منافع درازمدت برای اقتصاد و محیط زیست، باعث میشود که خودروهای الکتریکی تبدیل به گزینهای بدیهی برای آینده حملونقل در سراسر جهان شوند. وبسایت انجمن حملونقل الکتریکی (EDTA) در این زمینه مینویسد:
صنعت تولید در امریکا از یک مؤلفه قدرتمند در زمینه پیشرانه الکتریکی و رشد ناشی از زنجیره تأمین آن بهره میبرد. یک رقابت تکنولوژی در سطح جهانی، تقاضای مشتریان را افزایش میدهد و نیازهای بینالمللی برای بهبود کیفیت هوا، رشد سریعی را برای بازار باتریهای پیشرفته و تجهیزات وسایل نقلیه الکتریکی فراهم آورده است.
وبسایت Auto Loan Solutions یک اینفوگرافی برای نمایش مزایای خودروهای EV و اینکه چرا این نوع خودروها به این اندازه محبوبیت پیدا کردهاند، تهیه کرده است. فارغ از بحث واضح زیستمحیطی در منفعت ناشی از کنار گذاشتن خودروهای بنزینی، خودروهای الکتریکی تبدیل به یک تصمیم هوشمندانه مالی برای هر کدام از کمپانیها شدهاند. هزینه تمامشده باتریها به میزان قابلتوجهی در حال کاهش است؛ مخصوصاً با دانستن اینکه طول عمر آنها بیشتر از ۲۰ سال است. بهعلاوه، میزان صرفهجویی هزینه سوخت در طول دوره عمر وسیله نقلیه، حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود.
تمام این مزایا و بیشتر از آن، باعث شده که خودروسازان عمده دنیا به سرمایهگذاری بر روی پلتفرمهای الکتریکی روی بیاورند. تسلا به دنبال تولید یک میلیون دستگاه EV تا سال ۲۰۲۰ است، فورد ۴.۵ میلیارد دلار بر روی توسعه این خودروها سرمایهگذاری کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۳ مدل جدید الکتریکی تولید کند، و فولکسواگن اخیراً از تولید یک ساختار الکتریکی جدید خبر داده است. شاید تنها چند سال دیگر زمان لازم است که با وجود قدرت و راحتیای که وسایل نقلیه کنونی دارند، خودروهای الکتریکی بیشتری در جادههای دنیا دیده شوند. یک تعویض باتری تنها ۵ دقیقه زمان میبرد و تکنولوژی جدید استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید و باد را برای شارژ باتریهای میسّر کرده است؛ موضوعی که صرفهجویی مالی بیشتری را برای مصرفکنندگان به همراه خواهد داشت. البته این تنها مصرفکنندگان نیستند که از مزایای این نوع وسایل نقلیه بهرهمند میشود؛ چرا که شرکتهای حملونقل و باربری مانند UPS و Gnewt Cargo نیز در حال سرمایهگذاری بر روی ناوگان برقی هستند.
ELEMENTO
۴ آبان ۱۳۹۵منم همین نظر رو دارم.
البته احساس خوبی نسبت به منقرض شدن موتور هایی روی ماشین های مورد علاقم هستن ندارم.
اما اگر بشه باتری ها رو با انرژی پاک مثل باد، زمین گرمایی، موج دریا و … شارژ کرد جای خوشحالی است.
نه اینکه بیایم سوخت فسیلی بسوزونیم باهاش باتری شارژ کنیم
البته مسلما برنامه ی دولت ها حرکت به سمت انرژی های پاک هست.
.
.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
دوره ی خودروهای با سوخت فسیلی رو به اتمامه.
خداحافظ ایV12 های خوش صدا 😢😢😢…
خداحافظ ای غرش های دیوانه کننده 😢😢😢
تقریبا میشه مطمئن بود پیشرانه های بنزینی عمر طولانی تری نخواهند داشت. مهمون امروز فردا هستند.
.
به همین مناسبت این شعر رو به همه ی V12 های دنیا که من یک علاقه ی خاص بهشون دارم تقدیم میکنم
. تقدیم به V12
سلام ای غروب غریبانه دل
سلام ای طلوع سحرگاه رفتن
سلام ای غم لحظه های جدایی
خداحافظ ای شعر شبهای روشن
خداحافظ ای شعر شبهای روشن
خداحافظ ای قصه عاشقانه
خدا حافظ ای آبی روشن عشق
خداحافظ ای عطر شعر شبانه
خداحافظ ای همنشین همیشه
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
تو تنها نمی مانی ای مانده بی من
تو را می سپارم به دلهای خسته
تو را میسپارم به مینای مهتاب
تو را میسپارم به دامان دریا
اگر شب نشینم اگر شب شکسته
تو را میسپارم به رویای فردا
به شب میسپارم تو را تا نسوزد
به دل میسپارم تو را تا نمیرد
اگر چشمه واژه از غم نخشکد
اگر روزگار این صدا را نگیرد
خداحافظ ای برگ و بار دل من
خدا حافظ ای سایه سار همیشه
اگر سبز رفتی اگر زرد ماندم
خداحافظ ای نوبهار همیشه
.
.
از طرف خودم با اجازه ی احسان خواجه امیری عزیز.
volvo fh
۴ آبان ۱۳۹۵این متن را تایپ کردی یا کپی پیست؟؟
...::: فقط لمبورگینی :::...
۵ آبان ۱۳۹۵copy & paste
ساسان.م
۴ آبان ۱۳۹۵همون سوزاندن سوخت های فسیلی و تبدیل اون به الکتریسیته بازدهی بیشتری از موتور های درون ساز داره
اگه از باد و آب و هسته ای هم استفاده کنن که دیگه بهتر تر
سامان اذری
۴ آبان ۱۳۹۵خوش به حالشون
اینجا هم به قیمت 28 میلیون تومان خودرو اریسان میدن دست مشتری که تکنولوژی موتورش مال 50 سال پیشه با بنزینهای بی کیفیت از یک طرف پارازیت ها و کارخانه برنج سازی!!!!روغن های خوراکی (صنعتی) گوشت هورمونی پر از از انتی بیوتیک ابلیمو(اب کاه و اسید) و در نهایت رتبه اول سرطان
تبریک میگم به دولتمون
Nima
۴ آبان ۱۳۹۵آینده خودرو هاى الکتریکى دست آمریکاس به موارد توجه کنید.
با دقت ببینید منبع اکثرشون از کجاس.
امیر.عارف
۴ آبان ۱۳۹۵با توجه به گشتاور بالای موتورهای برقی و آلایندگی صفر همه با اون موافق هستند ولی سئوال اینجاست که آیا در ایران میشه امیدوار بود که مسئولین تا 50 سال آینده این مهم از اولویت های کاری آنها باشد؟
GOD BLESS AMERICA
۴ آبان ۱۳۹۵سالهاست اخبار خودرویی می خونم و اولین باره که نمیدونم و نمیتونم حدس بزنم خودروسازان چه نقشه شومی در سر دارند.
در هر حال هر اقدامی به کاهش آلایندگی هوا منجر بشه باعث خوشحالی ام خواهد بود.
هنوز نمیدونم این باتریها چقدر آلایندگی دارند.
Matin
۴ آبان ۱۳۹۵این اتفاق حالا حالا ها تو ایران نمی افته
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۵به هر حال، این، روندیه که رخ خواهد داد.
سعید
۴ آبان ۱۳۹۵به عنوان مثال به بی ام دبلیو سری ۵ جدید نگاه کنید، خودروسازا با زبون بی زبونی دارن میگن با فرمت امروزی دیگه هرکاری تا حالا میشده کردن! دیگه موتور درون سوز خیلی بهتری نمیشه ساخت، جدیدترین ماشین امروز با سه چرخه ساخت بنز از نظر اصول یکیه فقط بهتر شده، تکنولوژی تقریبا در همه زمینه ها به بن بست رسیده به دنیای کامپیوتر و موبایل نگاه کنید، به هواپیماها نگاه کنید، دیگه تقریبا چیز متفاوتی نمیشه تولید کرد، بشر امروز شدیدا نیاز به یه برک پوینت جدید داره، یه چیزی مث کشف و کنترل آتش یا اختراع چرخ یا مثال دم دستی ترش اختراع موتور درون سوز که برک پوینت بزرگی در تاریخ بشر بود و تقریبا ۸۰ سال بعد از اختراعش با تغییر و توسعه انسان رو به ماه برد، ببخشید طولانی شد…
Aston
۴ آبان ۱۳۹۵ای کاش رو هیدروژن تمرکز میکردن همین باطری ها خودشون کلی ضرر به محیط زیست میزنن تازه خود برق معمولا از سوزاندن سوختهای فسیلی به دست میاد
کاشکی آنقدر که رو تکنولوژی باطری سرمایهگذاری میکنند روی تکنولوژی بدست آوردن هیدروژن سرمایه گذاری میکردن در ضمن یه باطری کلی زمان میبره تا شارژ بشه ولی پر کردن باک هیدروژن از پر کردن باک بنزین بیشتر زمان نمیبره
علي تبريزي
۵ آبان ۱۳۹۵تو کل دنیا سه کشور خودروساز هست که صنعت خودروسازی ایران ازش سرتر و با ارزشتره
Made in china
Made in france
Made in india
این سه 3 تا یعنی آشغال
امیر.عارف
۵ آبان ۱۳۹۵بزن اون دست قشنگ رو هوراااااا. ولی رفیق یه چیزی یادم افتاد منظورت سال 2016 که نبود . چون ما داریم ماشینهای اونها رو با افتخار مسئولین مونتاژ میکنیم