مهندس فرهاد کاشانی برای اهالی خودرو نام شناختهشده ایست. علاوه بر مقالات خاطره برانگیز او، فعالیتهای مدیریتی وی در سطوح بالا در امریکا نیز همواره مورد تحسین بودهاند. نام جمشید آرین نیز این سالها بهواسطه خودروهای الکتریکی وی سر زبانها افتاده است. جمشید آرین چند تجربه ساخت خودروی برقی را در کارنامه دارد که البته برای تولید آنها و جذب حمایت مسئولان دولتی به مشکل برخورد. بهگونهای که سرانجام پروتوتایپ خودروی الکتریکی خود را در اعتراض در دریاچه سد منجیل غرق نمود.
جمشید آرین در ابتدا یک سمند را به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل نمود که به گفته وی ۵۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی داشت. سپس با یک تیبای برقی مجهز به شارژر پرتابل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ شرکت کرد. متاسفانه جمشید آرین پیش از این در دادگاه به علت جعل سند و امضای رئیس سازمان محیط زیست برای یک نامه جنجالی و نشر اکاذیب محکوم شده بود. هرچند وی هیچگاه زیر بار این موضوع نرفت و برخورد مسئولان نیز با یک موضوع نوین همچنان جای سؤال و البته تأسف دارد. با این حال هنوز هم ادعاهای جمشید آرین درباره تولید خودرویی تمام الکتریکی با برد زیاد و زمان بسیار کوتاه شارژ و شکستن رکوردهای جهانی شنیده میشود.
مهندس فرهاد کاشانی که تجاربی چون داوری مسابقات خودروهای الکتریکی، نگارش کتاب ماشینهای الکتریکی، مدیریت تیمی برای ساخت خودروی الکتریکی و حتی مالکیت یک خودروی تسلا را دارد به این ادعاها واکنش نشان داده و در وبسایت شخصی خود، آرین را به یک آزمایش عملی خودروی خود در مسیری ۵۰۰ کیلومتری و اثبات ادعای خود دعوت نموده و برای تحقق این ادعا نیز ۱۰ هزار دلار جایزه و معرفی به ایلان ماسک را در نظر گرفته است. متن کامل مقاله مهندس کاشانی را از اینجا بخوانید.
مجله پدال نیز آمادگی خود را برای حضور و تهیه گزارش عملی چنین تستی به همراه پوشش زنده آن اعلام میکند.
فارغ از تأیید یا رد ادعاهای این مخترع، باید گفت که ساخت چندین خودرو با طراحیهای انقلابی و توجه به اصل خودروی الکتریکی با آلایندگی کم و البته توجه به هزینه پایین، کاری درخور ستایش است که جمشید آرین باوجود مشکلات فراوان و عدم حمایت دولت یکتنه توانسته از پس آنها برآید. خودروهایی چون مارس، سری خودروهای iEV، آریانا، سورن هیدروژنی و تیبای الکتریکی، ایستگاه شارژ و غیره که تصاویر آنها را در پایین مشاهده مینمایید، نشان از این دارد که جمشید آرین بهتنهایی از کل صنعت خودروسازی ایران فعالتر و نوآورتر بوده و همت بالاتری دارد.
ارش
۷ آبان ۱۳۹۶سخرانی جمشید ارین در نمایشگاه خودرو فراکفورت المان 2017
https://www.aparat.com/v/LsAgD/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF_%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AA_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7
سپهر
۸ آبان ۱۳۹۶زنده باد سایت پدال
این کاشانی که به اصطلاح مهندسه و خودش اعتراف میکنه شکست خورده و ***
مهندس آرین کسی هست که با یه جستجوی ساده میتونید زمان سخنرانیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رو ببینید
***
دوستان پیشنهاد میکنم که فقط اسم مهندس جمشید آرین رو جستجو کنید و هزاران عکس و فیلم و مصاحبه داخلی و خارجی و بین المللی از ایشون به دست بیارید
در مورد انداختن ماشین در اب سد باید عرض کنم که نه تنها از سد انداخت پایین بلکه از دره کوهسار هم یه ماشین انداخت پایین
و
اعلام کرد که این کار من اعتراض به جلوگیری دولت و مسئولین از تولید ماشینهای برقی من در دو تا کارخونه ام هست
اما
همزمان ادمک های تست در فیلم موجود در سایت ها قابل مشاهده هست یعنی
مهندس آرین تست ایمنی ضربه و تست ایمنی پرتاب در آب رو از ماشینها ش گرفت و در مجامع علمی از این موضوع صحبت کرد
از خودتون سوال کنید
کسی که در سایتهای ژاپنی کارهاش تایید شده و کسی که در استرالیا ازش فیلم و مصاحبه گرفتن و در نمایشگاه خودروی المان و ژنو و آمریکا سخنرانی داشته ایا میتونه اونها رو هم فریب بده
جالبه بدونید
مهندس آرین گفت
من به کاشانی ۱۰۰ هزار دلار میدم تا بگه از کی سفارش گرفته که به مردم ایران خیانت کنه و این مطالب رو نوشته
مهندس جمشید آرین گفته برای من کار بسیار آسانی هست که ۲۰۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ باتری خودروهای الکتریکی هوشمند ساخت خودم برم
پس منتظر باشید تا ان شاءالله به زودی این رکورد رو بزنه تا افرادی که حتی یه جستجوی ساده دو کلمه ای در اینترنت انجام نمیدن ولی بلدن ۵۰۰۰ کلمه حرف مفت بزنن دستشون رو بشه
شخصا منتظرم ظرف یکسال بهش اجازه بدن این ۲۰۰۰ کیلومتر رو طی کنه
چون فعلا که در ایران کسی از مسئولین موافق نیست ایشون کاری بکنه
که
مردم بفهمن ۴۰ ساله توسط لگن سازان داخلی استعمار شدن و سر کار رفتن که ما نمی توانیم
ما میتوانیم
ما توانسته ایم
اما
بعضی ها نمیخان مردم در رفاه باشن
سپاس از مدیران سایت پدال
Ali
۷ خرداد ۱۴۰۰مطمئنا اگر طرح جمشید آرین در ژاپن و استرالیا و… تایید شده و اینهمه توجیه اقتصادی دارد، همان کشورها برای خرید طرح و تولید انبوه آن سر و دست میشکستند.
مجتبی
۱۷ خرداد ۱۴۰۲اینطور که میگی نیست ان کشورها قوانین محکمی در مورد اختراعات و انحصار ان دارند برا همین نمیتوانند بگذارند یک خارجی اسیایی ان هم ایرانی که سرمایه داران کمپانیهای بزرگ خودرو سازی یهودی در حال جنگ باهاش هستند نتوانند در ان کشور کارخانه تولید خودرو بزند و ایشان چون یک ایرانی غیرتمند هست تا کنون روحا نتوانسته طرحش را بفروشد و میلیاردها تومان بگیرد و برود کنار
علی ریحانی
۱۷ تیر ۱۴۰۱برادر من این جمشید آرین شومن خیلی ماهری هست که تونسته خیلیا رو فریب بده با حرفهاش
اتفاقا فرهاد کاشانی خیلی خوبی گفت واسش که بیا تست کن و جایزه ات روببر
اگه واقعاجمشید آرین اینکاره بود میتونست بره و این تست رو انجام بده و اثبات حقانیت کنه و تبلیغ خیلی بزرگی واسش باشه ولی افسوس که حقیقت چیز دیگریست
علی آقا
۱۶ آبان ۱۳۹۶عزیزم، شما هم میتونی تو نمایشگاه غرفه بگیری و سخنرانی کنی. این چیز خاصی نیست که شما رو ذوق زده کرده و فکر میکنی نمایانگر درستی سخنان و ادعاهای جمشید آرین هست.
یه کم از فضای تخیلی و ظاهر بینی و املی خارج بشید. هرکی ریش پروفسوری گذاشت، پروفسور نیست، هرکی تو یه نمایشگاه غرفه اجاره کرد و سخنرانی کرد دانشمند و مخترع نیست، هر کی گفت…
آرین هر موقع شرکتی مثل تسلا تاسیس کرد بیاد ادعای نبوغ و احتراع و… کنه وگرنه به 4 تا تیر و تخته و کلی ادعای اثبات نشده کسی به جایی نمیرسه. اگر تو ایران ازش حمایت نمیکنن بره تو امریکا کارش رو انجام بده اگر راست میگه، چون اونجا همانطور که برای تسلا راه باز بود برای خودروهای آرین هم راه باز خواهد بود. اگرم دلش برای ایرانی ها میسوزه، بره تو امریکا ماشین و کارخونش رو تاسیس کنه و بعد بیاد تکنولوژیش رو به دانشگاهای معتبر ایرانی مثل شریف و امیرکبیر و… انتقال بده تا دینش رو به ایرانی ها ادا کرده باشه
اینم حرف حساب.
حسن
۱۹ آبان ۱۳۹۶مشکل ما ایرانی ها اینه که به مهندسا و نابغه های خودمون اعتماد نداریم که هیچ، حتی اگه بتونیم زیر پاشونم میکشیم!!!
اختراع آقای آرین شاید امروز نتونه با محصولات تسلا رقابت کنه ولی اگه به این اختراع بها داده بشه قطعا با محصولات تسلا رقابت خواهد کرد.
در ضمن چطور ماشین پراید 100% غیر استاندار میتونه 30 سال مجوز تولید بگیره و هزاران نفر رو به کام مرگ بکشونه ولی اختراع مهندس آرین که روی هر پلتفرم خوردویی میتونه استفاده بشه از 15 سال قبل تا به امروز اجازه تولید نتونسته بگیره تا کارشناسان این صنعت و حتی مردم بتونن این محصولات رو مقایسه و نقد و بررسی کنن؟
در ضمن اونایی که از مهندس آرین و محصولاتش بد میگن طبق چه سند و مدرکی این نظرات رو میدن؟
مگه این عزیزان محصولی رو از مهندس آرین خریداری کردن که دارای نقص فنی و هزاران مشکل بوده که مورد رضایت اونها نبوده؟!!
لطفا کمی انصاف داشته باشید.
جمشید آ.
۷ آبان ۱۳۹۶اون ماشین که درباره اش صحبت میکنین که ماله ۵ سال پیشه ، الان یه ماشین الکتریکی ساختم با شارژر وایرلس که ۱۰۰۰ کیلومتر هم برد داره که تو سخنرانی بعدی ازش رونمایی میشه ..
جواد
۹ آبان ۱۳۹۶جلل الخالق یعنی شما خود مهندس آرین واقعی هستین؟ ????
مجتبی
۱۷ خرداد ۱۴۰۲مهندس جان منتظر امدنت در ایران هستیم بیایی ما دربدرها که داریم تو شهرها دود میخوریم به پایت گل میریزیم ناراحت هزینه پروژه هم نباش هر ایرانی ۱۰۰۰ تومان واریز کنه چند تا کارخونه درست میشه تو فقط جان طلب کن خدا امثال شما را زیاد وامثال خانم ابتکار و شوهرش و رئیس سازمان استاندارد و مابقی غربزده ها را تو کشور ما کم کنه
سروش
۷ آبان ۱۳۹۶ی فایل پی دی اف متتشر کرده جمشید ارین . دوستان برن فایل رو بخونن بنظرم بد نباشه
پرهام
۹ آبان ۱۳۹۶به نظر من مهندس آرین کارشون حرف نداره ! یک انسان خلاق و با جسارت !!!
پدرام
۴ آذر ۱۳۹۶تنها چیزی که مهندس کاشانی از ایشون خواستن یک تست استاندارد با حضور خبرنگاران خودرویی بی طرف است، همین.
به جای اینکه مهندس کاشانی را به رشوه گیری متهم کنند فقط این تست استاندارد را انجام بدهند و تمام شبهات را از بین ببرند.
مشگ آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
پدرام
۴ آذر ۱۳۹۶یه نکته دیگه هم بگم، با اینکه احتمالا به من لقب وطن فروشو حقوق بگیر خودرو سازان تعلق خواهد گرفت:
ایشان اعلام کردن که اولین خودروی برقی هوشمند جهان را در سال 2000 ساختن، اما در واقع اولین خودروی الکتریکی عصر جدید را جنرال موتور با نام EV1 در سالهای 96 تا 99 میلادی ساخت و هزارو خورده ای از آنها را نیز به فروش رساند. (برید جستجو کنید)
نه اینکه بخام تو سر خودمون بزنم ولی با دروغ گویی و حواشی سازی و سو استفاده از احساسات مردم برای رسیدن به شهرت و منفعت شخصی مخالفم.
احمد
۲۹ اسفند ۱۳۹۶جنرال موتور اولین خودروی الکتریک رو ساخته آقای آرین، اولین خودروی هوشمند الکتریک رو ساختن به کلمه ها دقت کنید
پدرام
۱۶ فروردین ۱۳۹۷اولین خودروی برقی پیش از اینکه اولین خودروی بنزینی (بنز) ساخته بشه، طراحی و تولید شده …
کافیه یه جستجوی ساده (البته به زبان انگلیسی!) تو گوگل داشته باشیم تا هر چی رو که شنیدیم بلافاصله باور نکنیم.
بهزاد
۵ آذر ۱۳۹۹آقایون مطلع باشید ادیسون اولین اتومبیل برقی رو ساخته بودن اما هر تولیدی نیاز به سرمایهگذاری و توجیح اقتصادی داره
اگر ادیسون نتونست تولید انبوه کنه دلیلش مافیای قدرتمند نفتی بوده مشکلی که امروز ایران ما درتمام عرصه ها گرفتارش هست و هر کجا پول میسازه یک مافیای شبه دولتی در دست گرفته و سودهای کلان میبرن عده ای بی وطن
مجتبی
۲۲ دی ۱۳۹۹نه دیگه اینجای کارو باز اشتباه فهمیدی..از قدیم و الایام اخبار رسانه ها جعلی بود..اولین خودرو الکتریکی جهان رو نیکولا تسلا با شارژ بیسیم ساخت و اتفاقل ادیسون جزو همون مافیا که گفتی بود چون سرمایه گذارش اونا بودن
احمد.ک
۱۹ فروردین ۱۳۹۷طبیعت هر تولیدی در بدو امر این است که ممکنه دارای نقایصی باشد همانطور که همه می دانیم دیکته نانوشته غلط ندارد کاش کسانی که طرح و ایده ای دارند حداقل اجازه داشته باشند به تولید برسانند بعد خود مردم قضاوت خواهند کرد اگر مردم استقبال کردند خوب تولید مناسب بوده در غیر اینصورت خود به خود از چرخه خارج می شود موضوع این از هیچ نهادی اعمال نظر و نفوذی روی مردم نباشد.
احمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ساخته های مهندس آرین پیش من اگر در حد مطلوب هم کار نکند بسیار ارزشمند و قابل سر مایه گزاری است زیرا بتدریج عیوب آن بر طرف خواهد شد . مطمئناً
م
۳۱ شهریور ۱۳۹۷همه میدونن وضع اوضاع صنعت خودرو سازی تو چه وضعیه
و دست خیلیا تو منفعتی که این صنعت داره تو کاره
……
مجید
۱۲ بهمن ۱۳۹۷نمیدونم چرا یک تست ساده نمیزنه تا شبهات رفع بشه . با اینکه از فعالیت ایشون باید قدردانی بشه و حتی اگر ناموفق بوده باز هم خوبه ولی نباید اسیر تئوری توطئه شد مطمنم اگر چنین ماشینی رکورد تسلا رو میزد استرالیا آلمان یا ژاپن یا روسیه بیکار نمی نشستند و با قیمت گزاف ازش می خوردین یادمون نره صنعت باتری یک تکنولوژی جداست که ربطی هم به ماشین نداره
میلاد
۶ اسفند ۱۳۹۷درود به شرف این ایرانی با غیرت
بعدها توی کتاب تاریخ از خیانت خودروسازهامون به ملت خواهند نوشت.
رامین
۱۰ اسفند ۱۳۹۷باســـــــــــــلام . آقای جــمـشــــــــــیــد آریــــن شــــما تـنـــهـــا نیستی اول خـــــــــــدا وبعد کلیه افـــــرادی که نسبت به این آب وخـــــاک مقدس احساس مسئـــولیــت میکنند حــامــی و رهــــــــرو همـــه آرین ها هستند .باید به همه همـــوطــنان گــرامی عــــــرض کــنم اگـــر می خــواهــیـد از شــر گــرانی و تـــــــورم نــجــــات یــابــیــــــد دست از حـمــــایت وخـــریـد ایــن مــاشـــیـن های مــرگــبـــاربرداریـــــــــد که فــقــطـ و فــقــطـ وســیله خــوبــی بــرای پــــر کــردن جیب مــافــیــــــای خودرو ایران است .
آیــــا تــابحـــال فــکــــرکردیـــد که چـــرا شـــرکت سایـــپــــا وشرکت های مشابه یک ماشین را تـــا هــشــــت برابــر قیمت تمام شــــــده شرکت به شما می فروشند .
آیـــا فــکــــــر کـــردید چـــرا ســه تــا ریــیــس جـمــــهــور از رانــنـــدگـــــی بــا اتومــوبــیـــل بــرقــی ساخت جمــشــیـــــد آریــــن لـــذت بــردنـــد .
آیــا فــکــرکــردید چـــرا اخــبـــــــار مــربــوطـ به مـــاشینهای برقی آریــــن نــبــــایـد بــه گـــوش مــن وتــــو بــرســـد .
بـــــــــــــلــه حـــدس شـــــمـــا درســـــتــه . ( مــافــیــــــای ایران خودرو )
رهگذر
۱۳ اسفند ۱۳۹۷اینجا کوفه است و شما هم تنها هستید. فیب این حرفها را نخورید. اگر واقعا ماشینتون کارایی داره برید خارج و ادامه بدید مطمئنا 50 سال دیگه تکنولوژیش به ایران وارد میشه.
حسین
۶ مهر ۱۳۹۸اینقدر ظاهر بین نباشید. درباره کسی حرف میزنین که رئیس جمهور استرالیا تاییدش کرده. همین اتاق زیبایی که دست تنها ساخته، می ارزه به صد تا از اون سمند های طرح شکست خورده BMW.
رحیم
۱۰ آبان ۱۳۹۸جمشید آرین یک حقه باز که تونسته به خوبی از فضای مجازی برای معروف شدن خودش استفاده کند.
این جور ادمها متاسفانه با هوچی گری و داد و بیداد فضایی غبار آلود درست می کنند و مردم نجیب مارا همراه می سازند..هیاهو برای هیچ
مجتبی
۱۷ خرداد ۱۴۰۲حداقل هنرش این بوده که پاچه دو تا خودرو ساز خائن به کشور را بگیره مردم بگن چه خبره از خواب غفلت بیدار شوند
احمد
۲۹ آذر ۱۳۹۸با سلام و درود.مخاطبان گرامی. بیایید. در این مواقع بدور از هرگونه غرض ورزی در مورد مسایل صحبت کنیم.اینکه در یک کشور شرایطی حاکم بشه که من و شما بخواهیم نظرمون رو توی سایتها و کانالها مطرح کنیم شرایط طبیعی است. و هر شخص با هر دیدگاه و هر منظور خوب یا بد شایعه یا واقعیت حرفی رو مطرح کنیم عجیب نیست.اما شاید بهتر می بود کسانیکه وظیفه ای در سازمانهای دولتی در خصوص اینگونه فعالیتها و نواوریها دارند با شهامت در رسانه ای ظاهرا ملی. شرایطی فراهم نمایند تا کسانیکه ادعایی رو دارند بخصوص اینقدر مهم برای کشوری که خسارتهای زیادی را بواسطه تصمیمات مسیولان ناکارامد تحمل می کند. فراهم شود .و در شرایطی شفاف مناظره برگزار شود تا خانم ابتکار.مدیران. شرکتهای خودروساز و هرمسیولی که ادعای شخص مبدع. را. در مناظره ای علمی بررسی کند.تا رفع شبهه شود.نه اینکه شرایط برقرار شود تا مردم بر این باور برسند که مسیولین نظام. مردم را لایق پاسخ و حق نمی دانند.من بعنوان یک ایرانی ارزوی سربلندی و موفقیت برای کشور و تمامی ایرانیان مخلص. در خدمت به کشور و مردم. را دارم.
آرمان
۳۰ آذر ۱۳۹۸متاسفانه با عقب نگهداشتن آموزش و پرورش کشورهای جهان سوم از جمله ایران، این ذهنیت را به دانش آموزان غالب می کنند که ما صاحب اندیشه و تفکر نیستیم و صرفا دانسته های ما در بهترین حالت در حد انتشارات کشورهای پیشرفته است و بس!!! دانش آموخته ایرانی تقریبا هرگز به این باور نمی رسد که شاید بتواند روزی حتی قوانین فیزیک را هم تغییر دهد و دنیا رو به تعجب وا دارد! چه کسی شیخ بهایی رو می شناسد؟ چرا شیخ بهایی همه علم نوشته های خود را داخل رود انداخت و از بین برد؟؟؟ علیرغم اینکه می دونم عده زیادی حرف هام رو مسخره می کنن باید عرض کنم ایشون در آن دوران بارها و بارها حتی دانش به ظاهر پیشرفته امروزی رو پشت سر گذاشته بود که شاید در قرن های آینده هم کسی به علم ایشون حتی نزدیک هم نشه چه برسه به دست رسی! مثلا آیا می دونستید شیخ بهایی با سیب زمینی و نوعی حشره تونسته بود انرژی فوق العاده ای تولید کنه که با انرژی هسته ای برابری می کرد!!!؟؟؟ دانش اون دوران که هیچ، حتی دانش امروز هم نمی تونه این مسأله رو حل کنه ولی شیخ بهایی این کار رو انجام داده بود. حالا هی بیا بگو فلان دانشمند خارجی اینو گفته بسار مخترع خارجی نتونسته این کار رو انجام بده بنابراین پس انجام چنین کاری عملا غیرممکنه!!! دلیلش هم اینه که در اینترنت هیچ مقاله ای انجام اینکار رو تایید نکرده!!! خب دوست عزیز تعریف اختراع یا ابتکار اینه که قبلا کسی یا جایی در دنیا هنوز موفق به انجام و ساخت اون نشدن و یا نقاط ضعفش رو برطرف نکردن و یا به شیوه های دیگه ای ساخته شده که نحوه عملکردش متفاوت و بعضا پرهزینه تره.
تا امروز که گذشت، پیشنهاد می کنم نسل بعدی رو خلاق و متفکر بار بیاریم نه مصرف کننده و حفظ کننده دانش دیگران! به امید روزی که همچون کشورهای شرق آسیا از جهان سوم فاصله بگیریم و به کشورهای پیشرفته (در زمینه فرهنگ، اندیشه، اهمیت و باور به توانمندی انسان در خلق و نوآوری و همچنین سرمایه گذاری رو نوابغ و نخبه های واقعی!) نزدیک شویم…
مجتبی
۲۲ دی ۱۳۹۹عقب موندن آموزش و پرورش از امثال تو متحجر و عقب مونده کاملا مشخصه!معلم دینی سر کلاس بهت گفته شیخ بهایی با سیب زمینی و پشه ژنراتور کوانتومی ساخته؟! ده آخه چرا دهن آدمو به فحش باز میکنین! عقل ربطی به علم نداره
اکبر
۵ دی ۱۳۹۸درود بر ملت با شرف و با غیرت ایران
فردا قراره از اولین خودرو برقی ملی ترکیه رونمایی شه. دلم برای جمشید آرین اصل میسوزه ولی می خوام بهش بگم نا امید نشو.بر الله توکل نما.ان شاء ا… شما هم روزی خودروتون رو تو ایران میسازید.ناراحت نباشید که بهتون ظلم کردن.اون دنیا ذره ذره باید حساب پس بدن. ما ایرونی ها هم کافیه 2 سال ماشین نخریم به جاش موتور سوار بشیم تا مافیای خودرو به تاریخ بپیونده.از ماست که بر ماست.
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۸سلام.
یه سوال؟
مگر تست چنین اختراعی چقدر کار و زمان می برد؟چرا امتحان نمی کنند و فیلمش را منتشر کرده و خیال همه را راحت کنند؟؟؟
بهزاد
۵ آذر ۱۳۹۹آقای آرین اگر قبول کنن سهام عمده از تولید خودشون رو شریک بشن با حضرات مشکلاتشون قطعا مرتفع خواهد شد
ایشون تک خوری میکنن خارج از دایره خودیها
عزیزدل ۹۹%اونا ۰/۱%شما باقیشم وقف بالاخره لازمه خدا برکت میده دیگه البته مشخصه نه به شما
حمید قندی۰۹۱۰۲۷۶۵۷۷۸
۳۰ بهمن ۱۳۹۹سلام پرفسور ارین عزیز نگران نباش عزیز ان شاالله یه روزی تو اوج باشی وازنزدیک ببینمتون و به تموم ارزوهات برسی دست بزنی به خاک طلا بشه بات .ما ایرانی ها قدر مخترعه ای مثل شما رو نمیدونیم از قدیم میگن قدرم رو کی بدانی وقتی نیستیم باشد قدیما میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر الان میگن فرزند بیشتر زندگی بهتر چه کنم ۵تا بچه قدونیم قد دارم اما دریغ از یه کمک بیکارشدم متولد ۱۳۶۳ کرج زندگی می کنم کمالشهر شمارم ۰۹۱۰۲۷۶۵۷۷۸این رسم ما ایرانی هاست
فریبرز کاظمی
۸ اسفند ۱۳۹۹سلام علیکم
آقای جمشید آرین اصل کلاج الکترو هیدرولیک را در سال 1387اختراع کردم و روی ماشین خودم نصب کردم و تا حال حاضر از آن استفاده میبرم .
jalalkazemi66@gmail.com
مجتبی
۱۴ فروردین ۱۴۰۱بنده با هفتاد اختراع مختلف همیشه در مسیر طراحی و اختراع بودم اولین پهپاد رزمی و حتی همین کلمه کار چند جوون خلاق بود اما امروز می گم کاش بجای شعار و نرفتن ما هم رفته بودیم تا با مدرک دکتری مجبور نباشیم برای تهیه شیرخشک فرزندم کارگری کنم
محمد
۲۶ فروردین ۱۴۰۱یعنی واقعا تا حالا هیچ راستی آزمایی از ادعای آقای آرین انجام نشده ؟!!!
مگه میشه؟
اینکه تو استرالیا و ژاپن اونقدر به ایشون بها دادن ، سندش کجاست؟
لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره من رو هم در جریان بذاره.
سین شین
۱۲ اسفند ۱۴۰۲به نظر ایلان ماسک دیگه یه بت شده حتی اگه چیزیو نسازه و یا ه ه هه هنوز نساخته باشه میگن ایلان ماست قراره اینو اونو بسازه چطور اون بت فناوری دنیا شده و اشغالهای چینیو هی با قیمتای گزاف قبول دارن برخیا همیشه مرغ همسایه رو غاز میبینن ههه هههه ه ه ه …… جمیعا همنگی خسته نباشین ولی خدایی پراید خریدن این همه کلاس نداره…….
محمد چ
۲۳ فروردین ۱۴۰۳کل دنیا همینه ، دو قطبی استعمار گر لیبرالیسم و کمونیسم، کمونیست های شرقی اجازه تولید نمیدن تا لیبرالیست های غربی تولید کنند و سرمایه های انسانی رو غارت کنند
سعید
۲۴ خرداد ۱۴۰۳معرفی به ایلان ماسک؟ چه زحمت بزرگی؟