سام کاویانی: در حال حاضر،۹ برند ژاپنی در بازار آمریکا فعال هستند که مجموع فروش آنها در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۶,۶ میلیون دستگاه بوده است. از این ۹ برند، سه تای آنها ازجمله لکسس، اینفینیتی و آکورا جز برندهای لوکس محسوب میشوند. در سال ۲۰۱۸ میلادی، تویوتا با فروشی بیش از ۲,۱ میلیون دستگاه کماکان پرچمدار فروش در بازار آمریکا بود و پس از آن نیز، هوندا جایگاه دوم را از آن خود نمود.
در ادامه، توجه شما عزیزان را به میزان فروش برندهای ژاپنی در بازار آمریکا جلب میکنیم. در ابتدا نیز به آمار فروش برندهای غیر لوکس ژاپنی در بازار آمریکا نظری میاندازیم.
ردیف | نام برند | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ |
۱ | تویوتا | ۲,۱۲۸,۲۰۱ | ۲,۱۲۹,۱۷۷ |
۲ | هوندا | ۱,۴۴۵,۸۹۴ | ۱,۴۸۶,۸۲۷ |
۳ | نیسان | ۱,۳۴۴,۵۹۷ | ۱,۴۴۰,۰۴۹ |
۴ | سوبارو | ۶۸۰,۱۳۵ | ۶۴۷,۹۵۶ |
۵ | مزدا | ۳۰۰,۳۲۵ | ۲۸۹,۴۷۰ |
۶ | میتسوبیشی | ۱۱۸,۰۷۴ | ۱۰۳,۶۸۶ |
کل فروش در آمریکا | ۶,۰۱۷,۲۲۶ | ۶,۰۹۷,۱۶۵ |
برندهای لوکس ساز ژاپنی شامل سه برند لکسس، اینفینیتی و آکورا میشود که آمار فروش آنها در جدول ذیل درج شده است.
ردیف | نام برند | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ |
۱ | لکسس | ۲۹۸,۳۰۲ | ۳۰۵,۲۲۹ |
۲ | آکورا | ۱۵۸,۹۳۴ | ۱۵۴,۶۰۲ |
۳ | اینفینیتی | ۱۴۹,۲۸۰ | ۱۵۳,۴۱۵ |
کل فروش در آمریکا | ۶۰۶,۵۱۶ | ۶۱۳,۲۴۶ |
نخستین خودروی کرهای که رسماً وارد بازار آمریکا شد، هیوندای اکسل (EXCEL) نام داشت که حدود سی و سه سال پیش (۱۹۸۶ میلادی) و با بهای تقریبی ۵۰۰۰ دلار وارد این بازار شد. همزمان شرکت کرهای کیا نیز نسخه سه درب مدل پراید را با نام فورد فستیوا وارد این بازار نمود و شرکت کرهای دوو (DAEWOO) نیز مدلی سه درب از اپل کادت را با نام پونتیاک لمانز راهی بازار آمریکا کرد؛ این همان مدلی است که در بازار کشورمان با نام ریسر فروخته میشد. از آن زمان بیش از سه دهه میگذرد و در این مدت کرهایها به خوبی توانستند در بازار آمریکا جا بیفتند و مجموع فروش آنها نیز از رقم ۱,۲ میلیون دستگاه نیز فراتر رود. در ادامه متن توجه شما را به جدول فروش سه برند فعال کرهای در بازار آمریکا جلب میکنیم. با این توضیح که جنسیس برند لوکس محسوب میشود و آمار آن در جدول جداگانهای آمده است.
ردیف | نام برند | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ |
۱ | هیوندای | ۶۶۷,۶۳۴ | ۶۶۴,۹۴۳ |
۲ | کیا | ۵۸۹,۶۳۷ | ۵۸۹,۶۶۸ |
کل فروش در آمریکا | ۱,۲۵۷,۲۷۱ | ۱,۲۵۴,۶۱۱ |
تنها برند لوکسی از کره فعلاً در بازار آمریکا عرضه میشود، برند جنسیس است که آمار فروش آن در جدول زیر آمده است.
ردیف | نام برند | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ |
۱ | جنسیس | ۱۰,۳۱۲ | ۲۰,۶۱۲ |
کل فروش در آمریکا | ۱۰,۳۱۲ | ۲۰,۶۱۲ |
منبع آمار: carsalesbase.com
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۷جنسیس چقد بد عمل کرده
بعید میدونم بتونه خودشو بالا بکشه تو امریکا چون تو این یکسال اخیر محصولات لوکس امریکایی و دیگر برندها خیلی عالی عمل کردن و با قدرت دارن پیشرفت میکنن
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۷جنسیس قعلا در حال برند سازیه و محصولاتش از لوکسهای ژاپنی تنوع کمتری داره
اما همین فروش ۲ برابری واسه رقابت با بنز و بیمر در بازار رقابتی آمریکا واسه ۱ سال براشون قابل قبوله
.
یه نکته که تا حالا زیاد بهش دقت نکرده بودم و تو گزارش بهش توجهم جلب شد:
واقعا چرا کره فقط ۲ تا خودروساز در سطح نام و آوازه جهانی داره(یا حتی ۳تا حداکثر با سانگ یانگ)
اما ژاپن تنوع خودروسازی داره
جین هم همینطور
کره که امروز هم توان فنیش رو داره هم امکان سرمایه چذاریش رو با توجه به بازار رو به رشدش
دس چرا کمپانی های جدید واسه رقابت جهانی در اون خلق نمیشن؟؟؟
برعکس چین حتی که هر روز ۱ خودروساز تولید میکنه
که از توی اینها حداقل ۱۰ تاشون بتونن تا ۱۰ سال آینده تو بازار جهانی اسم و رسمی پیدا کنن مثل لینک اند کو
.
واقعا عجیبه که کره صنعت خودروی قابل قبول اما با تنوع برند کمی داره
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷((جنسیس قعلا در حال برند سازیه و محصولاتش از لوکسهای ژاپنی تنوع کمتری داره))
این حرف شما تا حدودی اشتباه هست
سال 1989 که تویوتا شرکت لکسوس رو تاسیس کرد از همون اول لکسوس قدرتمند وارد رقابت با بزرگان بازار لوکس سازان شد
حتی شرکتهای نظیر اکورا و اینفینیتی هم که همزمان با لکسوس تاسیس شدن در سالهای اولیه تاسیسشون خیلی خیلی از جنسیس بهتر عمل کردن
مشکل برند جنسیس تنوع کم نیست
مشکلش جای دیگست
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۷بَه بَه
کاش زودتر این مقاله را میگذاشتین تا خیلیها رستگار میشدند .
کجاست اون انبارهایی که از جنسیس خالی شده بود ، چرا نصف شده فروششون ، با اینکه محصولات ارائه شده بیشتر شده .
یه بنده خدایی به نام ((؟)) برای جنسیس جونشو میداد ، یادتون میاد و بنده گان خدایی که تائید هم میکردند .
و اما مبحث اصلی ژاپن ، ژاپنیها و باز هم قدرت تمام عیار تویوتا .
اما به نظر من ، حق مزدا بیش از اینهاست .
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۷اون کسی که میگفت انبارهای جنسیس خالی شد از بس که مشتری داشت منبع خبریش از همونجایی بود که میگفت سانتافه شده ماشین 2018 جهان!!!!!
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۷ماشینهای مثل جنسیس سدان و کیا k900 محصولات کاملا شکست خورده بازار هستن
این رو من نمیگم بلکه امار فروش میگه
کیا k900 تو عرض 10 ماه فقط 277 تا فروخته
جنسیس هم در سال 2018 فقط 10 هزار تا که واقعا فاجعه باره
NAVID۰۰۹۸
۶ اسفند ۱۳۹۷حسن جان
من قبلاً گفتم باز هم میگم :
جنسیس بَد نیست ، رقیبهایه قَدَری داره که توان رقابت با آنها را نداره .
آخه شما جای خریدار باشی ، میتونی ((( لکسوس ، بنز ، bmw ، آئودی ، کادیلاک ، لینکلن ، اینفینیتی ، آکورا )))، وِل بکُنی ، بیایی جنسیس بخری .
شما برای کسی بنام (( آرمان یا مسکوویچ )) باید بِگی ، که فقط هدفش اینه همه را به جون هم بندازه با بحث های اَلَکی .
Saeed
۶ اسفند ۱۳۹۷آمار جالبی هست.اما جدای کل کل های بچگونه ، ژاپنیها که همیشه غولی هستند و قسمت مشخصی از بازار آمریکارو دارن.اما کره ایها در بخش لوکس کاهش فروش داشتن که بدلیل عدم وجود کراس اوور و افت فروش جهانی سدانها طبیعیه.اما نکته ای که هست اینه ژاپنیها در بخش اقتصادی با ۶ نماینده و فروش تقریبی ۶ میلیون میانگین هر کمپانی تقریبی ۱ میلیونو داشتن و کره ایها بادونماینده و حدود فروش ۱.۲۵۰ میلیون ،میانگین بالای ۶۰۰ هزار تا داشتن به ازای هر کمپانی که با توجه به غولهای ژاپنی و قدرتهای آمریکایی در کشور خودشون آمار قابل قبولیه و نشاندهنده راه درستشونه.
Cadillac
۶ اسفند ۱۳۹۷من خیلی سدانهای اینفینیتی رو دوست دارم
خیلی بیشتر از لکسوز مخصوصا q50
متاسفم واسه بازار خودرویی ایران
sina7
۶ اسفند ۱۳۹۷عکس اخر چقدر خوشگله…
Douglas mac Arthur
۶ اسفند ۱۳۹۷فقط بالای 6 میلیون این دوتا کشور به ملت آمریکا ماشین جا کردن بزرگترین دشمن امپریالیسم آمریکا ذهنیت و آزادی خود مردمش هستن که دارن سالی 3 تریلیون دلار از کشورشون خارج میکنن اگه ژاپن حزب کشورش مثل آمریکا بود آلان جهان خیلی پیشرفته تر و بهتر از آلان بود
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۷قمن خودم ژاپنی دوستم اما باید توجه داشت قدمت خودروسازی و صنعت ژاپن خیلی بیشتر از کره هست کره از مونتاژ شروع کرده ولی الان خیلی نزدیک سطح اول صنعت خودروسازی هست و مثلا تو سدان های ساب کامپکت بی رقیب هیوندای با خودرو اکسنت و ریو یا تو کلاس کراس اوور کوچک با کیا استونیک و هیوندای کنا حضور پررنگ داره
Sina
۷ اسفند ۱۳۹۷این همه هی میگن کیا و هیوندا پر فروشن اینجورن اونجورن اندازه سوباروی مظلوم نتونستن بفروشن!!
تکلیف برند به اصطلاح لوکسشونم که معلومه!
من نمیدونم برندی که نه هویت داره نه اصالت چجوری میخاد لوکس باشه!! با ۴تا اپشن نمیشه لوکس بود
لوکس بودن سابقه می خواد قدرت برند میخاد اصالت میخاد،اینکه ارزون باشه کمکی نمیکنه. کسی که دنبال جنس لوکس هست پول خوب میده برند خوبم میخاد حالا چه واسه ماشین یا واسه هر چیز دیگه
من که اروپا هستم دارم میبینم کیا و هیوندا اصلا پر فروش نیستن هیچ ،همونم که میفروشن فقط و فقط به خاطر ارزونی ، شرایط فروش خیلی خوب گارانتی طولانی،کردیت چک اسون و اینجور مزیت ها میفروشن.
وگرنه هرگز تو اروپا کسی نمیاد مثلا تیگوان یا راو فور یا crv ول کنه بره سانتافه یا سورنتو بخره
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷حرف منم همینه
هیچ کسی حاضر نمیشه پولی رو که میشه باهاش از یه برند با اصالت ماشین لوکس بگیره رو صرف خرید از محصولات جنسیس بکنه که هیچ اصالت و پشتوانه ای نداره
کره ای ها فقط تو بخش هاچ بک ها و سدان های جمع و جور کمی موفق هستن و فروش دارن ولی تو کلاس لوکس سازی و شاسی بلند ها با توجه به مطالب اخیر پدال که همه دیدن کاملا شکست خورده هست و کم فروش
امار فروش 2018 محصولات کره ای در بخش محصولات لوکس و شاسی بلندها به اضافه مقدار فروششون در کلاس سدانهای فول سایز واقعا فاجعه باره
ازرا در سال 2018 فقط 628 تا تو امریکا فروخته!!!!! خیلی خیلی کمه
کاوه
۷ اسفند ۱۳۹۷تمام سوئیس و اطریش و مجارستان پر از هیوندا و کیاست. شما کجای اروپا هستید؟