امروز صنعت خودرو یک تجارت بسیار گسترده و چند میلیارد دلاری است که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دستگاه خودروی جدید در هر سال تولید میکند. به سختی میتوان این مقیاس را درک کرد. کشور چین بیشتر از سه کشور بعدی یعنی آمریکا، آلمان و مکزیک خودرو در هر دقیقه تولید میکند که برابر با ۴۸.۹ دستگاه است. سه کشور یاد شده در هر دقیقه بهصورت ترکیبی ۴۷.۷ دستگاه خودرو تولید میکنند. با دیدن اینکه هر دقیقه در صنعت خودرو چه اتفاقاتی رخ میدهد میتوانیم به خوبی ابعاد این صنعت بزرگ را تصور کنیم.
وبسایت MoneyShake.com با استفاده از دادههای گوناگون تعداد خودروهای تولیدی در هر دقیقه توسط خودروسازان را جمعآوری کرده است. در این مطالعه فولکسواگن و تویوتا یک سر و گردن بالاتر از سایرین بوده و به ترتیب ۱۹.۹ و ۱۹.۸ دستگاه خودرو در هر دقیقه تولید میکنند. هیوندای با تولید ۱۳.۷ دستگاه خودرو در هر دقیقه در رتبه سوم قرار میگیرد. باقی خودروسازان نیز طبق جدول زیر رتبهبندی میشوند:
تعداد خودروی تولیدی در هر دقیقه | نام خودروساز |
۱۳ | جنرال موتورز |
۱۲.۲ | فورد |
۱۱ | نیسان |
۱۰ | هوندا |
۸.۸ | فیات-کرایسلر |
۷.۹ | رنو |
۶.۹ | نیسان |
فولکسواگن و تویوتا با استفاده از تولید بالای خود مزیت درآمدی قابلتوجهی به دست آورده و در هر دقیقه به ترتیب ۵۲۳,۵۹۲ و ۵۳۳,۶۷۶ دلار به جیب میزنند. البته اگرچه هیوندای سومین خودروساز بزرگ از این نظر بوده اما از نظر درآمد حتی بین ۱۰ شرکت اول قرار ندارد. دایملر با درآمد ۳۵۹,۹۷۰ دلاری در هر دقیقه رتبه سوم را در اختیار داشته و پس از آن فورد و هوندا با درآمد ۲۸۵,۱۹۸ و ۲۷۰,۰۳۵ دلاری در هر دقیقه قرار دارند.
درآمد هر دقیقه خودروسازان
- تویوتا – $۵۳۳,۶۷۶
- فولکس – $۵۲۳,۵۹۲
- دایملر – $۳۵۹,۹۷۰
- فورد – $۲۸۵,۱۹۸
- هوندا – $۲۷۰,۹۲۸
- جنرال موتورز – $۲۶۱,۰۳۵
- سایک– $۲۳۰,۴۰۳
- فیات-کرایسلر– $۲۳۰,۴۰۳
- بامو– $۲۲۱,۸۴۲
- نیسان– $۱۸۳,۲۱۹
- هیوندای– $۱۷۲,۱۸۴
- پژو– $۱۵۹,۰۵۶
اما برسیم به تعداد خودروهای الکتریکیای که هر برند در هر ساعت به فروش میرساند:
تعداد خودروی الکتریکی فروخته شده در هر ساعت | نام خودروساز |
۴۲ | تسلا |
۲۶ | BYD |
۱۸ | BJEV |
۱۶ | ب ام و |
۱۰ | نیسان |
۶ | فولکسواگن |
۶ | سایک |
۹ | جیلی |
۸ | هیوندای |
۷ | رنو |
نروژ، سوئد، هلند، کانادا و آلمان به ترتیب بالاترین نرخ خرید خودروهای الکتریکی نسبت به جمعیت خود را دارند. در حال حاضر ۲.۷ درصد فروش خودروها به انواع الکتریکی اختصاص دارد که پیشبینی شده این رقم تا سال ۲۰۴۰ به ۵۸ درصد برسد.
خودروها جزو لاینفک زندگی میلیاردها نفر هستند اما خب نادیده گرفتن چنین چیزی راحت است. بله طرفداران خودرو باعث زنده ماندن فرهنگ خودرویی هستند اما عموم مردم اینگونه نبوده و مقیاس صنعت خودرو میتواند کشف نشده باقی بماند. این دادهها باعث میشوند بتوانیم میزان بزرگی صنعت خودرو را تخمین بزنیم. حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال با استفاده از هزاران قطعه و… ساخته میشوند، موادی که هرکدام از یک کشور جمع شده و یک خودرو را تشکیل میدهند.
محمد
۱۴ آذر ۱۳۹۹جایگاه BYD جالب و عجیبه
مهدی،:امید اینده
۱۴ آذر ۱۳۹۹ویرا خودر میبود فقط عال میشد
نمیدونم چرا اون ممیز ها تو قسمت خودرو تولیدی در دقیقه واسم خنده دار بود
مهدی،:امید اینده
۱۴ آذر ۱۳۹۹من چقدر غلط مینویسم جدیدا?
میثم
۱۴ آذر ۱۳۹۹تویوتا دقیقا 3 برابر هیوندای پول درمیاره درحالی که فروشش فقط 53% بیشتر از هیونداست
جالبه که با فروش کمتر از فولکس هم پول بیشتری درمیاره
زمانی که بطور جدی به بازار الکتریکیها ورود کنه رقابت خیلی جالب میشه
یوسف
۱۴ آذر ۱۳۹۹چون تویوتا تکنولوژی هاش خیلی قدیمی و ساده هست
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۳۹۹چون تویوتا تکنولوژیهاش خیلی قدیمی و ساده هست .
بله من هم با شما موافقم و برای همینِ ناموفقترین شرکت دنیاست و بقیه نتوانستند مثل تویوتا ساده و قدیمی باشند اما در حسرت همین فروش و سود تویوتا هروز میسوزند و گُر میگیرند .
فقط محل پارکتو عوض کن ، ساقیت جنساش تقلبیه خورده شیشه داره ?? !
میثم
۱۴ آذر ۱۳۹۹دقیقا
استراتژی تویوتا، تولید خودروییه که هر روز بتونی بی دردسر ازش استفاده کنی
خیلی واضحه “استفاده هر روز و بی دردسر”
چهارتا آپشن مثل گرم کن و سرد کن و … تکنولوژی خاصی نیست که تویوتا توش مونده باشه
مثلا فکر میکنی چرا تویوتا هایلوکس و تاکوما رو سالهای سال داره با یه پلتفرم تولید میکنه و اینقدر هم فروش داره،
تاکوما در بازاری پرفروش ترین پیکاپ سایز متوسطه که جدیدترین و بروزترین تکنولوژیها و رقبای قدری وجود داره.
بخاطر اینکه هنر تویوتا اینه که یه ماشینو جوری میسازه که سالها نیاز مشتریان رو برطرف میکنه بدون نیاز به تغییر اساسی. خیلیها اینو میزارن بحساب تکنولوژی پایین درصورتی که کلا فرق داره داستان
بازار اونجا جوریه که فروشت کاملا به عملکرد بستگی داره.
چرا تاندرا نمیتونه اندازه رقبای آمریکاییش بفروشه، چون اونا عملکرد بهتری در این بخش دارن
زیزیگولو
۱۴ آذر ۱۳۹۹تویوتا شر ع کرده به فیس لیفتای سنگین، خبرای خوب در آینده تو راهه
بهنام
۱۴ آذر ۱۳۹۹ساده و قدیمی؟
یادمه وقتی مریخ نورد کریاسیتی یا کنجکاوی رو فرستادن تو ایران روزنامه ها داشتن امریکا رو مسخره میکردن. اینکه چرا دوربینش قدیمیه. چرا اون دستگاه های بازوی ازمایشیش قدیمیه. اخرشم گفتن امریکا عقب مونده هست.
مردم دنیا هم خر هستن که تویوتا میخرن. فقط تو باهوشی
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۴ آذر ۱۳۹۹قبلا هم گفته بودی g کلاس کپی بیشرمانه لندرور است ?
سامورایی از قله فوجی
۱۴ آذر ۱۳۹۹تسلا فقط ارزش بیشتری نسبت به تویوتا و فولکس واگن داره تو بخش در آمد خالص به پای اونا نمیرسه
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹چانگان دقیقا زیر جیلی و بی ام و. ??????
بالای چانگان دقیقا جیلی بعدش بی ام و.
از لحاظ تولید چانگان بالای مزداس. ????????
یعنی چانگان هر دقیقه 3 تا تولید میکنه.
بی ام و 4 تا بنز هم 5 تا تو هر دقیقه.
تسلا هم سالار تولید خودرو های برقی هست. ?
M.A.S
۱۴ آذر ۱۳۹۹تولید کردن که کاری نداره
جایی جالب میشه که بخوای بدونی چی داری تولید میکنی
و اون چیزی که تولید میکنی چقدر طرفدار و خواهان و علاقه مند داره
Ho3eyn
۱۴ آذر ۱۳۹۹خدایا درامد 5دقیقه تویوتا را به ما اعطا فرما
بلند بگو اللهی امین:)
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹اقای حسین یه سوال
رو هوا بهت درامد تویوتا رو بدن ؟ تلاشش رو پس کی بکنه ؟
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹داداش به خودت نگیر نزاع کردم…
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹کاش میشد حداقل 1 ثانیه درآمدشون رو بدن من. چیزی حدود 90000 دلار!!!!!!!!!!!!!
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹من با پول یه ثانیش یه سیستم گیم میبستم بعد بقیشم یه ماشین کارکرده خوب میخریدم…
i>اH
۱۴ آذر ۱۳۹۹این نشون میده ارزش هر خودرو بنز تقریبا 3 برابر برندهای تویوتا یا فولکس است و عجیب تر از ان 6 برابر هیوندا یعنی ارزش دلاری هر خودروی مرسدس بنز که اینجا حول و حوش 72 دلار حساب شده برابر است با 3 خودرو تویوتا و فولکس با ارزش تقریبی هر دستگاه 26.680 هزار دلار و 6 خودرو از هیوندا ی که هرکدام تقریبا 12 دلار و 300 سنتی ارزش داره- حالا درسته خودروهای بنز گرون هستن و هیوندای ارزون ساز ولی دیگه نه اینقد
حالا کسانیکه چین را به عنوان یک قطب بزرگ خودروسازی قبول نداشتن نگاه کنید تو کشور چین چیزیکه این بالا میگه هر دقیقه نزدیک به 49 خودرو تولید میشه بیشتر از مجموع کشورهای امریکا و اتحادیه اروپا و جالب تر از ان این است که از این 49 خودرو تولید شده در هر دقیقه تو این کشور بیش از یک سوم ان یعنی 17.5 ان مختص برندهای چینی است مثل سایک و جیلی و چانگ ان و دانگ فنگ و بایک
+ا<i
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹ارزش که اونقدر ها هم مهم نیست. ساختن ماشین گرون میخوای بوگاتی.
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۹بخش بزرگی از سود سرشار تویوتا و فولکس.واگن به خاطر خطوط تولید عظیمی هست که عمدتا تو کشور چین یا کشور های جهان سوم و ارزون داره، درصورتی که برند های چینی با اینکه تو خود چین هستن، اما چون به اندازه این دو کمپانی بزرگ نیستن، نمیتونن به همچین درامدی برسن.
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹اقای M A S
چانگان جز 3 خودرو برتر چینه.
نسخه cs 75. پارسال رتبه 22 رو تو فروش در چین زد و رتبه 55 واسه نسخه cs55. اونم نه نسخه پلاساشون. نکته بعد اینهکه از 100این ربطه واقعا چشم گیره
همونطور که قدیم گفتم اگه خودرو های چینی واقعا خوب مثلا چری ، ام جی ، چانگان و… وارد بازار اروپا و آمریکا بشن رسما رنو ، پژو ، کیا ، نیسان ، باید برن بیرون.
ولی فعلا چینی ها یه 4 سالی میشه در تلاشن. اروپا که راشون نمیدن خب اگه راه بدن بنز و بی ام و و شرکت های بزرگ ورشکست میشن این که عین روز روشنه.
آمریکا هم باید ایمنیشون واسه اونجا مورد قبول باشه که فیلا از چین، 5 تا کاندید داره واسه 2021.
Aryan kia
۲۳ آذر ۱۳۹۹چی؟ اروپا چون بنز و بی ام و ورشکست میشن راشون نمیدن؟ یا آمریکا چون نیسان و تویوتا و فورد و… ورشکست میشن راشون نمیدن؟ به خاطر کیفیت داغونشون بود که راشون نمیدادن
حسین دهمرد
۱۴ آذر ۱۳۹۹موقعیت بیمر نگران کننده س. لنتی یه نگاهی به دور برت بنداز مرد ، نگا به ساک موتوری بنداز.
MjM
۱۵ آذر ۱۳۹۹تو ایران هم هر دقیقه 1 میلیون میره رو قیمت ماشین
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹ولی داره ارزون میشه. ولی کاذبه
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹جنرال موتورز مثل لونه زنبوره. ففط تولید میکنه. کاری نداری چی همین جوری تولید میکنه. شایعه شده که بین محصولاتی که از کاخونه میاد بیرون فرغون، تراکتور، موتور سیکلت، هواپیما! بوده. حتی یه پرایدم بینشون دیدن.