اگرچه تسلا روز به روز با رقبای بیشتری در صنعت خودرو مواجه میشود اما میزان فروش آن افت نداشته است. شاید یکی از بزرگترین چالشهای خودروسازان مشهور در این بازار زیرساختهای آنها باشد.
این را مطالعه تجربه مالکیت خودروی الکتریکی جی دی پاور میگوید که میزان رضایت مالکان از خودروهای الکتریکی را جویا شده است.
در کل نتایج این مطالعه برای خودروهای الکتریکی مثبت ارزیابی میشود. این مطالعه ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته که شامل فاکتورهایی همچون شعاع حرکتی، در دسترس بودن جایگاههای شارژ، هزینههای مالکیت، لذت رانندگی، راحتی شارژ از خانه و کیفیت و قابلیت اطمینان خودرو میباشد. نمره متوسط رضایت از خودروهای الکتریکی لوکس برابر با ۷۸۲ بوده و تسلا مدل S و ۳ بهترینها بودهاند و پس از آنها نیز تسلا مدل Y و مدل X قرار گرفتهاند. همچنین میزان رضایت از خودروهای الکتریکی تولید انبوهتر برابر با ۷۳۰ بوده و کیا نیرو الکتریکی، شورولت بولت و هیوندای کنا سه رتبه اول را به خود اختصاص دادهاند.
به این ترتیب مالکان در کل از خودروهای الکتریکی خود کاملاً راضی بودهاند و این خبر خوبی برای خودروسازان است زیرا ۷۷ درصد افراد با میزان رضایت بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ امتیاز میگویند قطعاً یک خودروی الکتریکی دیگر را نیز خواهند خرید.
البته خبر بد برای خودروسازان اینکه فقط ۲۵ درصد همین دسته از افراد احتمالاً خودرویی از همان برند را انتخاب خواهند کرد. برای مثال مالکان گلف الکتریکی که امتیاز رضایت متوسط ۶۹۶ را دارد شاید دیگر محصول الکتریکی فولکسواگن را انتخاب نکنند.
در واقع شعاع حرکتی محدود گلف الکتریکی خیلی باعث رضایت نبوده است. جی دی پاور میگوید برد این خودرو به همراه میزان دقت برد اعلامی برای خودروهای الکتریکی یکی از مهمترین فاکتورها در میزان رضایت مالک از خودروی الکتریکی است.
از آنجایی که اکثر خودروهای الکتریکی مدرن با برد بین ۳۲۰ تا ۴۸۰ کیلومتر عرضه میشوند، این شبکه شارژ است که نقش مهمی را ایفا میکند. میزان رضایت مالکان خودروهای الکتریکی لوکسی که از جایگاههای شارژ زیادتری سود میبرند ۲۳۵ امتیاز بالاتر از رقبای فاقد این شبکه بوده است.
محل وجود جایگاهها نیز فاکتور مهمی است. رانندگان حاضر در ساحل غربی آمریکا کاملاً از این امر رضایت دارند درحالیکه در باقی نقاط اینگونه نیست.
البته هنوز هم برند مهم است. رانندگان محصولات تسلا بهطور متوسط ۳۰۵ امتیاز بیشتر نسبت به برندهای دیگر را برای شبکه شارژ در نظر گرفتهاند. شرکت Electrify America که توسط فولکسواگن و پس از رسوایی دیزل گیت تأسیس گردید در حال حاضر ۵۳۸ جایگاه شارژ در آمریکای شمالی داشته و ۱۴۴ جایگاه نیز به زودی تأسیس خواهند شد. تسلا نیز ۲۰۰۰ جایگاه شارژ دارد.
اگرچه شبکه شارژ Electrify America جوابگوی مالکان پورشه تایکان خواهد بود اما قطعاً وجود جایگاههای بیشتر به نفع مالکان است.
RezaRs
۶ بهمن ۱۳۹۹هعی ?منم برم صدای رونتون دانلود کنم گریه کنم
مازیار
۶ بهمن ۱۳۹۹راهشون زودتر از تصور داره هموار میشه
OMID
۶ بهمن ۱۳۹۹فعلا خریدن ماشین برقی به درد کسایی که مسافرت زیاد میرن نمیخوره
بیشتر به درد درون شهر میخوره
حتی مدل های با رنج بیشتر
کانال what’s inside توی یوتیوب کاملا نشون دادن این مسئله رو
یه تسلا مدل xp100d داشتن که آخرش با یه آکورد ۲۰۱۴ هیبرید پونزده هزار دلاری عوضش کردن
دلیلش هم سفر زیاد به یه شهر همسایه بود که مجبورن بودن توی راه دو بار و هر بار چهل دقیقه ماشین رو بزنن شارژ
در صورتی که با آکورد با یک باک بنزین میرن و برمیگردن
اسپم
دو تا کاربر جدیدا اضافه شدن که فکر میکنم یک نفر هم باشن اسم کاربریشون هم با حروف تکراری زیاد و استیکر دار
به این صورت کامنت میزارن که اول یه جمله ملوس و بی مفهوم میگن با حروف تکراری ( خیلیییییییییییییییییی خوشششششششششششگل ) بعد تعداد زیادی استیکر بی مفهوم دیگه که شاید ربطی هم نداشته باشن و یه جمله کشیده دیگه و توی همه مقالات هم چند تا نظر دادن
اینجا اینستاگرام نیست
لطفاً نظر خودتون رو درست حسابی بزارید
اگر هم حرفی ندارید بگید کسی مجبورتون نکرده نظر بگزارید پس مجبور نیستید کامنت بی معنی بزارید
اگر نظری دارید به صورت صحیح بگید اگر هم نه که سکوت کنید
این جور کامنتا سطح نظرات رو پایین میاره
به هر حال من نمیتونم برای بقیه تعیین تکلیف کنم ولی میتونم حداقل تذکر بدم
در آخر هم بگم اگه دارید برای بالا بردن تعداد کامنت این کارو میکنید از خودتون بپرسید که چی ؟ چرا تعداد کامنت میخوام ؟ به چه دردی میخوره ؟ هر کی کامنت بیشتر گذاشته باشه با سواد تره ؟
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹اون دوتا محمد حسین و علی حسین هستن که کلی هم علامت تعجب بی ربط میزارن،پدال لطفاً یه فکری به حالشون کن،آخه آقایون با ۱۰۰۰یا۲۰۰۰سابقه چی بهتون میدن؟!؟!بنز یا ب ام و برنده نمیشید که….
овsкиكMас
۶ بهمن ۱۳۹۹عالی بود نتایج ????
(JONATHAN (TESLA
۶ بهمن ۱۳۹۹معمولا در کامنت ها میبینیم
حرف از حباب سهام و محبوبیتی که با تبلیغات ایجاد شده و این مسائل گفته میشه
به نظرم این افراد این مطلب رو که رضایت مشتریان هستش رو با دقت مطالعه کنن
همچنین یه مطلب در مورد نحوه قیمت گذاری ارزش هر سهم در بازار بورس رو پیدا کنن حتما مطالعه بکنن
فقط نمیدونم پورشه تایکان چرا نیست
انتظار داشتم باشه
بهزاد
۶ بهمن ۱۳۹۹Vw تا سال 2025 متعهد شده تعداد 36000 جایگاه شارژ سریع در اروپا احداث کنه و چند صد میلیون دلار برای این کار کنار گذاشته اما نمیدونم این کار چه مقدار بر ارزش سهام تاثیر داره!
سایر شرکت ها برنامه های جامعی برای احداث ایستگاه های شارژ دارند و همینطور دولت ها و ایالت هایی که در آینده ملزم به ساخت و نصب ادوات مورد نیاز خودروهای الکتریکی هستند.
از خدمات که بگذریم میرسیم به کیفیت و رضایت مشتری! اینجا با گرگ های بارون دیده روبرو هستیم و فکر نکنم کسی به آینده کیفی خودروهای برقی بزرگان شک داشته باشه یا حداقل استانداردها رعایت نشه.
صنعت خودرو هنوز به مرحله ی رقابت در الکتریکی ها وارد نشده و فعلا هیچ گونه انباشتی وجود نداره و بسیاری از شرکت ها مشغول توسعه و تحقیق هستند و احتمالا از 2025 به بعد رقابت ها در سطح کلان شروع خواهد شد و اینجاست که ضعیف ها مشخص میشوند.
(JONATHAN (TESLA
۷ بهمن ۱۳۹۹رقابت از قبل تر از اونی که فکرش رو بکنید آغاز شده
و فقط الکتریکی ها نیستن
صنعت خودرو در حال پوست اندازی هست
و اگه کمپانی قبل از دوران بلوغ شروع به پوست اندازی بکنه ضررش به خودش میرسه
مثل همون قضیه مشکلات نرم افزاری فلکس که در آخر مجبور شدن به صورتی دستی شروع به دیباگ کنن
توسعه یک چیپست برای یک خودرو الکتریکی که بتونه از همه نظر پشتیبانی آینده رو بکنه برای کمپانی ۱۰ سال زمان لازم داره
برای مثال چیپست m1 اپل
اگه اسمش رو درست نوشته باشم ۱۰ سال زمان برد
سیستم کلی مدیریت انرژی یکی از مهم ترین بحث ها هستش
پورشه به قدری عجله در این کار کرد که الان مصرف انرژی تایکان دو برابر تسلا مدل اس هستش
توسعه پلتفرمی مثل پلتفرم تسلا مدل ۳ سال ها زمان لازم داره
نمیگم نمیشه ولی با رقم و تعیین سال تو تقویم این کار امکان پذیر نیست
با بودجه ها خفن و بزرگ هم امکان پذیر نیست
زمان لازمه
بهزاد
۷ بهمن ۱۳۹۹مشکل اساسی اینجاست که شما و دیگر دوست داران یک برند تمام اطلاعاتی که بدست میارید فقط یک جهت داره و محاله چیزی از رقبا و سایر شرکت ها بخونید.
اون چیزی که بعضی ها میبینند با تمام گفته های شما در تضاده و فکر میکنم در و دیوار تا به حال منظور مارو گرفتن ولی شما خودتو به خواب زدی!
رقابت هنوز شروع نشده و این چیزهایی که شما میفرمایید در آینده توسط سایرین محو میشه.
طراحی چیپست 10 سال زمان میبره و … فقط از یک ذهنی بیرون میاد که اصلا متوجه نیست بیرون چه خبره و واقعا گاهی دیدن این صحبت ها موجب تورم مغزی میشه که چرا حداقل راجب کارهای انویدیا و پروژه های مشترکش با خودروسازان چیزی نمیخونید و این حرف های سر تا پا خضعبل را اینجا مینویسید و از اون بدتر پلت فرم مدل 3 و چیزهایی که نوشتید!
(JONATHAN (TESLA
۷ بهمن ۱۳۹۹انویدیا قبل از همکاری با شرکت های چینی سال ها قبل تامین کننده برای تسلا بود
ولی ماسک با اعلام توسعه چیپست اختصاصی خودش اعلام کرد چیپست های انویدیا فاقد پتانسیل کافی برای سیستم خودران این شرکت هست
و هنوز که هنوز سوزش حرف های ماسک
رو انویدیا حس میکنه
بعد اینکه انویدیا و نیو گفتن از سیستم راداری پیشرفته تر از لیزر همان لیدار
قرار استفاده بکنن
چند دستگاه تسلا مدل سه مجهز به همچنین سیستمی توسط عکاس ها رویت شد
در حالی که ماسک سال ها پیش گفت این سیستم لیدار به قدری کافی و باتوجه به قیمتش مفید نیست
یه چیز دیگه قیمت چیپست و تجهیزات مورد نیاز هست که ماسک اعلام کرده بود چیپست های انویدیا گرون در میاد برای این شرکت
لازم ذکر کنم دلیل این حرف اینه که
حاشیه سود یک خودروی الکتریکی کم تر از درون سوز ها هستش
در واقع حدود ۷ درصد و حتی کم تر
در مورد پلتفرم هوشمند برای خودرو های الکتریکی باید بگم
با توجه به تفاوت های اساسی بین خودرو های سنتی و الکتریکی
تولید یک خودرو الکتریکی در خط تولید یک خودروی درون سوز تقریبا غیر ممکن
و منظور از پلتفرم مدل سه فقط چیزی نیست که به دست مشتری میرسه
پروسه تولید یک خودرو در خط تولیدی ملتزم به چیز هایی هست که توضیحشون در حد یک کامنت نمیگنجه
و نصف ابداعات و نوآوری های تسلا در ضمینه انبوه سازی هست
در واقع بهتر بگم کاری که تسلا در ۳ کارخانه میتونه انجام بده فلکس واگن باید در ۱۰ کارخانه انجام بده .
و در آخر آنقدری منابع معتبر پشت کامنت های من هست که شما نتونی بهش خرده ای بگیری
و به عنوان یک توصیه دوستانه بیشتر مطالعه کن کمتر کامنت رپلای کن
بهزاد
۷ بهمن ۱۳۹۹در وهله ی اول شما اکثر کامنت هاتون یک تلنگر به کسانی میزنی که به تسلا انتقاد میکنن و مقایسه هایی میکنید که بی جواب نخواهد ماند.
همش کلی گویی! چرا جزئیات این پلتفرم و نحوه ی تولیدشو مو به مو توضیح نمی دهید؟
تولید یک خودروی برقی بسیار ساده تر از یک خودروی درون سوز هست و مگه دیگران برنامه ای برای پلتفرم اختصاصی ندارند؟!
چیپست یک محصول خام بوده و نوع استفاده اش بر اساس کاربری و برنامه هایی هست که بعد از نصب مورد استفاده قرار میگیره و الان اون دوران گذشته که یک شرکت سالها جلو باشه و شما نگاه کنید بعد از عرضه یک محصول قدرتمند ظرف مدت کوتاهی رقبا در اون حد یا فراتر از اون محصولشون را تولید میکنند.
همین چند وقت پیش بود که هزاران کاربر از رادار جدید تسلا که 300 متر برد داره کلی تعریف کردن در حالی که در مدت زمان کوتاهی دو شرکت کانتیننتال و xinlix راداری با همین توانایی و قیمت کمتر آماده کردن.
تولید همزمان چند خودرو چه درون سوز چه الکتریکی از عهده شرکت های بزرگ بر میاد و با گفته ی شما که میگید غیر ممکنه در تضاده.
Elmiraj
۶ بهمن ۱۳۹۹JD power اینجا به نکات جالبی اشاره کرد….
.
اینا تنها بخش بسیار کوچکی از حقایق تسلا بودن…
$ÃЪŦÏЛ$
۶ بهمن ۱۳۹۹یه زمانی با کلی شور و هیجان به این نتایج بنزینی ها نگاه میکردیم الان اونا هم برقی شدن!!!
پدال دوئل هارو زودتر برگزار کن که دیگه اینارو نبینیم….
دانیال
۶ بهمن ۱۳۹۹چرا جایگاه شارژر ها رو جوری نمیسازن که به درد همه ی برقی ها بخوره؟ تسلا مثلاً چه اشکالی داره از جایگاه پورشه استفاده کنه؟
پرهام و رهام
۷ بهمن ۱۳۹۹عالی بود هفته نامه بنضرم تسلا تو صدر ماشین های برقی هستش