پس از نتایج ناامید کنندهی نسل جدید جیپ رانگلر و فیات پاندا در تستهای تصادفات، یورو انکاپ ایمنترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در هر کلاس را معرفی کرده است.
برندهی بزرگ در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک مرسدس بنز A کلاس جدید است. این هاچبک جمعوجور توانسته رقبای اصلی را کنار بزند و برای حفاظت از سرنشینان بالغ، خردسال و عابران پیاده امتیازهای ۹۶، ۹۱ و ۹۲ درصد را کسب کند. این خودرو در بحث سیستمهای ایمنی کمک راننده نیز ۷۵ درصد امتیازات را به دست آورده است.
مدال طلای کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ نیز به لکسس ES رسیده است. این سدان اجرایی که جایگزین GS شده توانسته ۵ ستارهی ایمنی و امتیازات ۹۱، ۸۷ و ۹۰ درصد را برای بخشهای حفاظت از سرنشینان بزرگسال، خردسال و عابران پیاده کسب نماید. این خودرو در بخش سیستمهای کمک راننده هم امتیاز ۷۷ درصدی را کسب نموده است.
یورو انکاپ برای اولین بار جایزهی بهترین عملکرد ایمنی در بخش خودروهای الکتریکی شده را نیز اعطا کرده است. لکسس ES 300h برندهی این جایزه است.
هیوندای نیز در کلاس شاسی بلندها با نکسو برنده شده است. این کراس اوور سلول سوختی امتیازهای ۹۴، ۸۷ و ۶۷ درصدی را کسب نموده و در بخش سیستمهای کمک راننده هم ۸۰ درصد امتیازها را به دست آورده است.
ما در سال ۲۰۱۸ تستهای سخت جدیدی را معرفی کردیم و البته تمرکز ویژهای روی حفاظت از کاربران آسیبپذیر جاده داشتیم. سه برندهی جوایز بهترین در کلاسهای خود نشاندهندهی این هستند که خودروسازان به دنبال حفاظت بالا از سرنشینها بوده و یورو انکاپ نیز به دنبال این بهبودهای ایمنی حیاتی است.
به منظور دستیابی به جایزهی بهترین خودروی ایمنی، خودروها باید بهتر از رقبا عمل کنند. متخصصان ایمنی خودروها در اروپا با جمعآوری امتیازهای خودروها در ۴ بخش محصول ایمن را انتخاب میکنند. این چهار بخش عبارتاند از ایمنی بزرگسالان، ایمنی خردسالان، ایمنی عابران پیاده و سیستمهای کمک راننده. همچنین در هر سال مقایسهای صورت میگیرد تا از اینکه تمامی خودروها دارای استانداردهای ایمنی مشابه هستند اطمینان حاصل گردد.
[دانلود ویدئو]
حامد
۲۲ آذر ۱۳۹۷آلمان ژاپن کره❤
ایمان
۲۲ آذر ۱۳۹۷لکسوس تو هر زمینه ای حرف برای گفتن داره
عالیه این تویوتا و زیرمجموعه لوکسش ??
SAEED Z
۲۲ آذر ۱۳۹۷عالی عمل کردن, عملکرد هیوندای هم قابل توجهه که توی این لیست هست!
این هم رتبه بندی ایمن ترین های برگزیده IIHS
کلاس مینی کار: کیا ریو 2018, هیوندای اکسنت و مینی کوپر 2019
کلاس کامپکت: شورولت ولت, هیوندای النترا و النتراGT, هیوندای آیونیک هایبرید,کیا فورته و سول و نیرو هایبرید, مزدا ۳ هاچبک و سدان, نیسان کیکس و سنترا, سوبارو کراس ترک و ایمپرزا و WRX, تویوتا کرولا, پریوس و پریوس پرایم و هوندا اینسایت 2019.
کلاس میدسایز: هوندا آکورد, تویوتا کمری, هیوندای سوناتا, کیا اپتیما, مزدا 6, نیسان آلتیما و ماکسیما, سوبارو لگاسی و اوت بک.
کلاس میدسایزهای لوکس: آلفا رومئو جولیا, آئودی A3 و A4, بی ام و سری ۲ و سری سه ۲۰۱۸, لکسس ES و IS, ولوو V60 و V70.
کلاس سدان های بزرگ: کیا کادنزا ۲۰۱۸ و تویوتا آوالون ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹.
کلاس لوکس های بزرگ : آکیورا RLX۲۰۱۸ و ۲۰۱۹, بی ام و سری ۵, جنسیس G70 و G90, لکسس RC, مرسدس E کلاس, لینکلن کانتیننتال, ولوو S90.
SUV های کوچک: بی ام و X2, هوندا CR-V, هیوندتی کُنا و توسان, کیا اسپورتیج, مزدا CX-3 و CX-5, میتسوبیشی اوتلندر, نیسان روگ و سوبارو فارستر و تویوتا راو ۴.
SUV های میدسایز: هوندا پایلوت ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹, هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ و ۱۹, سانتافه اسپرت ۲۰۱۸, کیا سورنتو ۲۰۱۸ و ۱۹, مزدا CX-9, سوبارو ایسنت و تویوتا هایلندر.
SUV های میدسایز لوکس: آکیورا MDX 2018 و ۱۹, همچنین RDX 2018 و ۲۰۱۹, بی ام و X3 2018, بسوک انویژن ۲۰۱۸, لکسس NX و RX, مرسدس های GLC و GLE, ولوو XC60 و XC90.
کلاس مینی ون ها: کرایسلر پسیفیکا, هوندا ادیسه, کیا سدونا.
پیکاپ های بزرگ: هوندا ریج لاین ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹.
sunmartin
۲۲ آذر ۱۳۹۷تشکرررر از شما نام برندهای کیا هیوندای د رتمامی لیست های ایمنی و کیفیت دیده میشه این جهش مدیون شرایر و بیرمن و دانکرلوک 3 نابغه آلمانی در شرکت کیا هیوندای است
ایلیا
۲۲ آذر ۱۳۹۷دست این سه نفری که گفتی درد نکنه، ولی این جهش رو مدیون عزم و اراده و سختکوشی مردم و مسئولین کشورشون هستند که با تمام وجود برای بهتر کردن شرایط زندگی در کشور خودشون ونقاط مختلف دنیا تلاش میکنن
حسین
۲۲ آذر ۱۳۹۷در کلاس شاسی بلند که بهترین عملکرد برای هیوندا بوده ، در بخش عابر امتیاز ۶۷ درصد بدست اومده!
یعنی خودرو های کراس ، شاسی بلند و امثالشون نتنها بخاطر مصرف سوخت بیشترشون نابود کننده طبیعت هستند ، بلکه قاتل عابرین هم هستند!
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷این ES جدید خعلی ماشین همه چی تمومی هست
از نظر ایمنی و کیفیت و نرمی و صدای کابین همه جا تحسین شده
البت همچنان بزرگترین نقص محصولات تویوتا رو که سیستم سرگرمی و اتصال هست رو داره متاسفانه … امیدوارم تویوتا زودتر انعطاف بیشتری نشون بده به استفاده از اپل کار و اندروید تو مخصولاتش
تاجیک
۲۲ آذر ۱۳۹۷فقطes ??????
محمدرضا
۲۲ آذر ۱۳۹۷هیچ شرکت خودرو سازی در جهان تا به امروز سرعت رشد کره تی ها رو نداشته
emad1990
۲۲ آذر ۱۳۹۷بنز Aکلاس❤??
pooriya.bmw..german
۲۲ آذر ۱۳۹۷من با سدان های لکسس حال نمی کنم فقط شاسی بلند هاش بخصوص آر ایکس و ال ایکس
ولی این سدان ای اس جدید عجب چیزیه همه چی تمومه کاملا واسه خانواده مناسبه و خصوصیات همیشگی لکسس یعنی کیفیت عالی و آرامش بالا و تو این نسل زیبایی خاصی داره و از نسل های کسالت آور قبلی فاصله گرفته که این مدیون پلتفرم جدید tnga تویوتا هست همونطور که کمری جدید از نسل های خسته کننده قبلی فاصله گرفت
OMID
۲۲ آذر ۱۳۹۷ماشینای عجیبی انتخاب شدن
مهراب
۲۶ آذر ۱۳۹۷یعنی es از سری5 جدید و Eکلاس ایمن تره؟