هفته نامه

نظرات جالب آمریکایی‌ها درباره پیکاپ‌ها

علیرغم وجود قوانین سخت‌گیرانه در حوزه مصرف سوخت خودروها و همچنین تولید شاسی بلندها و کراس اوورهای بیشتر توسط خودروسازان، همچنان پیکاپ ها فروش بسیار بالایی در آمریکا دارند.


فورد سال پیش بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه پیکاپ سری F خود را در آمریکا فروخت. این کلاس خودرویی سال پیش فروش ۲۹۴۴۳۹۵ دستگاهی در آمریکا داشته است. اگرچه پیکاپ ها خریداران زیادی در این کشور دارند اما خب همه‌ی آن‌ها فکر نمی‌کنند که پیکاپ‌ها عالی هستند.


CarGurus در نظرسنجی جدید خود نظر ۱۰۶۷ نفر از مالکان فعلی و اسبق پیکاپ‌ها را جویا شده و فهمیده که ۶۸ درصد مالکان کنونی پیکاپ‌ها معتقدند قیمت این خودروها بالاست.


همچنین ۱۷ درصد افراد گفته‌اند احتمالاً در صورت نیاز به خودرویی دیگر یک پیکاپ را نخواهند خرید. از میان این افراد ۳۷ درصد اعلام کرده‌اند احتمالاً یک شاسی‌بلند یا کراس اوور خواهند خرید و ۳۵ درصد نیز فکر می‌کنند به دنبال یک سدان خواهند بود؛ اما این همه‌ی داستان نیست! ۴۸ درصد مالکان پیکاپ‌ها خاطرنشان ساخته‌اند پیکاپ‌ها به اندازه‌ای که باید باشند خوش‌ساخت نیستند.


مدت‌های زیادی بود که گفته می‌شد مالکان پیکاپ ها وفاداری فوق‌العاده‌ای به یک برند خاص دارند اما نظر می‌رسد دیگر این‌گونه نیست. در واقع ۷۰ درصد افراد گفته‌اند اگر قیمت محصول موردعلاقه‌ی آن‌ها ۱۰ هزار دلار افزایش یابد خودرویی از برند رقیب خواهند خرید. گفته می‌شود اگر افزایش قیمت برند موردعلاقه در حد ۵ هزار دلار باشد ۴۲ درصد افراد خودرویی از دیگر برندها را خواهند خرید.


فروش پیکاپ ها همچنان در حال افزایش بوده و در سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش فروش ۱۲۲ هزار دستگاهی این کلاس خودرویی در مقایسه با سال قبل از آن بوده‌ایم. تا زمانی که بهای بنزین ارزان است، انتظار می‌رود آمریکایی‌ها پیکاپ های بیشتری را بخرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    بازار پیکاپ ها داره متحول میشه
    با ورود پیکاپ های الکتریکی فورد جی ام تسلا
    این بازار رشد هم میکنه
    پیکاپ ریوران جنرال موتورز امادس
    همچنین فورد پیکاپ برقی شو تست میکنه
    تسلا هم داره روش کار میکنه
    ولی من فکر نمیکنم پیکاپ های برقی جای درون سوز هارو بتونن بگیرن
    به احتمال زیاد یه سگمنت برای خودش باز میکنن و رشد میکنن
    به نظر من پیکاپ های درون سوز اخرین سگمنت هستن که جای خودشون
    با الکتریکی ها عوض میکنن
    اولین سگمنت هم که نسل درونسوزش از بین میره سدان کامپکت هستش
    ولی اگه زاپنی ها عجله نکنن دراین سگمنت عقب میوفتن

    1. amir

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دوستان باید یه خبر عجیب بهتون بدم
      امید وارم یه مطلب هم پدال بزنه در این مورد
      کراس اوور کوپه ی جنرال موتورز
      که یه رسانه ها تایید کردنش
      اسمش رو گذاشتن کوروت شاسی بلند کوپه
      یا صداش میکنن کادیلاک شاسی بلند کوپه
      مشخص نیست ولی یه عکس جاسوسی ازش گرفتن
      و شایعه نیست

      1. VIPER

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        آقا امیر میتونی یه عکسی یه لینکی بدی؟

        1. amir

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          چشم در کامنت بعدی میزارم

        2. VIPER

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          صفای معرفتت

  2. me84

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه پیکاپها بخوان برقی بشن برای آمریکاییها رقبای زیادی از چین بوجود میاد. چون چینیها هرچند تو موتورهای درونسوز فاقد تکنولوژی درخوری هستن اما موتورهای الکتریکی ساختار خیلی ساده تری دارن که همین الان هم در اختیار چینیها هست. فقط 3 عامل باقی میمونه. یکی طراحی داخلی و خارجی و یکی کیفیت ساخت و مونتاژ و یکی هم تکنولوژی باتری. تو 2 مورد اول چینیها فعلا عقبتر هستن ولی با سرعت دارن خودشونو میرسونن. مورد سوم هم چندتا شرکت معتبر تو دنیا هستن مثل پاناسونیک و ال جی و بتازگی تسلا که اونها از مشتریها سفارش میگیرن و براشون پکیجهای متنوعی طراحی میکنن و بیشتر کارهای تحقیق و توسعه به عهده اونهاست نه خودروسازها. اگه ایران خودمون هم به امید خدا تغییرات اساسی رو تجربه کنه الان بهترین زمان برای سرمایگذاری درخودروهای برقی و ورود به عرصه بین المللیه.

  3. VIPER

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    اگه روزی بشه که بتونیم به راحتی به آمریکا سفر کنیم، همه پیکابهای امریکایی رو تجربه میکنم،از کلورادو گرفته تا به رپتور

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آخه ۱۰۶۷ نفر خریدار در مقابل میلیونها خریداری که سالانه پیکاپ میخرند ، عددی بحساب نمیاد .

      مهم اینه که هرسال داره به تعداد فروش پیکاپها اضافه میشه و اینقدر تَنَوع بالا رفته که آدم گیج میشه کدومشون از کدومشون بهتره .

      جداً که آمریکا ، بهشت ماشین بازهاست ، البته شهر دوبی هم خوبه ها ، اما جاده ها و طبیعت آمریکا با این همه خودرو توپ ، حرفی باقی نمیگذاره .

  4. احسان

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    بسیاری از مدیرای موفقترین شرکت های جهان مثل اپل و کوکاکولا و تویوتا عقیده دارن هیچوقت به حرف مشتری نباید اعتماد کرد بلکه به رفتار مشتری باید نگاه کرد.

  5. آرش آمریکایی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    من خودم از شخصیت پیکاپ های آمریکایی خیلی خوشم میاد
    این ماشینا الان هم سریع هستن هم لوکس هستن هم قابلیت آفرود خوب دارن هم یه حس مردونه خوب دارن
    فکر میکنم مردمی که تو شهر های بزرگ و شلوغ زندگی میکنن و پیکاپ میخرن در صورتی که نیازی به اون ندارن ممکنه از خریدشون پشیمون شن
    کسایی که تو ایالت هایی زندگی میکنن که شغل اصلی مردم کشاورزی باشه فقط پیکاپ بدردشون میخوره

  6. Hemichan

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    “. در واقع 70 درصد افراد گفته‌اند اگر قیمت محصول موردعلاقه‌ی آن‌ها 10 هزار دلار افزایش یابد خودرویی از برند رقیب خواهند خرید. گفته می‌شود اگر افزایش قیمت برند موردعلاقه در حد 5 هزار دلار باشد 42 درصد افراد خودرویی از دیگر برندها را خواهند خرید.”
    رقابت یعنی این
    جیپ هم در راهه..

  7. net

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3398 ديدگاه)

    امریکاهیها هم یواش یواش دارن میرن سمت وانتهای میان سایز چون وانتهای فول سایز خیلی ابعادش بزرگ هست مثل اس یو وی های فول سایز که ابعادش بزرگ هست و رفتن سراغ کراس اور

  8. امیر.عارف

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    نظرات دوستان با واقعیت مثل اینکه خیلی متفاوته .( تو آمریکا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا