هفته نامه

معرفی خوش‌فروش‌ترین خودروها در ماه می 2021

شورولت کوروت C8 پس از چهار ماه کسب عنوان خوش فروش ترین خودروی بازار آمریکا به پایین کشیده شده و البته این عنوان را به خودرویی سورپرایز کننده واگذار کرده است. بر پایه داده‌های تحلیل شده توسط iSeeCars که شامل بیش از ۱.۳ میلیون خودروی صفر و کارکرده فروخته شده در می ۲۰۲۱ بوده، مرسدس بنز G کلاس خوش فروش ترین خودروی جدید بازار آمریکا بوده و مدت‌زمان متوسط فروش آن ۹.۴ روز و قیمت متوسط فروش آن رقم قابل‌توجه ۱۷۴۸۸۷ دلار بوده است.

کوروت با مدت‌زمان متوسط فروش ۹.۵ روز و قیمت متوسط فروش ۸۵۳۵۹ دلار به رتبه دوم نقل‌مکان کرده است. کادیلاک اسکالید با مدت‌زمان ۱۰.۸ روز و قیمت متوسط ۱۰۱۸۳۶ دلار در رتبه سوم قرار گرفته و هیوندای توسان هیبرید (۱۱.۱ روز/۳۴۰۷۶ دلار) و کیا تلوراید (۱۱.۶ روز/۴۴۰۶۶ دلار) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

تحلیلگر ارشد iSeeCars می‌گوید:

مرسدس بنز G کلاس پس از افزایش فروش بیش از ۵۰ درصدی در ماه می نسبت به آوریل به لیست ما راه یافته است. شاسی‌بلند فول سایز G کلاس نشان دهنده مصرف‌گرایی مشهود بوده و مشتریان بیشتری پس از یک سال محدودیت‌های تردد اقدام به خرید چنین خودروی گران‌قیمتی می‌کنند.

۱۰ خودروی خوش فروش صفر در می ۲۰۲۱

رتبه

نام خودرو متوسط روز موردنیاز برای فروش متوسط قیمت فروش (دلار)
۱ مرسدس بنز جی کلاس ۹.۴

$۱۷۴,۸۸۷

۲

شورولت کوروت

۹.۵ $۸۵,۳۵۹
۳ کادیلاک اسکالید ۱۰.۸

$۱۰۱,۸۳۶

۴

هیوندای توسان هیبرید

۱۱.۱ $۳۴,۰۷۶
۵ کیا تلوراید ۱۱.۶

$۴۴,۰۶۶

۶

تویوتا راو ۴ پرایم

۱۱.۹ $۴۳,۷۵۵
۷ تویوتا تاکوما ۱۲.۲

$۳۸,۰۱۴

۸

لکسس IS 350

۱۲.۷ $۴۸,۶۱۱
۹  کادیلاک اسکالید ESV ۱۳.۵

$۱۰۳,۱۱۷

۱۰

تویوتا ۴ رانر

۱۳.۷

$۴۶,۲۱۸

در بازار خودروهای کارکرده، متوسط روز موردنیاز برای فروش خودروها برابر با ۳۹.۴ روز بوده اما خوش فروش ترین خودرو مزدا MX-5 میاتا با متوسط زمان ۱۹.۵ روز و قیمت متوسط ۲۵۰۰۹ دلار بوده است. تسلا مدل ۳ (۲۰.۲ روز/۴۴۷۷۹ دلار)، شورولت کوروت (۲۱.۸ روز/۷۴۷۷۳ دلار)، کیا تلوراید (۲۲.۲ روز/۴۲۹۳۶ دلار) و هوندا اینسایت (۲۲.۷ روز/۲۳۰۴۱ دلار) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر این وب‌سایت اضافه می‌کند:

خودروهای اسپورت در دوران همه‌گیری کرونا محبوبیت زیادی پیدا کردند زیرا به عنوان یک سرگرمی و لذت مطرح بودند و این محبوبیت همچنان ادامه دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    جایگاه توسان و تلوراید جالبه ، جی کلاسم که یه الماسه ، بی رقیب ، پر ابهت ، قدرتمند ، همه کاره ، و البته برگ برنده مرسدس

    1. کیان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      بنظر من نکته جی کلاس اینه ک مثه مثلا اس کلاس یا خیلی از لوکسهای دیگه از هر برند دیگه ای چ شاسی یا سواری روش تبلیغ خاصی نمیشه و اینجوری خوش فروش هست، نشون میده اونی ک اینو یه زمانی سفارش داده برای تولدش در بدو اغازش چقدر خوش فکر بوده.
      در واقع عطر آن است ک خوش ببوید نه آنکه عطار بگوید

      از بین 10 خودرو خوش فروش حضور 5 خودرو از شرکت تویوتا هم واقعا نکته حائز اهمیتی هست.

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        درسته کیان جان

        متاسفانه این قضیه‌ی کمبود چیپ ، کاری با بازار خودرو کرده که با کمبود خودرو و عرضه و گرانی بیشتر طرف باشند !
        دیروز یه لایو از علی بخردی بود در همین مورد !
        البته بحث Gکلاس جداست و بخاطر اینکه کمتر تولید میشه و بیشتر مشتری داره سبب شده خریدار در انتظار خودرو تا ماه‌ها بماند و حتی هنگام تحویلش تا ۷۰ هزار دلار هم رویش سود بگیرد و بفروشد و آمریکا هم شده همچون ایران که دلالی را رواج داده‌اند 😂 !

        استقبال از ژاپنی‌ها هم یک نکته داره و جالبه که تمام این ژاپنی‌ها سال‌ها از سال ساختشان گذشته و جدید نیستند و باید منتظر نسل جدیدشان باشیم اما میبینید که چطور خاطر‌خواه دارند و اما مقایسه‌اش کنید با توسانی که هنوز ۶ ماه نشده جدید وارد بازار شده در کلاس کراس‌اوور که پرطرفدار هست و چیز عجیبی نیست و حتی تلورایدی که حدود ۲ سال میشه وارد بازار شده و با تبلیغات زیاد و هزینه‌ روی پروپاگاندا دارد زور خودش را میزند !

        نکته‌ی بسسسسسیار مهم این آمار و جدول ، وجود لکسوس is350 هست که اول از اون این خودرو یک سدان هست که در این چند ساله این کلاس رو به اُفول هست اما میبینید که لکسوس کارش را خوب بَلَده ، دوم از اون این خودرو روی پلت‌فرم قدیمی فقط فیس‌لیفت شده اما آنقدر خوب هست که چنان میپرستنش ، آفرین به لکسوس و آفرین به تویوتا .

        در آخر کادیلاک اسکالید هست که همیشه محبوب آمریکایی‌ها بوده و هست اما به من بود ، لینکلن نویگیتور را بهِش ترجیح میدادم با اینکه عاشق سیستم صوتی پیشرفته‌ی کادیلاک اسکالید هستم که عملاً یه سالن اُرکستر را میتونه پوشش بده با این همه باند و بلندگو !!!

        1. Navid_bivaN

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          قبلا گفتم. تنها لکسس هایی که دیدم جوون ها بهش علاقه دارند، IS و RCF هستن. میبینی که در این لیست خوش فروش ترین ها هم اومده. بقیه لکسس هایی ک دیدم، پشت فرمونشون میانسال میبینی. شاید هم به چشم من اینجور اومده. ولی لکسس به یه جوونگرایی برای بازار هدفش نیاز داره. نه که به عنوان برند افراد بازنشسته مطرح باشه. شخصا ماشین هاشو دوست دارم، اما داخل هرکدومش نشستم فقط حس پیربودن بهم دست داده.

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          درسته نوید جان

          برای این که این افراد سن‌بالا دنبال کم دردسر‌ترین‌ها میگردند که انتخابشون محصولات ژاپنی و تویوتا لکسوس هست و در چنین بازار آزاد و پُرتنوع با خریدهای راحت ، جوانان دنبال هیجان میگردند که انتخابشون مسلماً اول آلمانی‌ها و آمریکایی‌های حجم بالاست .

        3. Iman99

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اون که میپرستش و ازش بت میسازه فقط خودتی navid0098 و این ذهنیت اشتباه هم واسه خودت و چند نفر دیگه مثل خودته فقط. ما عقل داریم و میدونیم که اصلا بحث فروش اصلا معیاری نیست و و اگه مسی بخواد رو این موضوع تاکید داشته باشه یا شیرین عقله و یا اینکه تعصب کپرش کرده و عقلش رو مختل کرده تو خود خودرو های تویاتا هم و ژاپنی هم داشتیم که فروش نداشتن چه شاسی بلندچه سواری پس جایی اسم و بحث فروش رو نیار که فقط به نفع خودته و بخوای به هدفت نادرست خودت برسی و فکر نکن مثل این کاندیدا ها بخوای مردم رو گول بزنی که سخت در اشتباهی و اگه کسی اینطور فکر کنه از کم عقلی خودشه
          درضمن تو خود بحث فروش هم تو اروپا خودروهای اروپایی پرفروش ترین هستن
          تو امریکا هم خودروهای امریکایی پرفروش ترین هستن خود اف ۱۵۰ هم به قدری پرفروشه که چیزی نمونده پرفروش ترین خودروی جهان شه هرچند که معیاری نیست ولی تو معیار های برتری و برتری حقیقی هم آلمان و امریکا تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن و خیلی بهتر از کره و ژاپن هستن.

    2. amirmohammad

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (212 ديدگاه)

      همون که معرف حضور همه هست داشت با خوشحالی لیست رو میخوند و میومد پایین که یهو رتبه های 4و5 زدن تو برجکش و مطلب رو بست :))) البته تکراریه

    3. Reza

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      G Class 💪💪💪

  2. mopar

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    شورلت کروت شما 2ساعت و 24 دقیقه دیر تر از یک جی کلس فروش خواهد رفت…

  3. ehsan fa

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    چقدر غم انگیز که فقط یدونه سدان تو لیس هستش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Nima+RST

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      از ابتدای قرن ۲۱ تا الان که ۲۱ سال ازش رفته هی محبوبیت سدان ها کمتر و کمتر شده و همینطور شدید تر داره ادامه پیدا میکنه
      دیروز یه مطلب انگلیسی خوندم که نویسنده بیرحم مقاله نوشته بود خرید سدان ها در بازار امروز کاری غیر منطقیه 🤦‍♂️
      اصلا دور از تصور نیست که اس یو وی ها حتی در تشریفات سیاسی هم غالب و جایگزین سدان ها بشن

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خیلی بده واقعاً،این سدان ها بودن دنیای خودرو رو راه انداختن چرا باید بهشون پشت کنیم😑…

  4. AMIR / ARMI

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    گران ترین خودرو های خوش فروش بازار آمریکا
    اکثریت خودرو های آمریکایی بود
    همچنین میانگین قیمت خودرو های آمریکایی
    با حذف سدان های ارزان از سبد محصولات
    خیلی بیشتر شده
    میانگین قیمت پیکاپ ها و suv ها و خودرو های الکتریکی که درصد زیادی از بازارشون در آمریکا در اختیار برند های آمریکایی هست خیلی زیاد شده
    با یک نگاه ساده میشه فهمید هدف برند های آمریکایی قسمت ارزان بازار نیست
    بلکه قسمت گران و لوکس بازار هستش
    به نظر میاد راه درست در پیش گرفتن خودروسازان آمریکایی
    تنوع خودرویی زیاد در هر سگمنت
    آپشن های قابل سفارش زیاد
    و طیف زیاد علاقمندان به خودرو های متفاوت با تکنولوژی های جدید
    شاهد تغییر میل و نیاز خریدارن از چرم و چوب به سمت تکنولوژی و فناوری های جدید هستیم

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. mopar

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      داریم به سبک خودرو سازی دهه50-60-70نزدیک میشیم…

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. car reminds me of love

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اتفاقا از دوران اوج آمریکایی ها بیشتر از همیشه فاصله گرفتیم.
      از یه آمریکایی فن‌بعیده که بگه ما الان داریم به دهه های ۵۰ ، ۶۰ ، ۷۰ نزدیک میشیم.

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      خیلی عالیه که اکثرا آمریکایی هستن توی لیست:)

  5. پرهام رهام

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    عالی دمش گرم مرسدس بنز

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. میثم

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    سطح رفاهشون چقدر بالاست که جی کلاس با اون قیمت خوش فروش ترین ماشینه
    از لیست 10 تایی هم که 4 تاش مال تویوتاست 💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Amirreza

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      تویوتا تو بازار آمریکا تو اقتصادیای زیر ۳۵ هزار دلار حرف اولو میزنه چون کسایی که توی این رده قیمتی خودرو خریداری نیکنن خیلی استهلاک براشون مهمه تو بالای ۳۵ هزار دلارم حرف های زیادی برا گفتن داره اما چون ممکنه توی این رده قیمتی استهلاک یه مقدار کم اهمیت تر بشه و پارامتر های دیگه ای بیان جزو اولویت ها و تویوتا کارش توی این رده قیمتی سخت تر بشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. MOS

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        خوش فروش بودن ماشین ربطی به قیمت و تعداد فروش نداره
        و در ضمن هیچ کدوم از تویوتا های لیست بالا زیر 35 هزار دلار نبودن!

    2. Navid_bivaN

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      سطح رفاهشون اونقدرا بالا نیست. یه عده خیلی محدود زیاد دارن، یه عده ی خیلی زیادی معمولی و زیر معمول هستن. سیستم فروش لیزینگی و فایننس به فروش این ماشین ها کمک میکنه. وگرنه کمتر کسی علاقه داره ماشینی رو نقد بخره که استارت بزنه، قیمتش افت میکنه.

  7. Amirreza

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    همبن الان یکی از دوستان به نکته جالبی اشاره کرد که انگار به غیر از درون سوز ها یه چیز دیگه هم داره کم کم از بین میره ……… سدان ها

  8. RezaRs

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    به به خدای جذابیت اول شد

    1. RezaRs

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      کوروتم دوم خیلی خوبه

  9. حسین دهمرد

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    ظاهر جعبه ای جی کلاس صدای باد رو تو سرعت بالا زیاد نمیکنه آیا؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Amirreza

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      احتمالا همینطوره مگر اینکه بنز یه راهکاری داشته باشه ، ولی من ماشینایی با آیرودینامیک مسخره نشستم و خدای صدای باد آدمو اذیت میکرد

  10. GT

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    جی کلاس😍

  11. car reminds me of love

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    من یه سوال دارم.
    علی بخردی رو دیدن که دیلر شیپ که سَر و دستی می‌میشکوند واسه خریدن g class که سفارش داده بود .
    حتی بهش گفته بود که حاضر مبلغ بیشتری از قیمت کل خودرو بهش بده ماشین رو ازش ببره.
    واقعا چرا بازار این ماشین اینطور است؟؟؟؟؟؟

    1. GT

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      چون ‌‌شاهکار دنیای خودرو هست این ماشین

    2. Navid_bivaN

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      چون ماشین ترندِ سلبریتی ها و افراد مشهور و پولداره. البته در کانادا بیشتر دیدم چاینیزها دارند، کانادایی ها اینقد برای یه ماشین پول نمیدن.

  12. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا شاه اینو سفارش داده ؟ دمش گرم .

    1. Farzad

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      شاه فقید علاقه خاصی به خودروها داشت ، یادش گرامی .

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا خصوصا به برندهای آلمانی مخصوصا بنز خیلی علاقه مند بود، از هرجای دنیا هم وقتی ماشینی معرفی میشد اولین نسخه شو هدیه برای شاه میفرستادن!
        واقعاً حیف که همچین مرد بزرگی رو از دست دادیم،خدا رحمتش کنه…

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اینو برید توی ویکی پیدیا بخونید که شاه سال ۱۹۷۹برای اولین بار به بنز پیشنهاد توسعه یه ماشین نظامی برای ایران رو داد اما متاسفانه انقلاب شد و حتی محموله ای از g کلاس های سفارش شده شاه هم دیگه نیومد،این ماشین رو درواقع شاه دستور داد بسازن،ماشینی نظامی مخصوص جاده های ایران اما ایران ازش محرومه!😢😢

  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    G wagen با این قیمت در صدر لیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا