متوسط بهای قرض یک خودروی جدید در آمریکا به رکورد ۳۱۴۵۵ دلار رسیده بنابراین اینکه برخی خریداران تصمیم میگیرند تا خودروی کنونی خود را کمی بیشتر نگه دارند جای تعجب زیادی ندارد.
بنا به نتایج جدیدترین مطالعه انجام شده توسط iSeeCars، خریداران خودروهای جدید بهطور متوسط خودروهای خود را کمی کمتر از هفت و نیم سال نگه میدارند اما خریداران به برخی خودروها وفاداری بسیار بیشتری نشان میدهند.
بیشترین وفاداری خریداران به خودروی فورد اکسپدیشن ثبت شده که معمولاً به مدت ۹ سال در گاراژ خریداران باقی میماند. مدیرعامل iSeeCars میگوید شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ همچون اکسپدیشن به عنوان خودروهایی خانوادگی عمل کرده و افراد آنها را تا زمانی که نیاز داشته باشند نگه میدارند. این موضوع معقولانه به نظر میرسد زیرا زمانی که بچههای خانواده بزرگ شوند شاید والدین اقدام به خرید یک خودروی بزرگتر کنند و بنابراین خودروی فعلی را یک دهه نگه دارند.
دومین خودروی لیست موردبحث شورولت کوروت است. مالکان کوروت نیز خودروی خود را ۹ سال نگه میدارند اما دلایل بسیار متفاوتی برای این کار دارند. از آنجایی که کوروت یک خودروی اسپورت است بنابراین به عنوان خودروی دومی که معمولاً رانده نمیشود و اولویت فروش ندارد مطرح است.
سه مدل بعدی که بیشترین مدت در دست خریداران باقی میمانند به تویوتا تعلق دارند و سکویا به مدت ۸.۹ سال، ۴ رانر به مدت ۸.۸ سال و آوالون ۸.۶ سال در گاراژ خریداران جا خوش میکنند. پس از این خودروها نیز مدلهای فورد اکسپلورر (۸.۴ سال)، شورولت سابربن (۸.۴ سال)، هوندا آکورد (۸.۳ سال)، فورد تاروس (۸.۳ سال) و هوندا اودیسه (۸.۳ سال) با فاصله کمی حضور دارند. اگرچه اودیسه تنها مینی ون این لیست است اما مالکان به همان دلایل نگه داشتن شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ با این مینی ون رفتار میکنند.
اگرچه هیچ پیکاپی در بین ۱۰ خودروی اول لیست وجود ندارد اما اکثر مالکان آنها را بین ۷ تا ۸ سال نگه میدارند. مالکان فورد F-150 معمولاً پس از ۷.۲ سال خودروی خود را عوض میکنند اما مالکان تویوتا تاکوما بیشتر با خودروی خود انس داشته و آن را به مدت ۷.۸ سال نگه میدارند.
Ali.usa
۱۱ مرداد ۱۳۹۷این جاست که میگن
یک بار سوار ماشین آمریکای بشی دیگه نمیتونی سوار هر ماشینی بشی
سوار شدن =عاشق شدن
ShoMpeT
۱۱ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز، این شعار های پوچ و خنده دار فقط بین ایرانی ها رواج داره. هر چند تا اونجا که من یادم میاد میگفتن یک بار سوار بنز بشید دیگه سوار هیچ ماشینی نمیشید!
موفق باشید
Sajjad
۱۱ مرداد ۱۳۹۷گفتن
سوار بنز هم شدم اتفاق خاصی نیفتاد
اما سوار که کاپریس بروگهام شدم (با اختلاف تولید 40 سال، یعنی کاپریس مربوط به 40 سال پیش بود)
دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی جز امریکایی بشم
برای همینه من خودروسازی امریکا رو دوست دارم
البته خودروسازی المان رو هم دوست دارم اما نه به اندازه امریکا
ژاپن هم نمیشه دوست نداشت
ShoMpeT
۱۲ مرداد ۱۳۹۷من فقط منظورم این بود که این ها فقط شعر و شعار های بیخود هستند، نه اینکه آلمانی ها از آمریکایی ها بهتر هستند یا بر عکس. کلا در حال حاضر زیاد بیشتر برند ها خوب هستند.
موفق باشید
me84
۱۱ مرداد ۱۳۹۷.
من این شعار رو در مورد تویوتا هم خیلی شنیدم.
LAMBORGHINI
۱۲ مرداد ۱۳۹۷دقیقاً این حرفا که اگه یه بار فلان ماشین رو بخری دیگه سراغ بقیه نمیری چرت و پرتی بیش نیست
ahmad
۱۲ مرداد ۱۳۹۷منم یه بار سوار ژیان شدم دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی بشم . خخخخ
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷اینااکثرشون خودروهای اقتصادی هستن باقیمت متوسط
کوروش
۱۱ مرداد ۱۳۹۷معلومه اکثر خودرو های این کلاس توی سه نسل گذشته کمترین تغییرات رو داشتند و از طرفی صرفا خودرو مصرفی مالکانشان بودند و دلیلی برای تعویضشان نداشتند ولی مثلا شما وقتی نسل قبل m5 را داشتی با ورود نسل جدید و اعدادش قطعا سراغ اون خواهی رفت این بسته به هدف خریدار داره
سام
۱۱ مرداد ۱۳۹۷آخه کی دلش میاد شورولت تاهو با اون عظمت رو بگیره بفروشه….
me84
۱۱ مرداد ۱۳۹۷.
شورولت کروت، تویوتا آوالون و شورولت تاهو ماشینای مورد علاقه من در این لیست هستن
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۷کجای جهان دورتر است ؛
آنجا که تویی
یا اینجا که منم …
Mohamad
۱۱ مرداد ۱۳۹۷قشنگ بود
یادداشتش کردم
بیژن
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ما هم پراید رو حدود ۱۵ سال نگه داشتیم . البته نه به عنوان خودروی دوم یا اقتصادی یا انتخاب معقولانه و یا…
فقط صرف اینکه قدرت خرید گزینه دیگه ای رو نداشتیم.
البته این گفته هام در مورد پژو ۴۰۵ هم صادقه?
بهراد
۱۱ مرداد ۱۳۹۷آی گفتی، یدونه 405 مدل 84 دارم 7 ساله موتورش باز نشده و خیلیم تمیزه ، بهتر از دنا پلاس و پارس های الانه
پراید هم که تو هر خونه ای پیدا میشه
بهراد
۱۲ مرداد ۱۳۹۷دوستان چرا ناراحت میشین؟
کافیه سقف یه پارس 97 رو فشار بدین، کاغذ استحکامش از اون بیشتره،یا تو هفته ی اول رینگ پیستون هاش خورد بشه بیوفتین دنبال کارای تعویض موتور یا خودرو که سه ماهی ته قضیه وقتتون تو پله ها صرف میشه
کافیه یه دنا بخرین، مشکلات برقی و دریچه گازو چراغ چک و صدای کر کر باد تو سرعت بالا قشنگ حرفای منو ثابت می کنه
Sajjad
۱۱ مرداد ۱۳۹۷این نشون میده این خودروها بعد چندین سال بدون اذیت و خرابی کار میکنن و مالک دلیلی برای تعویض نمی بینه
و در نهایت ممکنه از ماشین خسته بشه و بفروشش و یا ماشین قدیمی شده باشه
که معمولا خودروهای امریکا و ژاپن میتونن چندین سال بدون خرابی پیش برن
mahdy
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ای کاش مقاله برعکسش رو هم بنویسیدیعنی خودرو هایی با بی وفا ترین مشتری ها
مانی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷قشر کم در آمد کمتر ماشینشو عوض میکنه
فرض میکنیم یه آکورد بخره,ماشین خوب و بی دردسری هست
نمی خواد بیخودی پول خرج ماشین کنه
چه دلیلی داره ماشینش رو عوض کنه؟