بازهم جمعهای دیگر و بازهم قسمت دیگری از سری مطالب مهمترین اعداد خودرویی هفته که طی آن بازهم مثل هفتههای گذشته مروری خواهیم داشت بر مهمترین اعدادی که طی هفتهٔ جاری در جهان جذاب اتومبیل در سراسر دنیا مطرح شدهاند.
۹
این تعدادی از لامبورگینی سنتناریو است که تاکنون در سراسر جهان تحویل داده شده است. تنها چند هفته پیش اولین دستگاه از این هایپرکار تولید محدود در ایالاتمتحده تحویل داده شد که به رنگ فیبر کربن و آبی بود. سپس نخستین دستگاه آن با رنگ فیبر کربن و نارنجی به انگلستان رسید درحالیکه قبل از آن یک دستگاه به رنگ فیبر کربن و زرد در منطقهٔ آسیا تحویل داده شده بود. این هفته نیز دو دستگاه دیگر از سنتناریو در ایالاتمتحده تحویل داده شد که یکی از آنها برخلاف نمونههای قبلی بجای بدنهٔ فیبر کربنی، از بدنهٔ کاملاً زردرنگ برخوردار است. گفته شده درمجموع چهار سنتناریو کوپه در ایالاتمتحده سفارش داده شده که بنابراین هنوز یکی از آنها تحویل داده نشده است.
۳
این سالهایی است که عرضهٔ تویوتا FJ کروزر در بازار ایالاتمتحده متوقف شده است؛ اما نگران نباشید چون تویوتا بهتازگی نام TJ کروزر را به ثبت رسانده که بهاحتمالزیاد نام یک SUV یا کراساوور آفرود آینده خواهد بود که جایگزین FJ کروزر میگردد. امیدواریم TJ کروزر چیزی شبیه به کانسپت FT-4X باشد.
۳۰۰۰
این تعدادی است که بهطورکلی از بامو M4 CS ساخته و در سراسر جهان عرضه خواهد شد. این خودرو نسخهٔ ویژه و قدرتمندتری از M4 است که چندی پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. M4 CS که پایینتر از M4 GTS قرار میگیرد، از همان پیشرانهٔ آشنای ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند اما قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب به ۴۶۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر رسیده است. این در حالی است که با استفاده از فیبر کربن در بدنهٔ خود، وزن آن نیز ۳۲ کیلوگرم کمتر از M4 استاندارد شده است.
۱.۸
این میزان نیروی G است که دوج چلنجر دیمن قادر است به لطف پیشرانه ۸۴۰ اسب بخاری خود تولید کند. این نیرو حتی از نیروی ۱.۵ جی بوگاتی ویرون هم بیشتر است و برابر است با نیمی از نیروی ۳ جی که توسط شاتل فضایی تولید میشود.
۷
این زمانی به دقیقه است که سوبارو امیدوار بود بتواند طی آن با نسخهٔ مسابقهای مدل WRX STI یک دور پیست نوربرگرینگ را طی کند اما هنگام تایم زنی در مواجهه با مسیری خیس در پیست از رسیدن به این هدف بازماند؛ اما سازندهٔ ژاپنی وعده داد که ما بازخواهیم گشت و سال آینده رکوردی را در این زمینه به ثبت خواهیم رساند.
sasan
۱۹ خرداد ۱۳۹۶سنتناریو(چنتناریو آخرش نفهمیدیم کدوم تلفظ درسته)…عجب رخ خوفی داره خداییش….اینطراحی ها یه موتوربالای900 اسبم میخواد…ایشالله لامبوهم طرح آستریونو با یه طراحی خفن بده بیرون.البته اگر فلوکس واگن بزاره.چون تو اون رده پورشه هم هست…و نوفوز پورشه وآئودی خیلی بیشتر از لامبوست تو فولکس
OMID-LAMBO
۱۹ خرداد ۱۳۹۶نفوذ ! البته !
:|
Elring-aventador
۱۹ خرداد ۱۳۹۶درود
عزیزم چرا شما میایی رو پستی که طرفدارای لامبو دارن برای عکس اولش پرپر میشن و دست و پا میزن یه نظر غلط مینویسی اونم با غلط املایی و در ضمن اگه دقت کنی یه ابر کمپانی مثل فولکس خودش کلی مشاور داره که نیازی به نظر شما نباشه و اگر یکم بیشتر دقت کنی جنرال موتورز و فولوکس (تویوتا کمتر) دارن تو محصولات زیر مجموعه هاشون یه رقابت درست میکنن تا توجه خریدارو جلب کنن .. مثالش فورد اف150 و سوپر دیوتی و دوج رام و پیکاپ های جی ام سی .
ساسان
۲۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز داری خودیو میزنی….من بابت غلط املاییم از همه ی کاربران و شرکت فولکس واگن هم عذرخواهی میکنم …ازهیآت مدیره شرکت فلکس واگنم بابت دخالت درتصمیم گیری های کلانشون عذرخواهی میکنم….التماس کمی فرهنگ و احترام به نظر همدیگه!!!
amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۶.
این سنتناریوی زرد ( شایدم نارنجی ! ) که در عکس اول هست دنیائیه واسه خودش ?
طراحیش شاهکاره ، مخصوصا با این رنگ قشنگی که داره
از اون رنگ فیبر کربنی بیشتر بهش میاد
GTS
۱۹ خرداد ۱۳۹۶رخ ب ام و رو دریاب ??
عطا
۲۰ خرداد ۱۳۹۶اره طراحی نسبتا تکراریش رو دریاب :)
مهدی 911
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اون لاستیک های جلوی باریک چلنجر زشتش کرده
Omid.BM
۱۹ خرداد ۱۳۹۶توی چنتا عکس تایرش کوچیکه تو چنتا عکس بزرگه نفهمیدیم اخر کدومه
Machine
۱۹ خرداد ۱۳۹۶هزار بار تو صدتا مطلب و تو کامنتها گفته شده که این تایرهای باریک جلو مخصوص درگه و فقط موقع درگ میذارن زیر ماشین.
برای مواقع استفادۀ عادی تایرهای معمولی داره.
amir
۱۹ خرداد ۱۳۹۶.
قبول دارم با اون رینگ های کوچیک خیلی زشت میشه.
Sajjad.a8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶چلنجر موقع شتاب گیری به یه آدم 100 کیلویی، تقریبا 80 کیلوگرم یا 800 نیوتون نیرو وارد میکنه!
توی شیرون این عدد 50 کیلوگرم یا 500 نیوتون هست.
البته، این نیرو تا حدودی خنثی میشه ولی در کل نیروی زیادی هست.
محمد مهدی
۲۰ خرداد ۱۳۹۶سلام دوست گرامی
چون ضریب 1.8 نوشته شده فکر کنم طبق محاسبات شما یک فرد 100 کیلویی در دوج مذکور
فشاری معادل 180 کیلو کرم رو باید تحمل کنه نه 80 کیلو !
دوستان ممکنه نظر من رو اگر صحیح یا اشتباه میگم برام توضیح بدهید ممنون میشم از همه
Sajjad.a8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶سوال خوبی بود
ولی همیشه حدود 10 جی نیرو به ما وارد میشه
amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
پس طبیعتا شتاب گیری شیرون خیلی کم دردسر تر و لذت بخش تره ?
Sajjad.a8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ولی شیرون که نمیتونه 2.3 ثانیه شتاب گیری کنه
Amir8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
چرا میتونه دوست عزیز
Sajjad.a8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶داداش این حرف رو جایی نگو بهت میخندن
یکمی مطالعه کنی خوبه
ضرر نداره
صفر تا صد شیرون 2.5 ثانیه نه 2.3 ثانیه
مگه بندازیش تو سر پایینی
AmiR8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز شما ویرون رو با شیرون قاطی کردی !!!
Sajjad.a8
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ویرون هم 2.5 هست
شیرون رو زده کمتر از 2.5
ولی نگفته 2.3