لوتوس با یکی از محصولات نمادین خود یعنی الیزه خداحافظی کرده است. مدل سفارشی الیزه فاینال ادیشن در ماه فوریه و به همراه مدل اگزیج فاینال ادیشن معرفی شد. تمامی این تغییر و تحولات به خاطر توسعه محصولاتی به همراه مالک لوتوس یعنی جیلی چین صورت میگیرد.
الیزه و اگزیج امسال از خط تولید خارج میشوند تا راه برای تولید آخرین محصول بنزینی این خودروساز بریتانیایی یعنی امیرا Emira باز شود.
اما اگر فکر میکنید الیزه دیگر نفس نخواهد کشید شاید در اشتباه هستید. در واقع لوتوس به دنبال فروش پلتفرم این خودروی دونفره به شرکتهای دیگر است.
مت ویندل مدیر لوتوس در مصاحبه با رسانهها گفته است:
اگر پروژهای درست با همکاری درست همراه شود ما مشکلی نخواهیم داشت. الیزه خودرویی شگفتانگیز است.
این اولین باری نیست که بریتانیاییها یکی از سختافزارهای اصلی محصول اسپورت خود را به فروش میرسانند. لوتوس در سال ۱۹۷۳ پلتفرم اولین خودروی اسپورت خود یعنی Seven را به کاترهام فروخت. کاترهام هنوز هم خودروی اسپورت سبکوزن خود را با نام کاترهام ۷ میسازد.
فعلاً ویندل نگفته که آیا شرکتی به خریداری پلتفرم الیزه ابراز علاقه کرده است یا خیر. کاترهام در حال حاضر به تملک یک شرکت ژاپنی درآمده و میتواند یکی از گزینههای همکاری باشد. همچنین شرکت رادفورد که خبر از عرضه اولین محصول اسپورت مبتنی بر لوتوس کرده میتواند گزینه دیگری باشد.
بههرحال ما میدانیم که الیزه و برادر سبکوزنش علیرغم حضوری ۲۵ ساله در بازار شایستگی پیشرفت و ورود به دنیای مدرن را دارند.
Amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لوتوس جای پیشرفت داشت
امیر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لوتوس یعنی رانندگی خالص
Google
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب میشه اگه ایران بخره :)
Google
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کاش ایران لوتوس رو میخرید یه تحولی در خودروسازی ایجاد میشد
لوتوس شرکتیه با تاریخچه غنی مسابقه ای و همکاری های موفق حیفه دست جیلی باشه به نظرم دست ب ام و بود بهتر میشد
Hamid
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰رستم … خودروی اسپورت جدید و لوکس ایران خودرو ، با موتور 1.8 لیتری اصلاح شده EF7 و با قابلیت گاز سوز کردن …
ایران خودرو با هزینه 13400000 میلیارد تومان توانست پلتفرم لوتوس الیزه را خریداری کند و این امکان را فراهم سازد تا ایرانیان نیز بتوانند مانند بقیه مردمان جهان از خودرو های اسپورت حال حاضر دنیا بهره مند شوند …
با هم برای فردایی بهتر …
خب اینم از تبلیغات این ماشین اگه ایران خودرو بخرتش ، اسمشم شاید بزارن رستم … حالا یهو دیدی گذاشتن گرد آفرید …
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰جز رفتن از اینجا هیچ راهی نیست
نعمت اله آزموده
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰رخش البته
ولی قطعا مدیر عامل ایران خودرو برزنده نام دیو سپیده
Ninja
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بابا شما چقدر ساده این میاد اسم پسرشو میزاره اگه هم اسمشو بزاره رخش میگه طراحی اینو از رخش ایرانی الهام گرفتیم
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دو فردای دیگه اگه اسم ماشینی نازنین زهرا و فاطمه سادات گذاشتن هیچ جای تعجبی نیست.
من همش فکر میکنم شاهین جواب ایران به پونتیاک فایربرد امریکاست.?
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لوتوس همچنان به پلت فرم الیزه وفادار مونده ولی ضعف سرمایه گذاری مهمترین مشکل کمپانی لوتوس هستش
Philipp
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف واقعا حیف
فقط کاش که این بلا سر بقیه نیاد
محمد مختاری آذر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰با لوتوس خودروهای خیلی خوبی ساخته شده مثل هنسی ونوم جی تی ، تسلا رودستر نسل اول، و خیلی خودروی دیگه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هنسی ونوم هیچ شباهتی با لوتوس نداره و کاملا ساخت آمریکا و شرکت هنسی هستش،لطفا اطلاعات غلط ندین…
جز در ظاهر جلو هیچ شباهتی بین هنسی و لوتوس نیست…
محمد مختاری آذر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰شما متوجه نشدی منظور من هنسی ونوم جی تی هستش نه ونوم اف 5 جدید
این دو تا عکس رو نگاه کن متوجه میشی https://www.venomgt.com/wp-content/uploads/2011/03/wp-p3side.jpg
https://www.venomgt.com/wp-content/uploads/2014/02/Hennessey_Venom_GT_270.4_mph_KSC_800px-011.jpg
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از همون اول از لوتوس خوشم نمیومد،بنظرم کسی خریدارش نباشه…
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰منم هیچ وقت ازش خوشم نمیومد نه اینکه این ماشین بد باشه نه با سلیقه من جور نمیاد.اکثرا هم کوپه هایی که داشتم متوسط یا بزرگ بود کوچکترینشون زد4 بود.درسته شنیدم لذت رانندگی ناب و دلپذیری داره اما کوچک بودن و زیاد ساده بودن خودرو برای من جور نیست و خودم E350 کوپه رو به لوتوس الیزه اس ترجیح دادم .بنظرم یک کوپه و کروک با داشتن شتاب زیر 7 و امکانات و ابعاد متوسط برای شهر و بیرون شهر خیلی خوبه و نیاز هارو کاملا براورده میکنه و لذت بخشه
(Saeed(peugeot
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰من یه مدت یه الیزه مشکی بود سوار میشدم گاه گداری ، واقعا برای یه نفر با قد بالای ۱/۸۵ عینه قفسه ….. ولی خوب گیربکس دستی و اون شتابش معرکه هست.