده است. او گفته است:
بله ما به حضور در نوردشلایف فکر کردهایم. ما فکر میکنیم در این پیست کاملاً سریعتر از NIO EP9 خواهیم بود.
خودروی NIO EP9 در سال ۲۰۱۷ توانست یک دور این پیست مشهور را در ۴ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه طی کند و سریعترین خودروی الکتریکی نوربرگ رینگ لقب بگیرد. نیروبخش این خودرو چهار پیشرانهی الکتریکی با قدرت ۱۳۴۲ اسب بخار میباشد. این خودرو از تکنولوژیهای آئرودینامیکی پیشرفته به منظور حرکت سریع در پیست سود میبرد.
البته لوتوس اویجا از چهار پیشرانه سود برده اما خروجی آن عدد فوقالعادهی ۱۹۷۳ اسب بخار و گشتاورش نیز ۱۷۰۰ نیوتون متر میباشد که حتی این رقم فراتر از گشتاور خودروهایی همچون ریماک C-Two و پینین فارینا باتیستاست.
M
۳۰ تیر ۱۳۹۸من هنوزم با ارقام این کنار نیومدم مگه میشه 0 تا 100 با 100 تا 200 و با 200 تا 300 برابر باشه ؟
0 تا 100 از M5 ضعیفتره درعوض هیچ هایپرکاری نتونسته 0 تا 300 اینو ثبت کنه !
Just bentley continental
۳۰ تیر ۱۳۹۸اعجوبست واقعا
اگه واقعا همچین شتاب ثانویه پرقدرتی داشته باشه.
Amirferrari
۳۰ تیر ۱۳۹۸همه چیزش سه ثانیست،سازندهاش تمرکز ویژه ای رو عدد سه داشتن،طراحیش خوبه ولی با همچین قدرت و گشتاور آنی خیره کننده ای باید به راحتی شتاب صفر تا صد زیر دوثانیه و صفر تا دویست زیر پنج ثانیه رو میز،جای تعجب داره که تاپ اسپیدشم باز نسبت به قدرتش خیلی ضعیفه،فقط یه صفر تا سیصد بی رقیبی داره و بس…
P.K.H
۳۰ تیر ۱۳۹۸بشدت فوق العاده
mehran (fox)
۳۰ تیر ۱۳۹۸رکورد نوربرگ رینگ NIO EP9 فکر کنم 6 دقیقه و 45 ثانیست، نوشتین 4/45