اگرچه اکثر مالکان پیکاپ ها و شاسی بلندها به ندرت روانه آفرود میشوند اما این امر باعث توقف تولید برخی خودروهای آفرود شاخص توسط خودروسازان نشده است. برنده جایزه بهترین آفرودر سال ۲۰۲۰ مجله CarBuzz خودرویی است که بهترین عملکرد را در مسیرهای سخت و خشن داشته باشد. البته این عملکرد شامل شکلهای مختلفی از آفرود همچون بالا رفتن از تپهها، عبور از صخرهها و گلولای میباشد.
سال پیش این تویوتا ۴ رانر TRD-Pro 2019 بود که توانست این جایزه را به خانه ببرد. امسال رقابت فشردهتر شده است. برخی خودروها نتوانستهاند به فینال راه یابند که عبارتاند از فورد سوپر دیوتی ترمور، جی ام سی ۲۵۰۰ AT4، لکسس GX، لکسس LX و جیپ رانگلر آنلیمیتد. برنده جایزه این بخش ۲۱ دسامبر معرفی خواهد شد و ما نیز آن را پوشش خواهیم داد.
فینالیستهای امسال جایزه بهترین آفرود مجله CarBuzz عبارتاند از:
- جیپ گلادیاتور موهاوی ۲۰۲۰
هیچ لیستی از بهترین خودروهای آفرود بدون حضور جیپ کامل نخواهد بود. اگرچه گلادیاتور محصول جدیدی برای امسال نیست اما اضافه شدن تریم موهاوی اتفاق مبارکی است. این خودرو کمی از تواناییهای مدل روبیکان را قربانی بهبود هندلینگ در سرعتهای بالا کرده است. آفرودرهایی که در مناطقی با مسیرهای شنی و نسبتاً مسطح زندگی میکنند این خودرو را به روبیکان سنتی ترجیح خواهند داد.
از نظر ما موهاوی بهترین تریم گلادیاتور است. این خودرو نه تنها در آفرود حرفهای زیادی برای گفتن دارد بلکه از شوکهای هوی دیوتی فاکس سود میبرد که سواری آن را در جاده بهتر میکند. البته که سقف و دربها را میتوان حذف کرد و از رانندگی لذت بیشتری برد.
جیپ گلادیاتور سال پیش هم در فینال حضور داشت و امسال نیز امیدوار است با تریم موهاوی این جایزه را به خانه ببرد.
- لندروور دیفندر ۲۰۲۰
دیفندر ۲۰۲۰ بازگشت یک نماد است. اگرچه این خودرو نسبت به نسلهای پیشین تفاوتهای بسیار زیادی دارد اما همچنان فرمول موفقیت خود را حفظ کرده است. کابین خودرو نسبت به رنجروور اشرافیت کمتری دارد اما هنوز هم حس لوکس و کاربردی بودن را بهطور همزمان منتقل میکند. استفاده هوشمندانه لندروور از متریال و عناصر طراحی باعث شدهاند کابین محیط دلچسبی باشد.
زیر کاپوت خودرو پیشرانه ۴ یا ۶ سیلندر با تکنولوژی هیبریدی ملایم قرار گرفته است. دیفندر شاید محصول لوکسی باشد اما از حمله به مسیرهای سخت ابایی ندارد. وجود سیستمهای الکترونیکی پیشرفته نیز آفرود کردن با دیفندر را راحتتر کرده است.
- تویوتا لندکروزر ۲۰۲۰
تحت تأثیر جدیدترین تکنولوژیها قرار گرفتن کار راحتی است اما قابلیت اطمینان بالا هنوز هم جزو مهمترین فاکتورها در خرید یک آفرودر تواناست. خودروهای معدودی مطمئنتر از تویوتا لندکروزر ۲۰۲۰ هستند و حتی تعداد کمی از این خودروها میتوانند با تواناییهای لندکروزر رقابت کنند.
زمانی که ما اوایل سال جاری لندکروزر هریتیج ادیشن را تست کردیم شاهد گیر کردن برخی پیکاپ ها در مسیرهای شنی بودیم و آنها را با لندکروزر خارج کردیم. شاید این شاسیبلند جزو جدیدترین محصولات بازار نباشد اما هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۳۹۹واسه خیلی از مردم جاده های پر پیچو خمو گل آلودو سنگی یه کابوس هستش ولی واسه آفرودر بازا جاده هرچی سختتر باشه لذت رانندگی واسشون بیشتره کسایی که عاشق ماجراجویی تو خارج از جاده با ماشینای دو دیفرانسیل هستنو معتقدن وقتی همه در حال لذت بردن از مناظر طبیعیو گشتو گذار هستن، مالکای ماشینای دو دیفرانسیل واقعی باید مشغول چالش تو جاده های سنگلاخی باشن یا تو گاراژ مشغول ارتقای ماشینشون باشن
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹از زمانی که لندکروزر اتاق ۲۰۰ رونمایی شده تا به امروز ، خودروهای مختلف کرهای ۴ نسل را گذراندهاند ، اما شاهدش هستید ، خوب نگاه کنید و یادداشت کنید فرق ژاپنی با خودروهای بیاصالت اینجاست که پیدا میشه که لندکروزر هنوز داره مدئیه بهترینها میشه ، اول بشه یا نشه اهمیتی نداره چون باید نسل جدید بیاد ، اما پتانسیلش اینقدر بالاست که هنوز کُری میخونه در برابر رقبای تازهنفس !
جالبیش میدونید کجاست ، اینکه چهارتا بچه کوچولو که یا باباشون کرهای داشته یا عاشق ظاهر پوشالیش بودن ، میان اینجا کُریخونی در هیچ و پوچ .
حالا اگر چینیها کُری بخونند ، قابل تحمل هست ، چون هاوال را دارند که اگر بهتر زاپنیها نباشه ، لااَقل آفرودر شایستهای نسبت به قیمتش هست که در استرالیا هم طرفدار داره ، یا کاپرا با تمام معایبش تو آفرود رفیق نیمه راه نبوده و… .
دوستان و عزیزان ، لندکروزر باید جدید بشه اما این پلتفرم اینقدر شایسته هست که هنوز در اطمینان و کاربرد رو دست نداره .
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۳۹۹نوید از نظر من در حال حاضر ماشینای کره ای و ژاپنی در یه حد هستن حتی با اینکه برند مورد علاقم لکسوس و مخصوصاً لکسوس RX هستش ولی انصافاً باید واقعیتا رو دید، حقیقتشو بهت بگم من از کسایی که میان بخاطر دوتا برند جرو بحثو دعوا راه میندازن ((هر کس دوست داره برند مورد علاقشو ببره بالا و بهتر نشون بده و برند مورد علاقه طرف مقابلشو بکوبونه و بد جلوه بده)) خندَم میگیره، درکل توصیه من به شما اینه که فضای مجازی رو جدی نگیری چون همونجوری که بازیگرای سینما تئاتر وقتی میرن رو صحنه به اصطلاح ماسک، نقاب یا صورتک میزنن به صورتشونو به ایفای نقشای مختلف میپردازن به همون نسبت میشه گفت که تو دنیای مجازیم این نقابا و صورتکا به وفور دیده میشه!!!! و به لطف سایتا و شبکه های اجتماعی خیلی از مردم بازیگرای خوبو ماهری شدن و نقشی رو بازی میکنن که در درون خودشونم به اون هیچ اعتقادی ندارن!!! شما فقط یه نگاه به اینستاگرام یا تلگرام یا خیلی از سایتای اینترنتی بنداز …………………
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹زیزیگولو جان
این شد نقد و مخالف بودن با احترام .
من هم به شما و نطر شما احترام میگذارم اما بدون فلسفه ساخت خودرو در کره و ژاپن در دو راه متفاوت حرکت میکنه .
در ژاپن کیفیت به همه چیز ارجعیت داره از تولید پیچ و مهره بگیر تا ساخت مونور گیربکس و متریال و حتی رنگی که روی خودرو پاشیده میشه .
اما در خودرویهای کرهای دقیقاً برعکس ژاپنیها عمل میکنند ، یعنی اول آپشن را با فرقون میزند و سپس که میبینند قیمت رفته بالا ، از کیفیت همه چیز میزنند تا قیمت مترادف بشه و همین باعث میشه یه خودروی کرهای در کمتر از ۵ سال به اصطلاح لَش بشه .
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۳۹۹خُب این رو هم در نظر بگیر که ژاپن تو صنعت خودرو سازی 50 سال بیستر از کره سابقه داره
پدر خودروسازی جهان
۱۹ آذر ۱۳۹۹بهترین انتخاب ها برای این جایزه :
جیپ رانگلر
لندروور دیفندر
مرسدس G کلاس
بدون G جای این لیست توی سطل زباله است
MAGNUM
۱۹ آذر ۱۳۹۹تویوتا هست جی کلاس نیس!؟
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹شاید بخاطر قیمت زیاد است
مهدی
۱۹ آذر ۱۳۹۹همشون لیاقت این مقام رو دارن همینو بس
Hadi
۱۹ آذر ۱۳۹۹دقیقاً
انتخاب سختیه هر سه تاشون اسطورن ?
ولی بنظرم امسال دیفندر انتخاب میشه…
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹بله
دیفندر حرف نداره جداً
کِیف میکنم با دیدنش
همهچیز تمامِ این ماشین
با اهمیت به جزئیات ساخته شده
هم زیباست هم سرسخت برای آفرودهای سنگین اما هیچگاه از لحاظ مورد اطمینان بودن به پای تویوتا نمیرسه ولی مهندسی خیلی بالایی در آفرود نسبت به تویوتا داره اما ارزان نیست و در دسترس هم نیست مثل تویوتا .
Mazda3
۲۶ آذر ۱۳۹۹از نظر اطمینان هم میتونه بهتر از تویوتا باشه همین یه مورد هم راحت میتونه بهتر باشه چون کاری نداره واسش و اینکه اولویتش چیزی دیگس که اونها ملاک هستن
مهدی
۲۰ آذر ۱۳۹۹بله منم نظرم اینه که دیفندر برنده میشه من دیفندر رو نمیتونم تصور کنم که همچین ماشینی وجود داشته باشه من خیلی این ماشین رو دوست دارم هم لوکسه هم قشنگه هم آفرودش از همه ی ماشین ها بهتره واقعا یه عجوبس
احمدرضا
۱۹ آذر ۱۳۹۹دیفندر برنده میشه
Mohammadreza
۱۹ آذر ۱۳۹۹تویوتا لندکروز هرچقدر هم ایراد بش وارد باشه در افرود خودرویی تواناست.
مشتاقانه منتظر نتیجه سرشاخش با یکی دیگه از قدیمی ها و کارکشته های این کلاس یعنی دیفندر هستم.
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹ی عیب بزرگ لندکروزر به نظرم اینه که اتمسفریک هست. درسته باعث شده قابلیت اطمینان بالایی داشته باشه اما وقتی تو ارتفاعات قرار بگیره با افت شدید توان مواجه میشه و از این نظر برا افرودر ها خیلی باب میل نخواهد بود
و همین طور تویوتا میتونست به گشتاور خیلی مناسبی با توربو شارژ برسه بدون قربانی کردن قدرت
و در کل اینتیی ک من گفتم دلیل بر نقض تواناییهای تویوتا نیست صرفا حس میکنم اون طوری بهتره
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹*اینتیی: اینایی
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹حدس میزنم امسالم این جایزه سهم تویوتا باشه
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹ولی ی موردم هست
4Runner افرودی ترین محصول تویوتاس و لندکروزر به هر صورت از اون توانایی کمتری داره به سبب ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر که این ینی تویوتا نمایندش از پارسال ضعیف تره و از اون طرف نماینده جیپ از پارسال بهتر شده
باید دید نتیجه چیه
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹دیفندر
??Amin_sto??
۱۹ آذر ۱۳۹۹تویوتا لندکروز از همشون بهتره ، یه ماشین قدرتمند و تواناست و البته لندکروز یه ماشین بسیار قابل اطمینان و با دوامه
و در کنار تمام این قابلیتها بسیار هم راحت و کاربردی هست
MEHDI
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خیلی آفرودرهای بهتری هستن که لندکروز در مقابلشون عددی نیست تو همین لیست همین لندروور و جیپ از همه نظر بهتر از لنکروز هستن ولی از این جهت لندکروز تولیست وجود داره بدلیل اینه که هنوز تولید میشه وگرنه گزینه های خیلی بهتری هم وجود داره وخیلی آفرودر های بهتری دیگه هم هست مثل هامر که اگه بودش اصلا لندکروز رو تو نامزد های این لیست هم قرار نمیدادن لندکروز واسه ایرانیا که شاسی بلند ندیدن لندکروزه ولی تو امریکا کسی به لندکروز نگاهم نمیکنه چون اونها چیزایی مثل هامر رو دیدن که از همه نظر از لندکروز بهتر و بالاتره
سامورایی از قله فوجی
۱۹ آذر ۱۳۹۹فک کنم دیفندر انتخاب بشه
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۹لندکروزر ک اصلا حرفی برای گفتن در مقابل دورقیب دیگه نداره
حس میکنم دیفندر میشه ولی درواقع همه جوره حق گلادیاتوره
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹فکر کنم دیفندر برنده بشه
SF90 STRADALE
۱۹ آذر ۱۳۹۹جیپ گلادیاتور موجاو درسته نه موهاوی
جیپ و کیا اینجا با هم قاطی شدن ??
بهترین آفرودرهای سال ۲۰۲۰ رو هم مجله car and driver معرفی کرده که بهترین و کامل ترین مطلب درباره آفرودرهاست ؛ فقط لیست برترین ها رو اعلام میکنه
میثم
۱۹ آذر ۱۳۹۹دیفندر قیمت بالایی داره.
کسی این قیمتو نمیبره آفرود
ولی تواناست
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹قیمت پایه ی دیفندر ۵۰۰۰۰دلاره حدودا ولی قیمت پایه تویوتا بالای۸۵۰۰۰دلاره فکر کنم تویوتا می خواهد جیب خاورمیانه ای ها را خالی کند که اینقدر قیمتش بالاست اما کیفیتش هم از لندروور بهتره لندروور خیلی بی کیفیته.جیپ گلادیاتور قیمتش خوبه
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹لندکروز از دیفندر گرونتره ولی مدل پایه ی لندکروز هم خوبه
Mazda3
۱۹ آذر ۱۳۹۹پدال لطفا از این مطالب هم بزار این آفرودر هایی که لینک هاشو میزارم :
https://offroad4x4.ir/wp-content/uploads/2016/02/z2.jpg
https://roadstars.mercedes-benz.com/en_GB/magazine/2017/october/unimog-live-2017-in-pictures.html
https://www.google.com/search?q=combat+guard&hl=fa-IR&source=android-browser&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwitzbjRxcDtAhVUqHEKHQl9ALMQ_AUoAXoECBcQAQ#imgrc=4SWQN-iY4N14VM
https://www.defensenews.com/global/europe/2020/08/10/oshkosh-is-tinkering-with-a-uniquely-british-jltv/
https://www.google.com/amp/s/www.pinterest.com/amp/pin/359584351477251656/
اسامی لینکهای بالا به ترتیب:
آفرودر روسی. یونیماگ. کامبت گارد. جی ال تی وی. نایت اکس وی.
اینها آفرودر های خفنی هستن که لندکروز هیچه دربرابرشون که انتخاب مهندسان متخصص آفرود هستن از پس چنان شرایط سختی بر میان که لندکروز و شاسی بلند های معمولی توش نابود میشن.
ولی لندروز و جیپ به درد مردم عادی و کوچه بازاری میخورن.
پدال مطلب مشکلی نداره پس لطفا منتشر کنید.
Ali_x76
۱۹ آذر ۱۳۹۹یونیماگ چه ربطی به لندکروز و جیپ و رنجروور داره؟
اینایی که شما گذاشتی اصلا چیز متفاوتی هستن
یکیشون هم که jltv بود، ماشین زرهی-نظامی چند منظوره
اگر اینطور باشه، هلیکوپتر آپاچی یا تانک M1A2 آبرامز تو آفرود از همه ماشینا بهترن و جاهایی میرن که بقیه نمیتونن
ارش
۱۹ آذر ۱۳۹۹دیفندر.