سالهای سال است که پیکاپهای فول سایز بر بازار خودروی ایالاتمتحده حکمرانی میکنند و در سال ۲۰۲۰ هم با وجود شیوع بیماری کرونا این سلطنت همچنان ادامه یافته است. مقام اول و آخر لیست آمار فروش پیکاپهای فول سایز در بازار آمریکا نسبت به سالهای قبل تغییری نداشته که این یعنی همچنان فورد سری F بر جادههای آمریکا حکمرانی میکند و در سوی دیگر نیسان تایتان هم در قعر جدول برای بقا دستوپا میزند. بااینحال در جایگاههای دوم و سوم تغییری صورت گرفته که در ادامه به آن میپردازیم.
رقابت برای نایبقهرمانی در جنگ پیکاپها نزدیکترین و جالبترین چالش محسوب میشود. در سال ۲۰۱۹، دوج رم با غلبه بر شورلت سیلورادو توانست خود را به جایگاه دوم لیست پرفروشترین پیکاپها برساند اما در سال ۲۰۲۰ اوضاع تغییر کرده زیرا هرچند در فروش ماسل کارها اوضاع برای شورلت خوب پیش نمیرود اما در بخش پیکاپ شرایط کاملاً متفاوت است. شورلت سیلورادو با فروش ۵۹۴,۰۹۴ دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۰، رم را پشت سر گذاشته و مقام دومی خود را باز پس گرفته است. بدین ترتیب رم با فروش ۵۶۲,۶۷۶ دستگاه دوباره به جایگاه سوم سقوط کرده است.
دیگر پیکاپ فول سایز جنرال موتورز یعنی جیامسی سییرا نیز با فروش ۲۵۳,۰۱۶ دستگاه، در جایگاه چهارم قرار گرفته است. رتبههای آخر یعنی پنجم و ششم هم مثل گذشته به پیکاپهای ژاپنی یعنی تویوتا تاندرا با فروش ۱۰۹,۲۰۳ دستگاه و نیسان تایتان با فروش بسیار پایین ۲۶,۴۳۹ دستگاه اختصاص دارد. در همین حال، فورد با فروش ۷۸۷,۴۲۲ دستگاه سری F با اختلاف چشمگیر نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه نسبت به سیلورادو، صدر لیست را تحت سلطهٔ خود دارد. البته با احتساب مجموع فروش سیلورادو و سییرا که ۸۴۷,۱۱۰ دستگاه میشود، جنرال موتورز مجموعاً بیشترین فروش را در بازار پیکاپهای فول سایز داشته است.
علاوه بر این، در بین همهٔ پیکاپهایی که ذکر شدند، تنها نمایندههای جنرال موتورز نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش فروش داشتهاند. سیلورادو سال گذشته افزایشی ۳.۲ درصدی را به ثبت رسانده و سییرا هم با افزایش چشمگیر ۸.۹ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر اما فورد و رم هردو کاهش فروش را تجربه کردهاند. فورد با وجود معرفی نسل جدید F150 در اواخر سال ۲۰۲۰، با ۱۲.۲ درصد، بیشترین کاهش فروش را در بین خودروسازان دیترویتی داشته و فروش رم نیز ۱۱ درصد کاهش یافته است. در بین ژاپنیها، تویوتا تاندرا تنها با کاهش فروش ۲ درصدی مواجه شده اما بااینحال سهم آن از بازار پیکاپهای بزرگ هنوز هم بسیار کوچک است. در همین حال، بازار اندک نیسان تایتان نیز با کاهش ۱۶.۱ درصدی فروش، کوچکتر شده است.
از زمان معرفی نسل جدید رم ۱۵۰۰ در دو سال قبل، شورلت و رم برای رسیدن به مقام دوم فروش بسیار باهم جنگیدهاند اما همچنان هردو فاصلهٔ زیادی با فورد دارند؛ بنابراین حالا با گزارش فورد مبنی بر تقاضای زیادی برای F150 جدید، آمار فروش سال ۲۰۲۱ جالب خواهد بود. (توجه داشته باشید تمام آماری که در این مطلب ذکر شدند شامل انواع مختلف پیکاپهای فول سایز، نیم تن و وظیفه سنگین میشود).
Ahmedreza2002
۲۰ دی ۱۳۹۹یکی بم بگه چرا باید تویوتا از نیسانی که تازگیا بروز رسانی شده بیشتر بفروشه واقعا؟
بقیش توجیه پذیره
ولی اگه من بودم رم رو انتخاب می کردم
Ramin
۲۰ دی ۱۳۹۹آمار فروش سال 2021 دیدنی خواهد بود
چون هم هامر برقی میاد هم سایبر تراک
ولی ای کاش پدال یه دوئل بزاره مخصوص این 2 تا…
هامر ev
یا
سایبر تراک….
??????. انتخاب سختی خواهد ( قدرت و آفرود و تجربه هامر VS تکنولوژی خودران . ضد گلوله بودن. شتاب موشک وار . قدرت بالا در حمل بار )
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹کجای سایبر تراک ضد گلوله هست ؟؟؟
ایلان ماسک یه چکش زد بهش شکست ( چهر چند این کار برای جلب توجه بود)
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹هر*
Ramin
۲۰ دی ۱۳۹۹نه اقای سامورایی واقعا ضد گلوله هست
به این علت شکست که ضربه زدن به بدنه با پتک، چاکراه باز کرده بعد هوا گرم وارد شده بعد موقع ضربه شیشه شکست !
هرچند این اتفاق ماله 2018 هست. سایبر تراک واسه اواسط 2021 ( حدود 6 ماه دیگه ) میخواد بیاد احتمالا این مشکل چاکراه رو بر طرف کنن ??
akrh78
۲۱ دی ۱۳۹۹حساب کن داری تو مرزعه علوفه میبری برا گاو و گوسفندات یهو گله کفتارا حمله میکنن ماشینتو میبندن به گلوله کلاش و ژ3
واقعا ضد گلوله بودن سایبرتراک خیلی کاربردی و خوبه ?
ببین تسلا تا کجاشو پیشبینی کرده ??
Mohammad
۲۰ دی ۱۳۹۹شورولت نسل جدید سیلورادو رو داده بیرون؟
میثم
۲۰ دی ۱۳۹۹تویوتا اگه نسل جدید تاندرا رو معرفی کنه بنظرم فروشش یه جهش مشتی میکنه. فکر کنم حداقل 2.5 تا 3 برابر بشه
RezaRs
۲۰ دی ۱۳۹۹بازم با همون انجن ضعیف ۵.۷ کار خاصی پیش نمیره
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹باز یه فیک دیگه اومد
ضعیف ؟؟؟ منظورت موتور های یاتاقانی هیونداس ؟؟؟
همین موتور ضعیف میتونه ۶ تن بار بکشه
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹زیاد هم ضعیف نیست!!
توندرا ۳۸۰ اسب و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور.
رم ۳۹۵ اسب و ۵۵۵ گشتاور.
در این سگمنت گشتاور خیلی مهم هست که تویوتا گشتاور خوبی ارائه میده.
challenger
۲۰ دی ۱۳۹۹فقط فورد
RezaRs
۲۰ دی ۱۳۹۹توندرا و تایتان نرن سنگین تر نیستن ؟ خدایی سنگین تره
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹نکنه ….. سوخته که هیوندای هنوز یه پیکاپ نتونسته بسازه ؟؟ ????
نه سنگین تر نیست هایلوکس و تاکوما تو سایز خودشون پر فروش ترینن توندرا هم فروشش به اندازه کافی هست
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹سامورایی بس کن
اینجا هیچکی حرف از هیوندای نزد الکی جنجال به پا نکن
farid
۲۰ دی ۱۳۹۹تایتان هیچی. اما تاندرا؟
شما یه سر به یوتوب بزن فیلم مقایسه هاشو ببین.
خیلیا تاندرا رو بهترین پیکاپ میدونن.
خودم یه مقایسه دیدم هنوز یادمه و باورم نمیشه تویوتا چنین پیکاپی بسازه.
اول از همه فنر بندی تاندرا به صورت استاندارد و پایه با فنرهای بهتر ارائه میشه.
نوع چینش سیمهای زیر وانت طوری هست که حتی سنگ پرت بشه به سیم نمیخوره. همشون به بهترین صورت مهار شدن. و در این زمینه با فورد اف۱۵۰ مقایسه میکرد.اما صاحاب فورد اف۱۵۰ باید چند صد دلار زیپ پلاستیکی و یه سری قطعات بخره و سیمهای ترمز و باقی چیزا رو مهار کنه.
شاسی هم تاندرا بهتره و طراحیش عمر ماشین رو بیشتر میکنه.
صندلیها بهتره. مخصوصا برا مسیرای طولانی.
انجین یا موتور تویوتا بهتر از اکوبوست فورده. امار خرابی خیلی کمتر.
قابلیت اطمینان تویوتا رو یادت نره.
و خودمون یه هولدن داشتیم ۳۰ سال پیشا دست دوم خریدیم. ۱۰ سال پیشا به یه فامیل فروختیم. و تا الان دست فامیلمونه و باهاش بارهایی جابجا کرده که عمرا یه ماشین امریکایی همرده بتونه.
ژاپن کلا معروفه به این چیزا.
متاسفانه جو سایت پدال طوری شده که تمام کشورای خودروساز اشغالن.
امریکایی باز میاد به محصولای ژاپن فحش میده. ژاپنی به المانی المانی به هردو. کره ایی به چینی. چینی به همه. پراید سوارا هم پادشاهن.
Amir Machine
۲۰ دی ۱۳۹۹هولدن؟!!
مهندسی، موتور، پلتفرم، تکنولوژی و کلا همه چیز هولدن مال جنرالموتورزه
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹دقیقا
هولدن همه مهندسیش برای جنرال موتورز بوده
فرید
۲۰ دی ۱۳۹۹اشتباه گفتم. داتسون منظورمه.
نمیدونم چرا هولدن نوشتم. وانتای داتسون منظورمه. اندازشون تقریبا کوچیکتر از نیسان ابی هست. تو استانای جنوبی خیلی خوب کار میکردن و انتخاب شماره یک مناطق جنوب بودن این داتسونها.
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹تویوتا و نیسان حداقل تونستن تراک بسازن!!
Ramin
۲۰ دی ۱۳۹۹اقایون نظر سنجی
هامر پیکاب
یا
سایبر تراک
انتخاب شما کدام است ؟
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹سایبر ترک
راستش من یکی خیلی ازش خوشم اومد
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹قطعا هامر،چون مثل سایبرتراک مزخرف و بی ریخت و قیافه نیست،اصالت داره و همه میشناسنش…
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹هامر رو ترجیح میدم.
طراحی بهتری داره.
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹قطعا فورد تو این کلاس بهترینه
انتخاب خودمم فورد F150 رپتور با موتور توربوعه
حسین دهمرد
۲۰ دی ۱۳۹۹قیافه ی جمس چقدر لوکسه
آنتونی
۲۱ دی ۱۳۹۹همشون ماشینهای خوبی هستند چون کره ای نیستند من تجربه داشتن ماشین آلمانی ، ژاپنی و ماشین کره ای رو داشتم متاسفانه خیلی زود به عوارض و مشکل میافته. امیدوارم به بعضی ها بر نخوره توصیه ایم اینه که هیچوقت ماشین کره ای نخرین.