هفته نامه

آمار فروش پیکاپ‌ها در سال 2020 و بازگشت سیلورادو به جایگاه دوم

سال‌های سال است که پیکاپ‌های فول سایز بر بازار خودروی ایالات‌متحده حکمرانی می‌کنند و در سال ۲۰۲۰ هم با وجود شیوع بیماری کرونا این سلطنت همچنان ادامه یافته است. مقام اول و آخر لیست آمار فروش پیکاپ‌های فول سایز در بازار آمریکا نسبت به سال‌های قبل تغییری نداشته که این یعنی همچنان فورد سری F بر جاده‌های آمریکا حکمرانی می‌کند و در سوی دیگر نیسان تایتان هم در قعر جدول برای بقا دست‌وپا میزند. بااین‌حال در جایگاه‌های دوم و سوم تغییری صورت گرفته که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رقابت برای نایب‌قهرمانی در جنگ پیکاپ‌ها نزدیک‌ترین و جالب‌ترین چالش محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹، دوج رم با غلبه بر شورلت سیلورادو توانست خود را به جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها برساند اما در سال ۲۰۲۰ اوضاع تغییر کرده زیرا هرچند در فروش ماسل کارها اوضاع برای شورلت خوب پیش نمی‌رود اما در بخش پیکاپ شرایط کاملاً متفاوت است. شورلت سیلورادو با فروش ۵۹۴,۰۹۴ دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۰، رم را پشت سر گذاشته و مقام دومی خود را باز پس گرفته است. بدین ترتیب رم با فروش ۵۶۲,۶۷۶ دستگاه دوباره به جایگاه سوم سقوط کرده است.

دیگر پیکاپ فول سایز جنرال موتورز یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا نیز با فروش ۲۵۳,۰۱۶ دستگاه، در جایگاه چهارم قرار گرفته است. رتبه‌های آخر یعنی پنجم و ششم هم مثل گذشته به پیکاپ‌های ژاپنی یعنی تویوتا تاندرا با فروش ۱۰۹,۲۰۳ دستگاه و نیسان تایتان با فروش بسیار پایین ۲۶,۴۳۹ دستگاه اختصاص دارد. در همین حال، فورد با فروش ۷۸۷,۴۲۲ دستگاه سری F با اختلاف چشمگیر نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه نسبت به سیلورادو، صدر لیست را تحت سلطهٔ خود دارد. البته با احتساب مجموع فروش سیلورادو و سی‌یرا که ۸۴۷,۱۱۰ دستگاه می‌شود، جنرال موتورز مجموعاً بیشترین فروش را در بازار پیکاپ‌های فول سایز داشته است.

علاوه بر این، در بین همهٔ پیکاپ‌هایی که ذکر شدند، تنها نماینده‌های جنرال موتورز نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش فروش داشته‌اند. سیلورادو سال گذشته افزایشی ۳.۲ درصدی را به ثبت رسانده و سی‌یرا هم با افزایش چشمگیر ۸.۹ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر اما فورد و رم هردو کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. فورد با وجود معرفی نسل جدید F150 در اواخر سال ۲۰۲۰، با ۱۲.۲ درصد، بیشترین کاهش فروش را در بین خودروسازان دیترویتی داشته و فروش رم نیز ۱۱ درصد کاهش یافته است. در بین ژاپنی‌ها، تویوتا تاندرا تنها با کاهش فروش ۲ درصدی مواجه شده اما بااین‌حال سهم آن از بازار پیکاپ‌های بزرگ هنوز هم بسیار کوچک است. در همین حال، بازار اندک نیسان تایتان نیز با کاهش ۱۶.۱ درصدی فروش، کوچک‌تر شده است.

از زمان معرفی نسل جدید رم ۱۵۰۰ در دو سال قبل، شورلت و رم برای رسیدن به مقام دوم فروش بسیار باهم جنگیده‌اند اما همچنان هردو فاصلهٔ زیادی با فورد دارند؛ بنابراین حالا با گزارش فورد مبنی بر تقاضای زیادی برای F150 جدید، آمار فروش سال ۲۰۲۱ جالب خواهد بود. (توجه داشته باشید تمام آماری که در این مطلب ذکر شدند شامل انواع مختلف پیکاپ‌های فول سایز، نیم تن و وظیفه سنگین می‌شود).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmedreza2002

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    یکی بم بگه چرا باید تویوتا از نیسانی که تازگیا بروز رسانی شده بیشتر بفروشه واقعا؟
    بقیش توجیه پذیره
    ولی اگه من بودم رم رو انتخاب می کردم

  2. Ramin

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    آمار فروش سال 2021 دیدنی خواهد بود

    چون هم هامر برقی میاد هم سایبر تراک

    ولی ای کاش پدال یه دوئل بزاره مخصوص این 2 تا…

    هامر ev

    یا

    سایبر تراک….

    ??????. انتخاب سختی خواهد ( قدرت و آفرود و تجربه هامر VS تکنولوژی خودران . ضد گلوله بودن. شتاب موشک وار . قدرت بالا در حمل بار )

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      کجای سایبر تراک ضد گلوله هست ؟؟؟
      ایلان ماسک یه چکش زد بهش شکست ( چهر چند این کار برای جلب توجه بود)

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        هر*

      2. Ramin

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        نه اقای سامورایی واقعا ضد گلوله هست

        به این علت شکست که ضربه زدن به بدنه با پتک، چاکراه باز کرده بعد هوا گرم وارد شده بعد موقع ضربه شیشه شکست !

        هرچند این اتفاق ماله 2018 هست. سایبر تراک واسه اواسط 2021 ( حدود 6 ماه دیگه ) میخواد بیاد احتمالا این مشکل چاکراه رو بر طرف کنن ??

      3. akrh78

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        حساب کن داری تو مرزعه علوفه میبری برا گاو و گوسفندات یهو گله کفتارا حمله میکنن ماشینتو میبندن به گلوله کلاش و ژ3
        واقعا ضد گلوله بودن سایبرتراک خیلی کاربردی و خوبه ?
        ببین تسلا تا کجاشو پیشبینی کرده ??

  3. Mohammad

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    شورولت نسل جدید سیلورادو رو داده بیرون؟

  4. میثم

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تویوتا اگه نسل جدید تاندرا رو معرفی کنه بنظرم فروشش یه جهش مشتی میکنه. فکر کنم حداقل 2.5 تا 3 برابر بشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      بازم با همون انجن ضعیف ۵.۷ کار خاصی پیش نمیره

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        باز یه فیک دیگه اومد
        ضعیف ؟؟؟ منظورت موتور های یاتاقانی هیونداس ؟؟؟
        همین موتور ضعیف میتونه ۶ تن بار بکشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        زیاد هم ضعیف نیست!!
        توندرا ۳۸۰ اسب و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور.
        رم ۳۹۵ اسب و ۵۵۵ گشتاور.
        در این سگمنت گشتاور خیلی مهم هست که تویوتا گشتاور خوبی ارائه میده.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. challenger

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    فقط فورد

  6. RezaRs

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    توندرا و تایتان نرن سنگین تر نیستن ؟ خدایی سنگین تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ツSAMURAIツ

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      نکنه ….. سوخته که هیوندای هنوز یه پیکاپ نتونسته بسازه ؟؟ ????
      نه سنگین تر نیست هایلوکس و تاکوما تو سایز خودشون پر فروش ترینن توندرا هم فروشش به اندازه کافی هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. AMG///

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        سامورایی بس کن
        اینجا هیچکی حرف از هیوندای نزد الکی جنجال به پا نکن

    2. farid

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تایتان هیچی. اما تاندرا؟
      شما یه سر به یوتوب بزن فیلم مقایسه هاشو ببین.
      خیلیا تاندرا رو بهترین پیکاپ میدونن.
      خودم یه مقایسه دیدم هنوز یادمه و باورم نمیشه تویوتا چنین پیکاپی بسازه.
      اول از همه فنر بندی تاندرا به صورت استاندارد و پایه با فنرهای بهتر ارائه میشه.
      نوع چینش سیمهای زیر وانت طوری هست که حتی سنگ پرت بشه به سیم نمیخوره. همشون به بهترین صورت مهار شدن. و در این زمینه با فورد اف۱۵۰ مقایسه میکرد.اما صاحاب فورد اف۱۵۰ باید چند صد دلار زیپ پلاستیکی و یه سری قطعات بخره و سیمهای ترمز و باقی چیزا رو مهار کنه.
      شاسی هم تاندرا بهتره و طراحیش عمر ماشین رو بیشتر میکنه.
      صندلیها بهتره. مخصوصا برا مسیرای طولانی.
      انجین یا موتور تویوتا بهتر از اکوبوست فورده. امار خرابی خیلی کمتر.
      قابلیت اطمینان تویوتا رو یادت نره.
      و خودمون یه هولدن داشتیم ۳۰ سال پیشا دست دوم خریدیم. ۱۰ سال پیشا به یه فامیل فروختیم. و تا الان دست فامیلمونه و باهاش بارهایی جابجا کرده که عمرا یه ماشین امریکایی همرده بتونه.
      ژاپن کلا معروفه به این چیزا.
      متاسفانه جو سایت پدال طوری شده که تمام کشورای خودروساز اشغالن.
      امریکایی باز میاد به محصولای ژاپن فحش میده. ژاپنی به المانی المانی به هردو. کره ایی به چینی. چینی به همه. پراید سوارا هم پادشاهن.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۲۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        هولدن؟!!
        مهندسی، موتور، پلت‌فرم، تکنولوژی و کلا همه چیز هولدن مال جنرال‌موتورزه

        1. AMG///

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          دقیقا
          هولدن همه مهندسیش برای جنرال موتورز بوده

        2. فرید

          ۲۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اشتباه گفتم. داتسون منظورمه.
          نمیدونم چرا هولدن نوشتم. وانتای داتسون منظورمه. اندازشون تقریبا کوچیکتر از نیسان ابی هست. تو استانای جنوبی خیلی خوب کار میکردن و انتخاب شماره یک مناطق جنوب بودن این داتسونها.

    3. MOHAMMAD.n.r

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      تویوتا و نیسان حداقل تونستن تراک بسازن!!

  7. Ramin

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقایون نظر سنجی

    هامر پیکاب

    یا

    سایبر تراک

    انتخاب شما کدام است ؟

    1. AMG///

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      سایبر ترک
      راستش من یکی خیلی ازش خوشم اومد

    2. $Ãbţìň$

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      قطعا هامر،چون مثل سایبرتراک مزخرف و بی ریخت و قیافه نیست،اصالت داره و همه میشناسنش…

    3. MOHAMMAD.n.r

      ۲۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      هامر رو ترجیح میدم.
      طراحی بهتری داره.

  8. ツSAMURAIツ

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    قطعا فورد تو این کلاس بهترینه
    انتخاب خودمم فورد F150 رپتور با موتور توربوعه

  9. حسین دهمرد

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قیافه ی جمس چقدر لوکسه

  10. آنتونی

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همشون ماشینهای خوبی هستند چون کره ای نیستند من تجربه داشتن ماشین آلمانی ، ژاپنی و ماشین کره ای رو داشتم متاسفانه خیلی زود به عوارض و مشکل میافته. امیدوارم به بعضی ها بر نخوره توصیه ایم اینه که هیچوقت ماشین کره ای نخرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا