کانسومر ریپورتز، نمرات ایمنی صندلی عقب خودروها را اعلام کرد تا بهترین و بدترین خودروها برای ایمنی سرنشینان عقب مشخص شوند.
خودروهای مدرن به لطف فناوریهای پیشرفته، این روزها ایمنتر از همیشه حرکت میکنند و اگر هم کار به تصادف بکشد، تا حد زیادی از آسیبها به راننده و سرنشینان پیشگیری میکنند. با این وجود معمولاً فناوریهای کمکراننده و ایمنی برای سرنشینان جلو متمرکز شدهاند و ایمنی سرنشینان عقب، کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
در حال حاضر، کانسومر ریپورتز، با مجموعه جدیدی از نمرات ایمنی برای صندلیهای عقب، بهطور عمیقتری ایمنی سرنشینان پشتی را بررسی میکند. CR با تمرکز بر شش پارامتر خاص ازجمله مناسب بودن صندلی ماشین، استفاده از تقویتکنندههای صندلی، هشدارهای سرنشینان عقب، یادآوری بستن کمربند سرنشینان عقب، پشتی صندلیها و نگهدارندههای صندلی به این نتیجه رسیده که ایمنی کلی صندلیهای عقب برای بسیاری از تولیدکنندگان در اولویت قرار ندارد.
دکتر امیلی توماس، مهندس ایمنی CR میگوید:
صندلی عقب باید همه مسافرانی که در آن قرار میگیرند را در نظر داشته باشد. از نوزادان گرفته تا بزرگسالان در هر رده سنی. با این حال تجزیهوتحلیل ما نشان میدهد که بسیاری از خودروسازان از ویژگیهای ایمنی مشابه سرنشینان جلو در این قسمت استفاده نمیکنند.
بهعنوان مثال تنها حدود ۴۰ درصد از خودروهای جدید دارای کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده فشار برای صندلیهای عقب هستند. ۳۰ درصد از این خودروها دارای یادآوری بستن کمربند بوده و تنها ۲۵ درصد آنها دارای کیسه هوای جانبی هستند.
با ارزیابی ۳۱ خودروی جدید در مدلهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، کانسومر ریپورتز فهرستی از بهترین و بدترین خودروها برای ایمنی صندلیهای عقب تهیه نموده است. هیچ خودرویی نتوانسته نمره کاملی در این بخش کسب کند. اما مینیون تویوتا سیینا با نمره ۶۹ و امتیاز خوب یا خیلی خوب و رتبه عالی برای تکیهگاه پشتی صندلیها در هر شش گروه مورد بررسی، بهترین نتیجه را به دست آورده است. فولکسواگن تائوس با کسب ۳۱ امتیاز در رتبه آخر ایستاد که به علت ضعف در هشدار کمربند ایمنی و محدودیت سیستمهای پیشرفته ایمنی به دست آمد.
به گفته کانسومر ریپورتز، نمرات پایین به معنی این نیست که این خودروها ناامن هستند بلکه در مقایسه با خودروهایی که نمرات بالاتری کسب کردهاند از حفاظت کمتری برخوردارند. این مطالعه همچنین با گسترش تعداد خودروها و جمعآوری دادههای بیشتر میتواند در آینده کاملتر شود.
حسین
۷ مهر ۱۴۰۰درود بر ماستانگ مک ای
MC20
۸ مهر ۱۴۰۰حسین عزیز من نمی خواستم با گفتن نظرم نسبت به فورد شما و دیگران رو ناراحت کنم . خداوند لطف کرده تا الان 37 سال عمر داده ، از اون روز هایی که با تعصب از شنیدن نظر دیگران ناراحت می شدم خیلی گذشته . شما هم ، مثل داداش (احتمالا کوچیک) خودمی ، دلم نمی خواد هیچ وقت ناراحت باشی . کل این دنیا به دو قرون نمی ارزه اگه بخوام باعث ناراحتیت بشم ، فراری که دیگه حساب نمی شه . کرونا به ما نشون داد آدم از فرداش هم خبر نداره و دنیا چه قدر پست و دوستی چقدر با ارزشه . دوس ندارم دلخوری بمونه . مخلص تمام فن های آمریکایی خاصه عزیزان برند فورد هستم . ارادتمند .
ممد ژانگولر
۷ مهر ۱۴۰۰واقعا سیاه پوستها زیباهیهای خودشونو دارن😍
فورد
۷ مهر ۱۴۰۰فقط نیسان وانت کابین عقبش عالییه
ناخدا
۷ مهر ۱۴۰۰👎👎👎👎
HamiD
۸ مهر ۱۴۰۰بیا پایین پسر
به سیاه پوست ها هم رحم نمیکنی!
Karl Benz
۸ مهر ۱۴۰۰😂😂😂
Nima RST
۸ مهر ۱۴۰۰درمورد صندلی عقب بود 🤦♂️
یهو رفتی سراغ شکلاتا 😂
ای شکمو 😂
M.K karimi
۷ مهر ۱۴۰۰جالبه که موستانگ اینقدر نمره خوبی اورده ولی مرسدس GLA اینقدر بد !!!
Nima
۷ مهر ۱۴۰۰فورد ها درو کرده بودن نمرات بالا رو.
امیر
۷ مهر ۱۴۰۰نظری خاصی ندارم. ولی بیشتر ماشین ها یا ژاپنی بودن یا آمریکایی
کیان
۷ مهر ۱۴۰۰انگار کلا کره ای ها یادشون رفته سرنشینهای عقب و حساب کنن، حتی برند جنسیس هم ک لوکس هست بازم نمراتش خیلی پایین هست
mm.y@rlou
۷ مهر ۱۴۰۰فورد چه کرده
مهراب
۷ مهر ۱۴۰۰در کل ایمنی سرنشینان عقب توی تصادفات بیشتره چون از کابوت و فرمان و شیشه جلو فاصله بیشتری دارن به نظرم تهدید واقعی برای سرنشینان عقب همون ضربه از بغل باشه یعنی در و کلاف سقف بالای در.راه حلش هم همون کیسه هوای پرده ای و جانبی داخل درهاس و تقویت میله های داخل در
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۷ مهر ۱۴۰۰مزدا را عشقه
ایران
۸ مهر ۱۴۰۰جالب بود بیشتر ماشین ها هم ژاپنی و آمریکایی بودن تعجب کردم ولی آفرین بهشون 👍👍