سام کاویانی: فروش سدانهای بزرگ در بازار آمریکا با ۱۸.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۱۷,۲۸۹ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. این کمترین میزان از فروش برای این رده خودرویی در طی ۳۰ سال اخیر است. این حجم از فروش تقریباً یکسوم این رقم در سال ۲۰۰۶ میلادی است. سالی که در آن بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دستگاه از این گونه خودرویی در بازار آمریکا به فروش رسید. در کل، ریشه وقوع چنین امری را بیشتر در دو عامل باید دید:
- حرکت خریداران از بازار سدانها به کراساوورها در طی سالیان اخیر
- سرمایهگذاری خودروسازان در ارائه مدلهای لوکس که نتیجه آن اقبال کمتر مشتریان به سدانهای بزرگ بوده است.
در این میان، دوج چارجر با فروشی بیش از ۸۰ هزار دستگاه پرچمدار این سگمنت خودرویی در بازار آمریکا از نظر فروش است و در ته جدول هم هیوندای آزرا جای گرفته است؛ خودرویی که مجموع فروش سال ۲۰۱۸ آن در بازار آمریکا معادل ۶۲۸ دستگاه بود. در ادامه، توجه شما عزیزان را به جدول ذیل جلب میکنیم.
رتبه | نام خودرو | آمار فروش | درصد تغییرات سالانه |
۱ | دوج چارجر | ۸۰,۲۲۶ | -۹ |
۲ | شورولت ایمپالا | ۵۷,۵۷۱ | -۲۴ |
۳ | کرایسلر ۳۰۰ | ۴۶,۵۹۳ | -۹ |
۴ | نیسان ماکزیما | ۴۲,۳۳۷ | -۳۷ |
۵ | فورد تاروس | ۳۶,۰۸۸ | -۱۲ |
۶ | تویوتا آوالون | ۳۳,۵۸۰ | +۳ |
۷ | بیوک لاکراس | ۱۵,۷۰۹ | -۲۲ |
۸ | کیا کادنزا | ۴,۵۰۷ | -۳۸ |
۹ | هیوندای آزرا | ۶۲۸ | -۷۹ |
Mohammad
۵ اسفند ۱۳۹۷داستان غم انگیز همیشگی ( مرگ تدریجی سدان ها )
با این حال هنوز فروششون بد نیست
سدان های فول سایز هم مثل suv های فول سایز در دست امریکایی هاست
شاید بعد الکتریکی سازی یکم رونق بگیره این بازار
شدیدا منتظر تنها سدان اینده فورد هستم ( موستانگ چهار در )
مزدا
۶ اسفند ۱۳۹۷با ماکسیما خیلی حال میکنم از جمله طراحی داخلیش
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۷ماشالاه به چارجر و کرایسلر 300 که واقعا پرفروشن اونم با اون ظاهر قدیمی
حسن
۶ اسفند ۱۳۹۷جالب اونکه هیوندا ازرا فقط 628 تا فروخته
کلا هیوندا عادت کرده به فروش کم محصولاتش
اون از جنسیس سدانش که ته جدول لوکس سازها بود
اون از توسان که تو لیست پرفروش ترین شاسی بلندهای امریکا رتبه های بعد 14 رو داشت تو 20 تا ماشین
اینم از ازرا که رتبه اخر رو داره تو فروش
حسین وی
۵ اسفند ۱۳۹۷فقط تویوتا رشدش مثبت بوده !!
بیخود نیست رشتش تو دانشگاهاشون تدریس میشه
ak_oo7
۶ اسفند ۱۳۹۷چون نسل جدید اوالون تازه به بازار اومده و تغییرات اساسی داشته
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۷به نظرم نبود خودروی هشت سیلندر در این کلاس بین اسیای ها و همین طور کم شدن فاصله بین ماشین های لوکس و این کلاس و رشد ابعاد سدانهای کلاس متوسط دلیل اصلی افت فروش این سبک خودرویی بوده
البته کلا تو امریکا همه یا کراس اور میخرن یا تراک
Ford taurus
۵ اسفند ۱۳۹۷چارجر که شماره یکه بازاره ?
بعدشم کرایسلر
کاش فورد اینقدر در مورد تاروس بی تفاوت نمیشد ?☹️
sina
۵ اسفند ۱۳۹۷در دنیایی که همه رشد منفی دارند تو آوالون باش ?
me84
۵ اسفند ۱۳۹۷.
بترتیب کرایسلر، تویوتا و بیوک رو تو این لیست خیلی دوست دارم.
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۷دَمِش گرم تویوتا آوالون
همه زَدَن تو کاره منفی ، آوالون زده تو کار مثبت .
emad1990
۵ اسفند ۱۳۹۷کادنزا طراحی خیلی شیکی داره.اصلا به ماشینای اسیایی نمیخوره
امیر
۵ اسفند ۱۳۹۷بازهم یه افتخار دیگه از دوج وکرایسلر
شاهین
۶ اسفند ۱۳۹۷داج چارجر قشنگ ترین سدان جهان
یعنی با قیافه و مشخصات فنی و قیمتش میشه دنیای سیری ناپذیر ماشینبازی رو باهاش تجربه کرد
ایکاش امریکا بودم و یکی میداشتم ازش
اینجا بدنیا اومدیم که از بچگی تا میانسالی زندگیمون با ای کاش ها بگذره، لعنت به هر چیزی که باعث شد به این فلاکت برسیم
ak_oo7
۶ اسفند ۱۳۹۷دلیل پایین بودن فروش ازرا هم جا به جایی اون با جنسیس جی هشتاد طبق برنامه هیوندای
farhad
۶ اسفند ۱۳۹۷دلیل پایین بودن فروش کره ای ها کیفیت هست نه چیز دیگر چون در بلند مدت رو شده شما دهستان خودمون و داستان قدرت شرکت های وارد کننده و انحصار رو اگر فراموش کنید خواهید دید فروش کره ای ها در ایران هم افت کردند. زرق و برق الکی و اپشن های دهن پر کن الکی برای مدتی خوشایند هست بعدا همین میشه.
بهنام
۶ اسفند ۱۳۹۷اگه تو ایران بود آمار فروش دقیقا برعکس میشد. هشتاد در صد فروش واسه آزرا و کادنزا بود بقیه هم بیست درصد دیگه رو تقسیم میکردن.