لوکانو

بررسی جیکو J7 پلاگین هیبریدی، جذاب با راندمانی عالی

لوکانو L7 هیبریدی

قیمت مناسب، طراحی چشمگیر و کارایی برجسته، جیکو J7 SHS پلاگین هیبریدی را به یک کراس‌اوور بسیار ارزشمند تبدیل کرده است.

جیکو به عنوان زیرمجموعه چری که کم‌کم با محصولات لوکانو در بازار ایران شناخته می‌شود و مدل L7 آن با پیشرانه بنزینی وارد بازار هم شده، یک نسخه هیبریدی از این خودرو را هم معرفی کرده که در بازارهای اروپا و استرالیا هم مورد استقبال قرار گرفته است. از آنجا که این مدل به همراه L5 و L8 قرار است در ایران نیز تولید و عرضه شود، بد نیست که پیشاپیش از ویژگی‌های آن مطلع شویم.

معرفی کلی

بازار خودروهای هیبریدی شارژی مقرون‌به‌صرفه، به شدت رقابتی شده و جیکو J7 SHS Summit تازه‌ترین بازیگر این میدان است. SHS در نام این خودرو به معنی سیستم هیبریدی فوق‌العاده (Super Hybrid System) است.

جیکو J7 با قیمت رقابتی، باتری نسبتاً بزرگ و برد ترکیبی چشمگیر، یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای متوسط پلاگین هیبریدی حال حاضر به شمار می‌آید.

قیمت جیکو J7 مدل ۲۰۲۵

مدل SHS Summit بالاترین نسخه جیکو J7 است و در بالای سه مدل بنزینی غیرهیبریدی قرار می‌گیرد:

مدل سیستم انتقال نیرو قیمت نهایی (دلار استرالیا)
J7 Core دیفرانسیل جلو ۳۴,۹۹۰ دلار
J7 Track دیفرانسیل جلو ۳۷,۹۹۰ دلار
J7 Ridge چهار چرخ محرک ۴۲,۹۹۰ دلار
J7 SHS Summit دیفرانسیل جلو (پلاگین هیبریدی) ۴۷,۹۹۰ دلار

مقایسه با رقبا:

  • BYD Sealion 6 از ۴۲,۹۹۰ دلار استرالیا
  • GWM Haval H6 GT PHEV از ۵۳,۹۹۰ دلار استرالیا

کابین جیکو J7 SHS Summit چگونه است؟

طراحی داخلی در مقایسه با برخی رقبا ساده‌تر است اما جذابیت‌های خاص خود را دارد:

  • داشبورد با طراحی خاص و استفاده از متریال نرم و لاستیکی
  • نورپردازی محیطی جذاب درب‌های جلو و عقب
  • صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی؛ دارای گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو
  • سیستم خنک‌کننده برای کنسول مرکزی
  • شارژر بی‌سیم با سیستم تهویه مخصوص موبایل
  • فضای ذخیره‌سازی بزرگ زیر بخش شارژ بی‌سیم
  • سقف شیشه‌ای پانورامیک با بخش بازشو و سایه‌بان ضخیم
  • سیستم نمایشگر مرکزی ۱۴.۸ اینچی با نویگیشن داخلی، Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم
  • تنظیمات متعدد برای سیستم‌های ایمنی از طریق نمایشگر
  • آینه عقب الکترونیکی با انحنای زیاد (نکته منفی)
  • آینه‌های جانبی بزرگ با دوربین دید محیطی

فضای سرنشینان عقب:
با قد ۱۸۲ سانتیمتر، فضای پا، پاورقی و سر مناسبی خواهید داشت. وجود درگاه‌های شارژ USB-A و USB-C، جیب‌های پشتی صندلی‌ها و دسته‌صندلی وسط با جالیوانی از دیگر امکانات است.

حجم صندوق عقب:

  • در مدل‌های پلاگین هیبریدی و دو دیفرانسیل: ۳۴۰ لیتر (با صندلی‌های سرپا)
  • در مدل‌های دیفرانسیل جلو: ۴۲۴ لیتر
  • با خواباندن صندلی‌ها: ۱۲۶۵ لیتر (در مقابل ۱۳۴۹ لیتر مدل‌های دیفرانسیل جلو)

🚫 نکته مهم: نسخه SHS فاقد زاپاس است که برای خریداران مناطق روستایی ممکن است مشکل‌ساز شود.

مشخصات فنی جیکو J7 SHS

ویژگی مشخصات
پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری
قدرت موتور بنزینی ۱۰۵ کیلووات (۱۴۱ اسب بخار)
گشتاور موتور بنزینی ۲۱۵ نیوتن‌متر
قدرت موتور برقی ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار)
گشتاور موتور برقی ۳۱۰ نیوتن‌متر
مجموع قدرت سیستم ۲۵۵ کیلووات (۳۴۲ اسب بخار)
مجموع گشتاور سیستم ۵۲۵ نیوتن‌متر
نوع باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با ظرفیت ۱۸.۳ کیلووات‌ساعت
نوع گیربکس تک‌سرعته هیبریدی
نوع محرک دیفرانسیل جلو
وزن خودرو ۱۷۹۴ کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی ادعا شده ۱.۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت واقعی تست‌شده ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
برد الکتریکی ادعاشده ۹۰ کیلومتر
ظرفیت باک بنزین ۶۰ لیتر
استاندارد سوخت بنزین سوپر (اکتان ۹۵)
میزان آلایندگی CO₂ ۳۱ گرم در هر کیلومتر

عملکرد واقعی:

  • برد واقعی EV ثبت شده: ۸۳ کیلومتر
  • مصرف در حالت ترکیبی هیبریدی: ۴.۵ لیتر/۱۰۰ کیلومتر
  • راندمان موتور برقی: ۱۵.۲ کیلووات‌ساعت/۱۰۰ کیلومتر

برد ترکیبی نهایی با باک پر و باتری شارژ کامل می‌تواند تا ۱۲۰۰ کیلومتر برسد!

تجربه رانندگی جیکو J7 SHS

  • امکان رانندگی کاملاً برقی تا تخلیه باتری
  • قابلیت سوئیچ به حالت EV Extended برای استفاده حداکثری از برد برقی
  • در حالت هیبریدی، موتور بنزینی و برقی هماهنگی بسیار خوبی دارند
  • قدرت و چابکی خودرو در هر دو حالت کاملاً رضایت‌بخش است
  • سیستم‌های ایمنی نظیر هشدار انحراف از مسیر و پایش راننده نسبتاً کم‌آزار هستند

نکته جالب: حالت “Snow Mode” (برفی) نمای HUD را آبی می‌کند.

نکات مثبت

  • تجهیزات فراوان نسبت به قیمت
  • مصرف سوخت واقعی پایین
  • رانندگی آسان و راحت

نکات منفی

  • عملکرد پدال‌ها کمی خشک و ناهموار
  • نسخه هیبریدی شارژی فاقد سیستم چهار چرخ محرک
  • فضای بار کمتر نسبت به مدل‌های دیفرانسیل جلو

قیمت جیکو (لوکانو) J7 پلاگین هیبریدی در ایران

در بازار ایران لوکانو L7 با قیمت کارخانه ۲.۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. نسخه هیبریدی از مزایای تعرفه‌های بسیار پایین برای خودروهای هیبریدی سود می‌برد اما درعوض قیمت خود خودرو بالاتر از نسخه بنزینی است. بنابراین با توجه به تغییرات قیمتی رقبایی چون تیگو ۷ پرومکس با نسخه ای پلاس تیگو ۷ احتمالا نسخه پلاگین هیبریدی لوکانو L7 نیز با قیمت مشابه نسخه بنزینی در ایران عرضه شود.

جمع‌بندی

اگر پیش از این با فونیکس تیگو ۷ ای پلاس پلاگین هیبریدی رانندگی کرده باشید دقیقا همان ویژگی‌ها را در این خودرو هم خواهید دید. جیکو J7 SHS Summit مدل ۲۰۲۵ یک کراس‌اوور پلاگین هیبریدی خوش‌قیمت با راندمان عالی، امکانات گسترده و تجربه رانندگی راحت است. البته نبود زاپاس و فضای بار کمتر نسبت به نسخه‌های غیرهیبریدی می‌تواند برای برخی خریداران مشکل‌ساز باشد.

🔵 امتیاز کلی: ۸.۴ از ۱۰

مناسب برای کسانی که:

  • به دنبال خودرویی کم‌مصرف و اقتصادی هستند
  • رانندگی آسان و امکانات رفاهی بالا را ترجیح می‌دهند
  • نیازی به چهار چرخ محرک ندارند

مقایسه جیکو J7 SHS Summit با هاوال H6 GT PHEV

ویژگی جیکو J7 SHS Summit ۲۰۲۵ هاوال H6 GT PHEV
کشور سازنده چین (برند جدید گروه چری) چین (گروه گریت‌وال موتورز)
نوع خودرو کراس‌اوور متوسط هیبریدی شارژی (PHEV) کراس‌اوور متوسط هیبریدی شارژی (PHEV)
قیمت (استرالیا) ۴۷,۹۹۰ دلار ۵۳,۹۹۰ دلار
موتور بنزینی ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری
قدرت موتور بنزینی ۱۰۵ کیلووات (۱۴۱ اسب بخار) ۱۱۰ کیلووات (۱۴۷ اسب بخار)
گشتاور موتور بنزینی ۲۱۵ نیوتن‌متر ۲۳۰ نیوتن‌متر
قدرت موتور برقی ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) ۱۳۰ کیلووات (۱۷۴ اسب بخار)
گشتاور موتور برقی ۳۱۰ نیوتن‌متر ۳۰۰ نیوتن‌متر
مجموع قدرت سیستم ۲۵۵ کیلووات (۳۴۲ اسب بخار) ۲۴۰ کیلووات (۳۲۲ اسب بخار)
مجموع گشتاور سیستم ۵۲۵ نیوتن‌متر ۵۳۰ نیوتن‌متر
نوع گیربکس تک‌سرعته هیبریدی دوکلاچه ۲ سرعته
نوع محرک دیفرانسیل جلو (FWD) دیفرانسیل جلو (FWD)
ظرفیت باتری ۱۸.۳ کیلووات‌ساعت (LFP) ۱۹.۹۴ کیلووات‌ساعت (NMC)
برد الکتریکی (ادعایی) ۹۰ کیلومتر ۱۲۶ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ادعایی ۱.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۱.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت واقعی تست شده ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۷۹۴ کیلوگرم حدود ۱۹۳۰ کیلوگرم
ظرفیت صندوق عقب ۳۴۰ لیتر (در نسخه SHS) ۶۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ۶۰ لیتر ۵۵ لیتر
سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب مستقل جلو و عقب
امکانات رفاهی شاخص HUD، نورپردازی محیطی، سقف پانورامیک، صندلی‌های تهویه‌دار HUD، نورپردازی محیطی، سقف پانورامیک، صندلی‌های تهویه‌دار
فناوری‌های ایمنی ۵ ستاره اروپا، ۷ کیسه هوا، سیستم پایش راننده، ترمز اضطراری خودکار ۵ ستاره اروپا، ۷ کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش راننده
گارانتی ۸ سال بدون محدودیت کیلومتر ۷ سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر
سرویس‌های دوره‌ای هر ۱۵,۰۰۰ کیلومتر یا سالانه (۸ سال سرویس قیمت‌ثابت) هر ۱۵,۰۰۰ کیلومتر یا سالانه (۵ سال سرویس قیمت‌ثابت)

نکات برجسته مقایسه

  • قیمت: جیکو حدود ۶۰۰۰ دلار ارزان‌تر است.
  • قدرت: جیکو قدرت بیشتری ارائه می‌دهد (۲۵۵ کیلووات در مقابل ۲۴۰ کیلووات).
  • برد الکتریکی: هاوال H6 برد الکتریکی بیشتری دارد (۱۲۶ کیلومتر در مقابل ۹۰ کیلومتر).
  • مصرف سوخت: جیکو کمی اقتصادی‌تر است.
  • صندوق عقب: هاوال فضای بار بزرگتری دارد (۶۰۰ لیتر در مقابل ۳۴۰ لیتر).
  • گارانتی: گارانتی جیکو طولانی‌تر و با کیلومتر نامحدود است.
  • وزن: هاوال سنگین‌تر است که می‌تواند روی مصرف سوخت و شتاب تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال قیمت مناسب‌تر، راندمان بهتر و گارانتی طولانی‌تر هستید،
جیکو J7 SHS Summit انتخاب هوشمندانه‌ای است.

اگر برد برقی طولانی‌تر و فضای بار بزرگ‌تر برایتان مهم‌تر است،
هاوال H6 GT PHEV انتخاب بهتری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carexpert

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا