خودروهای الکتریکی شده در مدتزمان کوتاهی راه طولانیای را طی کردند و هماکنون نمونههای بسیار جذابی در بازار حضور دارند. جایزه خودروی پاک CarBuzz به خودروهای هیبریدی و الکتریکیای تعلق میگیرد که راندمان بالا را با سایر ویژگیها همچون کیفیت، جذابیت و لذت بالا ترکیب کنند؛ بنابراین بجای انتخاب خودرویی که کمترین مصرف سوخت را دارد ما سه فینالیست را انتخاب کردیم که بهترین ویژگیها را با کمترین میزان مصرف سوخت ارائه میکنند.
در اولین سالی که این جایزه اعطا شد تویوتا راو ۴ هیبرید ۲۰۱۹ با مصرف سوخت کم و البته فضای کابین و بار زیاد برنده شد. امسال خودروهای هوندا CR-V هیبرید، لکسس UX هیبرید، تویوتا کرولا هیبرید، تویوتا ونزا و ولوو S60 T8 نتوانستند به بخش نهایی راه یابند. برنده این جایزه ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد و ما نیز آن را پوشش خواهیم داد. فینالیستهای امسال عبارتاند از:
- هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰
پس از بازطراحی کامل در مدل سال ۲۰۲۰، سدان میان سایز سوناتا در نسخه هیبریدی نیز ظاهر شد. این خودرو همان ظاهر متمایز و جذاب نسخه بنزینی را با قدرتی مشابه ترکیب کرده است. نیروبخش سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۰ اسبی و واحدی الکتریکی است که در کل ۱۹۲ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این خودرو نه تنها قویتر بوده بلکه مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵ لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
عملکرد سوناتا آنجا برجستهتر میشود که بدانیم صندلی عقب و صندوق خودرو فضای زیادی دارند. طراحان هیوندای حداکثر تلاش خود را در طراحی جذاب کابین به کار بردهاند و این خودرو ارزش نشان لوکستری را دارد. قیمت پایه سوناتا هیبرید در تریم بلو از ۲۷۷۵۰ دلار شروع میشود و به ۳۵۳۰۰ دلار برای مدل لیمیتد میرسد.
هیوندای برای اولین بار در فینال این بخش حضور مییابد. البته پالیسید سال پیش برنده جایزه هیجانانگیزترین خودروی خانوادگی CarBuzz شد.
- تویوتا راو ۴ پرایم ۲۰۲۱
راو ۴ پرایم 2021 اولین مدلی در تاریخ این خودروست که از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده میکند. در بطن راو ۴ پرایم همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی قرار داشته اما از باتری بزرگتر و پیشرانههای الکتریکی قویتری استفاده شده که حاصل آن قدرت قابلتوجه ۳۰۲ اسب بخاری میباشد. نه تنها پرایم قویترین راو ۴ تاریخ است بلکه دومین محصول پرشتاب تویوتا پس از سوپرا محسوب میشود.
راو ۴ پرایم مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱ لیتری داشته و در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۶۷ کیلومتری را ثبت میکند. با قیمت ۳۸۱۰۰ دلاری راو ۴ پرایم گرانترین نسخه این خانواده بوده و البته با سفارش برخی آپشن ها قیمتش به راحتی از ۴۰ هزار دلار عبور میکند. البته این خودرو مشمول مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری است.
- پورشه تایکان توربو ۲۰۲۰
اگرچه تسلا سال پیش به عنوان فینالیست در این بخش حضور داشت اما تایکان توربوی جدید باعث شد نگاهها به سمت این خودروی الکتریکی خیره شود. اگرچه ما بهطور مختصری با تایکان توربو همراه بودهایم اما کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتهایم. نسخه عادی تایکان توربو قدرت ۶۷۰ اسبی داشته درحالیکه خروجی مدل توربو S به ۷۵۰ اسب بخار میرسد. تایکان توربو S با شتاب ۲.۶ ثانیهای و ظاهر جذابش ثابت کرده که خودروهای الکتریکی دیگر کلافه کننده نیستند. پورشه ثابت کرده خودروهای الکتریکی میتوانند از نظر هیجان کاملاً پا به پای مدلهای بنزینی حرکت کنند.
شعاع حرکتی ۳۲۳ کیلومتری این خودرو نیز محافظهکارانه اعلام شده است. اگرچه این خودروساز محبوب یک خودروی الکتریکی بسیار جذاب تولید کرده اما قیمت ۱۰۳۸۰۰ دلاری مدل 4S باعث میشود دست بسیاری از افراد از رسیدن به آن کوتاه بماند.
MehdiTurbo
۱۷ آذر ۱۳۹۹سوناتا طراحی بیرونیش خوب نیست ولی خداییش داخلش یه لول از نظر طراحی بالاتر خودروی اقتصادی
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آذر ۱۳۹۹قدرت و شتاب راو فور پرایم محشره
Hadi
۱۷ آذر ۱۳۹۹شانس رافور از همه بیش تره بعدشم تایکان…
البته ممکنه سوناتا رو بخاطر قیمتش انتخاب کنن…
تایکان راحت۴۰۰کیلومتر برد داره نمیدونم چرا اینقدر کم اعلام کردن البته این عادت پورشس…
کدوم انتخاب میشه؟
تایکان:لایک
رافورر: دیسلایک
سوناتا: که ماشاالله طرفداراش کم نیستن کامنت ?
RezaRs
۱۷ آذر ۱۳۹۹آسمان آبی زمین پاک
حقه همه ما بچه هاست
Aria
۱۷ آذر ۱۳۹۹شعار همه اواییه که ماشین الکتریکی میخرن???
دهنت سرویس دارم از خنده بیهوش میشم???????????
Aria
۱۷ آذر ۱۳۹۹دم هیوندای گرم
چقدر خودشو سریع و خوب بین بزرگا جا کرد
Ahmedreza2002
۱۷ آذر ۱۳۹۹انتخاب ساده ای هست
پورشه
وسلام
Mr.X
۱۷ آذر ۱۳۹۹من به شخصه هیبریدی رو به الکتریکی ترجیح میدم چون حداقل صدا دارن. مثلا تو هایپر اسپورت ها رگرا رو بیشتر از ریماک یا لوتوس اویجا دوست دارم با اون گیربکس 1 سرعتش. تا زیر 100 هیچ صدایی نمیده ولی کم کم هرچی سرعت بیشتر میشه صداش هم بیشتر میشه و تو 300، 350 انگار میخواد زمین رو از وسط شکاف بده (از بس که زور و قدرت تو صداش هست)
Ramin
۱۷ آذر ۱۳۹۹میگن چون تسلا پارسال برنده شد امسال تایکانه.
مگه ماسته ؟؟
تسلا از هر لحاظ از تایکان بهتره فقط دینامیک رانندگی نداره.
هرچند بماند تایکان با 178 هزار دلار سقف پانورامیک که سهله. سانروف هم نداره.
خودران بماند.
تسلا با 128 هزار تا هردو رو داره.
محمد
۱۷ آذر ۱۳۹۹فقط تایکان
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۷ آذر ۱۳۹۹خوبه تو این مطلب ریخت نح.س تسلارو ندیدم
به نظرم تو برقی ها(لقب دوم:ماشین های بی هیجان برای آدم های بی هیجان)پورشه تایکان(تیکن ، تایکن)ازهمشون جذاب تر و زیباتره
Mr.X
۱۸ آذر ۱۳۹۹تو دنیا فقط یه چیز از زندان انفرادی حوصله سر بر تره و اون هم تسلا است.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹گل گفتی باید حرفتو رو سنگ مریخ حکاکی کرد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹و البته یه چیزی از کرونا بدتره اونم ایلان ماسک
Mr.X
۱۸ آذر ۱۳۹۹????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹خخخخخخ بزن قدش
آریا ماشین
۱۸ آذر ۱۳۹۹عجب ماشینی بود این سوناتا
تو همه بخش ها کاندید شد اینجا هم فینالیست شد