هفته نامه

پرفروش‌ترین خودروها و تراک‌های بازار آمریکا در سال 2017

فورد سری F به تسلط خود بر آمار فروش خودرو در آمریکا ادامه داده و عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا در ماه آوریل را به دست آورده است.

2016 Ford F-150 Limited
اگرچه فروش سری F نسبت به سال پیش کاهش یافته اما فورد هنوز هم ۷۰۶۵۷ دستگاه از این خودروها به مشتریان تحویل داده است. تراک رم فروش ۴۳۳۲۱ دستگاهی را ثبت کرده درحالی‌که میزان فروش شورولت سیلورادو با افت حدود ۲۰ درصدی به ۴۰۱۵۴ دستگاه رسیده است.


ماه آوریل ماه قدرت‌نمایی کراس اوورها نیز بوده به گونه‌ای که تعداد ۳۲۶۷۱ دستگاه از هوندا CR-V فروخته شده و این خودرو بالاتر از تویوتا راو ۴ با فروش ۳۱۷۵۷ دستگاهی قرار گرفته است. البته که هوندا سایه‌ی سنگین تویوتا را بر سر خود حس می‌کند.


اما دیگر خودروهای پرفروشی که لیست ده‌تایی اولین‌ها را تکمیل می‌کنند عبارت‌اند از تویوتا کمری، هوندا سیویک، تویوتا کرولا، نیسان روگ و هوندا آکورد.

میزان فروش خودرو از ابتدای سال تا بدین جا تفاوت خیلی زیادی را نشان نمی‌دهد و سه خودروی پرفروش یک‌بار دیگر به فورد سری F، شورلت سیلورادو و رم تعلق دارند. البته نمایش قدرتمند رم در ماه قبل به این برند کمک کرده تا فاصله‌ی فروش خود با سیلورادو را کمتر کند و فاصله‌ی فروش این دو هم‌اکنون به ۶۱۰۱ دستگاه رسیده است.


به همین منوال نیسان روگ و هوندا CR-V نیز رقابتی نزدیک برای به دست آوردن عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور دارند. با احتساب میزان فروش ماه قبل، روگ با فاصله‌ی ۲۰۷۹ دستگاهی بالاتر از رقیب پرآوازه‌ی خود قرار دارد.

۲۰ خودروی پرفروش در ماه اوریل

۲۰ خودروی پرفروش تا ماه اوریل

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    فاصله ی فورد سری اف و دوج رم با بقیه ی لیست رو‌ نگاه کن !!!!
    دوج رم بعد از مدت ها سیلواردو کنار گذاشت.
    یه روز برسه که وایپر افسانه ای دوباره برگرده ….

    1. اسطوره

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      به نظر من اگر فورد ، کرایسلر و شورلت این تمرکزی که روی پیکاپ ها و SUV های قلچماق دارند رو واسه سدان ها و کراس اوور ها هم در نظر بگیرن به راحتی میتونن هر 20 رتبه ی این این لیست رو در اختیار داشته باشن.
      معلومه وفتی یک قسمتی رو خالی بذاری رقبات میان پرش میکنن.

      1. #ali.m#

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ولی من مخالفم امریکایی ها اصلا بقیه بخش ها. رو خالی نزاشتن این ژاپنیا هستن که با کیفیتشون حرفی برای گفتن نذاشتن .نظر منه البته فروش بالای تراک های امریکایی نشون نمیده که بهنرین هستن .برای مثال میتونم ریج لاین رو نام ببرم که واقعا عالی بود .
        ولی زیبا ترین تراک جهان به نظر من همین سری اف هست مخصوصا نسل قبلیش.

        1. madjid

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          به نظر من اگر خودروسازانی مثل فورد تونستن اون کیفیت عالی رو در تراک هاشون پیاده کنن و با چنین اختلاف فاحـشی در صدر قرار بگیرند ( و تمام رقبای ژاپنی رو در این سگمنت با اختلاف 7-8 برابری شکست بدن ) ، این یعنی اینکه میتونن سدان و کراس اوور با کیفیت عالی و از همه نظر رقابتی تولید کنن که بتونه رقباش رو شکست بده.

          بد میگم ؟؟؟
          آره : لایک !!!!
          نه : دیسلایک !!!

        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          افرین دوج که تونست از پس شورولت بربىاد
          شورولت هم باىد تلاشش رو بکنه که جاىگاهش رو از دوج بگىره
          فورد هم که جاىگاهش دست نىافتنى هست

        3. سینا

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (350 ديدگاه)

          چه جوری ریج لاین رو با رم مقایسه کردی ؟

      2. سامان اذری

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        ساختن تراکهای بزرگ و سدانهای باکیفت و کمصرف و ایمن کار تخصصیه
        که امریکایی ها از همون اولش متخصص ساخت تراکهای بزرگ هستند
        ژاپنی ها هم از همون اولش استاد ساخت سدانهای کمصرف ایمن نسبتا زیبا و بسیار کم استهلاک و با قابلیت اعتماد بالا
        هستند

        پس تعجب نباید کرد که تو بخش تراکها امریکا و تو بخش کراس اوور و سدانها ژاپنی ها پر فروش باشند

        1. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دادا یک زمانی خیلی وقت پیش سدان های سدان های امریکایی از نظر کیفیت در صدر بودن. و از نظر فروش.
          همسایمون شورلت ایمپالای فکر کنم مدل دهه ی 1970 تا 75 داره میگه هنوز با قطعات اورژینال کار میکنه.

        2. سامان اذری

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          مجید اون مقاله مقایسه خط تولید جنرال موتورز و تویوتارو که تو همین پدال هم هست رو بخون اونوقت بهتر منظور منو متوجه میشی

        3. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          فکر کنم منظورت مال کرایسلر و تویوتا بود ، خوندمش.

  2. #ali.m#

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    افرین به ژاپنی ها که تو زمین حریف سه هیچ بردن تا الان .دمشون گرم .
    عشقه اون سیویک???

  3. M

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بازار خودروی آمریکا رو خیلی دوست دارم …
    فوق العادس ….

  4. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    بهترین معیار برای خرید خودرو بنظرم همین بازار امریکاست به چند دلیل:
    اول اینکه یه بازار کاملا آزاد هستش برای همه برندهای سراسر دنیا (اگه ترامپ شعارهاش رو عملی نکنه البت)
    دوم هم اینکه مردم امریکا بی نهایت اهل حساب کتاب هستن و چون مهاجرهم زیاد داره تعصب نسبت به برندخاصی توش کمتره.
    تو هر کلاس (تراک اقتصادی لوکس و ..) میتونه یه معیار بی نهایت خوب برای شناسایی خودروهای با ارزش خرید بالا باشه.
    من به لیست هایی مث جی دی پاور و کاستومر ریپورتز و… ترجیحش میدم واقعا.

  5. فيصل

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تو سایت شورلت کانادا برای سیلواردو از ۶.۵ تا ۱۰ هزاردلار (نسخه فولش) تخفیف گذاشته یعنی حدود ۲۵٪‏ تخفیف. با وجود این تخفیف باز خیلی رشد منفی داشته نسبت به پارسال
    پ.ن: پدال جان عنوان بالای جدولها رو جابجا نوشتی. در واقع حرف اضافه “در” و “تا” رو جابجایی نوشتی بالای جدولها

  6. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    به نظرم کاهش فروش شورولت و گرفتن جاىگاهش توسط دوج نشون میده دوج پس از سالها تونسته تو اىن کلاس از رقىب قدىمىش بهتر عمل کنه که واقعا خوشحالم کرده
    از اون طرف شورولت باىد ىه پاسخ دندون شکن به دوج بده که زود اىن اتفاق مىوفته
    در کل شوى و دوج رو به ىه اندازه دوست دارم

  7. شاهين

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پرچم کی همیشه بالاس؟ ژاپن

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آخ آخ چه سوزی داشت حرفت داداش . دیسلایک ها رو :)

  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    امریکایی ها یا از سدان ها متنفر شدن یا زیادی عاشق شاسی بلندها هستن. بجز کروز و الانترا فروش بقیه سدان ها نابود شده.
    یه نکته در مورد بازار امریکا که کمتر کسی به اون توجه می کنه این هست که برندهای ظاهرا خارجی بخصوص ژاپنی، از نظر فنی و فرهنگی بسیار امریکایی تر از جنرال موتورز و فورد وکرایسلر هستن. در واقع امریکایی ترین برند دنیا اول تویوتا هست بعد هوندا!(میتونید سرچ کنید).

  9. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    افرین به فورد که با f150 و موستانگ فروش بالاتری از رقبا گذاشته

  10. حمیدرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شورلت سه مدل در بیست پرفروش داره که این نشان از بازگشت خوب این برند مردمی داره

    1. madjid

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      دوج هم تازه بیدار شده ، به این راحتی ها تسلیم شورلت نمیشه.

  11. Abbas us.c

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بابا یکی فورد و بگیره!!!!
    داداش تو حق بقیه هم خوردی بخدا مسلمون نیستی
    شورلت و دوج هم دوتاشون عشقن
    دوج هم بعد سال ها تونست جایگاه شورلت و بگیره که باید منتظره جواب شورلت باشیم.

  12. Ahmad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    دم ژاپنی ها گرم تویوتا هوندا و نیسان بازار آمریکا رو تسخیر کردن.

  13. interceptor

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نیسان ایکس-تریل (روگ) هم هوندای CR- v رو گرفت و پر فروش ترین کراس اوور بازار آمریکا تا این مدت از 2017 شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا