شتاب گیری، سرعت، فرمان دادنهای سر پیچ و… از جمله اولین موضوعاتی هستند که درباره رانندگی پرفورمنس به ذهن میرسند. البته که این موارد عناصر کلیدی یک رانندگی هیجانانگیز محسوب میشوند اما پشتصحنهی رانندگی در جاده و پیست چیزهای زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهمترین فاکتورها ترمزها هستند که نه تنها از نظر ایمنی موردی اساسی در نظر گرفته میشوند بلکه از نظر توانایی راننده برای مدیریت وزن خودرو هم اهمیت دارند.
کاهش سرعت جنبهی دیگر رانندگی سریع است. برمبو که یکی از مشهورترین کمپانیهای ایتالیایی تأمینکنندهی قطعات خودروهاست سالهای سال است که به ساخت دیسکها و کالیپرهای خودروهای پرفورمنس مشغول میباشد. برمبو همکاری مهندسی تنگاتنگی با خودروسازان، از فاز طراحی گرفته تا تستهای نهایی جادهای و پیست دارد.
پس از فاز اول برنامهریزی ما به مرحله تمرین، تبدیل متریال خام به دیسکها، کالیپرها و قطعاتی میرسیم که انرژی ترمز را جذب میکنند. همانگونه که در ویدئو میتوانید مشاهده کنید دپارتمانهای کاملاً اتوماتیک برمبو فازهای تولید گوناگونی داشته و مهندسان متخصص شرکت رفتار متریال در هر شرایطی را تحلیل میکنند.
تستها که در مناطق تست انجام میشوند برای بررسی پاسخها به حالت مهندسیای با نام “فرسودگی” ترتیب یافتهاند تا محدودیتهای استاتیکی و دینامیکی تشخیص داده شوند. همچنین در اینجا تنشهای وارده به ترمزها در استفادههای روزمره شبیهسازی میشوند. مهندسان در جاده سیکلهای ترمز گیری را با نمونههای پیشتولیدی مجهز به حسگرهایی که پارامترهایی همچون دما، فشار، سرعت و شتاب گیری را اندازه میگیرند انجام میدهند. البته که باید حس فشردن پدال گاز را نیز به مدیران ارشد گزارش کرد.
اگر بخواهیم به پرفورمنس خالص اشاره کنیم، حداکثر سطحی که برمبو میتواند تضمین کند به دیسکهای ترمز سرامیک کربنی مربوط خواهد بود. برای ساخت این دیسکها متریال خام فیبر کربنی، سیلیکونی و… در مقادیر کاملاً اندازهگیری شده وارد قالبهای آلومینیومی شده و تحتفشار زیاد به دیسک تبدیل میشوند. همانگونه که مشاهده میکنید فازهای تولید دیسکها همینجا متوقف نمیشود زیرا دیسک تحتفشار و دمای زیادی قرار میگیرد تا از فیبر کربن در زمان رانندگی محافظت شود.
همهی این کارها برای چه انجام میشود؟ احساس حس خوب و خطی پدال در زیر پا نه تنها باعث بهبود عملکرد میشود بلکه کنترل بهتر خودرو و متعاقب آن افزایش ایمنی را تضمین میکند. همهی آنچه را که در ویدئو مشاهده میکنید محصول کار بیوقفهی کمپانیای است که ریشههایش به میلان بازمیگردد. برمبو را در دنیا همه با نام ترمز میشناسند…
Khosrow
۲۱ مهر ۱۳۹۷چه شرکتی / چقدر دل ادم حال میاد / دلم میخواد کالیپرهارو گاز بزنم ..
جنوب
۲۱ مهر ۱۳۹۷ای گفتی خوردنیه لامصب
Farzad
۹ خرداد ۱۳۹۹آقا منم عاشق این کالیپر ترمز های قرمز رنگ برمبو ام ، ترجیحا با دیسک سرامیکی لطفا ?
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷ایتالیا مهد خودروسازی دنیا
mahdy
۲۱ مهر ۱۳۹۷وات د فاز آلمان آخرش یا ایتالیا منم خیلی ایتالیا رو دوست دارم به خصوص فراری ولی خب اولویتم آلمانه تو فقط ضد آمریکایی هستی فک کنم همه دنیارو مشترک اول میدونی
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷آقا مهدی
یه جورایی آره. از نظر من اروپایی ها بهترین خودرو سازان دنیا هستن.
فکر نکنم تو ایران هم کسی عاشق پیشه آمریکا باشه، با این بلا هایی که سر مملکتمون آوورد.
alireza
۲۱ مهر ۱۳۹۷بهتره بگیم ایتالیا مهد هنر و عشق و اصالت
Sajjad
۲۱ مهر ۱۳۹۷به خدا میگم مهد کودک شده میگید نه :/
عالم و آدم میدونن المان اولین خودرو رو ساخت و بعد فورد اولین خودرو رو تولید انبوده کرد.
یا معنی مهد رو متوجه نمیشی یا معنی خوردروسازی.
Sajjad
۲۱ مهر ۱۳۹۷عذر میخوام اشتباه املایی شد
المان اولین خودرو رو ساخت و بعد فورد اولین خودروی تولید انبوه رو ساخت.
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷اصلا حرفی از تاریخ نزدیم، ما هم میدونیم آلمان اولین خودرو ساز هستش .
ولی نمیشه از گلادیاتور های ایتالیایی هم گذشت : لامبورگینی = فراری = مازراتی = پاگانی = آلفا رومئو = فیات ، اینا رو باید پرستید.
پرهام
۲۲ مهر ۱۳۹۷ترمز خوب به راننده اعتماد به نفس میده !! یادمه زمانیکه تازه باب شده بود روی پراید ها انجین بی پی و بی 6 می انداختن خیلیا به ………. رفتن چون ترمز نداشتن یا قبلتر موتور الپاین رو رنو 5 میانداختن ولی ترمز مخصوص رنو الپاین نمی انداختن .