دیر یا زود خودروهای چینی وارد بازار آمریکا خواهند شد و زمانی که این اتفاق رخ دهد کاملاً مطمئنیم که آنها به خوبی دیگر خودروهای حاضر در بازار خواهند بود؛ اما تا آن زمان باید به چین سفر کنیم و خودروهای چینی را محک بزنیم. خوشبختانه قبلاً این کار را انجام دادهایم.
در هر حال زمانی که خودروهای چینی در آمریکا حضور یابند احتمالاً از شنیدن اینکه همهی مشتریان این خودروها را دوست ندارند سورپرایز خواهند شد. اگر بخواهیم دقیقتر باشیم باید گفت تنها حدود یکسوم (۳۵ درصد) مصرفکنندگان آمریکایی خرید خودروی چینی را در نظر نخواهند گرفت. این را نظرسنجی اتو لیست نشان میدهد. نتایج این مطالعه همچنین میگوید ۲۸ درصد ۱۵۶۵ نفر شرکتکننده در این نظرسنجی خرید خودروی چینی را در نظر خواهند گرفت درحالیکه ۳۷ درصد باقی مانده دراینباره مطمئن نیستند.
زمانی که از افراد درباره دلایل عدم خرید خودرویی چینی پرسیده شده آنها مواردی همچون قابلیت اطمینان (۲۴ درصد)، ایمنی (۲۱ درصد) و نبود شبکه نمایندگی وسیع و سرویس (۱۵ درصد) را ذکر کردهاند. طبیعتاً مالکان خودروهای کرهای اقبال بیشتری به خرید خودروی چینی نشان خواهند داد درحالیکه مالکان خودروهای آمریکایی کمترین میزان احتمال برای خرید خودروی چینی را دارند.
از میان افرادی که مالک یک خودرو با برند اروپایی هستند ۲۹ درصد گفتهاند با خرید خودروی چینی مشکلی نداشته درحالیکه ۳۴ درصد افراد دراینباره مطمئن نیستند. ۳۷ درصد افراد هم پاسخ منفی به خرید خودروی چینی دادهاند؛ اما چه دلایلی باعث میشود افراد به خرید خودروی چینی تمایل نشان دهند؟ ۴۰ درصد افراد قیمت کمتر را مهمترین دلیل دانستهاند و پس از آن نیز تکنولوژی (۱۸ درصد) و ایمنی (۱۵ درصد) قرار دارند.
چندین برند چینی از جمله Wey در حال تلاش برای ورود به بازار خودروی آمریکا هستند. اکثر خودروسازان همچون گک موتورز و جیلی نیز میخواهند با استفاده از جوینت ونچرهای تشکیل شده با برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی محصولات باکیفیتتری تولید کنند. گک و لینک اند کو احتمالاً اولین برندهای چینی خواهند بود که تا پیش از پایان دهه میلادی جاری وارد آمریکا میشوند و با توجه به نتایج این نظرسنجی میتوان گفت در صورت ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی احتمال موفقیت آنها وجود دارد.
Just bentley continental
۶ مرداد ۱۳۹۷بعد بیاین ماشینای چینی رو مسخره کنین.!!
البته همشون خوب نیستن
ولی شرکتایی مثل جیلی و بی وای دی و تا حدودی چری واقعا در حد خودرو های کره ای هستن به نظرم.
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷بانمک بود دوست عزیز:
جیلی هیوندا
چری جنسیس
بی وای دی کیا
خدایی اگه شوخی کردی با نمک بود. الان کره ای ها دارن به هدفشون یعنی رسیدن به ماشینای آلمانی نزذیک میشن
s.h
۷ مرداد ۱۳۹۷ببین تا قیامت نه کره ای ها به المانها میرسن نه چینی ها به کره ای ها نه گاری های ما به چینی ها !!
شاید یکم اغراق کردم ولی اینو بدون درسته که چین وو کره (مخصوصا چین ) شتاب پیشرفت خوبی تو صنعت خودرو دارن ولی این اصلا معنیش این نیست که المان متوقف شده اما شتابش نسبت به چینی ها کم شده چون دیگه اخراشه اپشنی نیست که نذاشته باشن متریایل نمونده که به کار نبرده باشن الیاژی نمونده که تو بدنه به کار نبرده باشن ( از چوب بامبو تا فیبر کربن و حتی کولار !!!( ماده ضد گلوله ) ) و در ضمن اینو بدون چین از پله 20 شروع کرده یعنی کپی از برندها و این یعنی اینکه ازمون خطا نداشته و وقتش کلی save شده
این حرفو هیچ وقت نمیفهمی تا وقتی که ماشین ایرانی رو فروختی و یه چینی یا کره ای خریدی و به شدتم مخالفت میکنی و حقم داری ولی یکبار یه s500 2015 رو با یه چینی 2015 برون میفهمی ( فرقش تو وجودت میشینه )
یا مثلا اوپتیما الکی گرون رو اگر تونستی بفروش یه سری 7 هرچند مدل پایین یا یه پورشه بخر تا بفهمی خیلی فرق دارن خیلی خیلی من خودم مورد اولو تا حالا تجربه کردم
ببین دوست من همه چیز به طراحی و اپشن و جون سختی و 10 فاکتور دیگه نیست یه سری چیزا همون فوت کوزه گری یا فن اخر استاده که عمرا تو کپی بدست نمیاد (حتی کره ای هام کپی المانی هان حداقل داخلشون ) اینا همون چیزاند که فرق s کلاس رو با جنسیس g90 نشون میده و باید کلی خراب کرد کلی از نو ساخت تا به بهترین شکل ممکن در بیاد بلاخره بنز یکی از برترین برندها و بهترین مهندس ها و قدمت دراز در لوکس سازی و…… مثلا همین اسپرتیج که واسه خیلی از ما ماشین ایده الی محسوب میشه و لوکسم به حساب میاد رفیقم میگفت تو امریکا پهنم بارش نمیکنند و واسه خانوار های خیلی معمولی هست !!!!! تازه اینم در نظر بگیر اون شفارش امریکاست نه ایران !!!!!! خوب معلومه مثلا بر فرض مثال کسی که سمند رو میده یه اسپرتیج میخره و احتمالا ماشین المانی رو هم تجربه نکرده میگه اصلم این طور نیست خیلی اروم و پر قدرت و با شتابه ؟؟ نه؟
Archi KHAN
۶ مرداد ۱۳۹۷احتمال موفقیت شون هست ؟
امیر
۶ مرداد ۱۳۹۷الان برخی از ماشینای امریکایی از چینیا عقب افتادن مث دوج جورنی دورانگو گرند کاروان
کرایسلر ۳۰۰
شورولت سونیک
فورد فلکس
ازنظر ظاهر تکنولوژی والا چینیا خیلی بهتر ازاینان
s ๏ я ๏ u s h
۶ مرداد ۱۳۹۷بعضی هاشون شاید ولی با کرایسلر 300 مخالفم
تو منطقه آزاد سوار یه دورانگو شدم خدایی خوب بود
امیر
۶ مرداد ۱۳۹۷عزیزمن داری جوک میگی
کدوم ماشین چینی و همسطح از دورانگو و کرایسلر 300بهتره؟؟؟؟!!!!!
میشه نام ببری
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷یه ماشین از چین بگو که در حد کرایسلر ۳۰۰ و دورانگو باشه.
میای خیلی شیرین نظر میدی.
خجالت داره والا
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷جونم؟ دوج دورانگو از چینی ها عقبه ؟
درسته یه نمه طراحیش قدیمیه ولی هنوز یکی ازجذابتریرن و دوست داشتنی ترین هاست
در مقایسه ای که چند وقت پیش در همین پدال منتشر شد این خودرو تونست نمایندگان تویوتا و نیسان و شورولت رو شکست بده
mehran911
۶ مرداد ۱۳۹۷کرایسلر ۳۰۰ از اون خودروهایی بود که زمان معرفیش کشته میداد
.
من هنوز هم خیلی دوستش دارم طراحی خاص و منحصر به فردی داره
.
چینی ها اسطوره معرفی نمی کنن
مسعود
۶ مرداد ۱۳۹۷اگه از من نظرسنجی می کردند بهشون می گفتم آشغال تر از ماشین چینی تو دنیا وجود ندارد. از نظر دوام، کارایی و ایمنی هیچ حرفی برای گفتن ندارند . فقط تنها مزیتشون قیمت پایین این خودروهاست که اون هم بعد از مدتی با سر زدن مکرر به مکانیکی جبران میشه. ظاهرشون که کپی از خودروهای دیگه است و داخلشون از هم از بی کیفیت ترین پلاستیک برای تزئین استفاده می کنند. هر آمریکایی ای که این خودروهای چینی را بخرد باید به عقلش شک کرد.
حسن
۶ مرداد ۱۳۹۷عزیز دل اون خودرویی که قرار باشه به آمریکا صادر بشه باید استانداردهای سختگیرانه ایمنی و کیفی و آلودگی و… usa را کسب کنه مگه مثل ایرانه که مردم از دست خودروهای ۳۰ پیش به چینیها پناه ببرن.ضمنا همین چینیها هم کیفیت بالاتری نسبت به ایرانیها دارند.
ستار
۷ مرداد ۱۳۹۷همه نظراتی که اغراق شده اس
چه اونا که میگن فلان برند خداس
یا مثه شما میگن آشغال فلان
از روی تعصب و احساساته
مطلب نوشته جای تعجب داره تمایل امریکاییها ودیدشون تقریبا مثبته نسبت به چینی ها
شما فک کنم پسر امیر قطری چیزی هستی که دیدت اینه
والا بخدا با اونم صحبت کنیم نمیگه چینی ها آشغالن?
سام
۶ مرداد ۱۳۹۷مطلب خواندنی و جالبی بود. ولی به نظر من سازندگان چینی هنوز از لحاظ مالی و تبلیغاتی نمی توانند وارد بازار به شدت رقابتی آمریکایی شوند،چون ریسک ضرر در چنین بازاری فوق العاده بالاست و حتی زیان شکست در آن ممکن شرکت مربوطه را به ورطه نیستی و ورشکستگی بکشاند.چینی ها بهتر است در ابتدا جای پای خود را در بازارهای آسیا،آفریقا، آمریکای جنوبی،روسیه و استرالیا محکم کنند تا با بنیه مالی بهتری وارد بازارهای شدیدا رقابتی همچون اروپا و آمریکای شمالی شوند.
بی نام
۶ مرداد ۱۳۹۷اینکه بگن حاضره بخرن تا اینکه واقعا برن نمایندگی پول بدن خیلی فرق میکنه
کورش
۷ مرداد ۱۳۹۷باید دید با توجه به حضور گسترده چینی ها در ایران، باید دید بعد از اجرا شدن تحریم ها آیا قادر به حضور در آمریکا هستند یا خیر؟
Milad
۷ مرداد ۱۳۹۷اصلا شما به اعداد دقیق آمار توجه کن که چقدر بفکر نیاز های مردم خودشون هستن تا بازار با اون وفق بدن
دادا
۶ آذر ۱۴۰۰اگه پیج آقا مجید ایرانجلس امریکا برید،میگه بدون تعصب که واقعا خودروهای چینی تو امریکا وجود ندارن،و از لحاظ کیفیت توان رقابت با بازار آزاد خودروی امریکا رو ندارند،اینها برای ما خودروی لوکس حساب میشن،بیچاره مردم ما از کادیلاک سواری رسیدن به تارا و چری و ……
علی
۷ آذر ۱۴۰۰اسم تارا و کنار چری میاری مثل این میمونه اسم ایران خودرو کنار مرسدس بنز بیاری