لوتوس

همکاری مرموز لوتوس و ویلیامز

لوتوس و ویلیامز اعلام کردند یک همکاری فنی استراتژیک به منظور اشتراک فرایندهای تحقیق و توسعه‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته را کلید زده‌اند.


اگرچه با توجه به این بیانیه نمی‌توان اطلاعات بیشتری به دست آورد اما احتمال ارتباط این همکاری با تولید هایپرکار الکتریکی لوتوس در آینده وجود دارد. این پروژه‌ی بسیار مخفی بنا به گفته‌ی منابع خبری شاید در آینده با کمک‌های فنی و تکنولوژیکی ویلیامز رنگ حقیقت به خود بگیرد. ویلیامز در تولید سیستم‌های باتری برای مسابقات فرمول E فعالیت می‌کند.


مدیرعامل لوتوس دراین‌باره گفته است:

همکاری جدید ما با شرکت مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز بخشی از استراتژی در نظر گرفته شده برای گسترش دانش و توانایی در صنعتی است که به سرعت تغییر می‌کند. استفاده از قوای محرکه‌ی پیشرفته می‌تواند راه‌حل‌های هیجان‌انگیز زیادی را به ارمغان بیاورد. ترکیب تجارب دو شرکت یک استعداد مهندسی، توانایی فنی و روح پیشروی بریتانیایی را به ارمغان می‌آورد.


مدیر ارشد ویلیامز نیز گفته است:

این شرکت با لوتوس به دنبال توسعه‌ی نسل بعدی قوای محرکه خواهد بود.


باور بر این است که هایپرکار احتمالی لوتوس با نام امگا شناخته خواهد شد و ظاهراً از پیشرانه‌های الکتریکی با قدرت ترکیبی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. لوتوس با استفاده از نسل بعدی مجموعه باتری‌ها به دنبال کم کردن هرچه بیشتر وزن خودرو خواهد بود. این باتری‌ها می‌توانند برد بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر را ایجاد کنند.


قوای محرکه‌ی بدون آلایندگی، پرفورمنس باورنکردنی و قیمت فوق‌العاده بالای ۲ میلیون پوندی باعث می‌شوند این هایپرکار در لیگی کمیاب توپ بزند؛ بنابراین لوتوس نه تنها به دنبال شکار ریماک بوده بلکه می‌خواهد بوگاتی، استون مارتین و کونیگ زگ را نیز کنار بزند.


توضیح: تصاویر به لوتوس اوورا ۴۱۴E REEVolution تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دیگه داره از قوای برقی خوشم میاد یواش یواش !!

  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2854 ديدگاه)

    عجب شرکت مهندسی هستش این ویلیامز.
    به غیر از این دارن به استون مارتین برای تولید سدان الکتریکی رپید e با پک باتری 65 کیلووات با تکنولوژی باتری 800 ولت هم کمک میکن.
    قول این هم داده شده با سیستم مدیریت گرمایی ویژه این باتری تمام طول جهنم سبز رو با حداکثر قدرت و بدون کاهش قدرت و کوچک ترین مشکلی بتونن طی کنن.
    کلا انگلیسی ها تو بحث الکتریکی سازی بسیار موفق خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا