آیا واقعاً به هایپرکارها نیاز داریم؟ پاسخ این سؤال البته که “نه” است. ما دیگر به اندازه سیستمهای پخش عجیبوغریب پخش صوتی، ساعتهای مچی و کشتیهای فضایی به هایپرکارها نیاز نداریم. همهی آن چیزی که بهطور واقعی نیاز داریم لباسی برای پوشیدن، غذایی برای خوردن، آبی برای نوشیدن و سقفی بالای سر برای ماندن است.
خب پس با هایپرکارها چه کنیم؟! به نظر میرسد Carfection در جدیدترین ویدئوی خود به این سؤال پاسخ داده است؛ و پس از مشاهده این کلیپ ۶ دقیقهای و شنیدن آنچه آنها میگویند، ما هم به فکر فرو میرویم…
هایپرکارها تجارتی کمیاب و گرانبها هستند. حتی گرانتر از خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت ۵ و ۶ رقمی، هایپرکارهای ۷ رقمی هم وجود دارد که نشان دادهاند هر عملی شدنی است. اشاره ما به خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱، فراری ۴۸۸ یا مک لارن 720S نیست بلکه امثال پورشه ۹۱۸ اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن P1 را در نظر داریم. در سطح بالای این لیگ ستارههای مهندسیای همچون مرسدس و استون مارتین قرار دارند؛ و البته باید به فوق ستارههایی همچون بوگاتی و کونیگ زگ اشاره کرد.
خب پس مشکل چیست؟ چرا مردم درباره چرایی غیرضروری بودن هایپرکارها نظرات گوناگونی دارند؟ خب Carfection دلیل عدم ضروری بودن این دسته از خودروها را به ۴ دسته اصلی تقسیم میکند: هزینه، پرفورمنس، کاربردی بودن و میزان استفاده کم از آنها؛ و این لیست را میتوانیم همینطور ادامه دهیم اما ویدئو خودش به خوبی همهچیز را توضیح میدهد. بهتر است خود شما نظرات مردم درباره هایپرکارها را بدانید و البته بگویید که چرا آنها درباره هایپرکارها اشتباه کرده و چرا ما واقعاً این خودروها را دوست داریم…
ژان وال ژان
۲۳ خرداد ۱۳۹۷به نظر من که هایپرکارها و سوپراسپرت ها چیزی جز اسباب بازی های لوکس نیستند
البته یک مزیت بزرگ دارند و اون به گردش درآوردن سرمایه در جهانه و این که نمیذارند کارخونه ها تعطیل و یه سری زیادی پولدار بشن
به نظر من یه تویوتا کمری به تمام نیازی های که یک ماشین سواری باید برآورده کنه پاسخ میده و پول دادن واسه اونتادور و 812 و مک لارن سنا و … فقط برای یک هدف انجام میشه و واونم بازی و سرگرمی افرادی هست که نمیدونن پولشون رو چجوری خرج کنن !
Ferrari
۲۳ خرداد ۱۳۹۷با اینکه نظر شما محترمه اما من به شدت مخالفم اگه به نظر شما باشه پس یه ماشین مثل ال ۹۰ هم میتونه از پس نیاز های یه شخص بربیاد چه لزومی داره یه اتومبیل رادار تشخیص فاصله از اتومبیل حلویی یا سیستم دید در شب داشته باشه وقتی راننده میتونه از پس رانندگی بربیاد چرا یه ماشین گیربکس اتومات یا صندلی های ۲۰ جهته برقی داشته باشه مگه صندلی دستی چشه؟؟ یاگیربکس دستی .بحث سر اینه بشر دنبال پرفورمنس و کیفیت بیشتره اینها هستن که علم رو جلو میبرن اگه لافراری ۹۱۸ یا پی ۱ ساخته شدن برای پول زیاد به حیب زدن کمپانی ها نبود چه بسا پورشه با ساخت ۹۱۸ ضرر کرد و بوگاتی هم با ویرون ضرر کرد این ماشینها برای نمایش اوج دانش بشر ساخته شدن نه فقط خالی کردن جیب مردم و بازی پولدارا.مرسدس کلاس اس هم همینطوره هر نسل پیشرفته تر میشه و چکیده ای از اخرین تکنولوژی هاییه که مرسدس بدست اورده به نظر من هایپر کارها پیشرفته ترین ماشینهای دنیا هستن و ساخته شدن تا اخرین تکنولوژی هایی که بشر بدست اورده به نمایش بذارن
ژان وال ژان
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ال 90 از پس هیچ کدوم از نیاز هایی که من منظورم بود برنمیاد .
امکانات رفاهی و تکنولوژی های جدید و از همه مهم تر امنیت حداکثری در تصادفات از مهم ترین ملزومات یک خودرو هستن که در مقایسه با تویوتا کمری ، ال90 اصلاً حرفی برای زدن نداره چه برسه به این که بخواد به این نیاز ها پاسخ بده
918 یه ذره با لافراری و پی1 فرق داره … 918 رو صرفاً اسباب بازی نمیدونم . 918 نشون داد بشر از پس خیلی کارهایی که غیرممکن جلوه میکنن برمیاد. در زمان خودش و حتی همین الان بعد از 4 سال یه شاهکار به تمام معنا به حساب میاد . زمانی که پراید با 65 اسب بخار 7 لیتر مصرف سوخت داره مصرف سوخت ترکیبی هیولایی مثل 918 با قدرت ویران کننده ی 900 اسب بخاری و 1350 نیوتن متر گشتاور پودرکننده فقط 3 لیتر در 100 کیلومتره
اما بر خلاف امنیت و امکانات رفاهی ، موتور پرسر و صدا و آلاینده ی 12 سیلندر و شتاب و سرعت و رکورد پیستی که هرگز به درد آدم نمیخورن جزء ویژگی های یک اسباب بازی نیستن؟
واژه و تعریف لغوی “اتومبیل” و “ماشین” (یعنی وسیله ای که کار رو برای بشر راحت کنه) به تویوتا کمری خیلی بیشتر از لافراری و پی1 میاد !
لافراری و پی1 فقط واسه این درست شدن که یه آخر هفته بزنی بیرون و دوردور کنی و چشم و چال چهار تا بدبخت ندیده رو دربیاری ! خودمون رو گول نزنیم این ماشینا حتی برای هدفی هم که دارن ، استفاده نمیشن ، چون از هر 100 نفری که پشتشون میشینیه حتی یکی هم راننده ی حرفه ای نیست
Hamid.Hellcat
۲۳ خرداد ۱۳۹۷از نظر شما کمری برای تامین نیاز افراد کافیه از نظر یک شخص دیگه ال نود، یه نفر پراید و یک فرد دیگه بنز.
Ferrari
۲۳ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز ال ۹۰ کاملا نیاز های ادمی مثل شمارو هم پوشش میده وقتی تقریبا تمام جادهای کشورهای مختلف سرعت بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت مجاز نیست پس اون نیاز حداقلی رو براورده میکنه شما متاسفانه منظور منو متوجه نشدی ال نود یک مثال بود وکلی سوال دیگه مطرح کردم شماهم هیچکدوم رو جواب ندادی
شما یه بنز کلاس اس رو ببین چه نیازی به تهویه اتوماتیک و …. داره.؟؟ مساله اینه مهندسان تو هر کلاسی میخوان بهترین اتومبیل اون کلاس رو بسازن هایپر ماشینها هم بالاترین کلاس خودرویی هستن اصلا بقول شما همون کمری نیازهای یه شخص رو برطرف میکنه چه نیازی به اس کلاس و a8 و این همه ماشین خانوادگی گرون قیمت هست؟؟
ضمنا ۹۱۸به نظر من برتری به لافراری نداره قکر میکنی خیلی سخت بود برای فراری که کاری کنه لافراری یه مسافتی رو با نیروی الکتریکی طی کنه؟؟ درعوض فراری پیشرفته ترین سیستم بازیابی انرژی رو رو لافراری گذاشته و تو هر پیستی شما ۱۰۰ بار باهاش دور بزنی نسبت به پورشه و p1 افت قدرت الکتریکی کمتری داره اینو هم بدون که این کلاس هایپر ماشین هاست یعنی پرفورمنس و لذت رانندگی و هیجان انگیز بودن حرف اولو میزنه هایپر ماشین قرار نیست مثلا ۱۰ تا اسپیکر داشته باشه یا مثلا صندلی چندجهته برقی داشته باشه اتفاقا لافراری به جای صندلی برقی پدال و فرمان تنظیم شونده داره و در عوض صندلی رو به شاسی چسبوندن
پدال و فرمان تنظیم شونده کار همون صندلی برقی رو میکنه
حیدر
۲۶ خرداد ۱۳۹۷کاربر FERARI اینهایی که سما میگید تو اغلب هایپر کار ها وجود نداره تنها چیزی که هست قدرت بالا و زیبایی ان هاست که در واقع داره به ماشین های فرمول وان نزدیک میشه بعدشم کسایی که در سطوح بالاتری می اندیشن مثل بیل گیتس و .. به چیز هایی بالاتر از این مثل فقر و سوء تغذیه و غیره فکر می کنن و واقعا هم همینه وقتی با پولش میشه هزاران نفرو سیر کرد مثلا یکی باشه عب نداره ولی شما نگا کنی میبینی که اغلب اونهایی که هایپر دارن معمولا 4 تا 5 تا دارن چون بعد یه مدت براشون خسته کننده میشه هممون اون امار بوگاتی از مشتریاشو داریم که میگه خریداراش قایقو هواپیما و… دارن ولی اگر بالاتر بیاندیشیم میبینیم واقعا ضروری نیس اونایی هم که شما میگی بهطور پایه در یه ماشین 30 هزار دلاری وجود داره فقط تو ایرانه که ما باید واسه یه ماشینه متوسط مثل بی ام و که در واقع در جهان هم واقعا همینطوره بهای فراری یا لامبورگینی رو بدیم چه برسه به هایپر کار چند روز پیش اگهی هفت ممیلیار تومنی رو برای بنز S63 دیدم که ظاهرا اقا زاده بوده و میخواسته تازه وارد کنه در حالی که این واقعا یه ماشین هفت میلیاردی در حد شیرون نیست اینه که دیگه SLS شش میلیارده بماند خواهشا هم اگر نمی دونید نظر ندید چون من صاحب SLS رو میشناسمو از دو تا SLS پلاک ملی هست
s.h
۲۳ خرداد ۱۳۹۷اگر بخوایی انجوری فکر کنی جز 4 نیاز اصلی بقیه الکی اند اما ذات انسان طوری هست که میل به زیبایی وبرتری و پیشرفت وتجمل داره واسه همینه که صد ساله کارخانه های لوکس ساعت سازی ویا ماشین سازها یا حتی کشی های لوکس وتفریحی هم ساخته میشند که یه ساعت 10 هزار تومنی و 10 میلیون دلاری یک تایم رو نشون میدن اما اونی که میتونه میره سراغ اون ساعتی که روش الماسه میخره وخودشو خوشحال میکنه مگه غذای طلا دار لازمه ؟؟ اما یه عده به هر دلیلی میرن سراغ بهترین چیز تو هر عنوانی وبهترین ماشین هم هایپر کار ها هستند ساخته شدن که لذت سرعتو بدن به ادم راحتی بی اندازه رو به صاحیش بده و همونطور که اول عرض کردم یه همه دنبال برترینند پس اونی داره میخره حالشو میبره حالا این وسط یکی کم توقع تره یا شایدم نگاه به جیبش میکنه و میگه اینا لازم نیست وپیکانم عین بنز مارو جابه جا میکنه اما اگر این نظر به طور تام درست بود و ذات ادمی
زیبا پسند وبرتری طلب نبود این کارخانه ها هر روز بیشتر میشدند یا کالا ای لوکستر میساختند ؟؟ پس ببینید که این حرف فقط نظر شماست ولزوما درست نیست
Ferrari Zonda SV
۲۳ خرداد ۱۳۹۷دوستان عزیز
برای تابلوهای خط خطی و به نظر خیلیا(ادمای عادی) پیکاسو قیمتای نجومی جابه جا میشه!
بعضی ادما خودشونو میکشن تا از نزدیک تابلوهاشو ببینن
درحالی ک نقاشیای پیکاسو توی اوج هنر قرار دارن!
آدما چرا باید واس یه تیکه کاغذ ک رنگ روغن روش پاشیده باشن پول بدن و بش توجه کنن؟؟؟؟؟
….
من شاید خیلی از جنبه های هنر رو درک نکنم و تا وقتی درکشون نکنم قضاوتشون نمیکنم!
البته ک هنر ساختن ماشینای اسپورت رو درک میکنم و هایپرکار ساختن اوج هنر توی اسپورت سازیه!!
اگر درکش نمیکنید قضاوتش نکنید….
علی
۲۳ خرداد ۱۳۹۷درسته ک نیازی نیس بهشون
اما با وجودشون جهان زیباتر میشه
ضمن اینکه اگه فقط چیزایی ک لازمن وجود داشتن نه بیشتر
پس الان باید هممون تو یه کمپ ۸۰ میلیون نفری زندگی میکردیم
چون بدون خونه شخصی هم میشه زندگی کرد
ادامه ی بقا هم فقط با روش های مصنوعی انجام میشد چون نیاز ب کارای دیگه نیس
و هزار تا مثال ازین دست
ماها آدمیم نه روبات
سعید(تهران)
۲۳ خرداد ۱۳۹۷دوست عزیز ژان مال ژان: اگه امروز من و شما میتونیم بیایم اینجا و با هم در مورد موضوع مورد علاقه خودمون یعنی ماشین صحبت میکنیم بدلیل یک ویژگی خاص در انسانه که اسمش جاه طلبیه، قطعا وجود اینترنت و خودرو یا حتی برق برای انسان حیاتی نیست و میلیاردها نفر قبل از اختراع اینها زندگی کردن و چه بسا خوشبخت بودن، اگر ادیسون و نیوتن و اینشتین هم فکر میکردن چی ضروریه و چی نیست الان من و شما داشتیم توی فضای قرون وسطایی زندگی میکردیم، ابر خودروها نشون میدن انسان امروز چه کارهایی میتونه انجام بده، همونطور که هزاران سال پیش انسانهایی که الان بنظر ما عقب مونده هستن اهرام مصر و تخت جمشید و تاج محل رو ساختند و توانایی اونروز خودشون رو ثابت کردن هرچند ساخت اونها هم در اونروز لزومی نداشت و زیاده روی به حساب میومد، مخلص کلام انسان امروز هایپر کار میسازه چون میتونه نه چون لازم داره و اگه تمدن بشری چند صد سال دیگه ادامه پیدا کنه شاید مردم اونروز با نگاه به ویرون به احترام نسل ما کلاه از سر بردارن…
بی نام
۲۳ خرداد ۱۳۹۷وجود همه چیز که صرفا برای نیاز نیست. هایپر کارها همینکه باعث ترشح میزان زیادی ادرنالین میشن وجودشون رو توجیه میکنه
Amirferrari
۲۳ خرداد ۱۳۹۷اینو در نظر بگیر که همین هایپرکارها چه انقلابی در صنعت خودروسازی بوجود اوردن… شما بوگاتی رو در نظر بگیر که سال 2005 با ساخت ویرون باعث شد خیلی از کمپانی های برتر دنیا واسه نزدیک شدن بهش چه پیشرفت هایی کنن… خیلی از سوپر کارا و سوپر سدان هایی که امروز میبینم به راحتی به شتاب زیر سه ثانیه و قدرت های بالای 600 اسب بخار رسیدن از تکنولوژی های نزدیک به هایپرکارها استفاده کردن و به این سطح از عملکرد دست پیدا کردن، اگه اینجوریه ما هیچ نیازی هم به علم فیزیک نداریم اصلا چه اهمیتی داره که چند میلیون کهکشان و سیاهچاله و کرم چاله در کیهان وجود داره وقتی ما نمیتونیم بهشون سفر کنیم!!! ناسا هم باید درش تخته شه اگه قرار طرز فکر همه مثه شما اینقدر محدود به مادیات باشه… شما اگه یه بارم شده با همین ماشینایی که ازشون به اسم اسباب بازی یاد کردی رانندگی میکردی تازه میدونستی ماشین و اسب بخار یعنی چی و هیچ وقت تویوتا کمری رو با ماشینی مثل سنا مقایسه نمیکردی…
John
۲۳ خرداد ۱۳۹۷همهی ما فدای آن یک درصد که دنیا در تملکشان است،
همهی منابع مالی و مادی کیهان در اختیار آن یک درصد که دنیا به سر انگشت قدرت و نفوذشان در گردش است.
دنیا و هستی ما سرابی بیش نیست، زندگی ازآن آن یک درصد است ما تنها زنده میمانیم
حسین دهمرد
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ما اومدیم که ورزشگاه خالی نباشه.
مهدی
۲۳ خرداد ۱۳۹۷90 درصد هیجان دنیای خودرو به همین هایر کار ها بستست
در ضمن نهایت تکنولوژی و خلاقیت مهندسان این حوزه تو این کلا س نشون داده میشه
این کلاسه که کارخانه های تولید کنده هایپر کار رو برای بهترین شدن به چالش میکشه و محکوم به خلق شاهکار های مهندسی ای مثل شیرون یا 918 میکنه
ایمان
۲۳ خرداد ۱۳۹۷آیا جهان واقعاً به هایپرکارها نیازمند است ؟؟؟؟
بله ۱۰۰ در ۱۰۰ نیازمند این شاهکار های استثنایی ساخته دست بشر هست ( نظر شخصی )
بنده خودم وقتی یک خبر از LaFerrari میخونم خیلی خوشحال میشم و جالب اینجاست که دوست دارم چندین مرتبه خبرشو بخونم با اینکه تکراری هست ولی این مسئله درباره یک ماشین معمولی صدق نمیکنه
هایپر کارها نهایت تکنولوژی و تکامل در دنیای خودرو هستن
Khosrow
۲۳ خرداد ۱۳۹۷والا جهان رو نمیدونم ولی من عجیب نیازدارم ..
Ali Keyhani
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بحث نیازداشتن که جداست ولی هایپرکار ها زیبایی ها و جذابیت های دنیای خودرو بالا میبرند،قطعا یه هایپرکار خیلی بیشتر میتونه یک جوان رو به وجد بیاره تا خودروهایی تو کلاس سدان و SUV،من که عاشقشونم و به نظرم اگه سوپراسپرت ها و هایپرکارها نبودند صنعت خودروسازی مثل الان محبوب و هیجان انگیزنبود.
Yelawolf
۲۸ خرداد ۱۳۹۷هایپرکار ها اثر های هنری هستن ولی سوپر اسپورت ها نه؛ دلیل اصلیش هم تعداد محدود بودنشونه. به شخصه اینکه بعضیا میگن هایپرکار ها به خاطر خودنمایی هستن و تولیدشون جنبه تبلیغاتی داره رو قبول ندارم. وقتی یه نقاشی تو حراجی نیویورک به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته میشه چرا باید یه هایپر کار که هزاران ساعت صرف طراحی و هزاران ساعت دیگه صرف ساختش شده ارزش یک یا دو میلیون دلاری نداشته باشه؟ نگاه کردن به کدومشون لذت بخش تره؟ نقاشی های داوینچی یا هایپر کارایی مثل لافراری، پی وان، ۹۱۸ سپایدر، چنتنایو، هوایرا بی سی، وان تو وان، رگرا گوست پکیچ، کایرون و …. میدونم که ارزش اثرهای هنری به خاطر سازندشونه ولی از دیدگاه من طراح هایی مثل فلاویو مانزونی، فرانک استفنسون، کریستین ون کوئنیگزگ، هوراسیو پاگانی و … داوینچی های معاصر هستن.