ونها، استیشن واگنها و حتی خودروهای اسپورت قربانی محبوبیت فوقالعاده شاسی بلندها و کراس اوورها شدهاند. ظاهراً، بنا به گزارش موسسه اطلاعات تجاری IHS هیچ نشانی از کاهش علاقه مشتریان به اینگونه خودروها دیده نمیشود!
بیش از دوسوم مالکان شاسی بلندها و کراس اوورهایی که در چهارماهه اول سال جاری دوباره بازار مراجعه کردهاند یک کراس اوور یا شاسی بلند جدید دیگر را خریداری کردهاند. وفاداری به این کلاس خودرویی از ۵۳ درصد سال ۲۰۱۲ به ۶۶ درصد در آوریل سال جاری افزایش یافته که رکورد جدیدی به شمار میآید. همچنین وفاداری به همه نوع خودروی شاسیبلند و کراس اوور تقریباً ۱۴ درصد بیشتر از متوسط ۵۳ درصدی صنعت خودرو میباشد.
تام لیبی از مدیران موسسه IHS میگوید:
ما این دادهها را دستهبندی کرده و به مشتریان خود در هر ماه ارائه میکنیم اما احساس کردیم که نتایج به دست آمده در زمینه میزان وفاداری مشتریان به شاسی بلندها و کراس اوورها بسیار قابل توجه است بنابراین نتایج آن را بهصورت عمومی نیز منتشر کردیم.
یک موضوع دیگر که به خاطر رشد روزافزون محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها خود را نشان داده کاهش محبوبیت و وفاداری به خودروهای سدان است. در سال ۲۰۱۲ میزان وفاداری به خودروهای این کلاس ۵۶ درصد بود که در ۴ ماه ابتدایی سال جاری به ۴۹ درصد افت پیدا کرده است. در حال حاضر این عملکرد کمتر از متوسط وفاداری صنعت خودرو محسوب میشود.
اما موضوع جالبتر اینکه دوسوم مالکان خودروهای سدان که دوباره برای خرید خودرویی جدید به بازار مراجعه کردهاند بجای خودرویی سدان یک شاسیبلند یا کراس اوور خریدهاند. با این وجود سدان ها هنوز هم محبوب هستند.
لیبی میگوید:
اگرچه میزان وفاداری به سدان ها کاهش یافته اما هنوز هم در بازار حضور دارند. سدان ها هنوز هم نقش پررنگی را در بازار ایفا میکنند و به این زودیها حذف نخواهند شد.
منبع: autonews
#ali.m#
۲ مرداد ۱۳۹۶تو عکس اولی ردیف جلو سه تا ماشین سمت چپ یه دنیا عشق توشونه .
سلطان افرود ،ماشین الکتریکی و کراس اوور اقتصادی .
Amir Schumacher
۳ مرداد ۱۳۹۶.
جلو سمت راست که بهتره.
ابهتش رو نگاه کن
نیسان پاترول
فکر کنم چون پاترول کنار آئودی کیو۷ بوده ابهت و زیباییش به چشم شما نیامده !!!
#ali.m#
۳ مرداد ۱۳۹۶راستش مجید جون منظورم عکس عنوان بود?سوتی دادم
اونجا لکسس Lx تسلا و مزدا بودن ک گفتم
ACR VIPER
۲ مرداد ۱۳۹۶ملت از غالب سنتی خارج شدن و دنبال تجربه یه مدل جدید که خیلی فراگیر شده هستن
قطعا اس یو وی ها و کراس اوور ها
همین حس ماجراجویی جدید هستن
پرسپولیس
۲ مرداد ۱۳۹۶اینجور پیش برود سدانها کوپه ها سواریها به موزه و خاطرهها میپیوندد
Achtung
۲ مرداد ۱۳۹۶هزینه اضافی کنی از راحتی بگذری با ایمنی کمتر بشینی اون بالا که چی؟ !!!
امید
۳ مرداد ۱۳۹۶واقعا لذت رانندگی کمتر میشه.من خودم بعد از پنج سال رانندگی با مزدا تری وقتی سوار سانتافه شدم واقعا حالم گرفته شد.تا یکماه پکر بودم الان هم که حدو د نه ماه میگذره به زور عادت کردم.یعنی چاره ای ندارم.البته قطعا منظورم این نیست که هر سدانی از هر شاسی بلندی ،لذت بیشتری در رانندگی داره
ونوم اف ۵
۳ مرداد ۱۳۹۶واقعا سدان و کوپه لذت دیگه ای دارن مگه اینکه واقعا قصد افرود داشته باشی