پیست نوربرگرینگ مهمترین پیست و یکی از زیباترین پیستها در دنیاست که در قاره سبز در نوربرگ آلمان واقع شده است.
اما زمانی این پیست جذابتر میشود تا با خودروهایی فوقسریع به سمت آن هجوم ببرید.
این پیست دارای انواع پیچها و مدارهایی است که این مسیر ۱۳ مایلی را به چالشی بزرگ تبدیل میکند.
اما بیایید نگاهی به خودروهای برتر این پیست بیندازیم.
سریعترین دورهای قانونی در نوربرگرینگ
مرسدس-ایامجی GT black series
زمان: ۶:۴۳:۶۲
نسخه نهایی و پرچمدار مرسدس GT که در حال حاضر تاج را از لامبورگینی اونتادور SVJ با حدود ۱.۳ ثانیه اختلاف ربودi hsj.
این مدل ۷۲۰ اسب بخاری که دارای بسته اختیاری Track و سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم برای پیست است. مرسدس ادعا میکند به دلیل دما و برخی اصلاحیهها میتواند رکورد خود را نیز اصلاح کند.
لامبورگینی اونتادور SVJ
زمان: ۶:۴۴:۹۷
لامبورگینی با استفاده از اصلاحات آئرودینامیکی فعال، ابرخودروی اونتادور را به یک سلاح رکوردشکن تبدیل کرد. هرچند دوره پادشاهی آن کوتاه بود.
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
زمان: ۶:۴۷:۲۵
پورشه ۹۱۱ GT2 RS که از سریعترین خودروهای موتور عقب دنیا است با ۷۰۰ اسب بخار قدرت شلیک میشود و توانسته یک دور پیست را در ۶: ۴۷: ۲۵ طی کند که با خودروی پشت سر خود حدود ۱ ثانیه فاصله دارد.
رادیکال SR8LM
زمان: ۶:۴۸:۲۸
رادیکال که سال ۲۰۰۹ دارای رکورد یک دور پیست بود و توسط مایکل ورگرس توانسته بود زمان ۶: ۴۸ را ثبت کند.
اما حالا که مرسدس و لامبورگینی و پورشه توانستهاند رکوردهای بهتری بزنند رادیکال باید به مقام چهارم بسنده کند. لازم به ذکر است که این مدل یک نمونه تک ساخت است.
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
زمان: ۶:۵۲:۰۱
نوبت لامبورگینی بعدی است که مدل اوراکان پرفورمانته است و این مسیر را در ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه دور میزند.
رادیکال SR8
زمان: ۶:۵۵:۰۰
موتور ۲.۶ لیتری V8 آن با قدرت ۳۶۰ اسب بخار توانست در سال ۲۰۰۵ رکورد را بشکند. همانند مدل SR8LM فقط یک نسخه از این خودرو تولید شده است.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS (991.2)
زمان: ۶:۵۶:۰۴
این نسل یا استفاده از لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ R2 به همراه حذف کردن سیستم صوتی به دلیل کاهش وزن و مجهز شدن به پکیج وایساخ تلاشی قابل ستایش برای طی کردن پیست داشته که با موفقیت همراه بود و توانست حدود ۱ ثانیه از ابرخودروی هیبریدی ۹۱۸ پیشی بگیرد.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر
زمان: ۶:۵۷:۰۰
این ابرخودروی تکرار نشدنی دارای بدنه الیاف کربن و سیستم پیشرانه هیبریدی قدرتمند و پیشرفته است که میتواند تا نهایت سرعت ۲۱۴ مایل بر ساعت سرعت بگیرد.
لامبورگینی اونتادور SV
زمان: ۶:۵۹:۷۳
این مدل دارای یک گیربکس اتوماتیک تک کلاچه است که ۵۰ کیلوگرم از اونتادور معمولی سبکتر است و میتواند شتاب صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه رقم بزند.
فراری ۴۸۸ پیستا
زمان: ۷:۰۰:۰۳
یک تلاش خصوصی توسط مجله آلمانی sport auto که با ۴۸۸ یک دور را در ۷ دقیقه طی کرد.
رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو
رنو مگان RS تروفی R
زمان: ۷:۴۰:۱۰
پیشرانه مدل Rs 300 trophy که یک موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ است تا خرخره تجهیز شده بود که در سال ۲۰۱۹ رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را زد.
هوندا سیویک تایپ R 2017
زمان: ۷:۴۳:۸۰
پس از آنکه رقیب آلمانی یعنی گلف GTI Club sport رکورد را از نسل قدیم این خودرو ربود این نسل وارد عمل شد و رکورد را پس گرفت این مدل ۱۰ اسب بخار بیشتر نسبت به رقیب خود دارد یعنی ۳۱۶ اسب بخار قدرت.
فولکسواگن گلف GTI کلاب اسپرت
زمان: ۷:۴۷:۱۹
این مدل دو بار رکورد زد. یکبار در ماه مه سال ۲۰۱۶ اما در دفعه بعد که به جهنم سبز پا گذاشت رکورد خود را ۲ ثانیه بهبود بخشید. این رکورد در ماه دسامبر به ثبت رسید.
هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶
زمان: ۷:۵۰:۶۳
نسل قبل هوندا سیویک تاج را از رقیب خود یعنی رنو مگان ۲۷۵ RS trophy ربود. این رکورد در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسید.
رنو مگان ۲۷۵ RS تروفی R
زمان: ۷:۵۴:۳۶
رنو این رکورد را در سال ۲۰۱۴ از سئات گرفت که توسط نسل قدیم مگان RS تروفی به ثبت رسید.
رکورد خودروهای چهارچرخ محرک
لامبورگینی اونتادور SVJ
زمان: ۶:۴۴:۹۷
لامبورگینی ثابت کرد برای شکستن رکورد حتماً به پیشرانه الکتریکی با گشتاور آنی نیازی ندارید این مدل تنفس طبیعی که برخی بهروزرسانیهایی آئرودینامیکی از اوراکان پرفورمانته دریافت کرده بود توانست رکورددار باشد.
نیو EP9
زمان: ۶:۴۵:۹۰
نیو وقتی این مدل را رکورددار برقیهای چهارچرخ نامید که پشت سر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GTR نیسمو در رتبه ۴ قرار داشت و مقام اول برقیهای چهارچرخ را ثبت کرد. این رکورد به لطف ۴ پیشرانه الکتریکی که در هر چرخ نصب شده بود و قدرت ۱۳۶۰ را تحویل میداد به همراه تایرهای سفارشی به دست آمد.
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
زمان: ۶:۵۲:۰۱
شاید رتبه اول را نداشته شاد اما قبل از رکورد nio رتبه دوم را داشت حال با این اوصاف رتبه سوم در چهارچرخ محرکها را دارد.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر
زمان: ۶:۵۷:۰۰
پس از ۵ سال تاج رکوردها از سر این اسطوره برداشته شد این رکورد که در سال ۲۰۱۲ زده شد بعدها با رکوردهای nio و لامبورگینیها مواجه شد این مدل تنها فرقی که با نسخه معمولی داشت پکیج وایساخ و لاستیکهای آن بود.
لامبورگینی اونتادور SV
زمان: ۶:۵۹:۷۳
این خودرو در این پیست از برادر کوچکتر خود یعنی اوراکان پرفورمانته به سرعت بیشتری رسید. یعنی ۲۰۲ مایل که از سرعت ۱۸۸ مایلی اوراکان خیلی بیشتر است اما چابکی و سبکی برادر کوچکتر باعث برتری ان شده است.
رکورد خودروهای دیفرانسیل عقب
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
زمان: ۶:۴۷:۳۰
پادشاه دیفرانسیل عقبها که یک دور را ۱ ثانیه سریعتر از خودروی دوم زد.
رادیکال SR8LM
زمان: ۶:۴۸:۲۸
رکورد این خودروی تک ساخت قطعاً عالی است که دیفرانسیل عقب بودن آن نیز مزید بر علت میشود.
رادیکال SR8
زمان: ۶:۵۵:۰۰
درواقع رادیکال ۲ خودرو از خودروهای دیفرانسیل عقب را دارا است که دیگری SR8 است.
پورشه ۹۱۱ GT3 RS 991.2
زمان: ۶:۵۶:۰۴
تنها پکیج وایساخ و برداشتن یک صندلی برای کاهش وزن برای این رکورد کافی بوده است.
مرسدس AMG GTR پرو
زمان: ۷:۰۴:۰۶
شاید بیش از نمونه استاندارد درگ نداشته باشد اما سیستم تعلیق سفتوسخت و بدنه تقویت شده به مدل پرو کمک میکند بیش از ۶ ثانیه سریعتر از مدل معمولی باشد.
رکورد خودروهای برقی
فولکسواگن ID R
زمان: ۶:۰۵:۳۳۶
این مدل تبدیل به سریعترین خودروی الکتریکی جهنم سبز شد که بیش از ۴۰ ثانیه با رقیب رتبه دوم خود فاصله دارد.
Nio EP9
زمان: ۶:۴۵:۹۰
این خودرو رکورد خود را زد و با ۲۰ ثانیه اختلاف از رقیب سوم خود در رتبه ۲ جای گرفت.
تویوتا TMG EV P001
زمان: ۷:۴۷:۵۹
در سال ۲۰۱۱ بود که تویوتا ادعا کرد با این خودرو رکورد رینگ را زده که مدیون وزن کم آن است.
مرسدس بنز SLS AMG electric drive
زمان: ۷:۵۶:۲۳
رکوردشکنی مرسدس در سال ۲۰۱۳ نیز بود که ۱۲ ثانیه آئودی R8 E-tron را آزار داد. این مدل دارای ۷۴۰ اسب بخار و ۷۳۷ پوند فوت گشتاور است که آنها را به جاده تحمیل میکند.
آئودی R8 E-tron
زمان: ۸:۰۹:۰۹
این آئودی تقریباً یک سال قبل از مرسدس پا به رینگ گذاشت و رکورددار نیز شد. آئودی این زمان را با قدرت تقریباً نصف مرسدس یعنی ۳۷۶ اسب و ۶۰۵ پوند فوت گشتاور برجا گذاشت.
سریعترین دورهای ثبت شده توسط تمام کلاس خودرویی
پورشه ۹۱۹ hybrid evo
زمان: ۵:۱۹:۵۴۶
پورشه قبل از اینکه از مسابقات استقامت خارج شود نسخه ۹۱۹ هیبریدی خود را به میدان فرستاد که ابتدا زمان ۵ دقیقه و ۲۴ ثانیه را ثبت کرد و بعد در یک رکوردشکنی رسمی زمان ۵:۱۹:۵۴۶ را نیز به ثبت رساند.
پیشرانه این خودرو از نوع ۲.۰ لیتری V4 است که ۷۱۰ اسب بخار و ۴ موتور الکتریکی دیگر آن نیز ۴۳۳ اسب تولید میکنند.
فولکسواگن ID R
زمان: ۶:۰۵:۳۳۶
این خودرو لقب سریعترین خودروی الکتریکی را دارد.
این خودرو توسط جشنوارههای مختلف تست شد از جمله Good wood speed.speed climbimb. Tianmen shan big gate road رکورد خود را در چین نیز ثبت کرد. همچنین فناوری پیشگام آن در بخش R نیز بکار گرفته شد.
پورشه ۹۵۶
زمان: ۶:۱۱:۱۳
این پورشه دارای یک موتور ۶.۵ لیتری ۶ سیلندر تخت بود که بیش از ۶۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و در زمانی که ۲۵ سال سن داشت در مسابقهای به رانندگی آن استفان بلوف این رکورد را ثبت کرد.
پورشه ۹۵۶
زمان: ۶:۱۶:۸۵
این رکورد توسط راننده دیگری زده شد که با رکورد بلوف ۶ ثانیه فاصله داشت.
پورشه ۹۵۶
زمان: ۶:۲۵:۹۱
پنجمین رکورد سریع دوباره توسط بلوف در ۱۰۰۰ کیلومتری نوربرگرینگ زده شد.
پایان
ترجمه: محمد دهقان
Soldier
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انتظارم این بود Dodge Viper Acr رو هم بزارید بزارید
ارشیا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰رکورد ماشین های گیربکس دستی برای وایپره
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰به این نتیجه میرسی ۸۰٪ رکوردها مال مجموعه و زیر مجموعه های فولکس واگن بوده ?
اسم پیستو بذارن فولکس نرنبرگ بهتره
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰البته نوربرگ رینگ هست ژانگولر جان
همچین چیزه عجیبی نیست پیست آلمانی ماشین آلمانی کلا آلمانی جماعتو سرشو بزنی تهشو بزنی تو این پیست پلاسن دیگه ??
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من که رکورد پیست اصلا به شخصه برام مهم نیست
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰داش ممد رستمی نژاد اگر تو پیست برات رکورد مهم نیست
پس چی مهمه ؟ ?
ممنون میشم در کمتر از ۳۰ خط توضیح بدی
محمد رستمی نژاد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من برام صدا و شتاب و هرزگردی چرخ های عقب مهم هستد
یعنی میگم که اگه یه ماشینی لپ تایمَش یه دو ثانیه کند بود دیگه نگم این ماشین بدی هست کند هست
خیلی برام مهم نیست که زمانش از کی کمترِ.
۵ ثانیه عقب تر باشه از ماشینی بیخیال
لذت رانندگی به ۵ ثانیه زود تر تموم کردن نیست
چه بسا شما با اونتاودر SVJ پیست رو روز بزنید ولی از بلک سریِز عقب تر باشید
ولی حالی که با رانندگی SVJ بهتون دست داده
از بلک سِریِز خیلی بیشتر باشه
متوجه شدی
(بیا ، این هم در کمتر از ۳۰ خط)
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰داش ممد اینا که گفتی جلوی در خونه تو کوچه هم میشه انجام داد
ولی پیست یعنی جاده مخصوص رکوردها و تستها
همه چیش رو حسابه
پس کلا با پیست مشکل داری نه شتاب
فکر کنم بد رسوندی داداش ?
محمد رستمی نژاد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰میدونم
ولی من با پیست حال نمیکنم
رانندگی توی شهر و جاوه کوهستان خیلی بیشتر دوست دارم
یانکی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بلاخره پدال دژمنیش رو با آمریکاییها ثابت کنه دیگه.وایپر سریعترین ماشین دف عقب تنفس طبیعی دنده دستی تاریخ رینگه که اگر خوده کمپانی داج اقدام به رکورد گیری میکرد بی شک 6.55 رو میزد.نکته دیگه اینه تمام اینا که رکورد زدن دارای آیرودینامیک فعال هستت و اکر وایپر اینو داشت رکورد وحشتناکی میزد اگر برید فیلمش رو ببینید تو مستقیمیها به خاطر دانفرس زیاد نمیتونه به سرعتهای بالاتر از 290 برسه مخصوصا طولانیترین کفی پیست که راحت 5 الی 7 ثانیه از دست داد
Reza
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پرچم آلمان و ایتالیا بالاست ????
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هنر نزد آلمانیا هست و بس
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آماده باش که نوبت هوایرا r ههه زوندا r اگر یادت باشه ۶ ۴۷ داشته اونم کی ؟ ۲۰۱۰ حالا کیه ۲۰۲۱ حالا چی هوایراr حالا وقت چیه رکورد نوبرگ ?
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پیشرانه هم مال مرسدسه
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش همون هویرایی که میگی موتورش amg هست
Reza
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش پیشرانه همون پاگانی مال AMG هستش ???
RezaRs
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم پاگانی فنم اینه میدونه اول مرسدس فنم بعد پاگانی ???♂️ اما حس میکنم شما قصد تحقیر پاگانی رو دارید ?
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نه،کسی قصد تحقیر پاگانی رو نداره چون من همین الان به خیلی از مرسدس ها ترجیهش میدم .
منم نمیدونستم ذوقم از خوب بودن آلمانیها رو تشریح کنم این حرف جنجالی رو زدم . امیدوارم باعث سوء تفاهم نشه❤❤❤
Dna
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی پست بجا و مفیدی بود ممنون
علی turbo s
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه911gt3جدید که یک ثانیه از 488پیستا سریعتر بوده اونو چرا نذاشتید؟!
علی turbo s
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰1-خودروسازهای المان تو این پیست غوغا کردن .
2-زیرمجموعه های فولکس واگن بیشتر هستن (پورشه+لامبورگینی)
3-جای یه سوپراسپرت از bmwخالیه.
4-مکلارن نماینده ای نداشت این نشون میده سنارو هر چه زودتر باید برای زمان گیری بیارن.
5– 911gt3جدید نسبت به نسل قبل 13ثانیه بهتر بوده که اگه برای gt3rsهمین 13ثانیه رخ بده درحد بلک سریز و اونتادور svjمیشه.واگه برای gt2rsرخ بده تایمش حدود 6:34میشه.
6-بعد از رونمایی از پروجکت وان مدیر بنز گفته بودکه میتونه رکورد کلی پیست رو دراختیار بگیره .
بوگاتی هم برای بولید تقریبا همین رو گفته بود پس دراینده جنگ پروجکت وان وبولید رخ خواهد داد.
7-اگه پروجکت وان و بولید رکورد کلی رو بتونن تغییر بدن پورشه شاید باجانشین 918به جنگ اونا بیاد.
محمد رستمی نژاد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حاجی خیلی خیلی بعید بدونم که بودید رو تولید کنن
یا اگه هم تولید کنن فقط یک نمونه باشه و بس
پس حتی اگه هم بودید رکورد رو بزنه
حساب نیست
چون به احتمال خیلی قوی ازش فقط یک نمونه درست کنن
porsche
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پروجکت وان کجا و ۹۱۹ کجا؟
ناشناس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰افرین به لامبو بنز و پورشه
Sina10
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰از اون مطالب آموزنده و علمی و جذاب پدال بود!!
بیشتر بذارین از اینجور مطالب
و مهم تر که چقدر پورشه توی این پیست عالی عمل کرده
JANGI
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نوربرگ رینگ یعنی معیار و ملاک
هر کی هر حرفی و ادعایی داره یا علی مدد بیاد تو همین پیست نشون بده
مخاطب خاص دلتو به پیست های یک و نیم دقیقه ای و دو دقیقه ای خوش نکن
پیست باید اونقدری طولانی و قلدر و چالشی باشه که رس ماشینو بکشه بیرون
وقتی قطعات خودرو توی فشار قرار گرفتن و دیسک های ترمز داغ کردن ببینیم بازم ماشین عملکردشو حفظ میکنه یا نه
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کامل ترین پیسته هم تاپ اسپید مهمه هم هندلینگ هم ۱ دقیقه ای نیست مهم ترین نکته ?
Farzad
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هرکسی که میگوید نوربرگرینگ را دوست دارد، بخاطر این است که در این پیست با سرعت بالا و کافی رانندگی نکرده است . ( نیکی لائودا )
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمی خوایم کالباس شیم با تصادف ارزو داریم
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من تو بازی های ویدیو تا حالا نتونستم بدون تصادف پیستو تموم کنم. ببین واقعیت چیه و چقدر ترسناک میشه کسی مثه نیکی لاودا افسانه ای همچین حرفی بزنه!!!
Farzad
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بله واقعا سخته ، این پیست وحشی حدود ۱۷۰ تا پیچ داره !
نیکی لائودا هم تجربه تصادف رو در جهنم سبز داشت همون تصادفی که باعث شد سر و صورتش دچار سوختگی بشه .
JANGI
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا بعد از اون تصادف بود که این پیست برای f1 خطرناک شناخته شد
MOS
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰الکی بهش جهنم سبز نمیگن که
گربه سرابی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰? پورشه اینجا ? پورشه اونجا ? پورشه همه جا ?
MOS
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰TMG EV P001
اصن نمیدونستم همچین تویوتایی وجود داشته باشه
Arsalan
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ای الهی درد بلای همشون تو سر سایپا و ایران خودرو
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه و لمانز و نوربرگرینگ رابطه عاشقانه ای هست 50 ساله و پایدار
Farzad
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه هنوز کلیپ رکورد شکنی پورشه ۹۱۹ هیبرید evo رو ندیدید پشنهاد میکنم حتما ببینید ، وحشتاک پیچ قورت میده این هیولا . نمونه بارز مهندسی ناب آلمان هست .
GT
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان همیشه برام سوال بوده خودرو های فرمول یک سریعتر هستند یا خودرو های لمانز؟ و اینکه آیا خودرو های ردبول و مرسدس نتونستند از پورشه ۹۱۹ سریعتر باشند و رکورد دار نوربرگ رینگ بشند؟!! یا اینکه لپ تایم نزدند؟
اگه کسی اطلاعات داره، بگه لطفا
JANGI
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خودروهای فرمول وان توی پیست کاملا از خودروهای لمانز سریعتر هستند
توی پیست های مشترک که خودروهای لمانز و فرمول وان زمان گیری کردن اگر ببینی خودرو های f1 حدااااقل 10 تا 15 ثانیه ی کامل از ماشین های لمانز سریعتر بودن
با سرچ ساده میتونی پیدا کنی
کلا ما چیزی بالاتر از f1 نداریم
فرمول وان ینی غول مرحله ی آخر
ینی بالاترین سطح موتور اسپرت
ینی بالاترین تکنولوژی هایی که که میتونه توی یه جسم با چهار تا چرخ وجود داشته باشه
امین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نه خیر اقای جنگی فرمول ۱ اونقدرام خدا نیست محظ اطلاع تو مسیر مستقیم چه شتاب اولیه چه شتاب ثانویع چه تاپ اسپید لمانزی ها فرمول ۱ رو لوله میکنن فرمول۱ تو پیست سریعه فرمول۱ رو کاوازاکی نینجا او تو ار شیرون سوپر اسپورت ریمک سی تو و …. میخورنش اونقدرام خدا نیست واسه پیست ساخته شده
امین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لمانزی ها در خط مستقیم سریعتر از فرمول ۱ هستن و برعکس فرمول ۱ ها در پیست سریعتر هر چند که هر دو در پیست یا درگ عالی هستن مثل موتوجیپی که توی مسیر مستقیم بر عکس پیست سریعتر از فرمول ۱ هست اگر فرمول ۱ هارو بیاریم اینجا رکوردو میگیرن دستشون بله
JANGI
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دلیل اینکه خودرو های فرمول وان الان توی نوربرگ رینگ رقابت نمیکنن
یکی به خاطر مشکلات لایسنسی هست که با خریدار جدید این پیست بوجود اومده یکی هم بخاطر تصادف سال ۱۹۷۶ گرند پریکس آلمان بود که این پیست برای f1 خطرناک شناخته شد
نوربرگ رینگ عملا هیچ فضای خالی امن توی کناره ها نداره و زاویه ی ها نامناسب توی شیب های منفی خیلی غیر استانداردی داره و مسیر خیلی طولانی هم یکی مشکلاتشه
نه اینکه ماشین های فرمول وان نتونن توی این پیست رقابت کنن چون شدنش میشه ولی صددرصد حادثه رخ میده
البته یه سری شایعات درباره ی رقابت دوباره توی مسیر کوتاه تر و مدرن شده ی این پیست شده ولی فعلا معلوم نیست
اینکه گفتم مسیر طولانی دلیلش اینه که f1 بر خلاف لمانز نیازی به مسیر طولانی نداره چون فلسفه ی f1 ینی حداکثر کارایی توی کمترین زمان
برعکس که ماشین های لمانز برای عملکرد استقامتی ساخته شدن و پیست های طولانی
GT
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون اطلاعات مفیدی بود?❤️
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فعلا که بزرگترین مسابقه لمانزه چون خودرو های فرمول یک ۲۴ که هیچ ۵ ساعت هم دوام نمیارن
توانشم ندارن تو نونبرگ بیان چون ضعیفن
GT
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سوال دیگه هم دارم
سرعت خودرو ها در آلمان به مایل هست یا کیلومتر؟
PHILIPP
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مایل فقط توی انگلیس و آمریکا استفاده میشه بقیه جاها کلا کیلومتر در ساعت
Amin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یه نفر میگفت داخل ecu پورشه های سری gt2 و gt3 ،پیست نوربرگ رینگ به صورت مجازی وجود داره،و هر وقت وارد پیست بشید فعال میشه،و بیشتر کامپیوتر ها ماشین رو حدایت میکنن تا راننده،البته مستند نیست،ولی دوستان نظر بدن…
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لینک اند کو 03 کجاس ؟؟
ناسلامتی 7:20 رو تو پیست زده. سریعترین پروتوتایپ بوده. باید تو قسمت خودرو همه نوع کلاس (لیست آخر ) حضور میداشت.
.
.
پورشه 911 توربو اس تو پیست نورنبریگ رکورد نداره ؟؟ نسل جدید که تازه اومده بعدا تست میشه. اما نسل قدیم چی ؟ تایم نداره ؟؟
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این روزا ماشینو رانندگی به یکی از اجزای اصلی زندگی هر آدمی تبدیل شده جوری که اگر ماشینو رانندگی رو از زندگی آدما جدا کنن بطور یقین با سختیایی روبرو میشن ….. و حالا یه چیزیم که هستش اینه که وقتی با آدمایی که عشق سرعت هستن برخورد میکنیم همیشه میان میگن : ماشین مدل بالای تندرو خریدم تا سریع برونم!!! نه اینکه لاک پُشتی برونم!!!! چون اگه قرار بوده این ماشینا با سرعت بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر تردد نکنن پس واسه چی کمپانیای سازنده اینجور ماشینا دستیابی به سرعتای ۲۵۰ کیلومتر به بالا رو واسه اینجور ماشینا در دسترس مشتریاشون قرار دادن؟؟؟
ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰رکورد های جالبی زده شده ولی نمیدونستم تویوتا P001 هم وجود داره هر کی اطلاع داره لطفا بگه این ماشین تک ساخت هست یانه
mm.y@rlou
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰همش پورشه که یع دونه آمریکایی چرا نداشت
PHILIPP
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چون آمریکایی ها اصلا تمرکزشون رو روی اینجاها نمیزارن
یه پروفایلت بود که اومد توی این مسابقات اونم برای کل کل و رو کم کنی فراری که انقدر کارهاش سخت بود که عهد کردن برنگردن
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خودت که امریکن فنی باید بدونی فلسفه و فرهنگ اروپا و آمریکا کاملا متفاوته. وقتی تمام ماشینای پرفورمنسشون تو آمریکا میفروشن دیگه رکورد زدن تو نوربرگرینگ معنی نداره.
همه این رکوردا برای تبلیغ برندا هست تا قدرتشونو نشون بدن و فروششون بیشتر شه.
mm.y@rlou
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون حالا فهمیدم چرا
جواد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰برادر وایپر هست.. که متاسفانه نیومده
سرزمین آفتاب
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مفید بود
ولی به چه علت پورشه gt3 992 که رکورد زیر ۷ زده بود تو این لیست نبود
لیست ناقص بود
Porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این مقاله ترجمه از سایت اتوکار بود و من هر چی بود رو داخل مطلب ارائه دادم
به هر حال عذرمیخوام اگه نقصی داره
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد بعضیا میان میگن ایتالیاییا الکی گرونن ، پرچم آلمان و پورشه و مرسدس هم که بدجوری بالاس
محمدرسول صمدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی
کروت چرا نیست
:(
جواد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اقا وایپر acr کجاست؟؟ من عاشق وایپر هستم.. رکوردش هفت دقیقه و یک ثانیه هست
از amg gt pro بهتره رکوردش دیفرانسیل عقبم هست و دستی
حسن
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰در بخش رکورد ماشین های دیفرانسیل عقب چرا مرسدس ای ام جی بلک سریز رو حذف کردین؟
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰جانم اس وی جی
Tommy
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰911 GT3 992 تایم 6:55.34 زده چرا نیست تو لیست؟؟؟
رامتین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشالله به پورشه. مفهوم performance برازنده این خودروسازه.
شاهین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به اونتادور اس وی نگاه کنید تا از توی عکسش هم بتونید هیجان رانندگیشو بفهمید
ماشینی که دو دف باشه توی کلاس سوپر اسپرت و بتونه مثل ماسل کاره دف عقب بهت حال بده و همچنان چسبندگی و پرفورمنس داشته باشه خیییییلی کمه. اصلا نیست
حالا طراحی و صدا و محبوبیت بماند