درست است که مرسدس بنز به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان شناخته شده اما وفادارترین مشتریان را ندارد!
بنا به گزارش میزان وفاداری مشتریان به برندها که توسط ادموندز منتشر شده و البته بیش از ۱۳.۹ میلیون معامله خودرویی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرده، مشتریان بیشترین وفاداری را به برندهای ژاپنی همچون تویوتا، سوبارو و هوندا داشتهاند. تکمیل کننده ۵ رتبه اول لیست برندهای رم و شورولت با نرخ وفاداری ۵۴ درصدی بودهاند.
اما درست در نقطه مقابل برندهای یاد شده سه برند کرایسلر، اسمارت و داج شاهد بیوفایی زیاد مشتریان خود بودهاند! دو رتبه دیگر نیز به مشتریان برندهای فیات و میتسوبیشی تعلق داشته است.
در طول یک دهه گذشته برخی برندگان و بازندگان پررنگ در صنعت خودرو ثبت شدهاند. سوبارو و مزدا صعودهای بزرگی در میزان وفاداری مشتریان داشته و کراس CX-5 مزدا بیشترین تعداد بازگشت دوباره مشتریان به این خودرو در بین تمامی خودروهای سال ۲۰۱۷ را ثبت کرده است.
اما بازندگان نیز برندهای کرایسلر و داج بودهاند. هر دو برند شاهد نصف شدن میزان وفاداری مشتریان خود در یک دهه گذشته بوده و بیوک نیز حال و روز خوشی ندارد زیرا میزان وفاداری مشتریان آن از ۳۵ درصد سال ۲۰۰۷ به ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.
خریداران در کلاس خودروهای لوکس بیشترین وفاداری را به برندهای لکسس، آئودی و لندروور داشتهاند. پس از این سه برند، مرسدس، پورشه و بامو با فاصله کمی در تعقیب مدعیان هستند. کمترین میزان وفاداری مشتریان نیز در برندهای اینفینیتی، جگوار و ولوو گزارش شده است.
علاقه مصرفکنندگان به شاسی بلندها و کراس اوورها در این گزارش نیز مشهود بوده زیرا ادموندز میگوید میزان وفاداری مشتریان خودروهای سواری در ۸ ساله گذشته به کمترین میزان رسیده است. خودروهای سواری تنها ۳۶ درصد از سهم کل خودروهای جدید فروخته شده را به خود اختصاص دادند و به همین دلیل است که هوندا آکورد حتی با وجود پیشنهادهای فروش جذاب نیز با چالش مواجه است. دیگر یافته جالب توجه این گزارش پیشی گرفتن شاسی بلندها و کراس اوورها از پیکاپ تراک ها در بحث میزان وفاداری مشتریان بوده که برای اولین بار رخ داده است.
ادموندز میگوید برندهای گوناگون برای افزایش میزان وفاداری مشتریان خود باید طراحی عاطفیتر، محصولات شاسیبلند بیشتر و همچنین تاریخچه درخشانی از قابلیت اطمینان را داشته باشند.
فورد
۲۳ اسفند ۱۳۹۶فکر کنم از ایران امار نگرفتن
Hamid.Hellcat
۲۳ اسفند ۱۳۹۶اقا شما یک چارجر همی بده من اگه تا اخر عمر نگه نداشتم بیا تف بنداز تو روم
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶بسیار مقاله جامع و قشنگی بود در کنار عکس های خوب و توضیحات.
مقاله مربوط به با ارزش ترین برندها هم همین جور عالی بود.
مرسی بابت وقتی که گذاشتی شاهین عزیز
شاهین
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ارادتمندم سینا جان
انجام وظیفه اس
#ali.m#
۲۳ اسفند ۱۳۹۶وقتی ماشین شما زیبا ، بی دردسر ،راضی کننده و قابل اعتماد باشه .عاشقش میشید .
تمام این ویژگی ها در ماشین های ژاپنی وجود داره .
اینه که شما میبینی 5ژاپنی در 10تای اول وجود داره .
?ژاپن?
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶داستان خرید ماشین ژاپنی داستان اون جمله اس که میگه : “چرا به ترکیب تیم برنده دست بزنه ادم؟ ” :)
#ali.m#
۲۳ اسفند ۱۳۹۶????
دقیقا
hhhhhh
۲۳ اسفند ۱۳۹۶همه این ویژگی هارو که گفتی پرایدم داره خخخخ ما کجا و اونا کجااااااااااااااااااااا بنز تویوتا پورشه فراری پاگانی و… 141 132 111 تیبا سمند دنا رانا ای خدا
Sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶بایدم همینطور باشه
ماشین ژاپنی کامل ترین ماشینه
ماشین المانی گرونه، پر خرج پر استهالکه
امریکایی پرخرجه قابلیت اعتماد ضعیف پرفورمنس معمولی
کره ای هم که هنوز در این حدا نیست
این ماشین ژاپنیه که هم کیفیت خوب هم پرفورمنس خوب هم قیمت خوب هم ظاهر خوب و… با هم داره
sunmartin
۲۳ اسفند ۱۳۹۶شما حتی امار هم قبول ندارید افراط و تفریط در کامنت های ژاپنی پرست شما دیده میشه من خودم عاشق دو برند کیا و آئودی هستم اما در دنیا هیچ خودرویی خودروی آلمانی نمیشه بهیچ وجه دلیل پیشرفت کره جنوبی هم که همواره در بین برارین برندهای دنیاس همین طراحان و مدیران آلمانی هستند آلمانی ها نظیر ندارند کی میتونه بذت بی ام دبلیو با چاشنی لوکس اون به لکسوس ترجیح بده
یا یونیک بودن آئودی که به برتد متمایز تبدیلش کرده کی میتونه رو دست پورشه خودروبسازه و یا کجای دنیا مرسدس نمیشناسن
ژاپنی ها خوبن مثلا کره ای ها اما هیچگاه نزدیک آلمانی ها هم نیستن
Mohamad
۲۳ اسفند ۱۳۹۶صنعت خودروسازی ژاپن کیفیت و مشتری مداری و وفاداری و کلکل و رکورد و افتخار را به اندازه ای بلعیده و تف کرده بیرون که با اختلاف فاصله گرفتن از فانتزی های شما در حالی که ملت عادت ندارن صدر هر لیستی ژاپنیا را نبینن شما سرت پایینه احتمالا، از طرفی اینکه حتی من همت کردم جواب کامنت سر تا پا غلط غلوط املایی و نامنظمتو میدم قبلش کلنجار رفتم با خودم چون جوابی برا این جنس دیدگاههای بی مایه هنوز ابداع نشده! توصیه میکنم این زاویه دید تنگ و کور رو عوض کنید دنیا را از بالا ببینید چون داستان چیزه دیگس.
ali a
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ما که اجبارا وفادارترینیم اونم به محصولات سایپا…اونم یه محصولش…
M3csl
۲۳ اسفند ۱۳۹۶دو تا محصول،،
پیکاپ دارای تنوع رنگ وعضلانیشون چی پس؟
مخصوص هیوی دیوتی.
اونو ک غیر خودش ب رنگشم وفاداریم.
Mohamad
۲۳ اسفند ۱۳۹۶البته ارزشمندترین بودن مرسدس بنز در خودروسازان در هاله ای از ابهامه با توجه به رنکینگ قدرت برند سایتها یا مجلاتی مثل forbes پس نتیجتاً پاراگراف اول این مقاله فعلا مردوده با بقیشم کاری ندارم.
emad1990
۲۳ اسفند ۱۳۹۶این امار به نظر من اشکالات زیادی داره
مثال میزنم
فرض کنید من یه ادم پولدار باشم و یه مرسدس اس کلاس خریده باشم/وبعد یه دوره بخوام ماشین جدید بخرم.این امار میگه من با خریداری ماشین از یه برند جدید دیگه مشتری وفادار بنز به حساب نمیام .در صورتیکه اینطور نیست .ممکنه من بنزمو نفروخته باشم و بخاطر تنوع طلبی یا نیاز یا هر کوفت دیگه ای بخوام برند جدیدو امتحان کنم
این یه جنبه از قضیه س
ایرادات دیگه ای هم بهش وارده
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶واقعا فک میکنی تعداد ادم های پولداری که چند تا خودروی لوکس دارن انقد زیاده که باعث انحراف چشم گیری تو نتیجه این نظرسنجی بشه ؟
بعید میدونم
Hamid.Hellcat
۲۳ اسفند ۱۳۹۶بله کسی که بنز سوار میشه معمولا ثروتش چندین برابر کسی هست که تویوتا میخره. از طرف دیگه تنوع طلبی با ثروت رابطه مستقیم داره.
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ولی تعداد ادم های با اون مقدار ثروت بسیار اندکه
امین شریفی
۲۳ اسفند ۱۳۹۶متاسفانه شما یکم زبانت ضعیفه دوست عزیز. تو عکس نوشته traded in یعنی مثلا تویوتارو فروخته یه تویوتا جدیدتر خریده، نه اینکه بنزو نگه داشته یه رولزرویس خریده
Mohammadreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۶حمید هلکت عزیز اگه یکم دقت کنی متوجه میشی برندهای لوکس و غیر لوکس در دو جدول مجزا قرار داده شدن
hamid.hellcat
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ای شخص زبان قوی درود بر تو.
کلا نتیجه این تحقیق قابل پیش بینی هست. تویوتا یک ماشین که مهمترین هدف تولیدش استهلاک کمه و به همین دلیل اپشن و قدرت رو قربانی این هدف کرده و شده همون ماشینی که یک شخص از اکثریت مردم یعنی قشر متوسط و پایین میخواد. دلیلی هم برای عوض کردنش ندارن چون پولشو ندارن. حالا شما هی بیا بحث کن.
Mohammadreza
۲۴ اسفند ۱۳۹۶حمید عزیز اگه جوابی نداری سکوت خیلی بهتره
نمیدونم شما چرا هی اصرار داری بنز رو با تویوتا مقایسه کنی این در حالیه که تویوتا یه زیر مجموعه لوکس به نام لکسوس داره
رقیب بنز لکسوسه
“تویوتا یک ماشین که مهمترین هدف تولیدش استهلاک کمه ”
دوست عزیز میشه لطفا توضیح بدی هدف خودروساز هایی مثل مثلا فولکس واگن چیه؟
توضیح بده لطفا شاید شما میفهمی ما نمیفهمیم
Hamid.hellcat
۲۴ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز شما کامنت اول رو بخون متوجه میشی چرا به اینجا رسید. مقایسه بنز و تویوتا یه مثال هست برای تفاوت انتخاب قشر مرفه و متوسط و پایین. فقط تو ایران تویوتا سوار شدن نشانه ثروت هست بقیه دنیا تویوتا تاکسیه.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۶توجه کردین خودروهای ژاپنی از هر نظری بهترینن که این باعث شده بدون پولی برای تبلیغات ، هرروز از طریق مردم ، نظامیان ، دولتها ، سایتهای آماری خودرویی ، مجلات خودرویی و غیر خودرویی و…… هرروز هر روز هر روز تبلیغات داشته باشه.
ژاپنه دیگه ، کاریش نمیشه کرد ، آدم بودن تو خونشونه
اینه که میگن تو راهه راستو برو بدون کَلَک بقیشو بسپار به خدا و بنده خدا .
Kian70
۲۳ اسفند ۱۳۹۶تویوتا عشقه
Nissan...japan
۲۳ اسفند ۱۳۹۶به به بازم ژاپنیا
Mohamad
۲۳ اسفند ۱۳۹۶دوستان یه مطلبی میخوندم در مورد قوانین سفت و سخت کار در کارخانجات ژاپنی
اینکه تا چه حد باید به اصول کار متعهد باشن و هیچ راه در رویی وجود نداره. اونجا سخت کوشی و انضباط کاری حرف اول و آخر را میزنه در غیر این صورت حکم خودکشی داره براشون.
مساله اینجاست که نباید ساده انگارانه به قضیه نگاه کرد. شاید ما به راحتی ویترین افتخارات و میزان فروش رو میبینیم و غبطه میخوریم اما بزارید از خودمون شروع کنیم و این سوالو بپرسیم که ما ایرانیان واقعا توان کار در چنین شرکتهای قانون مدار و سخت کوشی رو داریم؟ مدیران ما توانایی اداره کردن شرکتی با صدها هزار نیرو رو دارند؟
به شرکتی که توش انجام وظیفه میکنیم تعصب داریم؟
و هزاران سوال دیگه
مهرداد
۲۳ اسفند ۱۳۹۶فقط ایول به سخت کوشی ژاپنی که تو جنگ جهانی به اسم فقط از آمریکا شکست خورد ونابود شد
الان ببین چجور تو صنعت خودرو ودیگر صنایع چقدر ازآمریکا جلوتره
hamid.hellcat
۲۴ اسفند ۱۳۹۶منظورت از ««به اسم»» چیه برادر؟ یعنی به فامیل شکست نخورد؟
شاهين
۲۳ اسفند ۱۳۹۶وفاداریه ۲ برابر شده ی مزدا رو عشقه ! واقعا درسته این مقاله
Mohammadreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۶هرچی بیشتر میگذره بیشتر به عظمت تویوتا پی میبرم
همونطور که میدونید دو لیست رضایت و وفاداری مهمترین لیست های صنعت خودرو هستن
“درست است که مرسدس بنز به عنوان ارزشمندترین برند خودرویی جهان شناخته شده”
این جمله هم پدال فقط برای این گفته که زیر این پیچ بحث و درنتیجه کامنت بیشتری گذاشته بشه و گرنه اگه سری به سایت های معتبر مثل forbes بزنید خواهی دید مرسدس برای اینکه بتونه تویوتا رو پشت سر بذاره باید ارزشش حدود دوبرابر بشه
نکته اخرهم اینکه ولوو در آینده در این لیست پیشرفت خواهد کرد چون پیشرفت تو این لیست بیشتر از پیشرفت در کیفیت و طراحی زمان میبره
رضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۶آفرین تویوتا و ژاپن زنده باد صنعت ژاپن
me84
۲۳ اسفند ۱۳۹۶.
بشخصه از ماشینای سوبارو خیییییییییییلی خوشم میاد. بخصوص WRX sti
Wrx
۲۳ اسفند ۱۳۹۶????????
hamid
۲۳ اسفند ۱۳۹۶چه بلایی داره سر دوج و کرایسلر میاد؟
دلیلش چیه؟
(Ali (Chevy nova
۲۳ اسفند ۱۳۹۶حمىد ضد امرىکاى
برند دوج ارزشش از لامبورگىنى بىشتره
برو تو پست ارزش مند ترىن برندهاى خودروسازى رو ببىن
Wrx
۲۳ اسفند ۱۳۹۶?subaru?