سالهای سال است که لکسس از نظر آمار فروش در آمریکا پشت سر رقبای اصلی خود یعنی مرسدس و بامو حرکت میکند. معمولاً این دو برند آلمانی تاج پادشاهی لوکسها در این بازار را بین خود ردوبدل کردهاند. بامو توانست سال پیش مرسدس را شکست دهد اما امسال تضمینی برای تکرار این امر وجود ندارد. در واقع اگر آمار فروش سهماهه سوم امسال در سهماهه پایانی نیز با فاصله خوبی تکرار شود احتمال دارد لکسس بالاتر از ژرمنها، پرفروشترین لوکس ساز بازار آمریکا باشد!
لکسس در سهماهه سوم ۲۰۲۰ تعداد ۷۵,۲۸۵ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رسانده درحالیکه فروش مرسدس و بامو به ترتیب برابر با ۶۹,۶۳۱ و ۶۹,۵۷۰ دستگاه بوده است؛ اما رمز موفقیت لکسس چه بوده است؟ در واقع رازی وجود ندارد و شرایط بازار اینگونه رقم خورده است. مرسدس و بامو به خاطر همهگیری کرونا با کمبود موجودی مواجه شدهاند اما لکسس توانسته موجودی انبار خود را در سطح مطلوبی حفظ کرده و با این بحران بهصورت بهتری روبرو شود.
لکسس RX به ویژه فروش بالایی داشته و به خانه ۲۹,۴۳۸ آمریکایی راه یافته درحالیکه در مدت مشابه سال پیش تعداد ۲۸,۱۰۹ دستگاه از این خودرو به فروش رفته بود. تنها در ماه سپتامبر لکسس افزایش فروش ۳۱ درصدی را به لطف RX تجربه کرده و پس از آن نیز مدلهای NX و ES سدان قرار دارند. بامو نیز در ماههای جولای و آگوست با چالش روبرو بوده اما سرانجام در ماه سپتامبر خودروهای صفر این خودروساز وارد نمایندگیها شدهاند.
بدون تعجب زیاد باید گفت بامو X3 به عنوان رقیب مستقیم RX پرفروشترین محصول باواریایی ها در سهماهه سوم ۲۰۲۰ بوده و فروش ۱۶,۳۲۶ دستگاهی را ثبت کرده است. GLC هم فروش ۱۱,۴۲۸ دستگاهی را برای مرسدس به ارمغان آورده است.
البته تضمینی وجود ندارد که لکسس بتواند مرسدس و بامو را در آمار فروش کل سال ۲۰۲۰ شکست دهد اما میتواند فاصله را بسیار کم کند. فعلاً لکسس با فروش ۱۸۲,۰۸۸ دستگاهی تا به اینجای سال جلوتر از رقیبان آلمانی خود بوده و بامو نیز فروش ۱۸۱,۵۴۷ دستگاهی را ثبت کرده است. مرسدس هم فروش ۱۴۴,۷۷۰ دستگاهی را گزارش کرده است. در سهماهه پایانی امسال اتفاقات زیادی میتواند رخ دهد.
ده سال کامل از زمان پیشرو بودن لکسس در بحث فروش لوکس سازان میگذرد و شرایط موجود نیز میتواند شانس این خودروساز ژاپنی در تکرار موفقیت پیشین خود را بالا ببرد.
Ramiin
۱۹ مهر ۱۳۹۹البته طراحی جذاب تره ماشیانی لکسوس هم بی تاثیر نیست مخصوصا تو دو سال اخیر
ممد ژانگولر
۱۹ مهر ۱۳۹۹البته تو خود مقاله اشاره کرده به مشکل کرونا و کمبود ارائه محصول در انبارها و بهم خوردن توازن عرضه و تقاضا در بازار
مگر نه انتخاب خیلیها اول بنز بعد بی ام وه خواهد بود
Ramiin
۱۹ مهر ۱۳۹۹به شخصه من لکسوسو تو هیچ بخشی ضعیف تر از آلمانیا نمی دونم. هر سه تا برند مشتریشونو پشیمون نمی کنن.
علیآقا
۱۹ مهر ۱۳۹۹اولا: وگرنه نه!
ثانیا: کرونا برای همه بوده برای لکسس هم بوده.
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹ب ام و x3 در متن به عنوان رقیب RX نام برده شده اما در واقع رقیب x5 هستش
لکسس رو من خیلی قبول دارم چون در اصل یک تویوتاست و از نظر دوام کیفیت و استهلاک هیچ حرفی باقی نمیزاره…
و ترمیناتور لوکس سازان محسوب میشه…
یه جایی به اماری میخوندم که نوشته بود مونتاژ ب ام و 98.5٪ درسته ولی برای لکسس این عدد %99 درصد به بالاست…
واقعاً این آمار حقشه…
اون دوستانه هم که میگن لکسس سطح تکنولوژیش از آلمانی ها پایین تره برن درباره LFA کمی تحقیق کنن…
و همچنین نسل اول لکسس LS
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹من نمی گم بنز بیمر بده اشتباه نکنید
من عاشق آلمانیام…
ولی لکسس هم در سطح خودش خوب عمل کرده به عنوان یک برند ۳۰ ساله……
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز hadi
لکسسlfa موتورش ک اصلا ساخت خودش نیس
بنظرم ژاپن فقط با ۴شرکت خیلی خاص میشه و البته تکنولوژیک!
یاماها
هوندا
میتسوبیشی
سوبارو
البته که لکسس و تویوتا عالی هستن ولی یه سری موارد رو باید قبول کرد در موردشون
مصطفی
۱۹ مهر ۱۳۹۹موتور ساخت خودشه تنظیم صدای موتور دادن دست یاماها
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مهر ۱۳۹۹لکسوس ۳۰ سال پیش شروع کرد و حالا سال به سال داره افزایش فروش میزنه و احتمالاً در آینده نزدیک میشه پرفروشترین خودروی لوکس آمریکا .
این شوخی نیست که انبارها خالی میشوند ، این جالبه که انبار برخی تازه به دوران رسیدهها خاک میخورند و زبانشون هم درازه در برابر اصیلها و اینکارهها .
کسانی که به دور از کپی کردن از آلمانیها ، حالا دارند پادشاهی میکنند و نه مثل برخیها در سال ۲۰۲۰ با شباهتی انکار ناپذیر به آلمانها به خصوص آئودی ، سودای رقابت هم دارند (( یه موقع فکر نکنید منظورم جنسیسها هستندها ? )) .
اصالت یعنی وقتی بعد از ۳۰سال تو یه ماشین ژاپنی میشینید هنوز بوی خوش روز اول را میده و نه مثل اسباببازیهایی که پس از ۵ سال لَش و اُفتاده میشوند .
خوشنام
۱۹ مهر ۱۳۹۹جنسیس همه را کنار خواهد زد
حمید
۱۹ مهر ۱۳۹۹در شرایط مساوی کی دلش میاد لکسوس رو به بنز و بی ام و ترجیح بده
امیر
۱۹ مهر ۱۳۹۹منظورتون از شرایط مساوی چیه؟
توی بازاری کاملا آزاد و رقابتی و بدون هیچمحدودیت با شرایط خوب خرید خودرو بنظرتون چه نکته مثبتی لکسس یا هر لوکس ساز دیگه ای داره که لوکس های المانی ندارن؟!
از نظر قیمتی هم لکسس به هیچوجه ارزان نیست و از نظر فنی و سطح تکنولوژی هم قطعا در حد المانی ها نیست…
در نتیجه شرایط کاملا مساویه!
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۳۹۹امیر جان، خب آقای حمیدم میگه آلمانیا خوبن دیگه! میگه کی دلش میاد تو شرایط برابر بزه لکسوس رو بچسبه، بنز و ب ام و رو ول کنه…
کیان
۱۹ مهر ۱۳۹۹این تفکر صرفا از جایی میاد که ما اطلاعاتمون ناقص باشه و تجربه داشتن هیچ کدومشو نداشته باشیم !
من میخوام برای خانوادم یه ماشین بخرم، اصلا هم اهل رانندگی هیجانی نیستم ولی میخوام همیشه مطمئن باشم ماشینم خرج سنگین نداشته باشه و من و زمین نمیذاره و …
خب شما به من بگو الان چرا باید برم بنز یا بی ام و بخرم و لکسوس و نخرم ؟
بله، وقتی نخوای پول بده و نگهداری کنی و … بنتایگا و کولینان هم جذابتر هستن هنوز ولی وقتی میخوای بخری و خریدت منطقی باشه باید به نیازت و مصرقت نگاه کنی و انتخاب کنی
©
۱۹ مهر ۱۳۹۹من خودم تویوتا و لکسوس رو ترجیح میدم ولی میدونم که بنز و ب ام و بهترن در سطح بالاترن مسلما اونی میخرشون هزینه نگهداریشو درنظر گرفته وقتی یه محصولی عملکرد بهتر و تکنولوژی بالاتری داره معلومه که هزینه بالاتری هم داره. واسه بنز کاری نداره که اونو ساده تر و با استهلاک کمتر تولید کنه ولی این چیزی که الان هست رو هر سازنده ای نمیتونه بسازه
زیزیگولو
۱۹ مهر ۱۳۹۹حمید هرکدوم از اینایی که گفتی در جایگاه خودشون از بهترینای دنیا هستن، اما من لکسوس RX رو ترجیح میدم …. خوب به هر حال سلیقه ها متفاوته چون هرکس اگه انتخابش یکی از این سه تایی که گفتی باشه دلیل بر بد بودن اون دوتای دیگه نیستش
Moein
۱۹ مهر ۱۳۹۹فقط اینجاست که مردم از بنز و بی ام و یه کوه عظمت ساختن که برتر از این دو تا نیست در حالیکه تو کل دنیا مردم این تفکر رو ندارن و ممکنه سلیقه ها تو زمانهای مختلف فرق کنه یه سال بی ام و یه سال لکسوس
پارسا عشق ماشین
۱۹ مهر ۱۳۹۹بنز یک چیزه دیگه است و لکسوس یک چیزه دیگه
من هم از ماشین های ژاپنی خوشم میاد و هم از المانیا که بیشتر دوسشون دارم ولی این دوتا ماشین رو باهم مقلیسه نمیکنم
AMG_73///
۱۹ مهر ۱۳۹۹لکسوس عالیه
واقعا مردم حق دارن لکسوس رو به بنز و بی ام و ترجیع بدن
AMG_73///
۱۹ مهر ۱۳۹۹امیدوارم بی ام و دوباره آمار رو دستکاری نکرده باشه///…….
Peyman56
۱۹ مهر ۱۳۹۹من خودم توی خوابمم نمیتونم تصور خرید بالاتر از محصولات وطنی رو داشته باشم.ولی فرصتی پیش اومد تا بتونم s500,nx,e250وgs رو تجربه کنم.واقعا سواریه لکسوس gs برام عالی بود.امکانش عالی بود.اس۵۰۰با اینه خیلی ظاهرش گیزاتر بود ولی همش احساس ترس داشتم چون سایزش بر خلاف gs که تو دست تر بود خیلی بنظر زیاد میومد و ماشین هم سنگین تر حس میشد.حالا هزینه نگهداری رو گه بهش اضافه کنیم لکسوس خیلی عالیه.
Abbas.Lambo
۱۹ مهر ۱۳۹۹داداش S500 فول سایزه و رقیب Ls در میاد پس مسلما باید از Gs که متوسطه بزرگ تر و سنگین تر باشه،در واقع Gs رو باید از لحاظ جسه با E کلاس مقایسش کنی
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۳۹۹اختلاف فروش دو سه هزارتایی میشه ضربت سخت بر پیکر بنز و ب ام و؟! اگه ده هزارتا بیشتر میفروخت چی؟
Ramiin
۱۹ مهر ۱۳۹۹تیر خلاص ????
وحید
۱۹ مهر ۱۳۹۹یه نگاه به آمار فروش کُل سال مرسدس کنید، میبینید کار از ضربت گذشته، رسما مرسدس رو نابود کرده با اختلاف 40 هزارتایی…
فعلا فقط BMW جلودارش هست
MAF
۱۹ مهر ۱۳۹۹ببین دوست عزیز اول اینکه دو سه هزارتا خیلی اختلافه
چون یعنی دو سه هزار نفر خریداراش بیشترن درضمن اگه بطور میانگین هر ماشینو 50000دلار حساب کنیم میشه100000000دلار بیشتر!!!
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۳۹۹منظورم تیتر مقاله بود، وگرنه جمع اعداد رو که واقفم. حتی میدونم که اگه سه چاهار هزارتا بیشتر میفروخت، ینی سه چاهار هزار نفر بیشتر خریدار داره و سه چاهار هزار از دو سه هزار بیشتر است، و سه چاهاری که سه چاهار نباشد، سه چاهار نیست.. : ))
(شوخی :) )
A
۱۹ مهر ۱۳۹۹همین آمارم بخاطر کاهش موجودی تو نمایندگی اونها بوده
ارشیاSVJ
۱۹ مهر ۱۳۹۹طراحی های بهتر یکی از دلایل فروششن!???
فرشاد
۱۹ مهر ۱۳۹۹لکسوس خیلی خوبه باید سوارش شده باشید ببینید چه اعجوبه ای هست
بنز و بی ام و هم با این طراحی هاشون 10 سال بعد قافیه رو ب امثال جنسیبس هم میبازن
علتش چیه پیامای من هیچ وقت نشون داده نمیشن؟
فرشاد
۱۹ مهر ۱۳۹۹.
Aryan kia
۱۹ مهر ۱۳۹۹در فوق العاده بودن بی ام و و مرسدس هیچ شکی نیست ولی در این چند سال اخیر طراحی های خوب لکسوس و از همه مهم تر مدیریت عالی که ژاپنی ها دارن مثل همون جنگ که بعد از بمباران شدن از قبل هم بهتر شدن البته مدیریت بنز ولی ام و هم عالیه حداقل از سایپا ویران خودرو بهتره ولی زیادی بنز و بی ام و در طراحی های خودشون ریسک به خرج دادن که این نشون،دهنده شجاعتشونه ولی به قیمت خراب شدن طراحی از آب در آمد البته نه همه ماشین هاشون
حسین دهمرد
۱۹ مهر ۱۳۹۹بچه ها من تیر خوردم
شما ادامه بدید
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۳۹۹ضربت سخت رو کجا درمان میکنن؟
NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350
۱۹ مهر ۱۳۹۹پیشرفت لکسوس عالی بوده دمش گرم کاملا قابل تحسینه و قابل احترام
ولی هنوز هم مرسدس بنز بهترین و پرفروش ترین لوکس ساز دنیاست
اما در مورد آمار فروش بی ام و باید بگم اولا بی ام و از سال 2015 تا الان داشته توی آمار فروش تقلب میکرده دوما آمار فروش بی ام و مجموع فروش خود bmw و رولزرویس و مینی هست که به عنوان آمار فروش کل بی ام و در نظر گرفته میشه پس کار شاخی نکرده
ولی مرسدس بنز فقط آمار فروش خود بنز و اسمارته که اسمارت فروش چندانی نداره و بیشتر آمار فروش رو خود مرسدس بنز رقم میزنه
آمار فروش خود بی ام و به جز رولزرویس و مینی همیشه کمتر از مرسدس بنز بوده
مرسدس بنز بهترین و پرفروش ترین لوکس ساز دنیاست و امیدوارم لکسوس هم به همین شکل پیشرفت کنه و رقابتشو در کنار بنز ببینیم نه شرکت متقلبی مثل بی ام و که این همه سال داشته توی آمار فروش دستکاری میکرده
اخشیج
۱۹ مهر ۱۳۹۹طراحی عالی استهلاک ناچیز معلومه باید از بنز و بی ام و جلو بزنه
sina
۱۹ مهر ۱۳۹۹یه دستی به سر روی شاسی بلندهای فول سایزش هم بکشه تو شرایط غیرکرونایی هم میگیرشون با توجه به بحران اقتصادی بعد کرونا و هزینه کم نگهداری لکسس در برابر المانی ها
Joseph
۱۹ مهر ۱۳۹۹دو تا دلیل اصلی داره
یکی ترامپ که رو محصولات اروپا مالیات وبیشتر کرده
دومی کلاه برداری ودروغ شرکت های المانی در زمینه الایندگی
Joseph
۱۹ مهر ۱۳۹۹دو تا دلیل اصلی داره
یک ترامپ رو محصولات اروپا مالیات وبیشتر کرده
دومی کلاه برداری ودروغ شرکت های المانی در زمینه الایندگی
Aryan kia
۲۰ مهر ۱۳۹۹به نظر من لکسوس ماشینی هست ترکیبی از بنز و بی ام و چون بی ام و ماشینی هست با ذات اسپرت و بنز هم ماشین لوکس هست لکسوس ماشینی هست برای کسی که میخواد هم ماشین اسپرت داشته باشه و هم لوکس باشه علت موفقیتش همینه شاید به اندازه بی ام و اسپرت ویا به اندازه بنز لوکس نباشه ولی کمتر هم نیست ومشتریانش رو رازی میکنه
حسن
۲۱ مهر ۱۳۹۹فقط لکسوس ولاغیر دشمنشم ازلکسوس تعریف میکنه