چشم اندازهفته نامه

معرفی برندگان جوایز خودروی سال 2021

در سال ۲۰۰۵ آئودی A6 برنده اولین جایزه خودروی سال شد. از آن زمان تاکنون جوایز سالانه این رقابت به ۵ بخش شامل بهترین خودروی پرفورمنس، بهترین طراحی، بهترین خودروی لوکس، بهترین خودروی شهری و البته برنده کلی افزایش یافته است. برای سال ۲۰۲۱ این فولکس‌واگن ID.4 بوده که توانسته برنده جایزه خودروی سال شود.

وقتی به لیست سه فینالیست رقابت‌های امسال نگاه می‌کنیم شاید با خود بگوییم همین فولکس ID.4 تنها انتخاب منطقی داوران بوده است. رقبای این خودرو در سال ۲۰۲۱ مدل شهری هوندا e و تویوتا یاریس بوده‌اند، خودروهایی که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شوند. البته ID.4 روانه نمایندگی‌های فروش شده و بررسی‌های تخصصی نشان داده فولکس کراس اووری جادار، راحت و توانا را تولید کرده است. اگرچه نسخه تک موتوره این خودرو فقط ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشته و پرفورمنس بسیار خوبی ندارد اما شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری آن نسبتاً خوب می‌باشد.

اما درباره دیگر برندگان باید گفت مرسدس بنز S کلاس جدید بدون هرگونه تعجبی برنده جایزه خودروی لوکس سال شده است. این سدان پرچم‌دار سال‌هاست که در بحث اشرافیت و تکنولوژی حرف اول را می‌زند.

پورشه ۹۱۱ توربو برنده جایزه خودروی پرفورمنس سال شده است. این خودرو در تریم غیر S قدرت ۵۷۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای دارد.

دیگر برندگان عبارت‌اند از هوندا e در بخش بهترین خودروی شهری و لندروور دیفندر که برنده بهترین طراحی سال شده است. قبلاً جایزه‌ای هم در بخش خودروی سبز سال برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در نظر گرفته شده بود که حذف شد اما از سال آینده یک بخش کاملاً جدید برای خودروهای تمام الکتریکی معرفی خواهد شد.

۹۴ خبرنگار از سراسر جهان در فرایند داوری و بررسی خودروها شرکت داشته‌اند. خودروها برای حضور در جوایز خودروی سال باید حداقل در ۲ قاره از ۷ قاره جهان و حداقل به مدت یک سال (از ماه می تا ماه می سال بعد) عرضه شده باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بدونم تو ذهن تیم داوری چی میگذره که گاهی اوقات انقدر انتخابای عجیبو غریبی دارن

    موافقم 47
    مخالفم 28
  2. RezaRs

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    با احترام به همه برندا همشون فدای رینگ توربو اس چقدر محشره این ماشین ❤

    موافقم 37
    مخالفم 52
    1. RezaRs

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      باشه باو دیسلایکر اصن توربو اس فدای رینگ هوندا e w223 و دیفندر و id4
      ?

      موافقم 13
      مخالفم 48
    2. mahdi_Abdi

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      یه چی گفتی منه پورشه فن بهت دیس دادم?

      موافقم 40
      مخالفم 4
      1. RezaRs

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        ? خیلی چیز چرتی بود الان که فگ میکنم ببخشید ???‍♂️

        موافقم 28
        مخالفم 4
    3. RezaRs

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      واییی چیگفتم خووم الان می خونم قبول ندارم وللش امرو کامنت ندم بهتره اره ۹۱۱ توربو اس رو دوس دارم ولی اینی که گفتم رو قبول ندارم شرمنده ??‍♂️

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. REZA

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (134 ديدگاه)

        نظرت بوده چه اشکالی داره بخوای نادم باشی اون لحضه نظرتو گفتی به کسی که بی احترامی نکردی

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. کافر مقدس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    5بخش کم نیست؟ این همه سگمنت فقط 5 بخش

    دیفندر دیزاینه جنسیس جدید دیفالته لابد

    موافقم 17
    مخالفم 22
  4. مازیار

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    Above
    Beyond

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. Amirreza

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    بر چه منطقی متوجه شدن که دیفندر از تمام ماشینای امسال قشنگتر بوده؟ به قول علی دایی من به این چیزا اعتراض دارم?

    موافقم 37
    مخالفم 13
    1. ALI

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      ممکنه تو بررسی هاشون خودورو هارو نسبت به خودشون و کلاسی که هستن بررسی کنن و پارامتر های دیگه ای رو درنظر بگیرن که فقط ظاهر و زیبایی نیست که اگر می بود قطعا خودروی مثل فراری انتخاب می شد.
      اگه اینطور باشه میشه گفت طراحی دیفندر عالیه چون خلاقیت زیادی تو طراحی و کاربردی بودنش نسبت به سگمنت خودش بکار بردن که این طراحی تو کمتر شاسی بلندی دیده شده و نکات ریز و درشت زیادی توش داره که با بررسی اون میشه متوجه شد تو خودروهای آفرود طراحی عالی داره و لیاقتش رو داره البته فورد برانکو هم بنظرم مثل لندروور دیفندر عالیه.

  6. Reza ar

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (270 ديدگاه)

    خدایی قشنگترین ماشین سال باید فراری روما یا یه ماشین دیگه باشه
    دیفندر طراحی جالب و بروزی داره ولی قطعا ماشینای زیبا تری هم هستن

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      خوب موضوع اینه که صرفا زیبایی ملاک نیست
      زیبایی در کنار هیجان و پویایی و بروز بودن هست

      موافقم 13
      مخالفم 3
  7. GT

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    چرا یاریس خودرو شهری نشد؟!حیف
    به جز هوندا e بقیه را درست حدس زدم
    پورشه ۹۱۱ توربو و مرسدس s کلاس هم که شاهکار این رقابت ها هستند

    موافقم 29
    مخالفم 4
  8. R@m!n

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    برای شک کردن به سلامت این رای گیری تماشای ID.4 و هوندا E گویای همه چیز هست. ماشینی که اکثر سایتا کلی ایراد ازش گرفتن شد ماشین سال ?? یاریس هم با اون همه ستایش آخرش هیچی !!!

    عملا شده محفل تبلیغ ماشینای برقی توسط کمپانی ها

    موافقم 15
    مخالفم 23
  9. محمد مختاری آذر

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من یه سوال دارم در سگمنت خودروی پرفورمنس از پورشه بهتر نبود؟؟؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 28
    1. HamiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      بهتر بود اما قیمت پورشه قشنگ ی کاری میکنه بقیه نتونن حرفی داشته باشن از این نظر …

      موافقم 11
      مخالفم 13
    2. GT

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (433 ديدگاه)

      چرا آئودی Q8 RS و تویوتا یاریس GR هم بودند تو فینال، اگه ناراحتی اونا را انتخاب کنند ?

  10. گربه سرابی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اس کلاس ???????

    موافقم 13
    مخالفم 8
  11. میرخان

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چرا ولوو نیست ?

    موافقم 1
    مخالفم 8
  12. Mehran (fox)

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (214 ديدگاه)

    باز هم دروی جایزه ها توسط نماینده های شایسته آلمانی،،،والبته تبریک به دانیال عزیز و انگلیسی بازای سایت بابت انتخاب دیفندر دوست داشتنی….

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      تشکر دوست عزیز.❤
      و البته تبریک به شما و دوستداران.
      ..
      تمامی انتخاب ها به نظرم شایسته بودن.
      شاید اگه یاریس به عنوان ماشین سال انتخاب میشد به نظر خودم بهتر بود نسبت به رقبا.
      حیف شد به نظرم حداقل یک جایزه حقش بود.
      ..
      ضمن اینکه این ششمین جایزه ی جگوار لندروور تو بخش طراحی بود که از این حیث رکورددارن.

      موافقم 12
  13. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    زنده باد مرسدس✌✌

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. Erfan

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    مثل همیشه
    5 تا ماشین، 3 تا از آلمان ??????
    صنعت خودرو بدون آلمان یعنی هیچ…
    و البته گل سرسبد همشون هم که پدر صنعت خودروسازی مرسدس بنز.
    البته تسلا هم میتونه پدر یچیزی باشه ولی هنو خیلی مونده? چون توی الکتریکی ها هم که دوتا ماشین از دو تا شرکت دیگه بودن ینی ولگس واگن و هوندا

    موافقم 16
    مخالفم 2
  15. یوسف

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    من از 3 ماه پیش گفتم که دیفندر برنده طراحی سال میشه….. دوست داشتم یاریس حداقل توی یک بخش برنده بشه…. که نشد
    در 10 سال گذشته 6 بار گروه جگوار لندرور جایزه طراحی سال رو بردن….. واقعا که کارشون عالیه…. لندرور با ایووک و ولار و دیفندر این جایزه رو برد که نشون دهنده مسیر پیشرفت درست این خودروساز…..

    موافقم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا