پیکاپهایی که در ادامه مرور میشوند، شاید غیرکاربردی و یا به نوبه خود، بسیار سریع باشند، امّا «خشونت و سرسختی» ویژگی همه آنهاست.
فورد F-150 SVT لایتنینگ
فورد در میانههای دهه ۱۹۹۰ میلادی تشخیص داد که قرار دادن یک V8 مجهز به سوپرشارژر در دل F-150 ایده خوبی است و بر این اساس، نسخه SVT لایتنینگ را ارائه کرد. نتیجه یک پیکاپ با قدرت ۳۸۰ اسببخار و گشتاور حداکثر ۶۱۰ نیوتنمتر بود که از تایرهایش دود بلند میشد و سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۵.۲ ثانیه ثبت میکرد.
هامر H1
موضوعی که کمتر کسی از آن خبر دارد، این است که مشتریان میتوانستند یک نسخه پیکاپ ۲ درب نیز از هامر H1 انتخاب کنند. البته تعداد اندکی از این پیکاپها خریداری شد؛ مدلی که همانند نسخه «نرمال» هامر H1، حضور قاطع و خشنی در جاده داشت.
هولدن HSV مالو
البته همه میدانند که هولدن HSV مالو، در واقع یک «پیکاپ» محسوب نمیشود، امّا باید گفت که این مدل حتماً استحقاق قرار گرفتن را در این لیست را دارد؛ چرا که یک خودروی اسپورت پیکاپ با پیشرانه V8 مجهز به سوپرشارژر و به صورت دیفرانسیل عقب، با گیربکس دستی و توانایی بالا در یدککشی است. به این معنا که با این وسیله نقلیه، میتوان به همه جا سفر کرد.
داج لیل رِد اکسپرس
داج در سال ۱۹۷۸ با ارائه «لیل رِد اکسپرس» رسماً به بازار پیکاپ تراکهای سریع وارد شد. پیشرانه استاندارد در این مدل، یک V8 با گنجایش ۵.۹ لیتر بود که البته قدرتش به ۲۲۱ اسببخار میرسید و سرعت مناسبی برای زمانهی خودش داشت. ضمن اینکه به این نکته نیز باید اشاره کرد که اگزوزهای قائم، واقعاً کاربردی بودهاند.
مرسدسبنز G63 اِیامجی ۶×۶
مدل ۵۷۷ اسببخاری مرسدس G63 در حال حاضر یکی از دیوانهوارترین شاسیبلندهای موجود در بازار است، امّا اگر یک سری دوم از چرخهای عقب به آن اضافه کنید و ارتفاع را در در محورهای پورتابل بالاتر ببرید، یک تراک فوقالعاده در اختیار خواهید داشت که هیچچیز نمیتواند جلوی آن را بگیرد.
فورد F-150 رپتور
در حالی که مرسدس یک نسخه محدود مانند G63 6×۶ را به خریداران خاص ارائه میکند، امَا فورد خودروسازی است که از دل خط تولید کارخانهاش، یک وسیله نقلیه آفرود دیوانهوار در اختیار مشتریان قرار داده است. اولین نسل از F-150 رپتور توجه نسبتاً زیادی را در بازار به سمت خود جلب کرد و احتمالاً نسل دومی که در آینده از راه میرسد نیز همین شرایط را داشته باشد.
سوبارو BRAT
پیکاپهای کوچک در سالهای دهه ۱۹۷۰ و ۸۰ میلادی، به مانند امروز نادر و کمیاب نبودند و در این میان، سوبارو BRAT دارای موقعیتی خاص بود؛ شاید به دلیل عنوانش و یا صندلیهایی که بر روی کف بارگیرش نسب شده بودند تا مانع از تعلّق گرفتن مالیات به تراکهای وارداتی در امریکا شوند.
شورولت SSR
از میان تمام خودروهای «گذشتهنگر» که در سالهای بعد از ۲۰۰۰ میلادی عرضه شد، شورولت SSR را به راحتی میتوان عجیبترین آنها دانست. ترکیب یک شاسی دیفرانسیل عقب مجهز به V8 با یک سقف سخت جمعشونده، استایلهایی با اشاره به مدلهای قدیمیتر و یک بارگیر کوچک، نیازهایی را پاسخ میداد که هیچکس انتظارشان را نداشت. امّا با این وجود، SSR یک وسیله نقلیه کارآمد و قانعکننده بود؛ چیزی که در هر صورت، تنها میتوانست در اوایل قرن ییستویکم موجودیت داشته باشد.
داج رام SRT10
قرار دادن یک V10 با قدرت ۵۰۰ اسببخار متعلق به «وایپر» در یک پیکاپ تراک، کاری بود که مهندسان داج در RAM SRT10 انجام دادند و آن را تبدیل به مدلی رمزآلود برای علاقهمندان کردند. شاید این روزها نیز خیلیها منتظرند که داج دوباره دست به چنین کاری بزند.
جمس سایکلون
جمس سایکلون با بارگیر کوچک و ظرفیت پایین یدککشیاش، مطمئناً نمیتوانست به عنوان «یک پیکاپ سطح بالا» مطرح باشد، امّا به لطف یک V6 توربو میتوانست به اندازه یک «کوروت» سریع باشد. این خودرو که تعداد کمی از آن تولید شد، هنوز هم به عنوان یک خودروی نمادین و کلاسیک شناخته میشود.
داج داکوتا کانورتیبل
تراک پیکاپهای کانورتیبل هیچوقت نتوانست جای خود را در بازار باز کنند، امّا این دلیل نمیشد که خودروسازان دست از تلاش در این زمینه بردارند. در سال ۱۹۸۹، داج مدل داکوتا کانورتیبل را ساخت که به صورت تولید «شبه-محدود» برای مدت ۲ سال بود. «پیکاپهای کانورتیبل» از جمله موارد نادر در دنیای اتومبیل هستند که کمتر کسی آنها را به چشم دیده است، امّا شاید جیپ با قرار دادن یک سقف جمعشونده در مدل آینده پیکاپ رنگلر به این مفهوم نزدیک شده باشد.
مزدا روتاری پیکاپ
مزدا به نوآوری خود در موتورهای روتاری افتخارِ زیادی میکرد؛ در این حد که آن را در یک پیکاپ تراک مورد استفاده قرار داد و همان عنوان «روتاری» را برای آن برگزید. روتاریها دور موتور بالایی داشتند، امّا گشتاور خروجی آنها پایین بود؛ موضوعی که نمیتوانست چندان برای یک تراک کارآیی داشته باشد. بنابراین تردیدی نیز وجود نداشت که مزدا بعد از چند سال، این کانسپت را برای همیشه کنار بگذارد.
لامبورگینی LM002
LM002 شاید کمترین کاربرد قسمت بارگیر را در میان تمام تراکها داشته، امّا در عین حال، ویژگیهای دیگرش باعث میشوند که کمتر کسی بتواند بهسادگی آن را نادیده بگیرد. یک موتور V-12 با قدرت ۴۵۰ اسببخار و سیستم تعلیق آماده برای شرایط صحرای ناهموار، یک پیکاپ بسیار سطح بالا را بهوجود آوردهاند. کدام تراک دیگر را سراغ دارید که پیشرانهاش با سوپرماشینها مشترک باشد؟
هنسی ولوسیرپتور 6X6
اگر خشونت نسخه معمولی F-150 برای شما کافی نیست، شاید بهتر است نسخه ۶ چرخ از این تراک را که به صورت جدّی توسط «هنسی» تغییر یافته است، امتحان کنید؛ یعنی ولوسیرپتور 6X6. این مدل شباهت زیادی به یک جی-واگن ۶×۶ دارد، امّا تفاوتش در استفاده از یک «رپتور» به عنوان خودروی پایه است. در تمام شش چرخ از شوکهای «فوکس ریسینگ» استفاده شده و یک V6 مجهز به توربوشارژرهای دوقلو با قدرت ۶۰۰ اسببخار در اختیار دارد.
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ععه پراید خودمون کو????
پراید وانت جا انداختی عمو !!!
کلا همه جا این خارجیا حق ما رو میخورن
مرگ بر آمریکا??
جهان
۱۹ خرداد ۱۳۹۷حالم از کسایی که هی میان تیکه میندازن به پراید و… به هم میخوره
با داد زدن بدبختی و بی عرضه بودن چی رو میخوان اثبات کنن ؟
اثبات بدیهیات؟
آرش آمریکایی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ببین آقا جهان معلومه تازه رفتی کلاس مثبت اندیشی و یه چیزی فعلا شنیدی
والا این کشور بد بختی اش اثبات شدست
باید به مسوولین تیکه انداخت حداقل اگه اونا هم کاری نمیکنن اما این زخم ها هم با مسکن بیخیالی خوب بشو نیستن
همین جوری اگر بخوایم خودمون رو به بیخیالی بزنیم همین هستیم که هستیم کشور داره خشک میشه این با مثبت اندیشی و حالا فکرش رو نکن و به چیزای بد فکر نکن درس نمیشه
پس باید کاری کرد باید مردم هشیار باشن نه اینکه چیزی نگو مردم نا امید میشن و….
اگه مسوولین محترم واقعا فکر مردم بودن و حداقل کشور رشد داشت میگفتیم به چیزای خوب فکر کنید داره درست میشه اما وقتی کشور هر روز داره وضعش بدتر میشه آیا باید خودت رو به بیخیالی بزنی….؟
مثبت فکر کردن و حالا بدبختیا تو به یادت نیار در صورتی خوبه که شما داری تو یه هدف خاص مثلا آزادی و آبادانی کشور قدم بر میداری
وگرنه بدون عمل فایده نداره
emad1990
۲۰ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز وضعیت وضعیت بد و اسفناکی شده
مردم الان تو فضای مجازی به جای اینکه راجع به مشکلاتشون و راه حلاش فکر کنن دارن ازش جک میسازن و میخندن
به جای متحد بودن و حق جو بودن شبا به فکر اینن صبح سر کی کلاه بذارن و بتیغنش
کارمنده صبح تو اداره دنبال ثبت نام ساندرو استپ وی که بعد از تحویل تا فیها خالدون بکنه تو ***همشهریش
اینا اصلا خنده دار نیست
اینا مشکلاته .جک ساختن ازشون فقط باعث میشه از متن به حاشیه بریم!!!!!
اون دلالا و دزدا و بی****هم همینو میخوان که ما از اصل مطلب دور بشیم
بخدا فحش هایی که در غالب طنز به این انگلای اجتماع میدیم دواکننده درد نیست
اونا نه تنها ازین کارمون بدشون نمیاد بلکه لذت کامل رو میبرن
ترس اونا از آگاهی جامعه س
نیما
۱۹ خرداد ۱۳۹۷آها بعد حالت ازش که هروز تو خیابون میبینی به هم نمیخوره ؟
میگیم که میگیم اونایی که باید کاری انجام بدن که نمیدن ماهم میگیم
میگیم بازم میگیم دوست داریم اصلا بگیم.. ولم کنین ببینم حرف حسابش چیه ها ؟ (دوستان به دل نگیرن جدیتی در کار نیست شوخی میکنم فقط)
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷منم از اونایی که چشمشونو رو حقیقت میبندند بدم میاد
درضمن تا بی عرضه گی (البته از نظر شما) خودمونو (همه مردم) نپذیریم وضعیتمون از اینم بدتر میشه!!!
کامنت منم تلخند بود
ثانی قصد من اعتراض بود
mg
۲۰ خرداد ۱۳۹۷هنوز فامیلات سر پراید بنجول اشغال نمردن یا قطع نخاع نشدن که داری پرایدو حلوا حلوا میکنی ! میخوان اشغال بودن این گاری و پدر سوختگی باعثان وبانیانشو اثبات کنند درسته که نه یه دست صدا داره نه حرف 4 نفر تو کوچه بازار به جایی بر میخوره اما دوتا حسن داره اول اینکه دردتو به یکی میگی و تو گلو نمیمونه دوم اینکه هر روز تنفر مردم از خیلی ها که نمیتونم بگم بیشتر میشه وبلاخره یه روز خوب میرسه یعنی میسازنش توقع چی داری از ملت تو همه جا( مجازی و واقعی ) ؟؟ هیچی نگن یا بگن همه چیز گل وبلبله و ما بدیم ؟؟
ا.سد مرتضی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷یکی از بدربخور ترین ماشینای دنیا شاید این g63 باشه خدایی همه چیز تمومه تازه تیونیگ برابوس یا منصوری از اینم قدر تره اما تو پیکاپ های چهار چرخ حرف اولو رپتور میزنه
آرش آمریکایی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷بنظرم جیپ m715 هم شدیدا استحقاق جایگیری تو این لیست رو داشت
Ali.usa
۱۹ خرداد ۱۳۹۷فقط هنسی با این هیولاش ??? من جی کلاس دوست دارم ولی این وحشی یه چیز دیگن
کلا متخصص این کلاس آمریکان
سری اف فورد همینطوریش هم خداااای برا خودش تو دنیای ماشین هنسی هم دستی به سرو روش کشیده شده حلللللوا چقدر خوب این ماشین ???????????????
Sina
۱۹ خرداد ۱۳۹۷پدال از صبح تا الان نبودتا…
ایمان
۱۹ خرداد ۱۳۹۷با ابهت تر از فورد F150 رپتور مگه داریم ؟؟؟؟
سلطان پیکاپ های دنیا بدون تردید
Amin
۱۹ خرداد ۱۳۹۷دوستان نظرتون درباره خرید c200 مدل ۲۰۰۶ سالم چیه؟توصیه میکنید؟
s.h
۱۹ خرداد ۱۳۹۷داداش ضعف این ماشین تو سر سیلنداشه تا میوفته تو خرج سریع میخوان بدن بره اگر فکر میکنی سالمه یا تازه تعمیر ه بد نیست ولی بعید میدونم
آرش آمریکایی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷مرسدس 2006
اصلا فکرش رو نکن
مگر اینکه خیلی کم کار کرده باشه
خرجش خیلی بالاست
استهلاکش بیداد میکنه
لوازم یدکی و تعمیرش بسیار هزینه برداره
نمیدونم شایدم این خرج برات چیزی نباشه
شیرراد
۱۹ خرداد ۱۳۹۷هیچ کدوم به چشمگیری هنسی رپتور و6×۶نیست
ولی وانت پراید خودمون یه چیز دیگس
کسی بخاطر اثبات بدیهیات که ناراحت نمیشه؟
shirko
۱۹ خرداد ۱۳۹۷فورد و هنسی
جهان
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ادعا نمیکنم ولی زیاد خوندم زیاد فکر کردم درباره مشکلات حد اقل میتونم ده ساعت درباره مشکلات بگم که روح خیلی هاتون هم خبر نداره
من میفهمم مدیریت غلط تو چند دهه چه کرده!
به خدا از بس فکر کردم افسرده شدم
ولی حالم ازین نمک پرانی ها بهم میخوره
امیر
۲۰ خرداد ۱۳۹۷خوش به حالشون اونا انقدر پیکاپ دارن ما چی داریم،پراید وانت و نیسان آبی(جونیور)???تو دیوار اهواز یه فورد رنجر دیدم ۱۳۰ میلیون???
LC LOVER
۲۰ خرداد ۱۳۹۷پس وانت لندکروز کجاس ؟ این آمریکایی ها فقط ادعا دارن و هیکل !!! سرسخت ترین و کاربردی ترین وانت دنیا سری 70 لندکروز ه … مرد روزای سخت … سردار بی ادعا … خودروی شماره یک شبه نظامی ها … هر جای دنیا که اسم جنگ میاد اولین ماشین تویوتاس … خلاصه یه مرد واقعی که هنرشا تو میدون نشون میده نه روی کاغذ ….اونوقت شما این همه آمریکایی لیست کردی ؟؟؟؟؟____ همشون زیرشن با آمار کامل_____
یاس ی
۲۰ خرداد ۱۳۹۷چندتا از این وانتها دنیایی هستن برای خودشون که قبلا راجبش زیاد گفتیم ،از بین این عکسها برای من لاستیکهای لامبورگینی خیلی جذابه، فکر کنم نصف نیروی موتور صرف به حرکت در آوردن لاستیکاش میشه. عرض لاستیک اندازه عرض ماشینهای ماست.
CNA
۲۰ خرداد ۱۳۹۷پس تویوتا کجاس؟?
دوچرخه سوار
۲۰ خرداد ۱۳۹۷لایک بر کاربردی ترین وانتهای ایران .نیسان آبی و پیکان