از سال ۲۰۱۳ تاکنون این اولین بار است که شاخص اعتماد کلی خودروها با بهبود روبرو شده است.
مطالعه قابلیت اطمینان خودروهای جی دی پاور در سال ۲۰۱۸ به تازگی منتشر شده و شاخص قابلیت اعتماد کل خودروها نسبت به سال ۲۰۱۷ با بهبود ۹ درصدی مواجه شده و از ۱۵۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو به ۱۴۲ مشکل کاهش یافته است. این مطالعه سالانه تعداد مشکلات مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودرو و در طی ۱۲ ماه گذشته را با نظرسنجی از مالکان اولیه خودروهای مدل سال ۲۰۱۵ جمعآوری کرده و هرچه عدد کسب شده پایینتر باشد نشاندهنده کیفیت بالاتر خواهد بود.
امسال برندهای رده میانی و به اصطلاح انبوهساز به کم کردن فاصله خود با برندهای لوکس ادامه داده و امتیاز مشکلات متوسط برندهای رده میانی برابر با ۱۴۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو بوده که تنها ۷ امتیاز کمتر از ۱۳۶ مشکل متوسط دیده شده در برندهای لوکس میباشد. امتیاز متوسط کل مشکلات تجربه شده در سال ۲۰۱۸ نیز بنا به گفته جی دی پاور برابر با ۱۴۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو بوده است.
در ادامه شما را با قابلاعتمادترین خودروسازان سال ۲۰۱۸ آشنا میکنیم.
- لینکلن
با وجود ۱۳۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو، لینکلن نسبت به امتیاز ۱۵۰ PP100 (150 مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو) سال قبلی بهبود مناسبی داشته است. این امر باعث شده لینکلن صعود دو پلهای نسبت به مطالعه سال ۲۰۱۷ داشته باشد و به لیست ۱۰ تایی ما وارد شود.
- تویوتا (مشترک)
تویوتا از نظر قابلیت اطمینان محصولات خود همچنان رقیبی سرسخت بوده و اما امسال کمی لغزیده است. سال پیش شاهد حضور تویوتا در رتبه سوم با تعداد ۱۲۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو بودیم درحالیکه امسال این عملکرد به ۱۲۷ مشکل رسیده است.
- ب ام و (مشترک)
ب ام و نیز سال پیش با وجود ۱۳۹ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در رتبه هفتم قرار داشت اما امسال با یک پله افت و وجود ۱۲۷ مشکل (درست همانند تویوتا) در رتبهای مشترک با ژاپنی دوستداشتنی ما قرار گرفته است.
- هیوندای (مشترک)
رتبه هیوندای نسبت به سال پیش تغییری نکرده اما مقام ششمی خود را با یک خودروساز دیگر هم تقسیم کرده است. البته با وجود ۱۲۴ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۸، هیوندای بهبود خوبی نسبت به ۱۳۳ مشکل سال قبلی نشان داده است.
- شورولت (مشترک)
سال گذشته شورولت با تعداد ۱۴۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در جایگاه هشتم قرار داشت اما امسال به لطف مشکلات کمتر (۱۲۴ مشکل) دو پله بالاتر آمده و همسایه هیوندای شده است.
- کیا
کیا در مطالعه قابلیت اطمینان امسال از هیوندای جلو زده است. سال پیش شاهد ۱۴۸ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو و رتبه یازدهمی این خودروساز بودیم اما کیا امسال با تعداد ۱۲۲ مشکل به رتبه پنجم رسیده و بهبود قابلتوجهی را به دست آورده است.
- اینفینیتی
اینفینیتی امسال کاملاً متحول شده است. بازوی لوکس نیسان در سال ۲۰۱۷ جزو سه کمپانی غیرقابلاعتماد جی دی پاور بوده و جایگاهی کاملاً بد داشت اما امسال با وجود ۱۲۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو توانسته رتبه چهارم را از آنِ خود کند. این یک تغییر شوکه کننده در مقایسه با وجود ۲۰۳ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۷ میباشد.
- بیوک
بیوک قابلاعتمادترین برند در میان برندهای رده میانی بوده و با وجود ۱۱۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در رتبه سوم کلی قرار گرفته است. این خودروساز آمریکایی سال پیش در رتبه چهارم بود و تعداد مشکلات آن به ازای هر ۱۰۰ خودرو ۱۲۶ مورد گزارش شده بود.
- پورشه
پورشه هنوز هم نتوانسته در مطالعه سالانه جی دی پاور لکسس را شکست دهد. سال پیش آلمانیها با وجود ۱۱۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو به رتبه مشترک اول با لکسس دست یافتند اما امسال با ۱۰۰ مشکل در رتبه دوم قرار گرفتهاند.
- لکسس
مالکان لکسس کمترین میزان مشکل از خودروهای خود را برای امسال گزارش کرده و این خودروساز ژاپنی برای هفتمین سال متوالی قابلاعتمادترین برند لقب میگیرد. برند لوکس تویوتا امسال به ازای هر ۱۰۰ خودرو تعداد ۹۹ مشکل داشته است.
منبع: autoguide
الف.ی
۱ اسفند ۱۳۹۶منکه کلا اعتقاد زیادی به این نظرسنجی ها ندارم ولی آفرین به خودروساز های ژاپنی و مخصوصا لکسوس
F۲۲RAPTOR
۱ اسفند ۱۳۹۶داداش این نظر سنجی از مردم هست
و همینجوری علکی نیست،
مالکان تجربه خودشونو به سایت منعکس کردن
و بیشترین رضایت به ترتیب مال این ۱۰ تا برند بوده
الف.ی
۱ اسفند ۱۳۹۶ولی همه چیز به همین سادگی هم که شما میگی نیست
این دو تا مطلب رو خوب بخونید تا به بخشی از منظورم برسید
https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1/
https://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-jd-power-consumer-reports/
F۲۲RAPTOR
۲ اسفند ۱۳۹۶امیر جان من در مقام قضاوت نیستم
درستو غلط بودنش با دوستان
مهدی
۲ اسفند ۱۳۹۶الکی اینجوری نوشته میشه
کوروش
۱ اسفند ۱۳۹۶جالب بود این نتایج فقط به خودرو های بازار امریکا محدود می شود و شاید در کشور های گوناگون که با کیفیت متفاوتی خودرو ها تولید می شوند این امار تغییر نسبی داشته باشد
Mohamad
۱ اسفند ۱۳۹۶هشتم بودن تویوتا کم لطفی نیست؟
.
۱ اسفند ۱۳۹۶میدونستم اسم پورشه اینجا میدرخشه
KING 918
۱ اسفند ۱۳۹۶کدوم رنکینگ هست که پورشه توش اول یا دوم نباشه ؟؟؟؟؟؟/
پورشه برای همیشه
مسعود
۱ اسفند ۱۳۹۶بقیه ماشینا کوشن؟
بنز، آئودی، نمیدونم بنتلی و …
ینی آمارشون بدتر از دهم هست؟
sina
۱ اسفند ۱۳۹۶اره مسعود جان
آئودی 13
بنز 15
بنتلی هم تو 30 تای اول نیست
pool
۱ اسفند ۱۳۹۶هوندا نیسان میتسو کجاست خب مسخره نیست این لیست سیویک امسال عالی عمل کرده
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ اسفند ۱۳۹۶سینا جان خودروساز های تولید محدود مثه بنتلی ،فراری و رولزرویس توی این نظرسنجی ها نیستن.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ اسفند ۱۳۹۶سینا جان خودروسازهای تولید محدود مثه بنتلی ،رولزرویس، لامبورگینی، استون مارتین،فراری ،مکلارن توی این نظرسنجی ها نیستن.
sina
۲ اسفند ۱۳۹۶نمی دونستم
ممنونم از اطلاعاتت
pool
۱ اسفند ۱۳۹۶این امار ها چرا اینطوری یه بار میگن بی ام و زود خراب میشه یه بار میگن عالیه بنز رو که اصلا به حساب نیاوردن فک کنم هرکی دلار بده بالاتره ولی من باز این امار ها رو نفهمیدم تویوتا جایگاه پایین
Sajjad
۱ اسفند ۱۳۹۶یه بنده خدایی میگفت ماشین امریکایی اصلا قابل اعتماد نیست
سلام بنده خدا، دیگه چخبر؟؟؟؟
بهراد
۱ اسفند ۱۳۹۶یدونه از این نظر سنجی ها برا بازار ایران بزارین
اینکه چه تعداد ماشین تو ۱۰۰ هزار تا خراب نیستن
امیر
۱ اسفند ۱۳۹۶این دیگه چیه!اصلا ماشین ژاپنی خوب!ماشین امریکایی خوب!اما بنز و آئودی توی این لیست جایی ندارند؟یعنی از کیا و هیوندای هم غیر قابل اعتماد ترند؟تو کشور خودمون فقط پرس و جو بکنید آمار خرابی های خودروهای کره ای رو متوجه میشید و مشکلات زیاد اونها خرج زیادی برای صاحبانشون داره.jd power غیر قابل اعتماد ترین! مقاله خودش رو انتشار داده و ارزش خودروسازهای آلمانی با این کم لطفی ها از بین نمیره.
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶کاش جی دی پاور آمار ریلایبلیتی مربوط به قوای محرکه و پیشرانه رو هم منشتر میکرد. این که سیستم تاج اسکرین ال سی دی باگ داشته باشه مثلا، قطعا واسه ماها اهمیتش از مشکلات جعبه دنده کم تره…
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶واسه ماشین های داخلی فک کنم حدود ۴۰۰ باشه این عدد، یا بیشتر…( تجربه شخصی)
M.us
۲ اسفند ۱۳۹۶عملکرد امریکایی ها بهتر شده این نشون میده دارن به سرعت پیشرفت و رشد میکنن
sunmartin
۲ اسفند ۱۳۹۶آمارها گویای تمام واقعیت هاست حال کاربر برند پرست و سهام دار شرکت های خودورسازی (گویا برخی کاربران سهامشان بخطر افتاده) چه بخواهی و چه نخواهی هرسال این آمارها منتشر میشه
برخی کاربران در مقابل این آمارها چنان جبهه میگیرند که گویی سهام دار بنز آئودی فولوکس اشکودا و …غیره هستند برا ی من مصرف کننده طراحی کیفیت و عدم خرابی در کنار قیمت رقابتی مطرحه چیزی که کیا هیوندای بخوبی از اون اطلاع دارند برای من مشتری که هرگز نمیتونم پورشه سوار بشم و توان یک تعویض فیاتر روغن پورشه را هم ندارم و یا لکسوس گرانبها بهترین گزینه همان کیا و هیونداست مگر چه توقعی از یک خودور دارید ؟