خودروهای عضلانی دیترویت اسطورههای صنعت خودروسازی جهان هستند. نامهایی چون GTO، باراکودا، ۴۴۲ و مارادر خاطراتی همچون غرش سیستمهای اگزوز و برناوتهای بزرگ و دودی را به یاد میآورند. خودروهایی که در قرن ۲۱ یاد و خاطره این سنتها را زنده نگه داشتهاند خیلی پرشمار نبوده و دو نمونه از معروفترین آنها که این بار در سری مطالب “نیش گاز” روبروی هم قرار میگیرند شورولت کامارو و داج چلنجر میباشند.
این دو خودرو در قویترین نسخههای خود پرفورمنس شوکه کنندهای ارائه میکنند. کامارو در تریم فوقالعادهی ZL1 خود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۶۵۰ اسب بخاری دارد.
این کامارو از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک یا نسخه ۶ سرعته دستی سنتی بهره میبرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۳.۵ ثانیه ثبت شده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت طی میکند. بله کامارو واقعاً سریع است!
اما خب بد نیست اشارهای هم به هلکت چلنجر بکنیم که بیشک میدانید قدرت ۷۰۷ اسب بخاری آن از پیشرانه ۶.۲ لیتری حجیمی تأمین میشود و البته گشتاور آن نیز بیشتر از حریف هموطن خود میباشد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک را میتوان برای هماهنگ شدن با این پیشرانه فوقالعاده انتخاب کرد.
هلکت از نظر پرفورمنس رقابت نزدیکی با ZL1 داشته و شتاب آن همانند کامارو بوده و سقف سرعت آن نیز حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
خب این قسمت از “نیش گاز” دو خودروی بسیار پرطرفدار را روبروی هم قرار داده و انتخاب این دو خیلی آسان نخواهد بود! نظر شما چیست؟ کدامیک از این کابویهای آمریکایی را دوست دارید؟ دلایل خود را با در میان بگذارید.
علی آقا!!! شما که کارو خراب تر کردی با این نظر سنجی دومت!!!! آقا من عشق ترنس ام آگه تا 20 سال دیگه سکته کنم گردن شماست!!!! آی قلبم!!!!!! ولی خیلی مهم هم نیست شاید اون دنیا دستم بهش رسید!!!!!!
مجىد جان مخلصىم دادا والا دىگه خواستم واکنش دوستان رو ببىنم با اىن نظر سنجىها پونتىاک ترنس ام ماشىنى هست براى تمام دوران هنوز که هنوزه ترنس ام 77-78 تو خىابون مىبىنم چنان تپش قلبى بهم دست مىده باور نمىکنى اىشالاى ىه سالمش رو به قىمت بخرى
چلنجر سلطان سلاطین خودروهاست خدایی جفتشون کنار هم دیدم چلنجر لاته چهرش باهات میجنگه بقیش سوسول بازیه خدایی چلنجر خیلی خوبه بچه ها یه متن تهیه کنیم همه با هم به جی میل دوج بفرستیم بگیم خدایی چهره چلنجر تو نسل جدید تغییر نده بخدا حیفه فقط شاسی و پیشرفت بدن و طراحی داخل خدایی این طراحی بیرون یه جورایی نماد اصالت شده عین پورشه ۹۱۱ سال به سال با ارزش تر میشه
به نظر من چلنجر اون ریشه ی آمریکایی شو بیشتر حفظ کرده و ابهت بیشتری نسبت به کامارو داره البته کامارو ام واقعا محشره ولی یه جورایی مدرن تره قیافش ولی کسی دنبال یه Old school امروزی باشه چلنجر همه جوره جوابشو میده..جدا از کامارو همیشه بینه چلنجر و موستانگ دو دل بودم ولی بازم قیافه ترسناک چلنجر من و بیشتر سمته خودش میکشه.یه جورایی انتخاب من چلنجر و موستانگ رتبه اول (((((: رتبه دوم کامارو بوده
یه آمریکایی باز فرقی بین ماشینا نمیذاره مثل ادم که نباید فرقی بین بچه هاش بذاره ولی وقتی طراح نسل جدید کامارو یک کره ای باشه همین میشه وقتی خط تولید امریکا توی نسل چهار متوقف بشه و نسل پنج را کانادا بسازه همین میشه فقط کامارو نسل یک z28 دوج ماسل کار نداشت اصلا اون موقع پونی کار هم نداشت اصالت نداشت
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۶چلنجر هلکت : لایک?
کامارو zl1 : دیس لایک?
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶واى خدا اىنجا چه خبره؟؟؟؟؟
من بىن اىن 2 هىولا کدوم رو انتخاب کنم اخه خدااااا؟؟؟؟؟
هر 2 تاشون رو مىخوام هر 2 تاشون رو
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶رفقاى امرىکن باز 2 تا نظر سنجى دارم براتون
1.chevy corvette zr1 427 1969 لاىک
2.dodge charger daytona 426 hemi1969 دىس لاىک
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1970 pontiac firebird formula لاىک
1970 ford mustang boss 429 fastback دىس لاىک
مجید
۱۸ دی ۱۳۹۶علی آقا!!!
شما که کارو خراب تر کردی با این نظر سنجی دومت!!!!
آقا من عشق ترنس ام آگه تا 20 سال دیگه سکته کنم گردن شماست!!!!
آی قلبم!!!!!!
ولی خیلی مهم هم نیست شاید اون دنیا دستم بهش رسید!!!!!!
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶مجىد جان مخلصىم دادا
والا دىگه خواستم واکنش دوستان رو ببىنم با اىن نظر سنجىها
پونتىاک ترنس ام ماشىنى هست براى تمام دوران
هنوز که هنوزه ترنس ام 77-78 تو خىابون مىبىنم چنان تپش قلبى بهم دست مىده باور نمىکنى
اىشالاى ىه سالمش رو به قىمت بخرى
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶خوب امروز هم قىمت چندتا لوازم ماشىن امرىکاى بذارم براى رفقاى اهل دل
لاستىک دور در شورولت نوا ساخت کانادا هر در 250/000 تومن
دلکو 8 سىلندرى اکبند 600/000 تومن
واشر کامل موتور 8 سىلندر شوى 220/000 تومن
قالپاق فابرىک شوى نوا 800/000 تومن
فىلر سپر عقب شوى نوا سه تىکه جنس اصلى حدود 400/000 تومن
بنزما
۱۸ دی ۱۳۹۶چلنجر سلطان سلاطین خودروهاست خدایی جفتشون کنار هم دیدم چلنجر لاته چهرش باهات میجنگه بقیش سوسول بازیه
خدایی چلنجر خیلی خوبه بچه ها یه متن تهیه کنیم همه با هم به جی میل دوج بفرستیم بگیم خدایی چهره چلنجر تو نسل جدید تغییر نده بخدا حیفه فقط
شاسی و پیشرفت بدن و طراحی داخل خدایی این طراحی بیرون یه جورایی نماد اصالت شده عین پورشه ۹۱۱ سال به سال با ارزش تر میشه
شایان
۱۹ دی ۱۳۹۶آمریکا یعنی چلنجر
چلنجر یعنی آمریکا
علی
۱۸ دی ۱۳۹۶ابهت چلنجر و هیچی نداره
ونوم اف ۵
۱۸ دی ۱۳۹۶هلکت لایک کامارو لایک
(ali (Chevy nova
۱۸ دی ۱۳۹۶ونوم جون
چند روز پىش اومدم کرج و رفتم همون گاراژى که باهم رفتىم
توش پر بود از اىمپالا. بلىزر. کاپرىس و………
جاى رفقا حسابى خالى بود
MAHDI
۱۸ دی ۱۳۹۶علی آقا اون گاراژه کجای کرجه ؟
ونوم اف ۵
۱۹ دی ۱۳۹۶یه خبر میدادی دادا میدیدمت
(ali (Chevy nova
۱۹ دی ۱۳۹۶جناب مهدى تو مىانجاده هستش اون گاراژ کنار اون مغازها که لوازم ىدک مىفروشن
ونوم جان شمارت از موباىلم پاک شده نتونستم زنگ بزنم بهت
nissan
۱۸ دی ۱۳۹۶انتخاب من پیر مرد
Behnam
۱۸ دی ۱۳۹۶چلنجر ینی ماسل و ماسل ینی چلنجر بقیه اداشو در میارن
hamid
۱۸ دی ۱۳۹۶Gt500 که بیاد روی جفتشونو کم میکنه!
فقط gt500
Mahdi Chevrolet
۱۸ دی ۱۳۹۶چه انتخاب سختی
باید بی رحم بشی تا بتونی از بینشون انتخاب کنی
HT
۱۸ دی ۱۳۹۶کامارو رو ساختن که روی موستانگ رو کم کنه ولی چلنجر اومد روی جفتشونو کم کرد خخخخخخخ
فقط چلنجر
mahdi.mp
۱۸ دی ۱۳۹۶به نظر من چلنجر اون ریشه ی آمریکایی شو بیشتر حفظ کرده و ابهت بیشتری نسبت به کامارو داره البته کامارو ام واقعا محشره ولی یه جورایی مدرن تره قیافش ولی کسی دنبال یه Old school امروزی باشه چلنجر همه جوره جوابشو میده..جدا از کامارو همیشه بینه چلنجر و موستانگ دو دل بودم ولی بازم قیافه ترسناک چلنجر من و بیشتر سمته خودش میکشه.یه جورایی انتخاب من چلنجر و موستانگ رتبه اول (((((: رتبه دوم کامارو بوده
Ahura mazda MIATA
۱۸ دی ۱۳۹۶قیافه چلنجر طوریه که انگار اعصاب معصابش داغونه اصلا حوصله کسی رو نداره خیلی مشتیه بیش از حد
M.us
۱۸ دی ۱۳۹۶چلنجر ماشین خوفناکی عکسشو نگاه میکنی لذت میبری چقدر خشنه انگار به خونت تشنس، اصلا امریکایی ها تو طراحی خشن خودرو خیلی خوبن خیلی دوست دارم تو فیس لیفت بعدی کامارو انجین قویتری بیارن و همینطور بیصبرانه منتظر کاماروz28
نوید جهرمی
۱۸ دی ۱۳۹۶اینجا باید عقل و فکر و کنار گذاشت و با دل انتخاب کرد.
من ک انتخابم چلنجره.
مبین پورمند
۱۸ دی ۱۳۹۶خدایی شباهت کدومش ب ماسل کار بیشتره؟
کدومش چهره ماسلای قدیمی رو حفظ کرده اخه؟؟
چرا ب چلنجر ایمان نمیارید؟
emad1990
۱۸ دی ۱۳۹۶چلنجر کامارو ماستنگ
هر سه خوبن.سلیقه هست که برنده رو مشخص میکنه
حمیدرضا
۱۸ دی ۱۳۹۶من کامارو چون چهرش رو بیشتر دوست دارم
mahdi.sa
۱۹ دی ۱۳۹۶یه آمریکایی باز فرقی بین ماشینا نمیذاره مثل ادم که نباید فرقی بین بچه هاش بذاره
ولی وقتی طراح نسل جدید کامارو یک کره ای باشه همین میشه
وقتی خط تولید امریکا توی نسل چهار متوقف بشه و نسل پنج را کانادا بسازه همین میشه
فقط کامارو نسل یک z28
دوج ماسل کار نداشت اصلا اون موقع
پونی کار هم نداشت اصالت نداشت
حسین وی
۲۴ دی ۱۳۹۶فیس چلنجر کابین کامارو
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶کامارو عام پسند تره
علی
۳۰ دی ۱۳۹۶چلنجر